SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: Jen krůček od sériového modelu

 

Jihokorejský specialista na off-roady a SUV přivezl do Paříže dvojici konceptů, představující téměř sériovou podobu připravovaného kompaktního crossoveru.

SsangYong pokračuje ve své poměrně dlouhé evoluci konceptů, na jejímž konci má příští rok stanout sériový model. Jeho historie se i pro veřejnost začala psát již v roce 2011 studií XIV-1, na níž navázal koncept XIV-2 z Ženevy 2012, který se stal se předobrazem chystaného X100, přičemž tento směr potvrdil koncept e-XIV z Frankfurtu 2013.

Nyní má v Paříži světovou premiéru rovnou dvojice konceptu pojmenovaných XIV-Air a XIV-Adventure, přičemž XIV není číslice 14, ale zkratka pro eXciting user-Interface Vehicle. První z nich sází spíše na městský styl a i díky své otevřené bílé karoserii s ochranným obloukem tvaru T dává na odiv svůj interiér v kombinaci bílé a modré barvy, jehož provedení nemá daleko k sériovému modelu.

Představením dvojice konceptů poodhalil SsangYong svou strategii pro sériový model, který bude nabízen podobně jako některé evropské crossovery a SUV ve dvou verzích. Koncept XIV-Air přibližuje městské provedení, zatímco XIV-Adventure nabízí pohled na verzi, s níž nebude problém vyrazit mimo zpevněné vozovky.

SsangYong pro koncepty trochu neobvykle zmiňuje výbavou, která rovněž spíše než futuristickou vizi připomíná vůz připravený k výrobě. Posádky obou konceptů totiž mohou počítat s audiosystémem s rozhraním Bluetooth, MP3 přehrávačem, vstupy pro USB/AUX i iPod, digitální dvouzónovou klimatizací, odvětrávaným sedadlem řidiče, LCD displejem palubního počítače, parkovací kamerou, sadou sedmi airbagů a ESC.

Oba vozy mají shodnou délku 4195 mm a rozvor náprav 2600 mm. Odlišnosti se ovšem objevují pod kapotou. Koncept XIV-Air je vybaven vznětovou šestnáctistovkou, zatímco XIV-Adventure pohání zážehový motor o stejném objemu. V sériových vozech budou tyto motory kombinovány s pohonem předních nebo všech čtyř kol a šestistupňovými manuální a automatickými převodovkami.

Výkony motorů nebo dokonce samotných vozů SsangYong neuvádí, ale zveřejnil hodnoty emisí CO2, které jsou u vznětového motoru 110 až 120 g/km u předokolky, resp. 140 až 150 g/km u pohonu všech kol a tyto hodnoty platí i benzinový motor ve spojení s pohonem předních kol, zatímco čtyřkolka má 160 až 170 g/km.

Sériový model, který vzejde ze série konceptu XIV, má dorazit již v příštím roce a v nabídce SsangYongu se má usadit pod aktuální Korando.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman: Demonstrativní upálení není vhodný způsob pro prosazování změn Zeman: Demonstrativní upálení není vhodný způsob pro prosazování změn

Když chce někdo bojovat za svoji pravdu, tak pro ni musí…

Soud zamítl reorganizaci vagonky Heavy Machinery Services, ta dluží miliardy Soud zamítl reorganizaci vagonky Heavy Machinery Services, ta dluží miliardy

Krajský soud v Českých Budějovicích v sobotu zamítl…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

 





 
Poškozené dopravní značky: V jakých případech si jimi nemusíme řídit?

Poškozené dopravní značky: V jakých případech si jimi nemusíme řídit?

Dnes 07:00

Ne všechny dopravní značky jsou celoročně v plné kondici. Musejí se motoristé řídit značením, které je nejasné, poškozené, nečitelné, nebo zakryté? A komu si stěžovat?




Blesk.cz

Doporučoval vám YouTube loni podivná videa? Už by to mělo být opravené

Doporučoval vám YouTube loni podivná videa? Už by to…

Minulý rok se čas od času stávalo, že se některých uživatelům YouTube zobrazoval podivný doporučený obsah.…

Boo boo, pláčou miliony fanoušků! Zemřel nejkrásnější pejsek světa

Boo boo, pláčou miliony fanoušků! Zemřel…

Tuleň s afrem, nadýchaný medvídek, oranžový plyšák. Tak znějí některé z přezdívek chlupáče, svého času…

 

iSport.cz

Bö si ohlídal finiši a vyhrál masák v Ruhpoldingu, Moravec byl 15.

Bö si ohlídal finiši a vyhrál masák v Ruhpoldingu,…

Závod s hromadným startem na Světovém poháru biatlonistů v Ruhpoldingu vyhrál norský král sezony Johannes…

Arsenal vygumoval Chelsea a Sarri běsnil: Tohle nebudu tolerovat!

Arsenal vygumoval Chelsea a Sarri běsnil: Tohle…

V sobotním londýnském derby mezi domácím Arsenalem a hostující Chelsea existovalo na hřišti jediné mužstvo.…

 

Reflex.cz

Dcera revoluce: Jaký byl pohnutý život Eleanor Marxové a proč skončil sebevraždou?

Dcera revoluce: Jaký byl pohnutý život Eleanor…

Narodila se 16. ledna 1855 jako šesté ze sedmi dětí Karla a Jenny Marxových v Londýně. Navzdory krušným…

Chudoba v Česku: Jak jsme na tom v porovnání s ostatními zeměmi v EU

Chudoba v Česku: Jak jsme na tom v porovnání s…

Češi nejsou tak chudí, jak levice ráda tvrdí. Aspoň pokud vyjdeme z údajů Eurostatu a Českého statistického…