Subaru Outback 2015: Pátá generace sportovně-užitkového kombi je tu oficiálně
Subaru nadále představuje jednu novinku za druhou. Na newyorském autosalonu debutuje pátá generace modelu Outback, který japonský výrobce nazývá sportovně-užitkovým kombi. Nový Outback se začne prodávat v létě, alespoň v USA.
Tvary karoserie již dříve naznačil zveřejněný snímek detailu Outbacku. Šestiúhelníkovou maskou chladiče a „nakouslými“ hlavními světlomety má Outback nejblíže sedanu Legacy, s nímž ostatně sdílí svoji techniku. Spodní část karoserie tradičně chrání bytelné plasty, kapota je kvůli snížení těžiště hliníková.
Uvnitř jsou použity měkčené plasty, panel s přístroji je laděn velice sportovně. Mezi budíky je v základu obrazovka s úhlopříčkou 3,5 palce, u aut vybavených bezpečnostním asistentem EyeSight je pětipalcová. Na středovém panelu je další obrazovka – 6,2palcová, pomocí níž se ovládá nový multimediální systém.
Rozměry se proti předchůdci prakticky nezměnily. Nový Outback je o 15 milimetrů delší, rozvor se natáhl jen o pět milimetrů. Výsledkem je délka 4.816 mm, šířka 1.839 mm, výška 1.689 mm a rozvor 2.746 mm. Díky mírnému růstu rozměrů má být kabina Outbacku prostornější než dříve. Světlá výška automobilu nadále činí 22 centimetrů, čímž Outback konkuruje i některým SUV.
Na americkém trhu budou v nabídce dva motory typu boxer známé už z nového Legacy. Základem je 2,5litrový čtyřválec o výkonu 131 kW a točivém momentu 236 N.m, nad ním stojí 3,6litrová V6 (191 kW a 335 N.m), pro Evropu můžeme počítat také s turbodieselem. Nově je v USA standardem převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Poháněná jsou všechna kola, nechybí režim X-Mode usnadňující jízdu v terénu, který debutoval ve čtvrté generaci Foresteru.
Při vývoji motorů se Subaru výrazně zaměřilo na jejich úspornost. Nižší spotřebě pomáhá převodovka CVT, důraz na aerodynamiku, elektrický posilovač řízení a u čtyřválce také aktivní mřížka chladiče. Výsledkem těchto snah je u čtyřválce předpokládaná kombinovaná spotřeba paliva 8,4 litru na 100 kilometrů (podle amerického cyklu), šestiválec v tomto cyklu podle odhadu Subaru spotřebuje 10,7 litru na 100 km. V obou případech se jedná o mezigenerační snížení.
Ve výbavě Outbacku se může objevit elektricky ovládané víko zavazadelníku s pamětí výšky otevření, sledování objektů v mrtvých úhlech, asistent pro jízdu v jízdních pruzích nebo bezklíčové odemykání, kdy je možné auto odemknout pomocí hesla.