Škoda Yeti Urban: Limitovaná série pouze pro Brity
Hlavním důvodem je pochopitelně podpora prodeje, i když je Yeti za kanálem poměrně úspěšný, vždyť jich tam jezdí přes 8.800. Výbava vychází z prostředního stupně, který v Albionu nese název SE. Jak už to tak bývá, nabízí nějaké doplňky zdarma, zde v ceně asi 72 tisíc korun. O jaké konkrétně jde?
Asi nejvýraznějším prvkem auta jsou sedmnáctipalcová litá kola Matterhorn v kombinaci chromu a černé barvy. Na fotografiích vypadají skutečně efektně. Dále na karoserii najdeme stříbrně lakovaná zpětná zrcátka, střešní nosiče a protiskluzové pruhy, mlhovky, chromované pásy na bocích a nechybí ani mohutné černé oplastování. Zadní boční skla jsou zatmavená.
Jak název napovídá, Yeti Urban je určen hlavně do městské džungle. Tam mu určitě pomůžou zadní akustické parkovací senzory. Tempomat se hodí spíše na dálnici. Ještě nahlédněme do interiéru. Loketní opěrka u řidiče má úložný prostor, sportovní sedadla mohou být buď v černé nebo červené barvě. Vozidlo se ovládá multifunkčním volantem, k dispozici je tudíž i digitální rádio DAB, příprava pro Bluetooth, dále navigace Amundsen+ a palubní počítač. Vzduch ochladí dvouzónová klimatizace.
Do terénu se s ním asi nikdo moc vydávat nebude. Na čtyřkolku můžou Britové zapomenout, točivý moment přenáší dopředu výhradně přímo řazená převodovka. A motory? Jsou dva. Základ představuje benzinové turbo 1,2 TSI/77 kW s kombinovanou spotřebou 6,4 l/100 km. Naftovou alternativou je common-railový 2,0 TDI/81 kW s filtrem pevných částic, který na 100 km jízdy spálí 5,4 l/100 km.
Yeti Urban se bude prodávat pouze na Ostrovech a vznikne v počtu 750 exemplářů.1,2 TSI stojí 16.900 liber (497.200,- Kč), 2,0 TDI přijde na 18.330 liber (539.300,- Kč). Zákazníci mají na výběr nejen bílý lak karoserie, ale i černý, stříbrný a šedý. Komu by nestačil základ, může si připlatit za pedály z nerezové oceli (v přepočtu 2.355 korun), chromovanou koncovku výfuku (1.470,-) a DVD přehrávač Nextbase Click 9 Lite Duo s dvojicí devítipalcových obrazovek (9.270,-).