Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda omezí výrobu tříválců 1,2 HTP kvůli nižší poptávce

redakce AUTO.CZ
Diskuze (181)
Důvodem je pokles zájmu po autech mateřského koncernu Volkswagen v Jižní Americe.

Škoda Auto bude po třech opět omezovat výrobu. Důvodem je pokles zájmu po autech mateřského koncernu Volkswagen v Jižní Americe, pro které motorárna v Mladé Boleslavi vyrábí tříválcové motory.

Automobilka proto požádala odbory o souhlas se zrušením 21 směn, řekl týdeníku Škodovácký odborář šéf firemních odborů Jaroslav Povšík. Omezení se dotkne přibližně stovky zaměstnanců, sdělil ČTK mluvčí firmy Rudolf Dreithaler.

Lidé podle Povšíka zůstanou doma za plnou denní mzdu díky takzvanému flexikontu pracovní doby. Slouží k vyrovnávání výkyvů v poptávce po práci - když musí firma vyhlašovat mimořádné směny, mají zaměstnanci připsané plusové směny a naopak. Ve firmě se konto vyrovnává čtvrtletně. Do konce roku není ale už podle odborářů pravděpodobné, že by firma vyhlásila směny navíc a lidé by pak pracovali zadarmo.

Dreithaler to ČTK potvrdil. "V příštím čtvrtletí nemáme signály, že byl požadavek na nějaké plusové směny, naopak budou minusové" řekl mluvčí. Pracovníci motorárny neodpracují směny v období od října do prosince. Neodpracovaných 21 směn nebudou nahrazovat ani v příštím roce. "Konto se uzavírá jednou za čtvrt roku a už nyní je jasné, že žádné plusové směny naplánovány nebudou," doplnil mluvčí.

Zrušení směn již zaměstnanci Škody zažili při hospodářské krizi na začátku roku 2008. Klesla především výroba fabií a octavií. Firma tehdy také přesunovala zaměstnance na různá pracovní místa. Poté se situace zlepšila především díky šrotovnému v Německu i dalších zemích. Letos čeká rekordní prodeje i tržby.

S výrobou motorů v novém závodu začala Škodovka v roce 2002. Podnik loni v motorárně vyrobil celkem 518.200 motorů. Už od května roku 2001 se tam vyrábějí převodovky, loni vyrobili 534.000 převodovek MQ200.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (181)
Avatar - chlapecx
4. 10. 2011 23:02
Re: +/-
40 a 44 byl ten 6V motor.... ještě by mě zajímala tvá zkušenost s 47 a 51 :-) od toho se nově bude odvíjet 55 do Rapdu :-) a určitě to daj i do Fabie :-)
já bch to taky sotatně nakoenc tak viděl.. 51 a 55 :-) a ty 44 už ať si nechaj :-)

A to Clio Storia je fakt líný děs.. a je to ČTYŘválec :-)) >:D
Avatar - chlapecx
4. 10. 2011 22:40
Re: Hyper Turbo Power
hodil, hodil.... ale má jen Euro5 a prej z toho snad ani Euro 6 nedostanou... takže je možný, že ty nový litrový tříválce udělali právě proto, aby to taky mělo perspektivu :-)
navíc, i když HTP jako maloobjem do města není špatnej, tak přece jen na rychlosti do 50 km/h je to zbytečný.... ten litrovej na top lehký auto bude ejště o něco úspornější než HTP :-)
30. 9. 2011 14:00
Re: Tenhle MOTORový skvwost ..
Neřekl bych, že byl výrazně nepřesnější než v jiných autech. Spíš to auto díky dlouhý převodovce, nízký hmotnosti, vysoko položenýmu omezovači a bláznovi za volantem takovou rychlost svedlo, ale to není podstatný. Podstatný je, že ten motor takový zacházení vydržel. Zajímalo by mě po jaký době by klekla 1,2 HTP, kdyby se s ní jezdil pořád plnej céres.
30. 9. 2011 13:55
Re: Tenhle MOTORový skvwost ..
Tak to čteš špatně. Napsal jsem v tomhle režimu, čili s nohou na podlaze. V tomhle případě nejdou o rychlost, ale o to jaký zacházení ten motor vydržel.
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2011 13:35
Re: Tenhle MOTORový skvwost ..
:-) - no to je právě ten ROZDÍL (jestli to použijete "bUbĚ", nebo "správně" a zdůrazňujete (zviditelňujete) JEN to "důležité" ;-)