SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: Jen krůček od sériového modelu

 

Jihokorejský specialista na off-roady a SUV přivezl do Paříže dvojici konceptů, představující téměř sériovou podobu připravovaného kompaktního crossoveru.

SsangYong pokračuje ve své poměrně dlouhé evoluci konceptů, na jejímž konci má příští rok stanout sériový model. Jeho historie se i pro veřejnost začala psát již v roce 2011 studií XIV-1, na níž navázal koncept XIV-2 z Ženevy 2012, který se stal se předobrazem chystaného X100, přičemž tento směr potvrdil koncept e-XIV z Frankfurtu 2013.

Nyní má v Paříži světovou premiéru rovnou dvojice konceptu pojmenovaných XIV-Air a XIV-Adventure, přičemž XIV není číslice 14, ale zkratka pro eXciting user-Interface Vehicle. První z nich sází spíše na městský styl a i díky své otevřené bílé karoserii s ochranným obloukem tvaru T dává na odiv svůj interiér v kombinaci bílé a modré barvy, jehož provedení nemá daleko k sériovému modelu.

Představením dvojice konceptů poodhalil SsangYong svou strategii pro sériový model, který bude nabízen podobně jako některé evropské crossovery a SUV ve dvou verzích. Koncept XIV-Air přibližuje městské provedení, zatímco XIV-Adventure nabízí pohled na verzi, s níž nebude problém vyrazit mimo zpevněné vozovky.

SsangYong pro koncepty trochu neobvykle zmiňuje výbavou, která rovněž spíše než futuristickou vizi připomíná vůz připravený k výrobě. Posádky obou konceptů totiž mohou počítat s audiosystémem s rozhraním Bluetooth, MP3 přehrávačem, vstupy pro USB/AUX i iPod, digitální dvouzónovou klimatizací, odvětrávaným sedadlem řidiče, LCD displejem palubního počítače, parkovací kamerou, sadou sedmi airbagů a ESC.

Oba vozy mají shodnou délku 4195 mm a rozvor náprav 2600 mm. Odlišnosti se ovšem objevují pod kapotou. Koncept XIV-Air je vybaven vznětovou šestnáctistovkou, zatímco XIV-Adventure pohání zážehový motor o stejném objemu. V sériových vozech budou tyto motory kombinovány s pohonem předních nebo všech čtyř kol a šestistupňovými manuální a automatickými převodovkami.

Výkony motorů nebo dokonce samotných vozů SsangYong neuvádí, ale zveřejnil hodnoty emisí CO2, které jsou u vznětového motoru 110 až 120 g/km u předokolky, resp. 140 až 150 g/km u pohonu všech kol a tyto hodnoty platí i benzinový motor ve spojení s pohonem předních kol, zatímco čtyřkolka má 160 až 170 g/km.

Sériový model, který vzejde ze série konceptu XIV, má dorazit již v příštím roce a v nabídce SsangYongu se má usadit pod aktuální Korando.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo masivně investuje do umělé inteligence, chce smazat náskok USA a Číny Německo masivně investuje do umělé inteligence, chce smazat náskok USA a Číny

Ačkoliv patří Německo k nejvyspělejším státům světa, ve…

Glosa Martina Čabana: Kytky a šibenice Glosa Martina Čabana: Kytky a šibenice

Vyhazovat do koše květiny, které na Národní třídě…

Babiš položil květiny na Národní už v noci. Kvůli odjezdu za synem Babiš položil květiny na Národní už v noci. Kvůli odjezdu za synem

Premiér a předseda ANO Andrej Babiš v sobotu brzy ráno…

Izrael čeká politické zemětřesení. Vítězství pravice není jisté, říká armádní velitel Izrael čeká politické zemětřesení. Vítězství pravice není jisté, říká armádní velitel

Příští izraelské volby mohou přinést velké změny. Není…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

 





 
Vše, co potřebujete vědět o cenách povinného ručení: Kolik si připlatíme?

Vše, co potřebujete vědět o cenách povinného ručení: Kolik si připlatíme?

Dnes 14:30

V návaznosti na vyšší počet i finanční náročnost škod začíná v povinném ručení docházet k růstu pojistného.




Blesk.cz

Zničený Pomeje promluvil: Když to klapne, dostanu důchod 3900 Kč!

Zničený Pomeje promluvil: Když to klapne, dostanu…

Bohém, který miluje život, je teď na dně svých sil. Jiřímu Pomeje (53) rakovina hrtanu změnila celý život.…

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Je dobré se čas od času ohlédnout zpátky. Udělat jakési zrcadlo stavu, což se týká i míry vkusu v módních…

 

iSport.cz

Hvězdy Bostonu byly říčné z Faksy. Bergerona zranil, Marchand se mstil

Hvězdy Bostonu byly říčné z Faksy. Bergerona zranil,…

Branek viděli fanoušci v American Airlines Center v Dallasu při utkání místních Stars s Bostonem méně než…

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu začíná již dnes!

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu…

Už dnes se odehraje historicky první kvalifikace CZC.cz iSportCupu ve hře FIFA 19. Do turnaje se zaregistrovaly…

 

Reflex.cz

Penisy, kam se podíváš! V Praze se otevřela výstava Skutečně nahých mužů

Penisy, kam se podíváš! V Praze se otevřela výstava…

Za sebou má čtyři výstavy skutečných nahých žen, z toho dvě, velmi úspěšné, uspořádal v Praze. Jedna se…

Jak Vikingové kolonizovali Grónsko a proč ho pak opustili

Jak Vikingové kolonizovali Grónsko a proč ho pak opustili

Vikingové mírností zrovna nevynikali, ale takový Erik Rudý byl zřejmě trochu moc i na ně. Žil na Islandu a kvůli…