Ssangyong představil nové přeplňované motory

Ssangyong představil nové přeplňované motory

 
 

Přeplňované motory představené v Ženevě použije i budoucí Ssangyong s hybridním pohonem.

Korejský Ssangyong představuje na ženevském autosalonu přeplňované řadové čtyřválce, které budou pohánět nové modely této značky. Všechny jednotky samozřejmě splňují normy Euro 5, navíc po lehké úpravě splní i budoucí Euro 6.

Motory byly vyvíjeny tak, aby je bylo možné ve vozidlech umístit jak podélně, tak příčně, poháněná mohou být přední i všechna kola. Ssangyong rovněž počítá s tím, že je použijí i plánované modely s hybridním pohonem.

Dva nové turbodiesely a jeden navíc s dvoustupňovým přeplňováním

Ssangyong ukázal dvě verze jednotky e-Xdi200 – Active a Green. Stejný řadový čtyřválec už pohání nové Korando, kde produkuje výkon 129 kW v 4000 min-1 a točivým momentem 360 Nm mezi 2000 a 3000 min-1.

Ssangyong Korando D200TF – Řvoucí ještěrka

Motor o objemu 1.998 cm3 je osazen přímým vstřikováním common rail pracujícím s tlakem 1800 bar a turbodmychadlem s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Kompresní poměr jednotky je 16,5 : 1, vrtání 86,2 mm, zdvih 85,6 mm.

Verze Active nabízí 115 kW v 4000 min-1 a maximální točivý moment 360 Nm mezi 1500-2800 min-1. Verze Green se liší nižším výkonem 111 kW v 4000 min-1 a nižší spotřebou paliva.

Nový motor má oproti předchozím jednotkám Ssangyong, vyvíjenými ve spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz, nižší třecí ztráty. Tomu pomohlo variabilní olejové čerpadlo, nové vodní čerpadlo či olej s nízkou viskozitou. Díky použití vícebodového vstřikování paliva má mít čtyřválec nižší vibrace a je i tišší.

Ssangyong - nové dieselové motory
Motore-XDi200 Activee-Xdi200 Greene-XDi220
Zdvihový objem [cm3]199819982157
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/4000111/4000168/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360/1500-2800360/1500-2800500/1600-3000

Řadový čtyřválec e-XDi220 o objemu 2.157 cm3 dává výkon 168 kW v 4000 min-1 a maximální točivý moment 500 Nm mezi 1600 a 3000 min-1. Vrtání je 86,2 mm, zdvih 92,4 mm, kompresní poměr 16 : 1.

Větší diesel je doplněn dvoustupňovým přeplňováním a přímým vstřikováním common rail, které pracuje s tlakem 2000 bar.

Ke splnění limitů Euro 6 stačí u všech tří dieselových motorů použít nízkotlakový a nízkoteplotní systém recirkulace spalin (EGR) spolu s DeNOx katalyzátorem.

Přeplňovaný zážehový dvoulitr

Představený přeplňovaný zážehový čtyřválec XGi200 s proměnným časováním ventilů nabízí výkon 157 kW v 5500 min-1 a vrchol točivého momentu 300 Nm v 2000-4000 min-1. Vrtání je 86 mm, zdvih 86 mm, kompresní poměr je 9,0 : 1.

Tak jako dieselové jednotky má mít i benzinový čtyřválec oproti předchůdcům nižší vibrace a bude i tišší. SsangYong v současné době pracuje na úpravě výfukového systému, aby tento řadový čtyrválec splnil limity Euro 6 a americké SULEV (Super Ultra-Low Emission).

Ssangyong - nový benzinový turbomotor
MotorXGi200
Zdvihový objem [cm3]1998
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]157/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/2000-4000

Jihokorejská automobilka SsangYong se po bankrotu v roce 2009 snaží o návrat na evropské trhy. Vedle již prodávaného nového Koranda představila na ženevském autosalonu studii SUT 1, což je evoluce pick-upu Actyon Sports, jehož sériová výroba se má rozběhnout v druhé polovině letošního roku.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

SsangYong.auto.cz: Vše o značce SsangYong na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…