Spy Photos: Fiat Grande Punto s novým interiérem (nové foto)
O co méně je nenápadná proměna zevnějšku, o to více změn uvidíme v interiéru a pod kapotou. Zásadně modernizovaný interiér s přístrojovou deskou ve stylu Brava dostane budíky s větším průměrem umístěné do tubusů, nad nimiž je klasický štít. Dveřní výplně zůstanou bez výraznějších změn.
Důležitou změnou, kterou představitelé Fiat Powertrain Technologies srovnávají s příchodem prvních common-railů v 90. letech, má být nová generace naftových a zážehových motorů. V oblasti vznětových jednotek se dokončuje vývoj systému Multijet 2, který má posunout schopnosti levných moderních turbodieselů na novou úroveň v oblasti emisí (Euro 5), průběhu točivého momentu v nízkých otáčkách a spotřeby paliva.
Zatím se o novém systému ví pouze to, že bude spočívat v instalaci nového dvoupístového vstřikovacího čerpadla a nové generace solenoidových vstřikovačů. Prvním motorem nové generace bude 1,3 SDE (Small Diesel Engine).
Do výroby se konečně dostane také produkční verze motorů Multiair. Prvními jednotkami, které ponesou jméno Multiair, budou přeplňované jednotky 1,4 T-JET, které díky nové technice ovládání ventilů budou mít místo 88 kW celých 99 kW a v silnějším provedení bude nabízen místo stávajících 110 kW rovnou 121 kW. Vylepšené motory budou mít o 10 % nižší spotřebu a asi o 20 % větší točivý moment v nízkých otáčkách.
Nové motory dostanou opět modely Alfa Romeo MiTo, Lancia Delta a Fiat Bravo, premiéru by měl Multiair v autech absolvovat ve Frankfurtu letos v září. Více jsme o této technice psali v článku MultiAir od Fiat Powertrain Technologies: Více vzduchu pro italské motory.