Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda slaví, poprvé prodala přes 500.000 aut za půl roku

David Bureš
Diskuze (54)
Mladoboleslavské automobilce se v prvním pololetí roku výrazně dařilo v západní Evropě nebo v Číně.

První pololetí letošního roku bylo pro automobilku Škoda velice úspěšné. Za šest měsíců roku výrobce prodal 522.500 aut, o 12,5 procenta více než před rokem. Je to poprvé v historii, kdy Škoda v prvním pololetí roku prodala přes půl milionu vozů.

Mladoboleslavské značce se dařilo v různých koutech světa. V západní Evropě Škoda zdejším zákazníkům dodala v prvním pololetí 217.900 vozů, o 17 procenta více než před rokem. Prodeje značky rostly v prvních šesti měsících roku v Německu (+12,2 %), Francii (+11,3 %), Velké Británii (+24,7 %) či Španělsku (dokonce +39 %).

Prodeje rostly také na největším trhu světa pro automobilku Škoda – v Číně. Zde od ledna do června značka prodala 130.700 aut, o 8,7 procenta více než ve stejném období loňského roku.

Na domácím českém trhu dosáhla Škoda v prvním pololetí nárůstu prodejů o 22,9 procenta na 34.800 dodávek. V Polsku se letos prodalo 26.200 aut, což znamená výrazný 36procentní meziroční nárůst.

Naopak ve východní Evropě prodeje Škody mírně klesají. Letos se zde prodalo 58.700 aut s logy mladoboleslavského výrobce, o 400 aut méně než před rokem.

Prodejní výsledky automobilky Škoda na vybraných trzích
ZeměProdeje 1-6/2014 [ks]Meziroční změna [%]
Česká republika34.800+22,9
Čína130.700+8,7
Francie10.800+11,3
Indie7.700-33,0
Německo76.600+12,2
Polsko26.200+36,0
Rusko42.000-1,9
Španělsko9.800+39,0
Švýcarsko9.100+10,9
Velká Británie40.900+24,7
CELKEM522.500+12,5

Podle Wernera Eichhorna, šéfa prodejů a marketingu ve Škodě, stojí za rekordním výsledkem značky atraktivní modelová řada. Tu automobilka nadále rozšiřuje, posledními novinkami jsou nové verze úspěšného modelu Octavia. Na trh již vstoupila varianta G-Tec s pohonem na plyn, Scout s terénním vzhledem se začne prodávat v srpnu.

Hlavní letošní novinkou ve světě Škoda nicméně bude třetí generace Fabie. Ta zažije výstavní debut na říjnovém autosalonu v Paříži. Hatchback se na českém trhu začne prodávat ještě před koncem roku, kombi bude následovat na začátku roku 2015.

Prodejní výsledky Fabie ukazují, že zákazníci už na novou generaci čekají. Prodeje Fabie v prvním pololetí meziročně klesly o 20,2 procenta. Nejprodávanějším mladoboleslavským modelem zůstává Octavia s nárůstem prodejů o 7,5 procenta. Model Rapid si meziročně polepšil o 166 procenta. Nárůst prodejů způsobila druhá karosářská varianta – hatchback nazvaný Spaceback, díky němuž se Rapid stal druhým nejprodávanějším modelem Škoda.

Prodejní výsledky jednotlivých modelů automobilky Škoda
ModelProdeje 1-6/2014 [ks]Meziroční změna [%]
Octavia194.800+7,5
Rapid102.400+166,7
Fabia87.900-20,2
Yeti52.900+26,5
Superb46.400-9,0
Citigo22.700-9,0
Roomster15.500-10,2

David Bureš
Diskuze (54)
10. 7. 2014 19:42
Re: Ja to nechápem
To mi řekni, co ty jsi s prominutím za ignoranta? Kde se v příspěvku obouvám do číňanů? Kde se obouvám do korejců ve svém příspěvku? Co je na tom za krátkozraký pohled, že píšu, jak to je? Vybíráš si z toho jen to co si hodí, aniž bych to napsal. Jasně jsem napsal, ať si každý jezdí na co chce, ale do škodovky se tu poměrně neprávem obouvá kde kdo a to zase vadí mě.

Pro mě za mě, ať si tady auta prodává kdo chce, ať je to klidně číňan nebo korejec.
Avatar - Ham.
10. 7. 2014 18:45
Re: Ja to nechápem
V ČR se úspěch neodpouští. Dokladem budiž současné útoky na Kvitovou, která se kvůli daním odstěhovala do Monaka a hned se našlo dostatek ubožáků požadujících odebrat ji české občanství.
Avatar - maros
10. 7. 2014 15:17
Re: Deutchland ueber alles
Co je vlastně neněmecké. Francouzí a Italové. To snad mluví za vše 8-s Kdo by si prosím tě dneska koupil třeba Francouzké auto >:D
10. 7. 2014 14:52
Re: Ja to nechápem
Typický krátkozraký pohled. Kdyby Číňany fackovala hamba že by jezdili v jiném než čínském autě tak by poslední krizy nepřežilo podstatně víc automobilek. Btw. pokud by se nedařilo VW včetně Škody v Číně měla by škodovka taky problémy a tomu věř. Takže mi nejvíc vadí ti co se bijou v prsa jací jsou vlastenci a oslavujou úspěch Škody která kdyby žila jen z domácího trhu tak je dávno pod drnem, a všechny ostatní automobilky ať už jsou Francouzi, Italové, Japonci nebo Korejci. To zase vadí mně. Jak tady vyřvávají někteří my jsme Češi maximálně Evropané a zbytek nás nezajímá. Kdyby si to řekl VW a nevyráběl a neprodával po celém světě, neměl by tenkrát ani na akvizici Škody. Takže se někdy páni vlastenci zamyslete že za úspěchem Škody stojí i to že má kdo prodávat. A až zase budete o Číňanech mluvit jako žluťácich, šikmáčich nebo kdoví jak jim říkáte uvědomte si že bez nich by úspěch Škody nebyl a nejsou to o nic horší lidé než vy, hrdí Evropané.
10. 7. 2014 12:58
Re: Ja to nechápem
Ono to máš těžké. My češi jsme velmi debilní národ. Remcáme na všechno kolem, ať je to politika, auta, teď momentálně mrtví vojáci v afghanistánu (dokonce jsem teď slyšel, že jim to i někdo přeje, aspoň vidí, že je to válka a ne jít někam dělat žoldáka za eura)....takoví jsme holt my češi.

Obecně češi škodovku rádi nemají, spousta lidí ji nenávidí a byly by nejradši, aby zkrachovala. A úplně nejhorší je, že jsme ji pustili do ruky němcům, kteří na tom teď vydělávají, kde my jsme mohli být a jaká auta by škodovka dělala, kdyby byla jen naše....to slyším pořád. Lidé si holt nevidí do huby a mají krátkou pamět a mnohdy dobrou, ale nechtějí to vidět. Těžko spousta lidí pochopí, že kdyby to VW nekoupil, tak by dnes z té továrny byly rozkradené rujny, protože v podobném duchu se tady v 90. letech privatizovalo. nejvíce se na tom podepsali naši slavní "kapitalisté", kteří ze spousty podniků vycucali, co jen šlo a pak to poslali do krachu. Největší zahraniční kanibalové byli frantíci. Ti zde koupili cukrovary čokoládovny a udělali z toho sklady a výrobu zrušili, aby se mohli poslat své laskominky.
O dalších podnicích nemluvě. Bohužel tohle si lidé neuvědomí, jak to tady probíhali a jak můžeme být rádi, že to VW koupil a tu výrobu dostal tam kde je.

Ať se to někomu líbí nebo ne, tak škodovka dělá sakra dobrá auta a já se sám divím, co vše ji VW dovolí. kdyby i škodovka přežila s ryze českým vlastníkem, tak by se nikdy nedostala tam, kde je pod VW, měli bychom tu asi tak 12 faceliftů favorita a to by bylo tak vše.

Jistě lidé mají představu, že když je to naše značka, že by ty auta měli stát tak do 100 tis Kč v případě plně vybavené fabie a maximálně 200 v plně vybavené octavii a superba by zrušili, protože ten si kupují ti, kteří kradou a to auto si vlastně koupí z jejich peněz....
Jasně někde by škodovka mohla být levnější, ale cožpak kdyby oni sami prodávali něco, po čem je velká poptávka, tak by si na tom přirazili oni také. To víš, že ano, ale tohle lidem nevysvětlíš.

A pak tu máš další skupinu lidí a to ti, kterým naše výrobky nevoní a musí mít něco zahraničního, protože je to IN.

Já jsem třeba hrdý na to, že škodovku máme, dává práci tisícům lidí, spousta pro škodovku dělá nějaké ty serepetičky, ať už jsou koberečky, loketky, čalounění, potahy a díky ní ve spoustě dalších krajů mají lidé práci. a hanba by mě fackovala, kdybych měl někdy jezdit v autě jiné značky, ale samozřejmě ať si každý koupí co se mu líbí, máme obrovskou výhodu, že si můžeme vybírat, ale nikdy by mě nenapadlo, ač mám k některým značkám výhrady tady permanentě držkovat, jak je ta značka na houby, nebo někomu to auto hanit. máme obrovskou výhodu, že si můžeme z aut vybírat, podívejte třeba na Kubu, nebo jiné státy, kde jsou nechutná cla, že jim nic jiného nezbyde.