Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: nová Toyota Prius příjde v roce 2008

Ondřej Láník
Diskuze (67)
První představu o tom, jak by nový hybridní automobil mohl vypadat, ukazuje počítačová kresba našich kolegů.

Současná generace Toyoty Prius byla uvedena na trh v roce 2004 a dodnes je velmi úspěšným modelem. Hybridní technika pohonu se právě s aktuální generací stala hitem zejména v USA, ale to jen podpořilo další vývoj perspektivních systémů. Ty by se zřejmě již v příštím roce mohly objevit v nové generaci vozu stejného jména. První představu o tom, jak by automobil mohl vypadat, ukazuje počítačová kresba našich kolegů.

Automobil bude i nadále respektovat přísně aerodynamické tvary, přibude však více hran a ostřejších rysů. Futuristická image zůstává hlavním poznávacím znakem tohoto liftbacku s propracovaným kombinovaným systémem pohonu.

Nová generace dostane místo 1,5litrového čtyřválce objemnější motor 1,8 l, vylepšení v oblasti skladování a využití energie na palubě by mohly snížit spotřebu paliva až k neuvěřitelným 3 l/100 km v městském provozu.

V Japonsku bude Prius nabízen také s pohonem všech kol, zvažuje se zavedení solárních panelů na střeše jako dalšího zdroje elektrické energie a také možnost připojení automobilu k domácím nebo veřejným elektrickým zásuvkám, tak aby bylo možné maximálně využít potenciál elektrické energie skladované v akumulátorech.

Ondřej Láník
Diskuze (67)
22. 1. 2007 15:39
Re: PENTAGON
Nejsem stavitel letadel (to asi nikdo z nas) ale ve fyzice se vyznam. Nerekl jsem, ze by to letadlo proletelo zkrz cely dum. predni zed by to ale zborilo. Motory je jina. Ty neroztavis ani autogenem, zustaly by v kuse. Ocas by asi zustal nekde u predni zdi, popr. hned za ni. A propo, podivej se na fotky z toho letadlo, ktere spadlo v Pensylvanii. Ani tam nejsou skoro zadne zbytky.
22. 1. 2007 04:31
Re: Kto zabil elektricke auto?
Omlouvam se za preklepy. Melo tam byt "horeni leteckeho benzinu" a "impact velocity"
22. 1. 2007 04:29
Re: Ropny business
CNG samozrejme
22. 1. 2007 01:28
Re: Kto zabil elektricke auto?
Teplota tani hliniku je 660 st. C. Roztavis hlinik a zustane ti v louzi na zemi. Jestlize chces vyparit hlinik, musis ho zahrat na na 2519 st.C. Teplota horeni leteckeho ohne je okolo 1600st.C. Zamysli se. Dale existuje neco, co nazyvame Imapct velocity. Jaktoze prohodis jablko oknem, kdyz sklo je tvrdsi nez jablko?? Takovy Boeing by proletel skrz zed i s kridlama.
22. 1. 2007 00:07
Ropny business
V teto dobe je ropny business nevynosnejsim na teto planete. Uz vime, ze ropu nebudeme mit naveky a proto se automobilky snazi vytvorit jinou moznost. Vlada USA i jinych zemi vydelava na prodeji benzinu obrovske penize. Nocni murou pro svetovou ekonomiku je automobil na elektrinu, ktery si sam vytvori dostatek energie pro provoz. Politici se nam snazi podtrcit LPG, CPG, vodikove pohony....jen proto, ze nam zase budou moci prodavat pohonne hmoty a vydelavat na danich z nich. Toyota jde spravnou cestou. V hybridech se naucime snizovat spotrebu benzinu az do situace, kdy benzin nebudeme potrebovat vubec. Nejdriv je spotreba 4l, snizi se s pristi verzi na 3l, pak jeste min a mozna s 5-6 verzi bude spotreba energie tak mala a baterie tak vykonne, ze budeme tankovat 1x za mesic. Vazeni v elektrine je budoucnost. Existuje fyzicka teorie, ze zadny stroj nevyrobi dostatek energie pro vlastni provoz. Ja rikam, pockejme a uvidime.