Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda vyhrála hodnocení značek seriálu IRC

Michal Otruba
Diskuze (10)
Jubilejnímu 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín dominovaly vozy Škoda Fabia Super2000 a i díky tomu česká značka vítězí v hodnocení značek IRC.

Devátý podnik seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a zároveň šestou soutěž Mezinárodního mistrovství České republiky provázelo po celý víkend rozmarné počasí, kdy se střídalo slunečno se silnými dešťovými přeháňkami. Vítězem se potřetí v letošním seriálu IRC stal Belgičan Freddy Loix jedoucí za tovární tým Škoda Motorsport, následovaný týmovým kolegou Juho Hänninenem a třetím Pavlem Valouškem ze Škoda Delimax týmu.

Klasifikace týmů IRC 2010 (po devití soutěžích):
1. Škoda140
2. Peugeot87
3. M-Sport31
4. Ralliart22
5. Subaru11

Značka Škoda tímto výsledkem získala prvenství v hodnocení značek šampionátu IRC, kde již nemůže být ve zbývajících třech soutěžích předstižena. Juho Hänninen si rovněž upevnil vedení v hodnocení jezdců IRC. Pavel Valoušek se jako nejlepší Čech přiblížil k zisku domácího titulu.

Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Dosáhli jsme bezesporu jedinečného úspěchu pro celou značku Škoda. Vítězství v hodnocení značek šampionátu IRC má pro nás obrovskou hodnotu a je výsledkem tvrdé týmové práce po celou dobu fungování projektu Fabia Super 2000. Jedná se o jedinečný a historický mezník našich sportovních aktivit. Sezona však nekončí a my se vynasnažíme získat titul v hodnocení jezdců. Nyní se začneme připravovat na Rally San Remo. Chtěl bych poděkovat všem posádkám, které v průběhu roku získaly body pro značku Škoda. Rovněž velký dík patří celému týmu, všem mechanikům, technikům, ti všichni jsou pod tímto úspěchem podepsáni. I když tato soutěž nedopadla dobře pro Honzu Kopeckého a Petra Starého, chtěl bych připomenout, že na vývoji a testování našeho úspěšného vozu mají velký podíl.“

Freddy Loix: „Je to mé druhé vítězství zde, letos to kvůli povětrnostním podmínkám bylo o dost složitější než před dvěma lety. Od prvního dne jsem se ve voze cítil skvěle a i ve chvílích, kdy jsem trochu ztrácel rychlostně, jsem věděl, že hlavní je nedopustit se chyby. Chtěl bych poděkovat sponzorům a týmu Škoda Motorsport, kteří mi dali šanci jezdit se špičkovým vozem Škoda Fabia Super2000.“

Juho Hänninen: „Byl to díky proměnlivému počasí a volbě pneumatik boj otevřený až do konce se skvělým výsledkem pro náš tým i pro mě s Mikkem z hlediska hodnocení šampionátu. Krásná rally, skvělý výsledek, spousta diváků, kterých bylo všude na trati i přes mnohdy velmi silný déšť skutečně hodně a významně přispěli k výjimečné atmosféře rally. Opět jsme měli perfektně připravený vůz a žádné technické problémy.“

Jan Kopecký: „Počasí a podmínky zejména dnes nás nutily jet na maximum po celou dobu, nevěděli jsme, kde kdy zase sprchne a kde bychom tím pádem mohli nabrat případnou ztrátu. Udělali jsme však chybu, trefili jsme břeh, který nás roztočil. Sice jsme ještě mohli pokračovat dál, ale v další pasáži jsem zabrzdil trochu později, zavadili jsme o kovovou tyč a sjeli do trávy a nešlo se bohužel dostat zpátky na trať. Děkuju za špičkovou práci celého týmu, věřím, že se nám příště podaří vybojovat lepší výsledek.“

Josef Kopecký, šéf Škoda Delimax týmu: „Vynikajícím způsobem jsme zúročili domácí prostředí a špičkové týmové zázemí a přiblížili se k zisku titulu mistra České republiky.“

Pavel Valoušek: „Byl to těžký víkend, náročná rally s hodně těžkými pasážemi. Stěžejní bylo, že nám na voze vše fungovalo a společně s týmem jsme se zejména v neděli trefili do volby pneumatik. Skvělé je vidět vozy Škoda na prvních třech místech. Můj výsledek rovněž zvyšuje šance na můj první domácí titul.“

Michal Otruba
Diskuze (10)
Avatar - JDM
5. 9. 2010 13:07
Re: gratulace
podlemě není čemu gratulovat...továrnímu týmu v poli netovárních týmů nebo německému řidiči řídící německé auto které se tváří jako české s něměckými technologiemi který navrhly a zkonstruovaly němečtí inženýři .. xD jsem hrdej na to že jsem čech jsem hrdej na škodovku xD
Avatar - Parda71 (BMWfans)
30. 8. 2010 21:41
Re: Je potřeba vnímat...
IRC určitě není prestižnější, neb vše tam je pod úrovní WRC, tzn. jezdci jsou tací, kteří ve WRC jezdili pouze průměr i auta jsou níž. ALE a to je velké ale IRC je mnohem atraktivnější z pohledu diváka. Zkrátka lepší závody. Viz barumka. Na vítězství jede klidně i pět šest jezdců. Přetahujou se o vteřinky apod. WRC? Tam jede Loeb proti Latvalovi nebo Hirvonenovi no a ted se vyrojil Ogier. Jinak je to nuda. Ovšem fakt je, že v IRC hraje roli obsazení. barumka byla super, ptž jeli všichni ze špičky. Taková Madeira byla o ničem, ptř tam jely škodovky a Meeke a pak už jen tamní jezdci. všechno je o penězích...
30. 8. 2010 18:22
Re: Je potřeba vnímat...
LOL, podle tebe vlastně chudáci Loeb, Latvala a spol. jezdí druhou ligu >:D
30. 8. 2010 18:20
Re: Je potřeba vnímat...
Myslíš že VW vstoupí s Polem WRC? :-O
30. 8. 2010 18:19
Re: gratulace
Je potřeba si uvědomit, že uspět v kaetegorii WRC je asi jako uspět v Tour de France. Narozdíl od vítězství v IRC, což lze srovnat s vítězstvím kolem závodu 2. kategorie ;-)