Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Jimny: Koncept nové generace

Diskuze (4)
Japonská automobilka začíná pomýšlet na obměnu terénní legendy.

Maruti Suzuki, dceřiná společnost japonské automobilky Suzuki, se chystá tento týden představit koncept nástupce malého terénního modelu Jimny. Premiéra se uskuteční na New Delhi Auto Expo v indickém hlavním městě.

Oficiálně byly zatím zveřejněny jen čtyři výřezy, které odhalují detaily karoserie. Víme proto, že koncept dostane výraznou masku chladiče a diodovou optiku předních a zadních světel.

K nástupci legendárního modelu zatím nejsou žádné další informace. Aktuální Jimny stále ctí klasickou koncepci s žebřinovým rámem, tuhými nápravami a přiřaditelným pohonem 4x4. Samozřejmostí je i redukční převodovka.

Jimny si získal příznivce díky kompaktním rozměrům (délky 3,65 metru), extrémním nájezdovým úhlům (vpředu 42° nebo 36°) a nízké hmotnosti (1,2 tuny). Díky tomu dosahuje mimo silnici značné obratnosti.

Současná generace byla průběžně modernizována, vyrábí se ale téměř 14 let – od roku 1998. Předchůdcem modelu Jimny byl neméně věhlasný SJ Samurai (v Japonsku pojmenovaný také Jimny), který se vyráběl od roku 1982.

Diskuze (4)
Avatar - Amerika
3. 1. 2012 15:51
Celý předek
Tady se můžete podívat na přední část auta, která koluje po netu [odkaz]
Avatar - avatas
3. 1. 2012 10:15
informace
Vaverka,Vaverka,vařit z vody článek o laku na okurkovou sezonu.......máte to těžké,ale stejně je to bída.Za s nahu jedna,za informační smršť 4- :-(
Avatar - CHerokee
2. 1. 2012 11:01
Re: Vyděržaj pijaňjer
To je pravda. Ale co to sleduju, tak Suzuki si jde svou - sympatickou cestou. Nemění stále modely, klidně použije atmosférickou 1,6 v Swiftu atp.
Avatar - woody-alien
2. 1. 2012 09:44
Vyděržaj pijaňjer
V dnešní době se nezbývá než modlit, aby Suzuki nepodlehlo snaze udělat z Jimnyho něco, čím být nemůže. Ve svým rajónu dnes těží z toho, že konkurentem mu je v našich krajích pouze Lada Niva. Ve srovnání s ní pak Jimnyho favorizuje nižší hmotnost a celková kvalita zpracování. Jimny má svojí poměrně úzce ohraničenou cílovou skupinu a pro tu je k nezaplacení. Snahou nacpat ho konstrukčně nebo např. optickým "sport-packetem" >:D někam k lehce zvednutým "fjúžnům" by přišel o svojí výlučnost.

A proč stahuju kalhoty aniž bych viděl brod ? No ono těch příkladů "chceme auto XY přiblížit širšímu okruhu zákazníků, zaměřit se na mladé lidi s dynamickým stylem života...bla bla" je celá řada. Suzuki mi zatím svojí činností nedává důvod k obavám, ale čert nikdy nespí.. ;-)