Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia po faceliftu: Přehled nových cen a výbav

Ondřej Láník
Diskuze (99)
S inovovanou Octavií za 349.900,-Kč by Škoda ráda oslovila všechny ty, kteří se v posledních měsících dívali po Focusech, Cee‘dech, Aurisech a Golfech. Jaké cenové nástroje prodejci dostali?

Základní cena 349.900,-Kč patří k těm nejdůležitějším. Rozšířená bezpečnostní výbava od základní verze Classic posunuje Octavii na úroveň zvýhodněných Focusů. Po první krátké analýze se zdá, že čím vyšší výbava, tím méně se přidávalo na atraktivitě celkové hodnoty za peníze.

Zahájení prodeje modernizované Octavie je naplánováno na druhou polovinu měsíce listopadu 2008, prodejci by již teď měli být vybaveni informacemi o tom, jaké máte možnosti koupě inovovaných Octavií. Co vám přibližně nabídnou je vidět v tomto článku.

Vylepšený klasik

Základní cena modelu Octavia s motorem 1,4 (59 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Classic činí 349.900,- Kč. To je zdánlivě o 20 tisíc méně než u stejné verze před faceliftem, která v ceníku Edition 08 v.2.0 letos v září figurovala s cenou 369.900,-Kč. Že je sleva výrazně vyšší než oněch 20 tisíc, zjistíme po dorovnání na novou vyšší úroveň výbavy.

V ceně základního modelu je nově nejen ABS a 4 airbagy jako dosud, ale také ESP (dříve +12.900,-Kč), hlavové airbagy (dříve +9.900,-Kč), elektricky ovládaná přední okna + elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním (dříve + 11.000,-Kč) nebo projektorové halogenové světlomety (dříve pouze halogenové, bez DE modulu). Standardem základní výbavy je dále centrální zamykání bez dálkového ovládání, možnost deaktivovat airbag spolujezdce a také příprava pro rádio. Kdo by chtěl Classic s klimatizací Climatic, připlatí navíc jen 10.000,-Kč, základní rádio s CD a MP3 přehrávačem příjde na 8.300,-Kč, ale platí se navíc i za tónovaná skla (+4.900,-Kč), dělené zadní sedadlo (+2.800,-Kč) nebo přední mlhové světlomety (+4.900,-Kč).

Škoda Octavia 2009: Přehled benzinových motorizací
Motor1,4 MPI1,6 MPI1,4 TSI (DSG)1,8 TSI (DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390159513901798
Válce/ventily4/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5000-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500-4000250/1500-4200
Max. rychlost [km/h]173190203 (202)223 (223)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,39,7 (9,7)7,8 (7,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]77,46,6 (6,3)7,0 (6,6)
Cena Classic [Kč]349.900,-384.900,-430.900,--
Cena Ambiente [Kč]-439.900,-485.900,-525.900,-
Cena Elegance [Kč]-479.900,-525.900,-565.900,-
Cena Laurin&Klement [Kč]---650.900,-

Plošným snížením ceníkových cen o 20 tisíc klesly nejen ceny zážehových motorizací, ale také nejnižší cena Octavie TDI. Motorizaci 1,9 TDI PD (77 kW) tak pořídíte za 434.900,-Kč. Relativní odstup od srovnatelných zážehových verzí se změnil jen minimálně.

Střední ambientní cesta

Ceny prostředních verzí Ambiente jsou proti Classic o 55 tisíc vyšší a proti akčnímu ceníku Edition 08 ze září 2008 o 5 tisíc vyšší. Znamená to, že Škoda zdražila? Opět se musíme ponořit do seznamu výbavy před a po faceliftu.

ESP ani hlavové airbagy nebyly dosud ani ve výbavě Ambiente, což znamená minimálně úsporu 22.800,-Kč. Navíc dostáváte standardně 1DINové autorádio, které umí přehrávat CD i MP3 soubory (dříve jen CD, bez MP3). Největší relativní výhodnost výbav se tedy zdá se přesunula z verze Ambiente na Classic.

Změnit by to mohlo dokoupení sady Ambiente Plus za 10.000,-Kč. Pak totiž navíc dostanete rádio Swing (2 DIN) s CD a MP3 přehrávačem, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku v Jumbo Boxu, tempomat, malý kožený paket (čtyřramenný volant) a taky kola z lehké slitiny Pyxis 6,5J×15".

Škoda Octavia 2009: Přehled naftových motorizací
Motor1,9 TDI PD (DSG)2,0 TDI PD (DSG)
Zdvihový objem [cm3]18961968
Válce/ventily4/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1900320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192 (189)208 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,8 (12,2)9,6 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (5,9)5,5 (6,0)
Cena Classic [Kč]434.900,--
Cena Ambiente [Kč]489.900,-549.900,-
Cena Elegance [Kč]529.900,-589.900,-
Cena Laurin&Klement [Kč]-674.900,-

Když vás baví elegance...

... tak musíte připlatit navíc dalších 40 tisíc korun. Za ně vám Škoda přibalí navíc 15palcová kola z lehké slitiny, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku, Maxi DOT, dvouzónovou klimatizaci Climatronic s elektronickou regulací, elektricky sklopná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy), Rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3 s osmi reproduktory, tempomat, vyhřívání předních sedadel a parkovací senzory vzadu.

Ceny jsou řádově o 16 tisíc vyšší než u akčního ceníku Edition 08 ze září 2008. I zde platí klauzule o ESP a hlavových airbazích, které před faceliftem nebyly součástí výbavy Elegance.

Se sadou Elegance Plus za 15.000,-Kč dostanete navíc parkovací senzory vpředu a vzadu, elektricky ovládané střešní okno a kola z lehké slitiny Crateris 6,5J×16".

Nová Škoda Octavia na Auto.cz
Škoda Octavia 2009: Podrobné informace, velká fotogalerie, plakáty a video
Paříž živě: Škoda Octavia v novém (fotografie z výstaviště)
Škoda Octavia Combi 1,4 TSI (90 kW): První jízdní dojmy

Příplatek za Octavii Combi činí 40 tisíc korun, za převodovku DSG zaplatíte od 55 do 60 tisíc podle motorizace, metalický lak stojí stále jen 8.500,-Kč.

Z ceníku zmizela verze Octavii Combi 1,4 MPI (59 kW), a tak nejlevnější Combi po faceliftu příjde na 424.900,-Kč (s motorem 1,6 (75 kW)). Octavia s motorem 1,4 TSI (90 kW) bude v prodejní síti k dispozici až od ledna 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (99)
28. 10. 2008 17:38
Re: Proč kupovat Ok2 e ne Sííd?
v tom že právě každého nebaví při běžném ježdění točit motor neustále nad 4 000 ot/min a pořád řadit o 2kvalty aby to trochu jelo, jinak můžu ti z vlastní zkušenosti že extrém spotřeby 1,8T byl 14,5l při 180 na dálnici. Jinak dlouhodobě byl průměr kolem 8 litrů a to nemám zrovna lehkou nohu. S atm. dvoulitrem byla spotřeba při té samé rychlosti na stejném úseku dálnice 17,5l a celkový průměr kolem 10. Jinak spousta lidí co se s turbínou svezla mi řekla, že jediné co je odradilo od koupě turbomotoru je vyšší pořizovací cena. Kdyby byla cena podobná jako u atmosféry tak už by atmosféru nikdy nechtělo.Zkus se s tím svést a uvidíš že u většiny moderních turbomotorů je turboefekt tak potlačen že naprostá většina řidičů ho ani nepostřehne.
Avatar - Martin911Turbo
28. 10. 2008 11:22
Chce se mi blinkat
Z nového designu Škodovek se mi chce blinkat, na toto mé oko co oceňuje design opravdu nemá chuť se dívat. Doufám že až ovládne i Škodovku Porsche, že udělá čistku v jejich konstrukčním studiu a nasadí tam lidi co opravdu něco umí
Avatar - riderhenry
27. 10. 2008 22:56
Re: Proč kupovat Ok2 e ne Sííd?
1.8 TSI s manualem spotreba pod 9 litru prakticky nemozna, normalne cca 11, mesto 15, tezka noha 15 az nekonecno... Chces mi rict, ze nejaky koumak obelstil princip turbomotoru a vytvoril turbomotr s mensi spotrebou, nez maji atmosfericke motory podobneho vykonu? Nebudu daleko od pravdy, kdyz reknu, ze to neni mozne! Spotrebu, jakou ma 1.8 TSI maji trilitrove sestivalce. A pritom ten motor nestaci kdejakemu starsimu sportaku se 100kW. Vazne nechapu, proc nekdo muze touzit po preplnovanem nizko objemovem motoru do sveho vozu na denni jezdeni (ne zadneho sportaku), za ucelem lepsi charakteristiky - nechapu v cem? Na co potrebuju motor, ktery tahne porad, kdyz mi staci, aby tahl v urcitem spektru, ktere pouzivam na predjizdeni? Vzdyt i turbomotory tahnou nejvic nahore, takze je logicky pri predjizdeni vytacis, stejne jako atmosferu. Akorat ve meste muzes jezdit mozna o jeden prevod nahoru, aniz by se ti klepalo auto, ale motoru to stejne dobre nedela a spotrebu budes mit horsi, jak uz jsme si rekli... A to nemluvim o turboefektu, ktery pro nadseneho ridice znamena znemozneni rizeni auta plynem... Turbo motory do sportovnich aut patri, ale do Golfu, Octavie a podobnych rozhodne ne.
27. 10. 2008 22:45
Re: Proč kupovat Ok2 e ne Sííd?
Měl jsem půjčeného Ceeda 1,6 a chvíli jsem jezdil s Mondeo 2,0. Zkus se projet s nějakým novým turbo benzínem a uvidíš, že většina plynule jede od 1 800ot do 6 500 a i ta spotřeba není tak hrozná jak se tady uvádí. Jinak je to samozřejmě o pocitech každému vyhovuje něco jiného. Znovu opakuji že svou sehrává i hmotnost dnešních aut. Pamatuji doby kdy 90kW auto byl pomalu sporťák. Dneska je to spíš slušný základ.
Avatar - riderhenry
27. 10. 2008 21:38
Re: Proč kupovat Ok2 e ne Sííd?
zajimave... A jaka to jsou auta? Protoze ja jezdim od 7.5 - 10 litru se 140ti konovou 1.8 atmosferou a po dynamicke strance by mi asi zadna maloobjemova turbina neujela. A to nemluvim o charakteru motoru. Motor s turbem ho vetsinou ztraci a rozhodne se neda mluvit o pozitku z jizdy. Znovu opakuji - mimo Evo, STi... Staci se podivat na testy Golfu GT. A jeste je tady ta vec, ze jak jezdis ty nebo ja neni vubec dulezite, jde o to, jak jezdi vetsina. A to je nepopiratlne tak, ze s turbinama jezdi za vic, klidne se podivej na spritmonitor.de