SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: Jen krůček od sériového modelu

 

Jihokorejský specialista na off-roady a SUV přivezl do Paříže dvojici konceptů, představující téměř sériovou podobu připravovaného kompaktního crossoveru.

SsangYong pokračuje ve své poměrně dlouhé evoluci konceptů, na jejímž konci má příští rok stanout sériový model. Jeho historie se i pro veřejnost začala psát již v roce 2011 studií XIV-1, na níž navázal koncept XIV-2 z Ženevy 2012, který se stal se předobrazem chystaného X100, přičemž tento směr potvrdil koncept e-XIV z Frankfurtu 2013.

Nyní má v Paříži světovou premiéru rovnou dvojice konceptu pojmenovaných XIV-Air a XIV-Adventure, přičemž XIV není číslice 14, ale zkratka pro eXciting user-Interface Vehicle. První z nich sází spíše na městský styl a i díky své otevřené bílé karoserii s ochranným obloukem tvaru T dává na odiv svůj interiér v kombinaci bílé a modré barvy, jehož provedení nemá daleko k sériovému modelu.

Představením dvojice konceptů poodhalil SsangYong svou strategii pro sériový model, který bude nabízen podobně jako některé evropské crossovery a SUV ve dvou verzích. Koncept XIV-Air přibližuje městské provedení, zatímco XIV-Adventure nabízí pohled na verzi, s níž nebude problém vyrazit mimo zpevněné vozovky.

SsangYong pro koncepty trochu neobvykle zmiňuje výbavou, která rovněž spíše než futuristickou vizi připomíná vůz připravený k výrobě. Posádky obou konceptů totiž mohou počítat s audiosystémem s rozhraním Bluetooth, MP3 přehrávačem, vstupy pro USB/AUX i iPod, digitální dvouzónovou klimatizací, odvětrávaným sedadlem řidiče, LCD displejem palubního počítače, parkovací kamerou, sadou sedmi airbagů a ESC.

Oba vozy mají shodnou délku 4195 mm a rozvor náprav 2600 mm. Odlišnosti se ovšem objevují pod kapotou. Koncept XIV-Air je vybaven vznětovou šestnáctistovkou, zatímco XIV-Adventure pohání zážehový motor o stejném objemu. V sériových vozech budou tyto motory kombinovány s pohonem předních nebo všech čtyř kol a šestistupňovými manuální a automatickými převodovkami.

Výkony motorů nebo dokonce samotných vozů SsangYong neuvádí, ale zveřejnil hodnoty emisí CO2, které jsou u vznětového motoru 110 až 120 g/km u předokolky, resp. 140 až 150 g/km u pohonu všech kol a tyto hodnoty platí i benzinový motor ve spojení s pohonem předních kol, zatímco čtyřkolka má 160 až 170 g/km.

Sériový model, který vzejde ze série konceptu XIV, má dorazit již v příštím roce a v nabídce SsangYongu se má usadit pod aktuální Korando.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Gregora Martina Papucska: Po Sorosovi je na řadě Brusel Komentář Gregora Martina Papucska: Po Sorosovi je na řadě Brusel

Maďarsko má další právní opletačky s Evropskou komisí.…

U pražského Václaváku vznikne tramvajová trať odnikud nikam U pražského Václaváku vznikne tramvajová trať odnikud nikam

Sedmdesát metrů dlouhý úsek tramvajových kolejí se do…

Turecký soud potvrdil trest vězení pro dva Čechy, kteří spolupracovali s Kurdy Turecký soud potvrdil trest vězení pro dva Čechy, kteří spolupracovali s Kurdy

Turecký nejvyšší soud potvrdil trest pro dva české…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Ostrá emka jako předokolky? Je to obrovská výzva, říká BMW

Ostrá emka jako předokolky? Je to obrovská výzva, říká BMW

Dnes 15:50

Dočkáme se v budoucnu „emkových“ BMW s pohonem předních kol? Automobilka to bere jako velkou výzvu, ale zatím se to jeví jako nepravděpodobné.




Blesk.cz

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Nehostinný Mars obývaný krvelačnými pavoukovci, osud celého lidstva v ohrožení, parťák, ze kterého zbyla jenom…

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít cestu ve zdraví

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít…

Jedete na dovolenou autem? I když se vyspíte „do zásoby“ a na začátku cesty se můžete cítit odpočatí a svěží,…

 

iSport.cz

Los EL: Spartu v případě postupu čeká Bröndby, Olomouc si musí počkat

Los EL: Spartu v případě postupu čeká Bröndby,…

Fotbalisté Olomouce se ve 3. předkole Evropské ligy utkají s vítězem duelu 2. předkola mezi kazašským Kajratem…

Slavii čeká v boji o LM Dynamo Kyjev. Těžký los i velké plus, hodnotí Tecl

Slavii čeká v boji o LM Dynamo Kyjev. Těžký los i…

Los ve švýcarském Nyonu rozhodl o tom, že fotbalisté Slavie narazí ve 3. předkole Ligy mistrů na Dynamo Kyjev.…

 

Reflex.cz

Děs z hlubin oceánu: Až uvidíte tyhle snímky, tak možná už do moře nikdy nevkročíte

Děs z hlubin oceánu: Až uvidíte tyhle snímky, tak…

Nemusíme pátrat ve vesmíru, abychom našli místa, která ještě člověk nenavštívil a kde žijí živočichové dosud…

Pohádka se špatným koncem. Zelda Fitzgeraldová jako symbol slávy a zkázy 20. let minulého století

Pohádka se špatným koncem. Zelda Fitzgeraldová jako…

Slavný americký spisovatel Francis Scott Fitzgerald, autor neméně slavného románu Velký Gatsby, byl spolu se…