Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz třídy E (nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Jen těsně před hranicí pětimetrové třídy se příští rok na jaře zastaví nový Mercedes-Benz třídy E. Proti současnému provedení má narůst o 7 centimetrů. Zde jsou nové více odhalené prototypy.

Nový model připravovaný pod kódovým označením W212 bude představen s největší pravděpodobností na ženevském nebo dokonce až na frankfurtském autosalonu v roce 2009, kombi pak o dalších několik měsíců později. Očekává se zjednodušení několika hi-tech palubních systémů, takže například nákladný elektronický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Control) již nebude součástí výbavy třídy E, jako když se představovala aktuální generace. Zachovány však budou mj. funkce vysušování brzdových kotoučů za deště nebo selektivní brzdění kol v zatáčkách. Za příplatek bude možno zvolit keramické brzdové kotouče, určené zřejmě zejména pro modely AMG.

K novým designérským rysům bude patřit čtveřice hranatých světlometů vpředu, chybět nebudou již rozšířené prolisy na bocích pod dveřními klikami, robustní nárazníky a prosklení střechy. Od současného vysoce elegantního stylingu by se měl Mercedes-Benz třídy E posunout ke sportovnějšímu vzhledu s širší maskou chladiče, hranatějšími nasávacími otvory a klínovitějším bočním profilem karoserie. Rysy praktického kombi připomínají nejvíce obrovský Mercedes-Benz GL, vyráběný v USA. Délkou proti GL nebude třída E rozhodně mnoho zaostávat.

Pohon budou obstarávat především zážehové a vznětové šestiválce a osmiválce, vrcholem bude verze E 63 AMG. Technickými zajímavostmi budou elektricky otvíraná třetí boční okna (u kombi), obrovské střešní okno nebo zadní okenní roleta, integrovaná do čalounění střechy. Za příplatek bude možné nechávat záď zavírat samočinně, velmi pravděpodobné je také samostatné otevírání zadního okna ve víku. Některé zdroje slibují dokonce aktivně za jízdy měnitelnou geometrii kol.

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Avatar - sargis
19. 3. 2008 14:02
Re: DIMENZ-E
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Dinar
19. 3. 2008 09:43
Re: DIMENZ-E
Přesně tak, a pod tím co nazýváš něčím nestandardním se skrývá ono Bangleho vizionářství, on prostě věděl, že když to takhle nakreslí, bude se nám to za pár let líbit. I výsledný efekt je přesně takový, jak píšeš, konzervativní elegance ze stejné doby, byť skvěle zvládnutá, vypadá dnes vedle pětky staře. A navíc, infiltrace Bangleho stylu do obecného chápání moderního automobilového designu už je zcela zjevná, dnes je kombinace konvexních a konkávních linek k vidění na modelech jiných značek a třeba řešení tvaru světel (orlí oči) otevřelo cestu kladnému přijetí mnohotvárnosti světlometů nebo variacím jejich optiky. Teď je to pořád ještě brzo, ale E60 bude v budoucnu považována za velmi průlomový model, to co se, pro přílišnou neotesanost nepovedlo u sedmičky E65, bylo u pětky dotaženo v jedinečný příklad plně funkčního a přitom futuristického designu. ;-)
18. 3. 2008 13:48
Re: DIMENZ-E
:-) Souhlas. A Pětka, to je fakt klenot.
Avatar - Dinar
18. 3. 2008 13:43
Re: DIMENZ-E
Jo, v tomto kontextu mám trochu strach ze "zmírnění" Bangleho linek na nové pětce, to auto zraje a je čím dál hezčí, přečká se ctí i srovnání s novinkami jako je FX. Zajímavé je, že při podobných srovnáních se o současném éčku vždy mluví jako o odcházejícím a starém modelu, což má být omluva pro už mírně neaktuální design, ale je třeba si uvědomit, že pětka přišla jen o rok později, přesto dělá dojem mnohem mladšího auta, prostě Bangle nám předvedl co je to vizionář v praxi. Jinak, nové éčko jako mix stylu eska a ostře řezaného céčka bude dokonalé, žádný nabušený řízek ve stylu pětky, ale elegán s dvoudenním strništěm, myslím, že mu to bude slušet a přesně zapadat do současné mercedesí image. ;-)
18. 3. 2008 12:53
DIMENZ-E
Člověka napadá, že snad vyrábět auta která mají konkurovat vizuálnímu světu mistra Bangleho ani nejde. A kupodivu, ono to jde. Mercedes v tomto kontextu předvedl modelem C-klasse celému světu, že to prostě jde. Ano, Céčko je dnes nejkrásnějším sedanem střední třídy. Možná ještě o řád těžší je se vymezit vůči BMW 5. Vymezovat se bude samozřejmě Mercedes. Odtušuji, že úspěšně.