Škoda Superb: Nový základ s motorem 1,6 TDI (77 kW)
Letitý agregát 1,9 TDI PD už zanedlouho definitivně zmizí z nabídky všech značek skupiny Volkswagen pro země Evropské unie. Automobilová skupina VW před několika lety rozhodla o opuštění systému vstřikování čerpadlo-tryska, především z důvodů nákladných úprav při přechodu na přísnější emisní standardy. Nástupcem je již dobře známý motor 1,6 TDI, který je dodáván hned ve třech specifikacích.
Ta zatím nejsilnější disponuje v Superbu shodným výkonem jako starší jednotka s objemem 1896 cm3. Výkon 77 kW je k dispozici až ve 4400 min-1 (dříve 4000 min-1), točivý moment 250 Nm je naopak k dispozici mezi 1500 a 2500 min-1 (dříve v 1900 min-1). Standardem je i nadále pouze pětistupňová manuální převodovka.
Nový motor je základní motorizací největší Škody, nejslabším zážehovým agregátem je čtyřválec 1,4 TSI (92 kW, 200 Nm).
Nejvyšší rychlost 188 km/h, resp. 187 km/h (u Combi) je nepatrně nižší než u vozů se starším TDI. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12,5 s, stejně jako u předchůdce.