Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Authentics: Sériová verze elegantního sedanu pouze pro Čínu

Suzuki
Suzuki
Suzuki
Suzuki
15 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Suzuki vyvíjí sériovou verzi konceptu Authentics. Nebude však určena pro Evropu, ale pouze pro čínský trh. V Říši středu se bude také vyrábět.

Produkce sedanu nižší střední třídy začne ve druhé polovině příštího roku v továrně Changan-Suzuki. Stane se tak prvním větším čtyřdveřovým modelem značky vyráběným lokálně. Největšími konkurenty mu budou i nám dobře známý Chevrolet Cruze a pak také Nissan Sylphy. Authentics sdílí platformu s novým crossoverem SX4 S-Cross. 4,3 m dlouhé auto do lehčího terénu, které se nabízí i v České republice, má rozvor 2,6 m. Zda disponuje Authentics stejnou vzdáleností mezi nápravami, to zatím bohužel nevíme.

Jeho příchod oficiálně potvrdil na autosalonu v Kantonu de informací serveru Auto163 náměstek generálního ředitele Changan-Suzuki Sun Changsong. Předpokládá se použití stejného zážehového motoru, jaký je v Číně k mání pro S-Cross, tedy 1,6 l s 90 kW (122 k) a 158 N.m, a to jak s pětistupňovou manuální převodovkou, tak i s plynulým ústrojím CVT. Druhou alternativu představuje větší agregát 1,8 l.

Server CarNewsChina spekuluje i nad cenami, které by se měly pohybovat v rozmezí od 100 do 150 tisíc jüanů (330-496.000 Kč). Authentics tak bude menší a levnější než Kizashi. Sedan střední se do Číny výhradně dováží a stojí 188 tisíc jüanů (621.000 Kč). Velkého komerčního úspěchu se nedočkal bohužel ani u nás, byť disponuje svébytnými tvary a pohonem všech kol.

Koncept Authentics byl představen v dubnu na autosalonu v Šanghaji. Svými atraktivními, dynamickými a přitom elegantními linkami upoutal. Sériovému modelu sice zůstane nízký boční profil, ale do série se však zcivilizuje, hlavně v interiéru. Ten dostane i nové interaktivní rozhraní.

Authentics by byl jistě vítaným rozšířením nabídky i v Evropě, byť Suzuki je dlouhá léta hlavně specialistou na malá a terénní auta. Nedávno japonský výrobce představil koncept A-Wind v Thajsku a v Tokiu tři městské crossovery. Ve Frankfurtu pak měl premiéru model iV-4. Nový sedan nižší střední třídy však vyvíjen a určen bohužel pouze pro Čínu. Na starém kontinentu se jej tak zcela jistě nedočkáme.

Vstoupit do diskuze (5)