Subaru Justy 1.0 Trend – Malý velký vůz

Subaru Justy 1.0 Trend – Malý velký vůz

 
 

První Daihatsu, které k nám po mnoha letech z Japonska dorazilo, se jmenuje Subaru Justy.

České zastoupení automobilky Subaru uvedlo na tuzemský trh svou letošní hvězdu, kterou je nová generace modelu Impreza. V jejím stínu se tak trochu krčí druhá letošní novinka, kterou je Subaru Justy. Tento model zamířil do prodeje prakticky ihned po svém představení na letošním frankfurtském autosalonu.

Subaru, známé především jako propagátor vozů s pohonem všech čtyř kol, se vydává mezi malé automobily již dlouhá léta. Model Justy v minulých letech pocházel ze spolupráce mezi automobilovou odnoží Fuji Heavy Industries a automobilkou Suzuki. Ta většinou dodávala některý ze svých modelů a u Subaru na něj lepili svůj znak. U zatím poslední generace došlo k jedné zásadní změně. Na základě úmluv o výrobě s Fuji Heavy Industries bude Justy dodávat společnost Daihatsu Motor Co., Ltd. Za jménem Subaru Justy se tedy od letošního podzimu ukrývá Daihatsu Sirion, což dokazuje i štítek s VIN kódem umístěný v motorovém prostoru.

obrázek [555 x 280]
 

Nové Subaru Justy není vlastně zase tak žhavou novinkou, protože jako Daihatsu Sirion se představilo na ženevském autosalonu v roce 2005. A abychom těch automobilek neměli málo, je dobré zmínit i skutečnost, že Daihatsu na vývoji tohoto modelu spolupracovalo s Toyotou a pod kapotou Subaru Justy pracuje „starý známý“ litrový tříválec, pohánějící i kolínská trojčata. Daihatsu nabízí Sirion s tímto motorem také a přidává ještě výkonnější třináctistovku. Navíc je možné si Sirion objednat i s pohonem všech čtyř kol. Výkon je zde na zadní kola přenášen centrální viskospojkou a je použita tuhá zadní náprava. Na český trh se, ale automobily značky Daihatsu nedovážejí. Subaru Justy je k dispozici pouze s litrovým tříválcem, pohánějícím kola přední nápravy a zákazníci si tak mohou vybírat pouze ze dvou stupňů výbav.

obrázek [555 x 340]
 

Karoserie Subaru Justy je ukázkovým příkladem toho, jak na co nejmenším prostoru získat co nejvíce místa. Na krátkou příď, ukrývající pohonnou jednotku navazuje poměrně vysoká kabina, která nabízí prostor až pěti cestujícím. Interiér vozu působí moderním dojmem a při vnějších rozměrech vozu, které jsou 3610 mm délka, 1665 mm šířka a 1550 mm výška, poskytuje čtyřem cestujícím dostatek místa. Řidič a přední spolujezdec mají ve výšce loktů k dispozici na šířku 1380 mm a cestujícím na zadních sedadlech nabízí interiér šířku 1360 mm ve výšce loktů. Podobně štědrý je interiér vozu i na délku, kdy například cestujícím na zadních sedadlech poskytuje podélný prostor od 660 mm do 950 mm podle toho, jak je nastaveno přední sedadlo. Zkrátka nepřijde ani řidič s předním spolujezdcem, pro něž je k dispozici podélný prostor v rozmezí od 870 mm do 1060 mm. Velmi příjemným zjištěním nejen pro osoby se sníženou pohyblivostí je skutečnost, že zadní dveře je možné otevřít v uhlů až 80 stupňů. Vstupní otvor do interiéru u zadních dveří nabízí na výšku 1060 mm, široký je 820 mm v horní polovině a 490 mm ve spodní části. Špatně na tom nejsou ani zavazadla, pro něž je připraven prostor o základním objemu 225 litrů, jenž je možné zvětšit sklopením zadních sedadel dělených v poměru 60/40 a získat zavazadelník o objemu 630 litrů, který se navíc může pochlubit prakticky rovnou podlahou.

obrázek [555 x 360]
 

Testované Subaru Justy bylo v základním provedení Trend a mohlo se pochlubit velmi slušnou standardní výbavou. V interiéru bylo prakticky vše co potřebuje posádka k příjemnému cestování a Justy bylo vybaveno manuální klimatizací, autorádiem s CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory, elektrickým stahováním oken vpředu i vzadu a elektrickým ovládáním vnějších zpětných zrcátek. O bezpečnost se staralo standardně dodávané ABS a čelní i boční airbagy. Na zadních sedadlech nechyběly úchyty ISOFIX pro dětské sedačky.

obrázek [555 x 320]
 

Subaru Justy svou posádku umí příjemně překvapit i jízdními vlastnostmi, představujícími příjemný kompromis mezi tuhostí nezbytnou pro stabilitu relativně malého a vysokého vozu, a městským komfortem. Podvozek vozu, který vpředu využívá nezávislé zavěšení kol McPherson a vzadu víceprvkové nezávislé zavěšení kol, ve spoluprácí s příjemnými sedadly, dobře absorboval i povrch tuzemských silnic. Subaru Justy se podobně jako například Toyota Aygo na silnici nechová pouze jako velká nákupní taška, ale umí uspokojit i řidiče toužícího po sportovnější jízdě, aniž by přitom ohrozilo jeho řidičský průkaz překračováním povolených rychlostních limitů. Automobil s rozvorem náprav se 2430 mm ochotně vrhá do zatáček a pohybuje se stylem, jaký se očekává od lehkého sportovního roadsteru a ne od pětidveřového hatchbacku mířícího do hypermarketu.

obrázek [555 x 310]
 

K příjemným jízdním vlastnostem Subaru Justy přispívá samozřejmě i jeho motor, kterým je tříválec o objemu 1,0 l, používaný i v Toyotě Aygo a jejích kolínských sourozencích. Ten pohání kola přední nápravy prostřednictvím přesné pětistupňové převodovky. Justy kromě ukrytých sportovních ambicí potěší svého majitele i pomalu klesající hladinou paliva v nádrži. Během testu většina jízd probíhala v centru Prahy a jejím blízkem okolí s množstvím menších či větších obcí, kdy se rychlost vozu pohybovala okolo 50 až 90 km/h a spotřeba paliva se dostala na průměrnou hodnotu 5,3 litru na 100 km. V případě delší jízdy mimo město v obsazení dvojicí cestujících při rychlosti okolo 90 km/h se spotřeba ustálila na hodnotě 4,5 litru na 100 km.

Subaru Justy se díky bohatému standardnímu vybavení, příznivé základní ceně těsně pod tři sta tisíc korun, velkorysé nabídce vnitřního prostoru, příjemným jízdním vlastnostem a úsporné pohonné jednotce může stát zajímavou alternativou kolínských trojčat s nimiž sdílí pohonnou jednotku.

Související články:

První cena vozu299.800,-Kč (Subaru Justy 1.0 Trend, 1.0 51 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací299.800,-Kč (Subaru Justy 1.0 Trend, 1.0 51 kW)
Základní cena testovaného vozu299.800,-Kč (Subaru Justy 1.0 Trend, 1.0 51 kW)
Cena testovaného vozu vč. Příplatků308.600,-Kč (Subaru Justy 1.0 Trend, 1.0 51 kW)

Plusy

  • nadprůměrný vnitřní prostor
  • výkonný, úsporný motor
  • znamenité jízdní vlastnosti a manévrovací schopnosti
  • přesné řízení a řazení
  • rozsáhlá bezpečnostní výbava v základním provedení
  • bohatá standardní výbava

Minusy

  • horší výhled vzad
  • úrověň materiálů v interiéru
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Justy 1.0 Trend

Cena v základní výbavě: 299 800 Kč Cena v testované výbavě: 308 600 Kč

Základní výbava:ABS, elektrický posilovač řízení, tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpečnostních pásů s omezovačem, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, dětské bezpečnostní pojistky na zadních sedadlech, ISOFIX úchyt dětských sedaček, elektronický imobilizér v klíčku, manuální klimatizace, autorádio s CD přehrávačem, 4 reproduktory, AUX vstup, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken vpředu, zadní opěradla sklopitelná v poměru 60:40, tónovaná skla, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, zadní stírač s ostřikovačem, elektrické vyhřívání zadního skla, zadní mlhový světlomet, třináctipalcové plechové disky s plastovými kryty, centrální dálkové zamykání se signalizací

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+8.800,- Kč)

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
Technické údaje
Motor Subaru Justy 1.0 Trend
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 94 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.4 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 630
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 965 / 450
Rozměr pneu:155/80 R13
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3610
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2430
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Justy 1.0 Trend
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Subaru Justy 1.0 Twin Cam Special Edition: Pouze pro Velkou Británii Subaru Justy 1.0 Twin Cam Special Edition: Pouze pro Velkou Británii

Japonská automobilka Subaru si pro zákazníky ve Velké…

Subaru Dex: další model s rodným listem od Daihatsu Subaru Dex: další model s rodným listem od Daihatsu

Automobilka Subaru si stále pečlivě udržuje svou pověst…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Hemský dal dva góly, Palát tři asistence. Florida vykřesala naději

Hemský dal dva góly, Palát tři asistence. Florida…

SOUHRN | Aleš Hemský vstřelil ve čtvrtečním utkání NHL obě branky Dallasu, které podlehlo na ledě Chicaga 2:3 po…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…