Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí, Celerio nastupuje

 

Žádné auto se nemůže vyrábět věčně. Modelovou nabídku obměňuje i Suzuki. Do Evropy přijíždí mini Celerio, výroba Kizashi a Grand Vitary naopak končí.

S Kizashi se od léta 2009 Suzuki pokoušelo o vstup do střední třídy, i když rozvorem 2,7 m a délkou 4,65 m dnes spadá spíše na horní okraj nižšího segmentu. Jenže nikoli použitou technikou! Zajímavý sedan totiž nabídl výhradně velký benzinový atmosférický čtyřválec 2,4 VVT/131 kW a alternativně i pohon všech kol v kombinaci s bezestupňovým ústrojím CVT, dvoukolka mohla mít jen šestistupňovou manuální převodovku. Nafta chyběla, ale motor uměl být úsporný a za volantem si člověk užil spoustu zábavy i díky nízké hmotnosti něco málo přes 1,4 tuny. Tohle auto by mohlo být tajným tipem jako ojetina, jen se bude těžko shánět, protože komerční úspěch bohužel nezaznamenalo. U nás bylo v letech 2010-2014 zaregistrováno pouhých 94 nových vozů. Výroba však byla v japonské Sagaře ukončena, automobilka to oznámila 3. prosince.

Po takřka dekádě odchází i velmi úspěšná Grand Vitara série JT, která vznikala pro změnu v závodě Iwata. Samurajské S preferuje menší crossovery před SUV schopnými v terénu, tak velí moderní doba. „Grand“ přitom měl plnou výbavu pro nezpevněné cesty, tedy stálý pohon obou náprav, redukci i uzávěrku diferenciálu. Delší verze měří 4,5 m, končí ale pochopitelně i krátká s délkou těsně nad čtyři metry, která už byla v tomto segmentu unikátem. Prakticky veškerá konkurence třídveřová SUV postupně opustila. Nová hranatá Vitara je malým crossoverem a SX4 S-Cross jen o něco větším.


Suzuki Grand Vitara
 

Na evropské trhy ale nastupuje také novinka Celerio (kód A+), tu jsme si mohli prohlédnout už na jaře v Ženevě. S účelovým designem to bude mít miniauto v nabité konkurenci těžké, tvary však neurazí. Pochopitelně máme na mysli hlavně novou generaci mini z Kolína a třetí Twingo, i když vyšperkovat lze i trojčata z Bratislavy. Celerio nahrazuje jak poslední indické Alto, tak i stylový Splash z ostřihomské továrny. Proti němu a jeho předchůdcům není tak praktické, nemá sedadla sklopná do roviny. Kei cars si Suzuki schovává pro domácí trh, u něj se soustředí na dostatek prostoru v kabině i pro zavazadla (254 l je rekordem ve třídě!) a nízkou spotřebu litrového tříválce s výkonem 50 kW, zatím 4,3 l/100 km. Celerio zrychluje z klidu na stovku zhruba za 15 s.

Uvedení na český trh lze očekávat v nejbližších dnech, nahlédněme tedy alespoň do britského ceníku a výbavy. Základní výbava SZ3 za 7.999 liber (279.900 Kč) nabídne kupříkladu litá kola, klimatizaci, digitální rádio, CD přehrávač, Bluetooth a USB, vyšší stupeň SZ4 přidává chromovanou masku, přední mlhovky, lakovaná zrcátka a elektrická okna vzadu. Celerio je tedy nástupcem hlavně Alta, kterého se v ČR prodalo od roku 2010 297 kusů. I když si zachovává značnou výšku 1600 mm, je 3600 mm dlouhé a podvozek disponuje rozvorem 2425 mm. Vyrábí se zatím pouze v indickém Manesaru, počítá se i s thajským Rayangem.. V létě 2015 přijde na trh robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) a motor Dualjet se spotřebou 3,6 l/100 km.


Suzuki Celerio
 

Splash byl obchodně mnohem úspěšnější než Alto. Od dubna 2008 do listopadu 2014 se na našich silnicích objevilo celkem 2.106 nových maďarských prcků. Rekord znamenal hned první kompletní rok 2009, kdy si jich Češi koupili 655! Skončí v závěru toho letošního, Alto vydrží v Evropě do jara příštího roku, u nás už z nabídky na podzim zmizelo.

Celerio a novou Vitaru budou následovat do roku 2017 další čtyři modely. Konkrétně hatchback se znovuvzkříšeným jménem Baleno, ještě nepojmenovaný sourozenec nového nejmenšího zástupce značky, ale s atraktivnějšími tvary a dále nástupci aktuálních generací řad Swift a Jimny. Maďarská továrna loni vyrobila 161 tisíc aut, na hospodářský výsledek za tento rok si pochopitelně budeme muset počkat. Zde produkované modely se budou prodávat i v budoucnu také mimo Evropu. Rok 2013 znamenal rovněž celkový prodej 2,69 milionu vozů, z toho 197 tisíc na starém kontinentu. Hodně se daří S-Crossu.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Kizashi (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
Zdroj: just-auto, Autocar, Suzuki.cz,

Štítky SUV Suzuki Minivozy Střední třída Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí,…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky

Suzuki Kizashi přitahuje pavouky. Ti mohou svými…

Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce

Japonská automobilka přiznala, že výsledky sedanu střední…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…