SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: Jen krůček od sériového modelu

 

Jihokorejský specialista na off-roady a SUV přivezl do Paříže dvojici konceptů, představující téměř sériovou podobu připravovaného kompaktního crossoveru.

SsangYong pokračuje ve své poměrně dlouhé evoluci konceptů, na jejímž konci má příští rok stanout sériový model. Jeho historie se i pro veřejnost začala psát již v roce 2011 studií XIV-1, na níž navázal koncept XIV-2 z Ženevy 2012, který se stal se předobrazem chystaného X100, přičemž tento směr potvrdil koncept e-XIV z Frankfurtu 2013.

Nyní má v Paříži světovou premiéru rovnou dvojice konceptu pojmenovaných XIV-Air a XIV-Adventure, přičemž XIV není číslice 14, ale zkratka pro eXciting user-Interface Vehicle. První z nich sází spíše na městský styl a i díky své otevřené bílé karoserii s ochranným obloukem tvaru T dává na odiv svůj interiér v kombinaci bílé a modré barvy, jehož provedení nemá daleko k sériovému modelu.

Představením dvojice konceptů poodhalil SsangYong svou strategii pro sériový model, který bude nabízen podobně jako některé evropské crossovery a SUV ve dvou verzích. Koncept XIV-Air přibližuje městské provedení, zatímco XIV-Adventure nabízí pohled na verzi, s níž nebude problém vyrazit mimo zpevněné vozovky.

SsangYong pro koncepty trochu neobvykle zmiňuje výbavou, která rovněž spíše než futuristickou vizi připomíná vůz připravený k výrobě. Posádky obou konceptů totiž mohou počítat s audiosystémem s rozhraním Bluetooth, MP3 přehrávačem, vstupy pro USB/AUX i iPod, digitální dvouzónovou klimatizací, odvětrávaným sedadlem řidiče, LCD displejem palubního počítače, parkovací kamerou, sadou sedmi airbagů a ESC.

Oba vozy mají shodnou délku 4195 mm a rozvor náprav 2600 mm. Odlišnosti se ovšem objevují pod kapotou. Koncept XIV-Air je vybaven vznětovou šestnáctistovkou, zatímco XIV-Adventure pohání zážehový motor o stejném objemu. V sériových vozech budou tyto motory kombinovány s pohonem předních nebo všech čtyř kol a šestistupňovými manuální a automatickými převodovkami.

Výkony motorů nebo dokonce samotných vozů SsangYong neuvádí, ale zveřejnil hodnoty emisí CO2, které jsou u vznětového motoru 110 až 120 g/km u předokolky, resp. 140 až 150 g/km u pohonu všech kol a tyto hodnoty platí i benzinový motor ve spojení s pohonem předních kol, zatímco čtyřkolka má 160 až 170 g/km.

Sériový model, který vzejde ze série konceptu XIV, má dorazit již v příštím roce a v nabídce SsangYongu se má usadit pod aktuální Korando.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…