21.4. 2015 Jan Mička Jan Mička

Škoda Fabia Monte Carlo a Octavia RS 230: Žhavé novinky mají české ceny

 

Škoda Auto zveřejnila ceny dvou ženevských novinek – modelů Fabia Monte Carlo a Octavia RS 230. Kompakt je o 47.000 Kč dražší než s výbavou Ambition, ze které vychází.

Ženevský stánek automobilky Škoda se nesl ve znamení nového Superbu, druhý tiskový den se však na výstavní ploše objevily jiné dvě novinky – Fabia Monte Carlo a Octavia RS s posíleným turbomotorem a předním diferenciálem VAQ. Oba vozy již mají české ceny.

Škoda Fabia Monte Carlo je dostupná se všemi pohonnými jednotkami s výjimkou litrového tříválce MPI o výkonech 44 a 55 kW. Základní výbava vychází ze stupně Ambition, přičemž za hatchback s turbomotorem 1.2 TSI/66 kW zaplatíte 329.000 Kč. Speciální linie, se kterou jsme se setkali již u minulé generace mladoboleslavského hatchbacku, je dostupná také pro kombi. Za praktičtější karoserii připlácíte 10.000 Kč, tedy naprosto stejně jako v případě běžných výbav Active, Ambition a Style.

Skica přímo od Škody ukazuje možnou podobu Fabie Monte Carlo

Cenový rozdíl oproti výbavě Ambition vynahrazuje velmi příjemná výbava. V základu například dostanete litá šestnáctipalcová kola v černé barvě, projektorové světlomety s diodovým denním svícením (pro Ambition za 6.100 Kč), panoramatické střešní okno (pro Ambition hatchback za 16.000 Kč, kombi za 21.500 Kč), SunSet (pro Ambition za 4.000 Kč), speciální provedení interiéru s efektní lištou Black Cube na přístrojové desce, ocelové kryty pedálů, infotainment Swing s pětipalcovým dotykovým displejem a Apple konektivitou (pro Ambition za 4.000 Kč), klimatizaci (pro Ambition za 20.000 Kč), nebo vkládané tkané koberce (pro Ambition za 1.300 Kč).

Standard je pochopitelně naprosto stejný jako u běžné Fabie. Spolehnout se proto můžete na šest airbagů, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů, úchyty dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, sadu na opravu pneumatik a balík elektronických pomocníků jako je ESC, ABS, XDS+, kontrola tlaku v pneumatikách nebo multikolizní brzda. Kromě linie Active mají všechny výbavy také speedlimiter a systém Front Assist včetně nouzového brzdění.

Škoda Fabia Monte Carlo - technická data a ceny
Motor1.2 TSI1.2 TSI1.4 TDI1.4 TDI
Převodovka5 MT6 MT (7 DSG)5 MT (7 DSG)5 MT
Válce/ventily4/44/43/43/4
Největší výkon [kW/ot/min]66/4400-540081/4600-560066/3000-350077/3500-3750
Točivý moment [N.m/ot/min]160/1400-40001751400-4000230/1750-2500250/1750-2500
Max. rychlost [km/h]182196182193
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,8 (4,7)3,4 (3,6)3,5
Emise CO2 [g/km]1071108890
Objem palivové nádrže [l]45454545
Pohotovostní hmotnost [kg]11091129 (1154)1156 (1186)1165
Cena Monte Carlo [Kč]329.900343.900383.900403.900
Příplatek za kombi činí 10.000 Kč, příplatek za převodovku DSG činí 36.000 Kč

Zveřejnění nových ceníků Škodovky platných od 20. dubna odhalil také ceny Škody Octavia RS 230 , neboli posílené verze s výkonem 169 kW (ve standardu 162 kW) a chytrým předním diferenciálem VAQ, který známe z Volkswagenu Golf GTI Performance. Tyto dva prvky dovedly z Golfu udělat zcela jiný vůz, rozdíly tedy budou jistě patrné také u mohutnější Octavie. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 6,7 sekundy (standard s manuální převodovkou za 6,8 s) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, tedy o 2 km/h více než stanradrdní Octavia RS.

Zatímco standardní Škoda Octavia RS s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 162 kW a manuální šestistupňovou převodovkou stojí od 651.900 Kč, posílená verze RS 230 vychází na 726.900 Kč. Jenže ani tady nepřijdete zkrátka – v základu dostanete například litá 19“ kola, kožené čalounění sedadel a malý kožený paket (pro RS za 7.500 Kč, respektive 5.000 Kč), elektricky nastavitelná přední sedadla (pro RS za 30.000 Kč), tlačítko pro volbu jízdního režimu (pro RS za 4.200 Kč), měření času na okruhu, parkovací asistent vpředu a vzadu (pro RS za 17.400 Kč), nebo černé provedení masky chladiče a vnějších zrcátek, které pro RS pořídíte za 800 Kč.

Zajímavý je rozdíl v příplatcích za dvouspojkovou převodovku DSG. U standardní Octavie RS s výkonem 162 kW stojí 47.000 Kč, pro RS 230 je o dva tisíce korun levnější. Za praktičtější verzi kombi zaplatíte obvyklých 35.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Monte Carlo a Octavia RS 230:…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Škoda Fabia na zemní plyn? Podle všeho již brzy! Škoda Fabia na zemní plyn? Podle všeho již brzy!

Po nahrazení motoru 1.2 TSI motorem 1.0 TSI zůstaly v…

MČR v rallye: Vojtěch Štajf chce být letos ve špičce MČR v rallye: Vojtěch Štajf chce být letos ve špičce

Klokočka Škoda Czech National Team vstupuje do sezony…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…