Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Monte Carlo a Octavia RS 230: Žhavé novinky mají české ceny

Jan Mička
Diskuze (97)
Škoda Auto zveřejnila ceny dvou ženevských novinek – modelů Fabia Monte Carlo a Octavia RS 230. Kompakt je o 47.000 Kč dražší než s výbavou Ambition, ze které vychází.

Ženevský stánek automobilky Škoda se nesl ve znamení nového Superbu, druhý tiskový den se však na výstavní ploše objevily jiné dvě novinky – Fabia Monte Carlo a Octavia RS s posíleným turbomotorem a předním diferenciálem VAQ. Oba vozy již mají české ceny.

Škoda Fabia Monte Carlo je dostupná se všemi pohonnými jednotkami s výjimkou litrového tříválce MPI o výkonech 44 a 55 kW. Základní výbava vychází ze stupně Ambition, přičemž za hatchback s turbomotorem 1.2 TSI/66 kW zaplatíte 329.000 Kč. Speciální linie, se kterou jsme se setkali již u minulé generace mladoboleslavského hatchbacku, je dostupná také pro kombi. Za praktičtější karoserii připlácíte 10.000 Kč, tedy naprosto stejně jako v případě běžných výbav Active, Ambition a Style.

Cenový rozdíl oproti výbavě Ambition vynahrazuje velmi příjemná výbava. V základu například dostanete litá šestnáctipalcová kola v černé barvě, projektorové světlomety s diodovým denním svícením (pro Ambition za 6.100 Kč), panoramatické střešní okno (pro Ambition hatchback za 16.000 Kč, kombi za 21.500 Kč), SunSet (pro Ambition za 4.000 Kč), speciální provedení interiéru s efektní lištou Black Cube na přístrojové desce, ocelové kryty pedálů, infotainment Swing s pětipalcovým dotykovým displejem a Apple konektivitou (pro Ambition za 4.000 Kč), klimatizaci (pro Ambition za 20.000 Kč), nebo vkládané tkané koberce (pro Ambition za 1.300 Kč).

Standard je pochopitelně naprosto stejný jako u běžné Fabie. Spolehnout se proto můžete na šest airbagů, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů, úchyty dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, sadu na opravu pneumatik a balík elektronických pomocníků jako je ESC, ABS, XDS+, kontrola tlaku v pneumatikách nebo multikolizní brzda. Kromě linie Active mají všechny výbavy také speedlimiter a systém Front Assist včetně nouzového brzdění.

Škoda Fabia Monte Carlo - technická data a ceny
Motor1.2 TSI1.2 TSI1.4 TDI1.4 TDI
Převodovka5 MT6 MT (7 DSG)5 MT (7 DSG)5 MT
Válce/ventily4/44/43/43/4
Největší výkon [kW/ot/min]66/4400-540081/4600-560066/3000-350077/3500-3750
Točivý moment [N.m/ot/min]160/1400-40001751400-4000230/1750-2500250/1750-2500
Max. rychlost [km/h]182196182193
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,8 (4,7)3,4 (3,6)3,5
Emise CO2 [g/km]1071108890
Objem palivové nádrže [l]45454545
Pohotovostní hmotnost [kg]11091129 (1154)1156 (1186)1165
Cena Monte Carlo [Kč]329.900343.900383.900403.900
Příplatek za kombi činí 10.000 Kč, příplatek za převodovku DSG činí 36.000 Kč

Zveřejnění nových ceníků Škodovky platných od 20. dubna odhalil také ceny Škody Octavia RS 230 , neboli posílené verze s výkonem 169 kW (ve standardu 162 kW) a chytrým předním diferenciálem VAQ, který známe z Volkswagenu Golf GTI Performance. Tyto dva prvky dovedly z Golfu udělat zcela jiný vůz, rozdíly tedy budou jistě patrné také u mohutnější Octavie. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 6,7 sekundy (standard s manuální převodovkou za 6,8 s) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, tedy o 2 km/h více než stanradrdní Octavia RS.

Zatímco standardní Škoda Octavia RS s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 162 kW a manuální šestistupňovou převodovkou stojí od 651.900 Kč, posílená verze RS 230 vychází na 726.900 Kč. Jenže ani tady nepřijdete zkrátka – v základu dostanete například litá 19“ kola, kožené čalounění sedadel a malý kožený paket (pro RS za 7.500 Kč, respektive 5.000 Kč), elektricky nastavitelná přední sedadla (pro RS za 30.000 Kč), tlačítko pro volbu jízdního režimu (pro RS za 4.200 Kč), měření času na okruhu, parkovací asistent vpředu a vzadu (pro RS za 17.400 Kč), nebo černé provedení masky chladiče a vnějších zrcátek, které pro RS pořídíte za 800 Kč.

Zajímavý je rozdíl v příplatcích za dvouspojkovou převodovku DSG. U standardní Octavie RS s výkonem 162 kW stojí 47.000 Kč, pro RS 230 je o dva tisíce korun levnější. Za praktičtější verzi kombi zaplatíte obvyklých 35.000 Kč.

Jan Mička
Diskuze (97)
23. 4. 2015 21:29
Re: Cupra vs. RS230
Leon kameru bude mít teď od MY2016, jinak žádné extra novinky. Jinak chybí přesně to, co bylo uvedeno, škoda má ještě lepší záruku za příplatek nebo třeba předplacený servis a prostě bohatší výbavu. Mně ještě chybí u Leonu nemožnost dát do dveří 1,5 L pet a vlastně ani nikam nejde, a také mi chybí lepší modrá, kdyby byla aspoň ta z minulé generace - speed blue. Škoda má zase pěkně hnusné zatmavení (zelené) s názvem Sunset, Leon normální do tmava. Kůže spíš koženka u škodovky je totálně nekvalitní, oproti Alcantaře v Leonu. Člověk si nevybere. Nejlepší zpracování má ovšem golf, ale v R-kové verzi je cena opravdu vysoká (má navíc tedy 4x4, ale jen s DSG, manuál chybí)
22. 4. 2015 12:59
Re: Cupra vs. RS230
Taky si myslím, že statistika pojišťoven bude lepší, ale zase narážíme na to, kolik % a jakých aut je pojištěných. Pak jsou taky zajímavé statistiky ADACu z výjezdů k porouchaným autům, ale zas ne každý volá při poruše ADAC. Ono perfektní všeobjímající statistika není.
Avatar - Emel
22. 4. 2015 09:04
Re: Škoda vs. Dacia 1:0
Laguna je na sklonku života...
Avatar - woody-alien
22. 4. 2015 08:11
Re: Cupra vs. RS230
Taky nevím, co bys jako u Seatu ve střední třídě chtěl brát... ;-)
Avatar - white label
22. 4. 2015 00:37
Re: Škoda vs. Dacia 1:0
Velmi mírně/slušně napsáno... ;-)