Škoda Octavia po faceliftu: Přehled nových cen a výbav

Škoda Octavia po faceliftu: Přehled nových cen a výbav

 
 

S inovovanou Octavií za 349.900,-Kč by Škoda ráda oslovila všechny ty, kteří se v posledních měsících dívali po Focusech, Cee‘dech, Aurisech a Golfech. Jaké cenové nástroje prodejci dostali?

Základní cena 349.900,-Kč patří k těm nejdůležitějším. Rozšířená bezpečnostní výbava od základní verze Classic posunuje Octavii na úroveň zvýhodněných Focusů. Po první krátké analýze se zdá, že čím vyšší výbava, tím méně se přidávalo na atraktivitě celkové hodnoty za peníze.

Zahájení prodeje modernizované Octavie je naplánováno na druhou polovinu měsíce listopadu 2008, prodejci by již teď měli být vybaveni informacemi o tom, jaké máte možnosti koupě inovovaných Octavií. Co vám přibližně nabídnou je vidět v tomto článku.

Vylepšený klasik
Základní cena modelu Octavia s motorem 1,4 (59 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Classic činí 349.900,- Kč. To je zdánlivě o 20 tisíc méně než u stejné verze před faceliftem, která v ceníku Edition 08 v.2.0 letos v září figurovala s cenou 369.900,-Kč. Že je sleva výrazně vyšší než oněch 20 tisíc, zjistíme po dorovnání na novou vyšší úroveň výbavy.

V ceně základního modelu je nově nejen ABS a 4 airbagy jako dosud, ale také ESP (dříve +12.900,-Kč), hlavové airbagy (dříve +9.900,-Kč), elektricky ovládaná přední okna + elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním (dříve + 11.000,-Kč) nebo projektorové halogenové světlomety (dříve pouze halogenové, bez DE modulu). Standardem základní výbavy je dále centrální zamykání bez dálkového ovládání, možnost deaktivovat airbag spolujezdce a také příprava pro rádio. Kdo by chtěl Classic s klimatizací Climatic, připlatí navíc jen 10.000,-Kč, základní rádio s CD a MP3 přehrávačem příjde na 8.300,-Kč, ale platí se navíc i za tónovaná skla (+4.900,-Kč), dělené zadní sedadlo (+2.800,-Kč) nebo přední mlhové světlomety (+4.900,-Kč).

Škoda Octavia 2009: Přehled benzinových motorizací
Motor1,4 MPI1,6 MPI1,4 TSI (DSG)1,8 TSI (DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390159513901798
Válce/ventily4/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5000-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500-4000250/1500-4200
Max. rychlost [km/h]173190203 (202)223 (223)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,39,7 (9,7)7,8 (7,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]77,46,6 (6,3)7,0 (6,6)
Cena Classic [Kč]349.900,-384.900,-430.900,--
Cena Ambiente [Kč]-439.900,-485.900,-525.900,-
Cena Elegance [Kč]-479.900,-525.900,-565.900,-
Cena Laurin&Klement [Kč]---650.900,-

Plošným snížením ceníkových cen o 20 tisíc klesly nejen ceny zážehových motorizací, ale také nejnižší cena Octavie TDI. Motorizaci 1,9 TDI PD (77 kW) tak pořídíte za 434.900,-Kč. Relativní odstup od srovnatelných zážehových verzí se změnil jen minimálně.

Střední ambientní cesta
Ceny prostředních verzí Ambiente jsou proti Classic o 55 tisíc vyšší a proti akčnímu ceníku Edition 08 ze září 2008 o 5 tisíc vyšší. Znamená to, že Škoda zdražila? Opět se musíme ponořit do seznamu výbavy před a po faceliftu.

ESP ani hlavové airbagy nebyly dosud ani ve výbavě Ambiente, což znamená minimálně úsporu 22.800,-Kč. Navíc dostáváte standardně 1DINové autorádio, které umí přehrávat CD i MP3 soubory (dříve jen CD, bez MP3). Největší relativní výhodnost výbav se tedy zdá se přesunula z verze Ambiente na Classic.

Změnit by to mohlo dokoupení sady Ambiente Plus za 10.000,-Kč. Pak totiž navíc dostanete rádio Swing (2 DIN) s CD a MP3 přehrávačem, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku v Jumbo Boxu, tempomat, malý kožený paket (čtyřramenný volant) a taky kola z lehké slitiny Pyxis 6,5J×15".

Škoda Octavia 2009: Přehled naftových motorizací
Motor1,9 TDI PD (DSG)2,0 TDI PD (DSG)
Zdvihový objem [cm3]18961968
Válce/ventily4/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1900320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192 (189)208 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,8 (12,2)9,6 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (5,9)5,5 (6,0)
Cena Classic [Kč]434.900,--
Cena Ambiente [Kč]489.900,-549.900,-
Cena Elegance [Kč]529.900,-589.900,-
Cena Laurin&Klement [Kč]-674.900,-

Když vás baví elegance...
... tak musíte připlatit navíc dalších 40 tisíc korun. Za ně vám Škoda přibalí navíc 15palcová kola z lehké slitiny, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku, Maxi DOT, dvouzónovou klimatizaci Climatronic s elektronickou regulací, elektricky sklopná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy), Rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3 s osmi reproduktory, tempomat, vyhřívání předních sedadel a parkovací senzory vzadu.

Ceny jsou řádově o 16 tisíc vyšší než u akčního ceníku Edition 08 ze září 2008. I zde platí klauzule o ESP a hlavových airbazích, které před faceliftem nebyly součástí výbavy Elegance.

Se sadou Elegance Plus za 15.000,-Kč dostanete navíc parkovací senzory vpředu a vzadu, elektricky ovládané střešní okno a kola z lehké slitiny Crateris 6,5J×16".

Nová Škoda Octavia na Auto.cz
Škoda Octavia 2009: Podrobné informace, velká fotogalerie, plakáty a video
Paříž živě: Škoda Octavia v novém (fotografie z výstaviště)
Škoda Octavia Combi 1,4 TSI (90 kW): První jízdní dojmy

Příplatek za Octavii Combi činí 40 tisíc korun, za převodovku DSG zaplatíte od 55 do 60 tisíc podle motorizace, metalický lak stojí stále jen 8.500,-Kč.

Z ceníku zmizela verze Octavii Combi 1,4 MPI (59 kW), a tak nejlevnější Combi po faceliftu příjde na 424.900,-Kč (s motorem 1,6 (75 kW)). Octavia s motorem 1,4 TSI (90 kW) bude v prodejní síti k dispozici až od ledna 2009.

Anketa

Nejžádanější výbavou Octavie nyní bude
Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia po faceliftu: Přehled nových…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být…

Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…