Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz ML (W166) - Nová generace se vydá proti Cayenne, X5 a Touaregu (nové foto)

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Mercedes-Benz si je vědom stále velmi zajímavého trhu velkých SUV, a tak není divu, že vývojové práce na třetí generaci ML už finišují.

Druhé generaci SUV Mercedes-Benz ML táhne na šestý rok, což znamená, že nástupce musí být v tuto dobu tařka hotov. Důkazem byly nejen loňské fotografie z ověřovacích zkoušek, záběry verze AMG od vjezdu do Zeleného pekla, které ukazovaly vrcholný osmiválcový model, ale taky nejnovější snímky z provozu v rodném Německu.

I přes kamufláž je zřejmé, že ladnost některých křivek současného ML přebíjí u novinky hrany, které zavedla třída C a rozvinula třída E. S ní budou mít ML (řada W166) společné mj. hranatá vnější zpětná zrcátka se specificky integrovanými směrovkami sestavenými ze světelných diod.

Motoricky se bude paleta jednotek zřejmě odvíjet od toho, co je nyní k dispozici v třídě E a v modernizované třídě S. Dočkat bychom se tedy měli nejen inovovaných šestiválců CDI, ale také jednoduchého hybridu a zcela vyloučen není ani naftový čtyřválec pro model M 250 CDI. V nabídce bude pohon všech kol, ale objevit by se měly i verze s poháněnou zadní nápravou.

Špičkové provedení ML 63 AMG opustí několik let používaný atmosférický velkoobjemový motor 6,2 V8. Nahradí jej nedávno představená jednotka 5,5 V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Největší výkon 400 kW při 5500 min-1 a maximální točivý moment 800 Nm v rozmezí 2000-4500 min-1 se bude zřejmě s časem dále zvyšovat, už při premiéře motoru ve třídě S AMG hovořilo o verzi se 420 kW a 900 Nm. Ladění usnadní přeplňování, resp. odlišná nastavení maximálního plnicího tlaku. S novým motorem by se měla kombinovaná spotřeba špičkového ML mezigeneračně snížit řádově o desítky procent.

Pravděpodbné je i nasazení nových zážehových motorů V8 a V6. Osmiválec 4,7 bude mít díky přeplňování dvojicí výfukových turbodmychadel a přímému vstřikování CGI výkon 320 kW a maximum točivého momentu 700 Nm, navíc dostupné již od 1800 min-1.

Základní šestiválec 3,5 bude mít úhel sevření válců 60° (dosud 90°), k tomu dostane přímé vstřikování CGI a systém Start-Stop. Agregát má modulární konstrukci, která umožní do budoucna zástavbu přeplňování turbodmychadlem nebo spojení s elektromotorem do hybridního systému. Výkon základní atmosférické 3,5 V6 bude 225 kW (+25 kW), točivý moment 370 Nm (+20 Nm).

Na trh nový model přijde zřejmě až ve druhém pololetí roku 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
11. 8. 2010 15:02
Re: ml
To se nemusíš vsázet, fotky tu už někde proběhly.
Avatar - Dinar
11. 8. 2010 12:47
Re: ml
Vsadil bych na hrany něco mezi éčkem a GLK.