Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí, Celerio nastupuje

 

Žádné auto se nemůže vyrábět věčně. Modelovou nabídku obměňuje i Suzuki. Do Evropy přijíždí mini Celerio, výroba Kizashi a Grand Vitary naopak končí.

S Kizashi se od léta 2009 Suzuki pokoušelo o vstup do střední třídy, i když rozvorem 2,7 m a délkou 4,65 m dnes spadá spíše na horní okraj nižšího segmentu. Jenže nikoli použitou technikou! Zajímavý sedan totiž nabídl výhradně velký benzinový atmosférický čtyřválec 2,4 VVT/131 kW a alternativně i pohon všech kol v kombinaci s bezestupňovým ústrojím CVT, dvoukolka mohla mít jen šestistupňovou manuální převodovku. Nafta chyběla, ale motor uměl být úsporný a za volantem si člověk užil spoustu zábavy i díky nízké hmotnosti něco málo přes 1,4 tuny. Tohle auto by mohlo být tajným tipem jako ojetina, jen se bude těžko shánět, protože komerční úspěch bohužel nezaznamenalo. U nás bylo v letech 2010-2014 zaregistrováno pouhých 94 nových vozů. Výroba však byla v japonské Sagaře ukončena, automobilka to oznámila 3. prosince.

Po takřka dekádě odchází i velmi úspěšná Grand Vitara série JT, která vznikala pro změnu v závodě Iwata. Samurajské S preferuje menší crossovery před SUV schopnými v terénu, tak velí moderní doba. „Grand“ přitom měl plnou výbavu pro nezpevněné cesty, tedy stálý pohon obou náprav, redukci i uzávěrku diferenciálu. Delší verze měří 4,5 m, končí ale pochopitelně i krátká s délkou těsně nad čtyři metry, která už byla v tomto segmentu unikátem. Prakticky veškerá konkurence třídveřová SUV postupně opustila. Nová hranatá Vitara je malým crossoverem a SX4 S-Cross jen o něco větším.


Suzuki Grand Vitara
 

Na evropské trhy ale nastupuje také novinka Celerio (kód A+), tu jsme si mohli prohlédnout už na jaře v Ženevě. S účelovým designem to bude mít miniauto v nabité konkurenci těžké, tvary však neurazí. Pochopitelně máme na mysli hlavně novou generaci mini z Kolína a třetí Twingo, i když vyšperkovat lze i trojčata z Bratislavy. Celerio nahrazuje jak poslední indické Alto, tak i stylový Splash z ostřihomské továrny. Proti němu a jeho předchůdcům není tak praktické, nemá sedadla sklopná do roviny. Kei cars si Suzuki schovává pro domácí trh, u něj se soustředí na dostatek prostoru v kabině i pro zavazadla (254 l je rekordem ve třídě!) a nízkou spotřebu litrového tříválce s výkonem 50 kW, zatím 4,3 l/100 km. Celerio zrychluje z klidu na stovku zhruba za 15 s.

Uvedení na český trh lze očekávat v nejbližších dnech, nahlédněme tedy alespoň do britského ceníku a výbavy. Základní výbava SZ3 za 7.999 liber (279.900 Kč) nabídne kupříkladu litá kola, klimatizaci, digitální rádio, CD přehrávač, Bluetooth a USB, vyšší stupeň SZ4 přidává chromovanou masku, přední mlhovky, lakovaná zrcátka a elektrická okna vzadu. Celerio je tedy nástupcem hlavně Alta, kterého se v ČR prodalo od roku 2010 297 kusů. I když si zachovává značnou výšku 1600 mm, je 3600 mm dlouhé a podvozek disponuje rozvorem 2425 mm. Vyrábí se zatím pouze v indickém Manesaru, počítá se i s thajským Rayangem.. V létě 2015 přijde na trh robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) a motor Dualjet se spotřebou 3,6 l/100 km.


Suzuki Celerio
 

Splash byl obchodně mnohem úspěšnější než Alto. Od dubna 2008 do listopadu 2014 se na našich silnicích objevilo celkem 2.106 nových maďarských prcků. Rekord znamenal hned první kompletní rok 2009, kdy si jich Češi koupili 655! Skončí v závěru toho letošního, Alto vydrží v Evropě do jara příštího roku, u nás už z nabídky na podzim zmizelo.

Celerio a novou Vitaru budou následovat do roku 2017 další čtyři modely. Konkrétně hatchback se znovuvzkříšeným jménem Baleno, ještě nepojmenovaný sourozenec nového nejmenšího zástupce značky, ale s atraktivnějšími tvary a dále nástupci aktuálních generací řad Swift a Jimny. Maďarská továrna loni vyrobila 161 tisíc aut, na hospodářský výsledek za tento rok si pochopitelně budeme muset počkat. Zde produkované modely se budou prodávat i v budoucnu také mimo Evropu. Rok 2013 znamenal rovněž celkový prodej 2,69 milionu vozů, z toho 197 tisíc na starém kontinentu. Hodně se daří S-Crossu.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Kizashi (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

V Praze se nejméně na týden uzavře jeden z mostů na Vltavské V Praze se nejméně na týden uzavře jeden z mostů na Vltavské

Kvůli zhoršení stavu silničního mostu nad stanicí metra…

 
Zdroj: just-auto, Autocar, Suzuki.cz,

Štítky SUV Suzuki Minivozy Střední třída Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 



Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky

Suzuki Kizashi přitahuje pavouky. Ti mohou svými…

Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce

Japonská automobilka přiznala, že výsledky sedanu střední…

 



 
Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Dnes 18:50

První 16ventilový Golf uvedl VW na trh v roce 1985. Už o čtyři roky dříve však existoval Golf se 16 ventily.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka Jena se střídá jedno drama za druhým

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka…

Jen, jak si nově říká Jan Nedvěd, vypouští do světa nový singl a videoklip Stoupáš. Ve spletitém příběhu nechybí…

 

iSport.cz

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top. Potěšil mě Carlos

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top.…

Zatímco na podzim roku 2001 Sparta v Lize mistrů i na domácí scéně válela, jaro 2002 se jí po odchodu a zranění…

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i hodinky za 54 milionů

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i…

Hned po losu základních skupin Ligy mistrů bylo jasné, že tenhle zápas bude zřejmě tím nejsledovanějším ze…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…