Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby?

Jan Mička
Diskuze (13)
Když může Škoda Auto chystat sportovní derivát sedmimístného SUV Kodiaq, proč by nemohla přijít také s ostřejším modelem Citigo?

Malé městské vozy jsou oblíbené pro své vnější rozměry, díky kterým se s nimi perfektně parkuje, a mrštnost, s jakou se dokážou pohybovat i v hodně těsných prostorách. Za hranice metropolí se však nepodívají tak často jako jejich větší sourozenci. Kamenem úrazu bývá menší výkon, kvůli kterému je potřeba motory ždímat a ani tak to nebývá žádná hitparáda. Přitom stačí málo, a dokonce i s miniauty můžete na okreskách a dálnicích nahánět mnohem silnější vozy.

Recept na miniauto s výkonným motorem se v minulosti už mnohokrát osvědčil. Jedním příkladem za všechny je Abarth 500 postavený na základech legendárního „minifiatu", který má v případě verze 595 Competizione výkon 180 koní. Tohle auto si můžete koupit také u nás, potkat jej v běžném provozu je ale takřka nemožné. Důvod? Základní cena 660.000 Kč. Co takhle ale „vytunit“ něco trochu levnějšího? Třeba Škodu Citigo…

Nejmenší Škodovka se zrovna včera ukázala v modernizovaném provedení, a přestože stále nedostala silnější přeplňovaný motor, grafika s přezdívkou X-Tomi to od návrhu sportovní varianty RS neodradilo. Vzhledem k tomu, že Škoda Auto chystá SUV Kodiaq v provedení RS, se nápad uvést Citigo RS přímo nabízí, o jeho výrobě však zatím nepadla jediná zmínka a nikdo o ní ani nespekuluje. Přitom to není tak dávno, co automobilka Volkswagen představila koncept Up! GT, který by se vedle nejmenšího Škodováckého „eresa“ hezky vyjímal. Třeba dostane zelenou v příští generaci…

Jan Mička
Diskuze (13)
13. 2. 2017 15:28
Re: Nemístný optimismus
Kristova noho, jak tě taková blbost mohla napadnout?
Golfů (jakožto nejúspěšnější evrospký model) se prodá cca právě půl milionu za rok. Takže Takže žádné očekávání na této hranici nikdy nebylo a odporuje to všemu - i zdravému rozumu. I takoví Italové (jakožto mistři tohoto segmentu) jsou schopni udat tak (tvoji) polovinu.
Někdy by stačilo docela málo, začít používat vlastní hlavu...
13. 2. 2017 15:24
Re: Nemístný optimismus
Přesně takhle vznikají fámy a bludy. Kdysi někdo vypotil nějaký hloupý článek a lidi si jej (kupodivu) zapamatovali. Co na tom, že v něm byly už tehdy hlouposti. :-!

PS: Výrobní kapacita byla plánována na 180 tis. ks, za první rok ji dokonce překonali, za druhý taky tak. Teď už je to auto (NSF) dávno zaplacené.
Avatar - MANDALORIAN 66
11. 2. 2017 17:08
škoda
Radši bych chtěl oplášťovanou verzi. ;-\
11. 2. 2017 11:38
Re: Nemístný optimismus
Minimálně u Škody už následovník opravdu nepřijde.
10. 2. 2017 20:43
Re: Nemístný optimismus
Původní očekávání bylo 500tis aut za rok, takže za očekáváním je to sakra výrazně a o tom že nebudou mít následovníka se mluví čím dál tím více, protože to dostává do problémů továrnu v blavě, která má příliš volné kapacity.