20.10. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Škoda do USA zatím nemíří, plán se odsouvá. Jaký to má důvod?

Škoda do USA zatím nemíří, plán se odsouvá. Jaký to má důvod?

Už delší dobu vedení tvrdilo, že se vstupem na americký trh nespěchá. Nyní své plány odsouvá.

Škoda Auto dnes prodává své vozy v různých koutech světa, vedle Evropy také v Asii, Africe nebo v Austrálii. Zatím však chybí v USA, kam podle potvrzených zpráv přímo od vedení značky má v plánu vstoupit. Projekt Škoda v Americe se nicméně zatím odsouvá.

„Potřebujeme více času na zpracování plánů pro americký trh,“ přiznal předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier, který zopakoval, že automobilka se vstupem na severoamerický trh nespěchá a chce se na tento krok pečlivě připravit. Plány prozatím odsouvá, což má svůj důvod.

„Od koncernu jsme dostali za úkol vést vývoj platformy pro levné vozy primárně určené pro indický trh a prozkoumat tento projekt z hlediska udržitelnosti. To je pro nás obrovský úkol, a tak musíme přistupovat k dalším projektům krok za krokem,“ vysvětluje Maier, že vstup do USA je sice zvažován, není však bezprostřední prioritou.

K tématu: VW Group chce větší rozdíly mezi značkami Volkswagen, Seat a Škoda. Co to znamená?

Podle původních plánů měla mladoboleslavská automobilka pracovat na autě pro Indii s tamějším výrobcem Tata, majitelem Jaguaru a Land Roveru. Po vyhodnocení podepsaného memoranda o porozumění se však ukázalo, že zvažovaná synergie se nedá realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Snaha o kombinaci platformy AMP od Taty s vybranými komponenty od VW Group (hlavně elektronických systémů) se ukázala jako příliš nákladná. Do budoucna však obě strany spolupráci nevyloučily. Šéf Škody navíc přiznal, že možností je i spolupráce s jinou automobilkou (že by Mahindra?).

V rámci projektu levného vozu pro indický trh Škoda údajně vyhodnocuje, zda pro jeho základ půjde využít koncernovou platformu MQB A0, nebo zda bude potřeba vyvinout novou architekturu. Jistotou je každopádně nutnost lokalizace a využití indických zdrojů.

Mohlo by vás zajímat: Kde všude vyrábí Škoda Auto své modely? Už dávno ne jen v Česku

Cílem je hlavně nízká cena, vozy v Indii jsou velice levné, čemuž tam VW Group nezvládne konkurovat ani s výběhovou technikou. V poslední době tak prodeje Škody i Volkswagenu na tamějším trhu klesají, což s ohledem na rostoucí důležitost trhu (v budoucnu se má stát třetím největším na světě) není ideální pozice.

Zákulisní zdroje tvrdí, že i starší koncernová technika je pro indický trh kvůli své složitosti příliš drahá. Na druhou stranu v Indii vstoupí v roce 2020 v platnost nové emisní a bezpečnostní normy, kterým se tamější vozy budou muset přizpůsobit, hlavně co se týče pevnosti konstrukce.

Přepokládá se, že později by technika pro indický trh mohla být využita také vozy v jiných koutech světa, například v Jižní Americe. Souběžně Volkswagen vyvíjí ještě levný automobil pro Čínu, který by měl být hotov v roce 2019.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Novinář BBC tvrdí, že se stal v Československu terčem komplotu Novinář BBC tvrdí, že se stal v Československu terčem komplotu

Zahraniční zpravodaj britské stanice BBC John Simpson…

Čína odsoudila nové americké sankce proti KLDR Čína odsoudila nové americké sankce proti KLDR

Čína odsoudila nové americké sankce proti Severní Koreji,…

Apple Pay prudce roste, do Česka ale nespěchá Apple Pay prudce roste, do Česka ale nespěchá

Platební mobilní službu Apple Pay v současnosti využívá…

 
Zdroj: Autocar, Reuters

Štítky Škoda

 

Přidat názorDiskuse: Škoda do USA zatím nemíří, plán se…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti! Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská…

 





 
Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Včera

ADAC otestoval letní pneumatiky: Levné značky se vyrovnávají dražším, obrovské rozdíly i průšvihy se však najdou




Blesk.cz

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej se mě: Podílela se na něm česká produkce

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej…

Zlatého medvěda pro nejlepší film 68. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale získal rumunský…

Hvězdy na Česko-Slovenském plese: Gregorová s mladším mužem, Slováček s Gelemovou i chirurg Karla Gotta!

Hvězdy na Česko-Slovenském plese: Gregorová s…

Česko-Slovenský ples patří každoročně mezi nejprestižnější události plesové sezóny, a tak si ho nenechávají ujít…

 

iSport.cz

Uhrinův konec v Boleslavi? Po další porážce ho má nahradit Weber

Uhrinův konec v Boleslavi? Po další porážce ho má…

Mračna se stahují nad Dušanem Uhrinem mladším. Trenér Mladé Boleslavi má po porážce 0:1 s Libercem, už páté…

Zničený Koukal: Je to v pr… Zbytečné tři týdny, nedá se popsat, jak to bolí

Zničený Koukal: Je to v pr… Zbytečné tři týdny, nedá…

PŘÍMO Z KOREJE | Ani nemohl stát, opřel se o zábradlí. A spustil emotivní hodnocení. Upřímné. Tak, jak to umí.…

 

Reflex.cz

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Na webu se můžete zaregistrovat do seznamky pro bohaté, kde zlatokopky hledají své sponzory moderními,…

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí jejich potomci?

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí…

Na světě není člověka, jemuž by se za život nepodařilo něco neztratit. Ať už se jedná o předmět menší či větší…