Škoda Octavia po faceliftu: Přehled nových cen a výbav
Základní cena 349.900,-Kč patří k těm nejdůležitějším. Rozšířená bezpečnostní výbava od základní verze Classic posunuje Octavii na úroveň zvýhodněných Focusů. Po první krátké analýze se zdá, že čím vyšší výbava, tím méně se přidávalo na atraktivitě celkové hodnoty za peníze.
Zahájení prodeje modernizované Octavie je naplánováno na druhou polovinu měsíce listopadu 2008, prodejci by již teď měli být vybaveni informacemi o tom, jaké máte možnosti koupě inovovaných Octavií. Co vám přibližně nabídnou je vidět v tomto článku.
Vylepšený klasik
Základní cena modelu Octavia s motorem 1,4 (59 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Classic činí 349.900,- Kč. To je zdánlivě o 20 tisíc méně než u stejné verze před faceliftem, která v ceníku Edition 08 v.2.0 letos v září figurovala s cenou 369.900,-Kč. Že je sleva výrazně vyšší než oněch 20 tisíc, zjistíme po dorovnání na novou vyšší úroveň výbavy.
V ceně základního modelu je nově nejen ABS a 4 airbagy jako dosud, ale také ESP (dříve +12.900,-Kč), hlavové airbagy (dříve +9.900,-Kč), elektricky ovládaná přední okna + elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním (dříve + 11.000,-Kč) nebo projektorové halogenové světlomety (dříve pouze halogenové, bez DE modulu). Standardem základní výbavy je dále centrální zamykání bez dálkového ovládání, možnost deaktivovat airbag spolujezdce a také příprava pro rádio. Kdo by chtěl Classic s klimatizací Climatic, připlatí navíc jen 10.000,-Kč, základní rádio s CD a MP3 přehrávačem příjde na 8.300,-Kč, ale platí se navíc i za tónovaná skla (+4.900,-Kč), dělené zadní sedadlo (+2.800,-Kč) nebo přední mlhové světlomety (+4.900,-Kč).
Škoda Octavia 2009: Přehled benzinových motorizací | ||||
Motor | 1,4 MPI | 1,6 MPI | 1,4 TSI (DSG) | 1,8 TSI (DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1595 | 1390 | 1798 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 59/5000 | 75/5600 | 90/5000 | 118/5000-6200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 132/3800 | 148/3800 | 200/1500-4000 | 250/1500-4200 |
Max. rychlost [km/h] | 173 | 190 | 203 (202) | 223 (223) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,2 | 12,3 | 9,7 (9,7) | 7,8 (7,8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7 | 7,4 | 6,6 (6,3) | 7,0 (6,6) |
Cena Classic [Kč] | 349.900,- | 384.900,- | 430.900,- | - |
Cena Ambiente [Kč] | - | 439.900,- | 485.900,- | 525.900,- |
Cena Elegance [Kč] | - | 479.900,- | 525.900,- | 565.900,- |
Cena Laurin&Klement [Kč] | - | - | - | 650.900,- |
Plošným snížením ceníkových cen o 20 tisíc klesly nejen ceny zážehových motorizací, ale také nejnižší cena Octavie TDI. Motorizaci 1,9 TDI PD (77 kW) tak pořídíte za 434.900,-Kč. Relativní odstup od srovnatelných zážehových verzí se změnil jen minimálně.
Střední ambientní cesta
Ceny prostředních verzí Ambiente jsou proti Classic o 55 tisíc vyšší a proti akčnímu ceníku Edition 08 ze září 2008 o 5 tisíc vyšší. Znamená to, že Škoda zdražila? Opět se musíme ponořit do seznamu výbavy před a po faceliftu.
ESP ani hlavové airbagy nebyly dosud ani ve výbavě Ambiente, což znamená minimálně úsporu 22.800,-Kč. Navíc dostáváte standardně 1DINové autorádio, které umí přehrávat CD i MP3 soubory (dříve jen CD, bez MP3). Největší relativní výhodnost výbav se tedy zdá se přesunula z verze Ambiente na Classic.
Změnit by to mohlo dokoupení sady Ambiente Plus za 10.000,-Kč. Pak totiž navíc dostanete rádio Swing (2 DIN) s CD a MP3 přehrávačem, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku v Jumbo Boxu, tempomat, malý kožený paket (čtyřramenný volant) a taky kola z lehké slitiny Pyxis 6,5J×15".
Škoda Octavia 2009: Přehled naftových motorizací | ||
Motor | 1,9 TDI PD (DSG) | 2,0 TDI PD (DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1896 | 1968 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 77/4000 | 103/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 250/1900 | 320/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 192 (189) | 208 (207) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,8 (12,2) | 9,6 (9,6) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 (5,9) | 5,5 (6,0) |
Cena Classic [Kč] | 434.900,- | - |
Cena Ambiente [Kč] | 489.900,- | 549.900,- |
Cena Elegance [Kč] | 529.900,- | 589.900,- |
Cena Laurin&Klement [Kč] | - | 674.900,- |
Když vás baví elegance...
... tak musíte připlatit navíc dalších 40 tisíc korun. Za ně vám Škoda přibalí navíc 15palcová kola z lehké slitiny, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku, Maxi DOT, dvouzónovou klimatizaci Climatronic s elektronickou regulací, elektricky sklopná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy), Rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3 s osmi reproduktory, tempomat, vyhřívání předních sedadel a parkovací senzory vzadu.
Ceny jsou řádově o 16 tisíc vyšší než u akčního ceníku Edition 08 ze září 2008. I zde platí klauzule o ESP a hlavových airbazích, které před faceliftem nebyly součástí výbavy Elegance.
Se sadou Elegance Plus za 15.000,-Kč dostanete navíc parkovací senzory vpředu a vzadu, elektricky ovládané střešní okno a kola z lehké slitiny Crateris 6,5J×16".
Příplatek za Octavii Combi činí 40 tisíc korun, za převodovku DSG zaplatíte od 55 do 60 tisíc podle motorizace, metalický lak stojí stále jen 8.500,-Kč.
Z ceníku zmizela verze Octavii Combi 1,4 MPI (59 kW), a tak nejlevnější Combi po faceliftu příjde na 424.900,-Kč (s motorem 1,6 (75 kW)). Octavia s motorem 1,4 TSI (90 kW) bude v prodejní síti k dispozici až od ledna 2009.