Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru představilo největší vůz v historii. Ascent je osmimístným obrem pro Američany

Subaru Ascent
Subaru Ascent
Subaru Ascent
Subaru Ascent
21 Fotogalerie
Diskuze (40)
Moderní SUV se třemi řadami sedadel jsme od značky Subaru mohli vidět zatím jen v podobě konceptů. Nyní jsme se konečně dočkali, automobilka v Los Angeles odhalila Ascent pro osm cestujících.

Jedna nepříliš dobrá zpráva hned na úvod: Subaru avizuje, že osmimístné SUV Ascent je určeno výhradně pro zámořské trhy. S Evropou se v prodejních plánech nepočítá, ale víte, jak to s těmi prvotními plány a následnými změnami kvůli velké poptávce je…

Problémem by tu mohly být hlavně zpřísňující se emisní normy. Pod kapotou novinky totiž pracuje čtyřválcový přeplňovaný boxer s přímým vstřikováním a objemem 2,4 litru. Pohonná jednotka disponuje výkonem 260 koňských sil a točivým momentem 375 N.m.

Japonská automobilka si od nové generace plochých motorů slibuje modernější alternativu k šestiválcům, jež nabídne minimálně stejně dobré parametry. Agregát se páruje s pohonem všech kol a převodovkou Lineartronic umožňující řazení virtuálních stupňů páčkami pod volantem.

Vůz posazený na nové platformě, kterou již využívají modely Impreza či XV, je takřka pět metrů dlouhý, 1,93 m široký a 1,82 m vysoký, přičemž rozvor náprav činí 2,89 metru. Světlá výška má hodnotu 22 centimetrů a jen podtrhuje užitečnost terénního režimu X-Mode s asistentem pro sjíždění strmých svahů.

Zákazníci mají na výběr ze dvou uspořádání interiéru a Subaru v tomto ohledu netroškaří. Ascent totiž pojme minimálně sedm cestujících, maximem je osm osob. Sedmimístné provedení slibuje velká a pohodlná sedadla ve druhé řadě, nastupování dozadu zase usnadní dveře s velkým úhlem otevírání.

Ve výbavě novinky nebudou chybět odvětrávaná sedadla (Subaru tento prvek nasazuje vůbec poprvé), klimatizace s ovládáním i pro pasažéry vzadu, panoramatická střecha a samozřejmě konektivita s chytrými telefony. K dispozici je i set kamer, včetně zadní, jež zvládne promítat obraz do zpětného zrcátka. Posádka se může spolehnout taktéž na systém EyeSight s adaptivním tempomatem a nouzovým brzděním. Před nedávnem jsme jednotlivé funkce tohoto nástroje popisovali v testu Subaru Levorg.

K prvním zákazníkům dorazí vozy v létě roku 2018, vyrábět se budou v závodě společnosti v Indianě.

Vstoupit do diskuze (40)