Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback 2015: Pátá generace sportovně-užitkového kombi je tu oficiálně

David Bureš
Diskuze (43)
Nový Outback nabízí větší kabinu, venkovní rozměry ale zůstaly prakticky zachovány. Motory myslí na úspornost.

Subaru nadále představuje jednu novinku za druhou. Na newyorském autosalonu debutuje pátá generace modelu Outback, který japonský výrobce nazývá sportovně-užitkovým kombi. Nový Outback se začne prodávat v létě, alespoň v USA.

Tvary karoserie již dříve naznačil zveřejněný snímek detailu Outbacku. Šestiúhelníkovou maskou chladiče a „nakouslými“ hlavními světlomety má Outback nejblíže sedanu Legacy, s nímž ostatně sdílí svoji techniku. Spodní část karoserie tradičně chrání bytelné plasty, kapota je kvůli snížení těžiště hliníková.

Uvnitř jsou použity měkčené plasty, panel s přístroji je laděn velice sportovně. Mezi budíky je v základu obrazovka s úhlopříčkou 3,5 palce, u aut vybavených bezpečnostním asistentem EyeSight je pětipalcová. Na středovém panelu je další obrazovka – 6,2palcová, pomocí níž se ovládá nový multimediální systém.

Rozměry se proti předchůdci prakticky nezměnily. Nový Outback je o 15 milimetrů delší, rozvor se natáhl jen o pět milimetrů. Výsledkem je délka 4.816 mm, šířka 1.839 mm, výška 1.689 mm a rozvor 2.746 mm. Díky mírnému růstu rozměrů má být kabina Outbacku prostornější než dříve. Světlá výška automobilu nadále činí 22 centimetrů, čímž Outback konkuruje i některým SUV.

Na americkém trhu budou v nabídce dva motory typu boxer známé už z nového Legacy. Základem je 2,5litrový čtyřválec o výkonu 131 kW a točivém momentu 236 N.m, nad ním stojí 3,6litrová V6 (191 kW a 335 N.m), pro Evropu můžeme počítat také s turbodieselem. Nově je v USA standardem převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Poháněná jsou všechna kola, nechybí režim X-Mode usnadňující jízdu v terénu, který debutoval ve čtvrté generaci Foresteru.

Při vývoji motorů se Subaru výrazně zaměřilo na jejich úspornost. Nižší spotřebě pomáhá převodovka CVT, důraz na aerodynamiku, elektrický posilovač řízení a u čtyřválce také aktivní mřížka chladiče. Výsledkem těchto snah je u čtyřválce předpokládaná kombinovaná spotřeba paliva 8,4 litru na 100 kilometrů (podle amerického cyklu), šestiválec v tomto cyklu podle odhadu Subaru spotřebuje 10,7 litru na 100 km. V obou případech se jedná o mezigenerační snížení.

Ve výbavě Outbacku se může objevit elektricky ovládané víko zavazadelníku s pamětí výšky otevření, sledování objektů v mrtvých úhlech, asistent pro jízdu v jízdních pruzích nebo bezklíčové odemykání, kdy je možné auto odemknout pomocí hesla.

David Bureš
Diskuze (43)
23. 4. 2014 11:12
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
Souhlas,
Napsal jsi to velni dobře.

Bohužel je to tak a né jinak
23. 4. 2014 11:04
Re: Zajimave
Souhlas,
Sám mám informaci ze servisu, že když byl vyhlášen konec prodejej 3,6 měli jednoho klienta který si do garáže ke své stávající H6 koupill ještě další 2 aby měl do budoucna na čem jezdit.
Sám mám 3,6 ale v Tribece a jsem maximálně spokkojen a potřeba. Dá se jezdit bez problémů pod 10L, samozřejmě na delší trase ale to se člověk ani nevleče 140 dálnice a okresky 110 - 120. Pokud je ale řidič magor a bud závodit uvidí třeba i průměrnou 20L.
23. 4. 2014 10:58
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
Plně souhlasím, subaru nikdy tuctovka nebyla. A pokud chce někdu závoďáka a ještě v dieselu tak Subaru prostě není auto pro něj. Pokud ale chce auto který je v davu rozeznatelný, který je spolehlivý, který začíná tam kde většina ostatních aut už končí, jo a je levnější nez Superb tak potom Subaru je auto přímo pro něj. Vím o čem mluvím. Mám už celkem 4 subo a pokud nebudu muset, nebudu nikdy značku měnit. Projel jsem vše od škodovky, fábií počínaje a superbem konče, nebo Fordy, Oply atd. Nicméně Subo je Subo. A s tou cenou si nedělám legraci. Outback je třída superba a proto ho v testech většinou porovnávaj s Octavíí II aby to na oko dobře vypadalo. Ale když jsem kupoval posledního Outbacka a v konfigurátoru škody porovnával s Octavií (dovybavenou na úroveň outbacka) byla Octavia v benzínu asi o 10tis dražší a v dieselu cca 30tis. Pak jsem si dovybavil Superba a ten byl v benzínu o asi 130ti dražší a v dieselu jsme se šplhali k rozdílu 200tis. Ale pořád u škodovky nebudete mít tak sofistikovaný pohon 4x4, nebo redukci převodovky (bylo v době kdy se prodávali ještě 2,5L s redukcí cca před 2 lety) no a nebo udržování novelity zadní nápravy. Nebudu už ani mluvit o tom že servis na Fabii ve škoda servise je dražší než na Outbacka v Subaru servise, no a co že je to auto o 2 třídy výš, to je prostě fakt. Kdo chce s naftou závodit musí jít jinam. Kdo chce něco jiného podrženého spolehlivostí ví kam jít a o čem tu píšu
23. 4. 2014 10:44
Re: Celé auto se mi líbí, ale to co je pod kapotou mě neoslo
na začátku to bylo "jen"190mm a pak vždy po centimetru nahoru jestli si to pamatuju donře
19. 4. 2014 15:03
Re: Subaru holt není houska v supermarketu
to je v poho - skoč k nám na subarufanclub.cz jestli chceš - a tam je subaruwiki...tam jsou ty systémy popsány. Ono není visco, jako visco ;-) . Subaru používá několik typů AWD - původní H6ky měly čtyřstupňovou hydru - kombinovanou s VTD - variable tougue distribution - verze s automatem - klasickou hydrou - H6 od roku 2006 - byly vybavené už SI drive - motormanagement a pětistupňový automat - šestistupeň neměly nikdy - to měl manuál ve SpecB - což byl sportovnější derivát H6 - ale ten se nevyráběl v "off" verzi. Nejvyšší stupeň pohonu je to VTD - u STI máš asi na mysli DCCD - nastavitelný diferenciál se samosvory vzadu a myslím, že i vpředu.
Hezký den ;-)