Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Jan Mička
Diskuze (106)
Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než dost. Tou největší je paradoxně nejmenší motor, který se dosud ve Škodě Rapid objevil.

Není tomu tak dávno, co jsem jednomu z pracovníků Škody Auto pokládal otázku ohledně premiér na blížícím se autosalonu v Ženevě. Odpověď byla prostá: facelifty. Mladoboleslavská značka nedávno představila modernizované citigo, čtyřoká octavia si celkem netradičně odbyla premiéru na lednovém autosalonu ve Vídni, a řada už zbývá pouze na Rapid a Rapid Spaceback. Liftback jsme si poprvé osahali už v roce 2012 a spaceback přišel nedlouho poté, s faceliftem tedy nebylo nač čekat.

S vnějšími tvary neměli designéři příliš práce. Přední světlomety dostaly diodové denní svícení ve stylu konceptu Rapid Sport, dosavadní vrchol v podobě xenonových světlometů nahrazují bixenony s automatickým přepínáním dálkového a potkávacího režimu. Lehce pozměněný je i tvar spodní části předního nárazníku. Chromovaná lišta táhnoucí se vlastně po celé jeho šířce bude standardem od výbavové verze Style, a pokud byste se pídili po radaru přednárazového systému, vězte, že jej nemají pouze vozy na snímcích. Vzadu najdeme zatmavená krycí skla svítilen a objevuje se i diodová technika (pouze u rapidu). Zapracovalo se také na litých kolech – v nabídce bude hned šest nových designů.

Také uvnitř najde me pár změn. Přepravována byla horizontální lišta táhnoucí se po celé šířce přístrojové desky, jiné jsou středové výdechy ventilace a ukazatele v kapličce přístrojů dostaly bílé obroučky. Podle informací automobilky je nové také ovládání manuální klimatizace, vozy na snímcích však mají klimatizaci automatickou.

Vůbec největší novinku však najdeme pod kapotou. Vůz totiž v rámci faceliftu upustil od čtyřválcové dvanáctistovky TSI (66 a 81 kW) a vsadil na litrový tříválec ve dvou výkonových variantách. Ta základní má 70 kW a rozhoupe rapid z 0-100 km/h za rovných jedenáct sekund, silnější provedení s 81 kilowatty zdolá stejnou metu o 1,2 sekundy rychleji. Nabídku benzinových motorů doplňuje čtrnáctistovka TSI s 92 kilowatty a kombinovanou spotřebou do 5 l/100 km. Zájemci o turbodiesel mají na výběr mezi tříválcovou čtrnáctistovkou TDI (66 kW) a šestnáctistovkou TDI (85 kW). Jejich výkony se v rámci faceliftu nezměnily.

Škoda Rapid - sestava motorů a základní technická data
MotorMaximální rychlost [km/h]Zrychlení 0-100 km/h [s]Průměrná spotřeba [l/100 km]
1.0 TSI/70 kW18711,04,4
1.0 TSI/81 kW2009,84,5
1.4 TSI/92 kW2089,04,8
1.4 TDI/66 kW18511,73,9
1.6 TDI/85 kW20110,04,1

Škoda se tradičně zaměřila na chytrá řešení, která nově doplňuje dvojice USB vstupů v zadní části vozu, myslelo se však také na spojení s virtuálním světem. K přepracovanému infotainmentu Amundsen s navigací se váže WLAN hotspot pro připojení externích zařízení a nechybí ani služby Care Connect známé z modernizované octavie a kodiaqu.

Stiskem jediného tlačítka si při poruše zavoláte pomoc, v případě nehody se vůz automaticky spojí s tísňovou linkou, a díky aplikaci Škoda Connect App si můžete v chytrém telefonu prohlížet vybrané informace o vozidle. Na dálku zjistíte stav pohonných hmot, zkontrolujete zavření oken, zobrazíte aktuální parkovací polohu nebo pošlete data do navigace.

Škodu Rapid a Rapid Spaceback u nás bude možné objednávat od dubna a první vozy k zákazníkům dorazí v průběhu června. Ceny zatím nebyly zveřejněny, neměly by se však výrazně lišit od těch současných. Základní rapid s litrovým motorem TSI (70 kW) by mohl stát okolo 315.000 Kč, spaceback by měl být o pár tisícovek levnější.

Škoda Rapid Spaceback - sestava motorů a základní technická data
MotorMaximální rychlost [km/h]Zrychlení 0-100 km/h [s]Průměrná spotřeba [l/100 km]
1.0 TSI/70 kW18411,04,4
1.0 TSI/81 kW1989,84,5
1.4 TSI/92 kW2058,94,8
1.4 TDI/66 kW18311,63,9
1.6 TDI/85 kW1989,94,1

Jan Mička
Diskuze (106)
25. 2. 2017 11:03
preco 3 namiesto 4
Preco trojvalce? lebo su lacnejsie ako 4 valce, a predavaju sa za taku istu cenu :-) to je od..rbk.avanie v priamom prenose za pomoci medii.. ono media su pri vsetkom co ofajcieva ludi...
24. 2. 2017 00:28
Re: Fabia III 1.2TSI nebo 1.0TSI?
23. 2. 2017 22:44
Re: Fabia III 1.2TSI nebo 1.0TSI?
Najezdil jsem dost 1.2 TSI 77kW, tim prvnim s retezem. Vyborny motor (na to co to je za drobecek), ja menim olej po 15 tisicich (coz zminuji proto, ze si myslim, ze je to hodne dulezite), s retezem ani s nicim jinym jsem nikdy zadny problem nemel, pro jistotu jsem v 70 tisicich retez vymenil, ale nemusel jsem, nic tomu nebylo.
Ta novejsi 1.2TSI s remenem je jeste lepsi. Ne kvuli remenu, ale kvuli tomu, ze nema chlazene svody vyfuku benzinem, takze ma o malicko mensi spotrebu, jinak to jede vice mene stejne.

1.0 TSI je mozna jen trivalec, ale kdybych si dnes mel vybrat 1.0 3valec vs 1.2 4valec, jdu asi do 1.0, pokud by mi nevadil jeho zvuk (jeste jsem v nem nejel a nevim jaky zvuky to dela, nektere trivalce bych kvuli zvukovemu projevu neaceptoval).
1.0: vic vykonu, nizsi spotreba, tiche to udajne je, co chces vic. V hospode se ti za trivalec mozna zasmeji, ale za par let, az ho prodas, s nim budou jezdit taky a pak jim to najednou bude dobrej motor. Stejne jako to bylo/je s 1.2 TSI. To bylo reci ze retezy a ze to nic nevydrzi atd. a nakonec je to motor, ktery je v ojetinach vyhledavany, protoze celkem jede, nezere a je to drzak.
A podle me to s 1.0 TSI trivalcem bude hodne podobne, nemluve o tom, ze ten motor je asi opravdu o dalsi kus uspornejsi. O spolehlivosti neni co mluvit, 1.0 se teprve ukaze, ale je to nove auto, mas zaruku, staci si pohlidat vcasny servis (jinak je se zarukou amen).
Byt tebou, dam si tu praci a jdu si projet oba, nekteri tu pisou, ze 1.0 odspodu tolik netaha a to je prave na 1.2 TSI docela prijemna vlastnost...
23. 2. 2017 14:50
Re: Mě se to líbí,
Na tu platformu se teda jdu podivat.
Nicmene ja jsem v Rapidu jezdil, je to parani auto, jezdi super kdyz tam das siroky kola, ale s Golfem nebo Focusem to srovnavat nejde. A pokud ano, tak mozna kufre, jinak nema Rapid sanci a prohraje celkem ve vsech ohledech. Coz ale vubec nevadi, zase ma v porovnani s nimi hezkou cenovku.

update: Tak jsem si to precetl a mas pravdu. Je to vlastne hodne podobny slepenec jako byl Roomster. Platforma Octavia 1 a wiki rika "Přední náprava pochází z Volkswagenu Polo 6R (A05, vyráběného od roku 2009)".

Presto si za tim nahore stojim. Konec koncu se bavime o vic nez 20 let stare platforme nekde z roku 1995. Vzhledem k tomu ze auta kazdou generaci rostou, nelze velikostne srovnavat soucasny golf 7 s golfem 4... tedy sronavat lze, ale 4 je o dost mensi a o dve generace starsi (facelift 5->6 nepocitam).

Pro me to proste patri mezi Polo a Golf a je to tak OK a je to chytry reseni. Ale na urovni golfa nebo focuse to proste neni.

PS: mam najeto pres 100k v golfu 6, pres 30k ve focusu 3, pres 20k v rapidu (obe verze, SB je podle me lepsi), tak si myslim, ze to muzu rict...
Rapid - dobra cena/uzitna hodnota, jinak takova fabie - maly, uzky, materialy vevnitr atd.
Golf - golf je golf, proste jezdi paradne
Focus - vevnitr na nic, ale ty motory (1.5/1.6 EcoBoost), ten podvozek, golf se muze zahrabat (ovsem golf je mnohem pohodlnejsi a v 80% pripadu tudiz lepsi, tim myslim klidnou jizdu mimo mesto / dalnici). V zatackach mu golf nebude stacit.
23. 2. 2017 10:31
Re: Rapid liftback má jediné plus
Možno má a možno nemá, u nás vo firme je pár spacebakov s dízlovou 1,4 (fakt peklo) v kombinácií s dsg s kopou príplatkou a cena kľudne oblizuje so spodu miernejšie poskladanú OIII s dsg. Dokonca ani ten dízel nie je úplne povinná voľba a o to je menej pochopiteľné, že si niekto nezoberie 1,4tsi s dsg, ktorá je o galaxiu lepšia. Lenže pre danú pozíciu je strop rapid ;-)