Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti Urban: Limitovaná série pouze pro Brity

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Škoda nabízí omezené série svých modelů nejen doma, ale i jinde. Britové si budou moci od začátku dubna koupit SUV Yeti v edici Urban.

Hlavním důvodem je pochopitelně podpora prodeje, i když je Yeti za kanálem poměrně úspěšný, vždyť jich tam jezdí přes 8.800. Výbava vychází z prostředního stupně, který v Albionu nese název SE. Jak už to tak bývá, nabízí nějaké doplňky zdarma, zde v ceně asi 72 tisíc korun. O jaké konkrétně jde?

Asi nejvýraznějším prvkem auta jsou sedmnáctipalcová litá kola Matterhorn v kombinaci chromu a černé barvy. Na fotografiích vypadají skutečně efektně. Dále na karoserii najdeme stříbrně lakovaná zpětná zrcátka, střešní nosiče a protiskluzové pruhy, mlhovky, chromované pásy na bocích a nechybí ani mohutné černé oplastování. Zadní boční skla jsou zatmavená.

Jak název napovídá, Yeti Urban je určen hlavně do městské džungle. Tam mu určitě pomůžou zadní akustické parkovací senzory. Tempomat se hodí spíše na dálnici. Ještě nahlédněme do interiéru. Loketní opěrka u řidiče má úložný prostor, sportovní sedadla mohou být buď v černé nebo červené barvě. Vozidlo se ovládá multifunkčním volantem, k dispozici je tudíž i digitální rádio DAB, příprava pro Bluetooth, dále navigace Amundsen+ a palubní počítač. Vzduch ochladí dvouzónová klimatizace.

Do terénu se s ním asi nikdo moc vydávat nebude. Na čtyřkolku můžou Britové zapomenout, točivý moment přenáší dopředu výhradně přímo řazená převodovka. A motory? Jsou dva. Základ představuje benzinové turbo 1,2 TSI/77 kW s kombinovanou spotřebou 6,4 l/100 km. Naftovou alternativou je common-railový 2,0 TDI/81 kW s filtrem pevných částic, který na 100 km jízdy spálí 5,4 l/100 km.

Yeti Urban se bude prodávat pouze na Ostrovech a vznikne v počtu 750 exemplářů.1,2 TSI stojí 16.900 liber (497.200,- Kč), 2,0 TDI přijde na 18.330 liber (539.300,- Kč). Zákazníci mají na výběr nejen bílý lak karoserie, ale i černý, stříbrný a šedý. Komu by nestačil základ, může si připlatit za pedály z nerezové oceli (v přepočtu 2.355 korun), chromovanou koncovku výfuku (1.470,-) a DVD přehrávač Nextbase Click 9 Lite Duo s dvojicí devítipalcových obrazovek (9.270,-).

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - Rojin
31. 3. 2012 13:15
Re: Patrioctví....jen ne to české..
Ano, to je zase na druhou stranu pravda. Škoda není prémie, ale je kvalitní, líbivá a hlavně vcelku oblíbená. Tak alespoň rozšířit nabídku individualizace, prosíím ;-)

Opět máš pravdu, o BT samozřejmě vím. A za ni jednoznačně palec nahoru.
Určitě si BT-em můžu odpovědět i na otázku individualizace. Ale...

Snad ten můj hlad "ukonejší" nové generace, na které se už těším ;-)
30. 3. 2012 18:49
Re: Patrioctví....jen ne to české..
Myslim, ze takovy program nabizi trochu jine automobilky, nez je skoda. Kazdopadne si muzes nechat treba i toho Yetiho upravit u BT, coz je firma stojici za modely scout a rs. [odkaz]
Avatar - Rojin
30. 3. 2012 15:20
Re: Patrioctví....jen ne to české..
Jako jediné co se tak dá nějak brát je Škoda Fabia Monte Carlo. Ta je supr... Ale není to limitovka, je pro všechny, zasloužila by si daleko silnější motor atd....

Já mám spíš na mysli udělat limitovku, která by (samozřejmě, jak jinak) zahrnovala úpravu:

1) interiéru - dpolňky ( jinej volant, sedadla, látku, černej strop a tak podobně...)
2) exteriéru - specifická kola, lehce upravené (odlišné = specifické) nárazníky, atd...
3) a to HLAVNĚ - ÚPRAVA MOTORU! Trošku to osolit, nedržet se stále tak u země...

Ten třetí bod, je mi jasný, že závisí na kom jiným než na povolení od VW, ale trošku si umět dupnout taky určitě není k zahození, že jo ;-) >:-[]

Tohle by byla paráda a škoda na to má a to mě sere nejvíc :-(
Avatar - Rojin
30. 3. 2012 14:48
Re: škoda
:yes: pěkně vyjádřeno, je to bohužel tak.
Avatar - Rojin
30. 3. 2012 14:46
Re: Patrioctví....jen ne to české..
Samozřejmě, ale to je vcelku málo. Nebo spíš hodně málo.. Nemyslíš, že by si Čech zasloušil opravdovou pecku? Vážně - nějakou limitovku 500 kusů, která by tě srazila na kolena a řekl by sis tak tu musím mít? To mi u škody, jakož to domácí značky prostě chybí a není to úplně dobře vůči českému řidiči. Toť vše ;-) :no:

Jinak mám škodu rád
>:-[] :yes: