Český trh v červenci 2008: Nový Superb poprvé na vrcholu ve střední třídě
Prvenství zajistilo domácímu zástupci 253 registrací, a to se na rozdíl od konkurence Superb zatím neprodává ve verzi N1. Jeho podíl ve třídě činil 20,7 %. Druhou příčku tentokrát obsadil Passat, na minule vítězné Mondeo zbylo až třetí místo. Mazda 6 klesla na pátou příčku, před ní se dostala ingolstadtská á-čtyřka. První desítku dále okupují němečtí zástupci spolu s Toyotou Avensis. Francie má v Top 10 stále dva vozy, ovšem Peugeot 407 tentokrát nahradil koncernový soupeř Citroën C5, který si oproti červnu polepšil o 106 %.
Pro Cromu se nerozhodl v červenci ani jeden nový zákazník Fiatu. Těšit se nemohou ani u Jaguaru, neboť nového majitele nalezl pouze jeden jediný X-Type oproti červnovým sedmi. Červenec se naopak povedl Saabu – 16 devět-trojek je přesně stoprocentní nárůst. Cenová zvýhodnění zřejmě zafungovala.
Statistiku po sedmi měsících vede pochopitelně velká trojka v pořadí Passat-Superb-Mondeo. Vedoucí Volkswagen má podíl 21,1 %, celé trio pak ovládá přes polovinu trhu, přesně 51,2 %.
V červenci dosáhl počet nově zaregistrovaných automobilů střední třídy čísla 1145, což je oproti 1285 červnovým pokles o 10,9 %, což je ovšem v souladu se sezónním poklesem celého trhu. 29,6 % tvoří dodávky, tedy automobily kategorie N1 s přepážkou, u kterých je možno odečíst DPH.
Meziroční srovnání nejprodávanějších modelů střední třídy za červenec 2007 a 2008 dopadlo následovně – Superb si polepšil o 91 % (samozřejmě oproti předchozí generaci, prodávané do května letošního roku), Passat si naopak o necelých 18 % pohoršil. U Mondea činí nárůst nových registrací oproti stejnému měsíci loňského roku ještě více než u Superbu 114 %.
Střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 7/2008 | 1-7/2008 | 7/2008 | 1-7/2008 |
1. | Škoda SUPERB | 237 | 1103 | 20,7% | 16,2% |
2. | Volkswagen PASSAT | 185 | 1429 | 16,2% | 21,1% |
3. | Ford MONDEO | 152 | 946 | 13,3% | 13,9% |
4. | Audi A4 | 122 | 528 | 10,7% | 7,8% |
5. | Mazda 6 | 75 | 351 | 6,6% | 5,2% |
6. | BMW 3 | 54 | 341 | 4,7% | 5,0% |
7. | Mercedes-Benz C | 52 | 323 | 4,5% | 4,8% |
8. | Renault LAGUNA | 41 | 286 | 3,6% | 4,2% |
9. | Citroën C5 | 33 | 125 | 2,9% | 1,8% |
10. | Toyota AVENSIS | 32 | 246 | 2,8% | 3,6% |
11. | Peugeot 407 | 28 | 267 | 2,4% | 3,9% |
12. | Subaru LEGACY | 23 | 186 | 2,0% | 2,7% |
13. | Alfa Romeo 159 | 19 | 58 | 1,7% | 0,9% |
14. | Toyota PRIUS | 18 | 63 | 1,6% | 0,9% |
15. | Opel VECTRA | 17 | 160 | 1,5% | 2,4% |
16. | Saab 9-3 | 16 | 65 | 1,4% | 1,0% |
17. | Honda ACCORD | 11 | 40 | 1,0% | 0,6% |
18. | Hyundai SONATA | 9 | 69 | 0,8% | 1,0% |
19. | Volvo 60 | 8 | 39 | 0,7% | 0,6% |
20. | Kia MAGENTIS | 5 | 39 | 0,4% | 0,6% |
21. | Lexus IS | 4 | 21 | 0,3% | 0,3% |
22. | Chevrolet EPICA | 2 | 20 | 0,2% | 0,3% |
23. | Jaguar X-TYPE | 1 | 38 | 0,1% | 0,6% |
23. | Mercedes-Benz CLC | 1 | 2 | 0,1% | 0,0% |
- | Fiat CROMA | 0 | 37 | 0,0% | 0,5% |
- | Nissan PRIMERA | 0 | 3 | 0,0% | 0,0% |
- | Opel SIGNUM | 0 | 3 | 0,0% | 0,0% |
- | CELKEM | 1145 | 6788 | 100,0% | 100,0% |