Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru zklame tradiční fanoušky: Chce se zbavit manuálu! Důvod může překvapit...

David Bureš
Diskuze (60)
Manuální převodovka k tak sportovně laděným vozům, jakými jsou Subaru, tak nějak patří. Právě japonské „plejády“ se jí ale plánují zcela zbavit.

Snad největším propagátorem bezpečnosti aut je mezi automobilovými výrobci švédské Volvo, v posledních letech se mu ale snaží konkurovat i japonské Subaru. Značka kdysi proslavená úspěchy na rallye scéně nyní vedle pohonu všech kol a motorů typu boxer hojně propaguje svůj bezpečnostní asistent EyeSight. Ten ale pravověrní fanoušci značky moc neocení, EyeSight je totiž důvodem, proč Subaru podle všeho skončí s manuálními převodovkami.

EyeSight, jehož součástí jsou takové systémy jako adaptivní tempomat nebo udržování v jízdním pruhu, je totiž spjatý výhradně s převodovkou CVT a automobilka na tomto sepjetí nehodlá nic měnit. „Nejsem si jistý, že by byl (EyeSight) vůbec kompatibilní s manuálem. Ani neslýcháme spekulace o tom, že by manuál měl pokračovat, nebo že by snad EyeSight byl s ručně řazenou převodovkou nabízen,“ říká výkonný ředitel britského zastoupení Subaru Chris Graham.

Na rozdíl od jiných výrobců se totiž své bezpečnostní asistenty Subaru rozhodlo spárovat výhradně s převodovkou CVT, pro níž značka využívá obchodní označení Lineartronic. Kdo chce manuál a adaptivní tempomat, má u této japonské značky smůlu. Použití Lineartronicu podle Grahama totiž zdůrazňuje poselství o bezpečnosti.

Konec manuálu přitom Subaru už podle všeho nastává. Loni představené nové generace modelů Impreza a XV jsou v Evropě nabízeny výhradně s převodovkou Lineartronic. Manuál u nich dostupný vůbec není, údajně i kvůli malému zájmu zákazníků o tento druh převodovky. Firmě to navíc umožnilo v těchto vozech nabídnout vybrané bezpečnostní systémy balíčku EyeSight už v základní výbavě.

Vedle ryze sportovních modelů jako BRZ a WRX STI je manuál u Subaru dostupný na českém trhu už jen u Foresteru. V tomto případě je možné ho objednat pro dvoulitrový turbodiesel se 108 kW, případně pro benzinový dvoulitr se 110 kW.

Do budoucna by se přitom mohl manuálu zbavit i nástupce WRX STI, u něhož stále není jasné, zda se dostane i do Evropy. „V současné podobě pro mě musí mít WRX STI manuální převodovku, když se ale podíváte třeba na eMková BMW (s automatem), nemyslím si, že by to byl konec. A byl bych opravdu nadšený hybridním STI, bylo by skvělé z hlediska zrychlení,“ říká k tomu Graham.

David Bureš
Diskuze (60)
Avatar - JDM
15. 3. 2018 21:40
Re: Svět se v kravskou...
MX5 ,toyobaru a podobně jsou auta svojí koncepcí napodobující ty z devadesátek... to že ti palubní počítač zahlasí že asistenti jsou vypnutý ještě neznamená že tomu tak je ... takový HH bez asistentů by totiž asi nebyl HH protože by ten výkon na silnici ani nepřenesl.... a mercedes AMG a supersporty ty o elektronice byli vždycky ... ale pokud mluvime o autech pro obyčejný lidi ani ten Hyundai N není bez počítače schopný jezdit ... já bych si taky dokázal dneska vybrat .. Megane RS cupovou verzi . s rámem , odlehčenou... 911 GT3 RS ... STI... a mnoho dalších >:D ale sporťáky z 80 a 90 let by měli v mý garáži vždycky místo ... neříkám že dnešní sporťáky nejsou záživný ale srovnej si třeba dnešní Leon Cupra a pak se posaď třeba do civicu SI z roku 89... ten civic z tebe vytřese duši a zalehnout ti bubínky s cuprou bude frajer i tvoje babička ...
Avatar - Beefcake
14. 3. 2018 22:13
Re: :)
Slaby pokus :-)
14. 3. 2018 17:54
Re: :)
Ano, musí vyrábět a prodávat. Ale je otázkou, kolik toho prodají, až kult Subaru vyprchá.
Avatar - AnGeor
13. 3. 2018 21:24
Re: :)
to ja samozdrejme vim ;) proto jsem tam psal STi a pak WRX ;)
Avatar - AnGeor
13. 3. 2018 21:23
Re: :)
tak ja mam noveho Otika a Rezinku z roku 2000 ;) a promin, ale oni prece musi vyrabet, aby prodavali, z nostalgie toho asi moc nezaplati :-)

a s tim haldexem krajickem jo >:D