Subaru Justy 1.0 Trend – Malý velký vůz

Subaru Justy 1.0 Trend – Malý velký vůz

 
 

První Daihatsu, které k nám po mnoha letech z Japonska dorazilo, se jmenuje Subaru Justy.

České zastoupení automobilky Subaru uvedlo na tuzemský trh svou letošní hvězdu, kterou je nová generace modelu Impreza. V jejím stínu se tak trochu krčí druhá letošní novinka, kterou je Subaru Justy. Tento model zamířil do prodeje prakticky ihned po svém představení na letošním frankfurtském autosalonu.

Subaru, známé především jako propagátor vozů s pohonem všech čtyř kol, se vydává mezi malé automobily již dlouhá léta. Model Justy v minulých letech pocházel ze spolupráce mezi automobilovou odnoží Fuji Heavy Industries a automobilkou Suzuki. Ta většinou dodávala některý ze svých modelů a u Subaru na něj lepili svůj znak. U zatím poslední generace došlo k jedné zásadní změně. Na základě úmluv o výrobě s Fuji Heavy Industries bude Justy dodávat společnost Daihatsu Motor Co., Ltd. Za jménem Subaru Justy se tedy od letošního podzimu ukrývá Daihatsu Sirion, což dokazuje i štítek s VIN kódem umístěný v motorovém prostoru.

obrázek [555 x 280]
 

Nové Subaru Justy není vlastně zase tak žhavou novinkou, protože jako Daihatsu Sirion se představilo na ženevském autosalonu v roce 2005. A abychom těch automobilek neměli málo, je dobré zmínit i skutečnost, že Daihatsu na vývoji tohoto modelu spolupracovalo s Toyotou a pod kapotou Subaru Justy pracuje „starý známý“ litrový tříválec, pohánějící i kolínská trojčata. Daihatsu nabízí Sirion s tímto motorem také a přidává ještě výkonnější třináctistovku. Navíc je možné si Sirion objednat i s pohonem všech čtyř kol. Výkon je zde na zadní kola přenášen centrální viskospojkou a je použita tuhá zadní náprava. Na český trh se, ale automobily značky Daihatsu nedovážejí. Subaru Justy je k dispozici pouze s litrovým tříválcem, pohánějícím kola přední nápravy a zákazníci si tak mohou vybírat pouze ze dvou stupňů výbav.

obrázek [555 x 340]
 

Karoserie Subaru Justy je ukázkovým příkladem toho, jak na co nejmenším prostoru získat co nejvíce místa. Na krátkou příď, ukrývající pohonnou jednotku navazuje poměrně vysoká kabina, která nabízí prostor až pěti cestujícím. Interiér vozu působí moderním dojmem a při vnějších rozměrech vozu, které jsou 3610 mm délka, 1665 mm šířka a 1550 mm výška, poskytuje čtyřem cestujícím dostatek místa. Řidič a přední spolujezdec mají ve výšce loktů k dispozici na šířku 1380 mm a cestujícím na zadních sedadlech nabízí interiér šířku 1360 mm ve výšce loktů. Podobně štědrý je interiér vozu i na délku, kdy například cestujícím na zadních sedadlech poskytuje podélný prostor od 660 mm do 950 mm podle toho, jak je nastaveno přední sedadlo. Zkrátka nepřijde ani řidič s předním spolujezdcem, pro něž je k dispozici podélný prostor v rozmezí od 870 mm do 1060 mm. Velmi příjemným zjištěním nejen pro osoby se sníženou pohyblivostí je skutečnost, že zadní dveře je možné otevřít v uhlů až 80 stupňů. Vstupní otvor do interiéru u zadních dveří nabízí na výšku 1060 mm, široký je 820 mm v horní polovině a 490 mm ve spodní části. Špatně na tom nejsou ani zavazadla, pro něž je připraven prostor o základním objemu 225 litrů, jenž je možné zvětšit sklopením zadních sedadel dělených v poměru 60/40 a získat zavazadelník o objemu 630 litrů, který se navíc může pochlubit prakticky rovnou podlahou.

obrázek [555 x 360]
 

Testované Subaru Justy bylo v základním provedení Trend a mohlo se pochlubit velmi slušnou standardní výbavou. V interiéru bylo prakticky vše co potřebuje posádka k příjemnému cestování a Justy bylo vybaveno manuální klimatizací, autorádiem s CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory, elektrickým stahováním oken vpředu i vzadu a elektrickým ovládáním vnějších zpětných zrcátek. O bezpečnost se staralo standardně dodávané ABS a čelní i boční airbagy. Na zadních sedadlech nechyběly úchyty ISOFIX pro dětské sedačky.

obrázek [555 x 320]
 

Subaru Justy svou posádku umí příjemně překvapit i jízdními vlastnostmi, představujícími příjemný kompromis mezi tuhostí nezbytnou pro stabilitu relativně malého a vysokého vozu, a městským komfortem. Podvozek vozu, který vpředu využívá nezávislé zavěšení kol McPherson a vzadu víceprvkové nezávislé zavěšení kol, ve spoluprácí s příjemnými sedadly, dobře absorboval i povrch tuzemských silnic. Subaru Justy se podobně jako například Toyota Aygo na silnici nechová pouze jako velká nákupní taška, ale umí uspokojit i řidiče toužícího po sportovnější jízdě, aniž by přitom ohrozilo jeho řidičský průkaz překračováním povolených rychlostních limitů. Automobil s rozvorem náprav se 2430 mm ochotně vrhá do zatáček a pohybuje se stylem, jaký se očekává od lehkého sportovního roadsteru a ne od pětidveřového hatchbacku mířícího do hypermarketu.

obrázek [555 x 310]
 

K příjemným jízdním vlastnostem Subaru Justy přispívá samozřejmě i jeho motor, kterým je tříválec o objemu 1,0 l, používaný i v Toyotě Aygo a jejích kolínských sourozencích. Ten pohání kola přední nápravy prostřednictvím přesné pětistupňové převodovky. Justy kromě ukrytých sportovních ambicí potěší svého majitele i pomalu klesající hladinou paliva v nádrži. Během testu většina jízd probíhala v centru Prahy a jejím blízkem okolí s množstvím menších či větších obcí, kdy se rychlost vozu pohybovala okolo 50 až 90 km/h a spotřeba paliva se dostala na průměrnou hodnotu 5,3 litru na 100 km. V případě delší jízdy mimo město v obsazení dvojicí cestujících při rychlosti okolo 90 km/h se spotřeba ustálila na hodnotě 4,5 litru na 100 km.

Subaru Justy se díky bohatému standardnímu vybavení, příznivé základní ceně těsně pod tři sta tisíc korun, velkorysé nabídce vnitřního prostoru, příjemným jízdním vlastnostem a úsporné pohonné jednotce může stát zajímavou alternativou kolínských trojčat s nimiž sdílí pohonnou jednotku.

Související články:

První cena vozu299.800,-Kč (Subaru Justy 1.0 Trend, 1.0 51 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací299.800,-Kč (Subaru Justy 1.0 Trend, 1.0 51 kW)
Základní cena testovaného vozu299.800,-Kč (Subaru Justy 1.0 Trend, 1.0 51 kW)
Cena testovaného vozu vč. Příplatků308.600,-Kč (Subaru Justy 1.0 Trend, 1.0 51 kW)

Plusy

  • nadprůměrný vnitřní prostor
  • výkonný, úsporný motor
  • znamenité jízdní vlastnosti a manévrovací schopnosti
  • přesné řízení a řazení
  • rozsáhlá bezpečnostní výbava v základním provedení
  • bohatá standardní výbava

Minusy

  • horší výhled vzad
  • úrověň materiálů v interiéru
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Justy 1.0 Trend

Cena v základní výbavě: 299 800 Kč Cena v testované výbavě: 308 600 Kč

Základní výbava:ABS, elektrický posilovač řízení, tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpečnostních pásů s omezovačem, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, dětské bezpečnostní pojistky na zadních sedadlech, ISOFIX úchyt dětských sedaček, elektronický imobilizér v klíčku, manuální klimatizace, autorádio s CD přehrávačem, 4 reproduktory, AUX vstup, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken vpředu, zadní opěradla sklopitelná v poměru 60:40, tónovaná skla, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, zadní stírač s ostřikovačem, elektrické vyhřívání zadního skla, zadní mlhový světlomet, třináctipalcové plechové disky s plastovými kryty, centrální dálkové zamykání se signalizací

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+8.800,- Kč)

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Technické údaje
Motor Subaru Justy 1.0 Trend
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 94 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.4 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 630
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 965 / 450
Rozměr pneu:155/80 R13
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3610
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2430
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Justy 1.0 Trend
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Subaru Justy 1.0 Twin Cam Special Edition: Pouze pro Velkou Británii Subaru Justy 1.0 Twin Cam Special Edition: Pouze pro Velkou Británii

Japonská automobilka Subaru si pro zákazníky ve Velké…

Subaru Dex: další model s rodným listem od Daihatsu Subaru Dex: další model s rodným listem od Daihatsu

Automobilka Subaru si stále pečlivě udržuje svou pověst…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…