Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí, Celerio nastupuje

 

Žádné auto se nemůže vyrábět věčně. Modelovou nabídku obměňuje i Suzuki. Do Evropy přijíždí mini Celerio, výroba Kizashi a Grand Vitary naopak končí.

S Kizashi se od léta 2009 Suzuki pokoušelo o vstup do střední třídy, i když rozvorem 2,7 m a délkou 4,65 m dnes spadá spíše na horní okraj nižšího segmentu. Jenže nikoli použitou technikou! Zajímavý sedan totiž nabídl výhradně velký benzinový atmosférický čtyřválec 2,4 VVT/131 kW a alternativně i pohon všech kol v kombinaci s bezestupňovým ústrojím CVT, dvoukolka mohla mít jen šestistupňovou manuální převodovku. Nafta chyběla, ale motor uměl být úsporný a za volantem si člověk užil spoustu zábavy i díky nízké hmotnosti něco málo přes 1,4 tuny. Tohle auto by mohlo být tajným tipem jako ojetina, jen se bude těžko shánět, protože komerční úspěch bohužel nezaznamenalo. U nás bylo v letech 2010-2014 zaregistrováno pouhých 94 nových vozů. Výroba však byla v japonské Sagaře ukončena, automobilka to oznámila 3. prosince.

Po takřka dekádě odchází i velmi úspěšná Grand Vitara série JT, která vznikala pro změnu v závodě Iwata. Samurajské S preferuje menší crossovery před SUV schopnými v terénu, tak velí moderní doba. „Grand“ přitom měl plnou výbavu pro nezpevněné cesty, tedy stálý pohon obou náprav, redukci i uzávěrku diferenciálu. Delší verze měří 4,5 m, končí ale pochopitelně i krátká s délkou těsně nad čtyři metry, která už byla v tomto segmentu unikátem. Prakticky veškerá konkurence třídveřová SUV postupně opustila. Nová hranatá Vitara je malým crossoverem a SX4 S-Cross jen o něco větším.


Suzuki Grand Vitara
 

Na evropské trhy ale nastupuje také novinka Celerio (kód A+), tu jsme si mohli prohlédnout už na jaře v Ženevě. S účelovým designem to bude mít miniauto v nabité konkurenci těžké, tvary však neurazí. Pochopitelně máme na mysli hlavně novou generaci mini z Kolína a třetí Twingo, i když vyšperkovat lze i trojčata z Bratislavy. Celerio nahrazuje jak poslední indické Alto, tak i stylový Splash z ostřihomské továrny. Proti němu a jeho předchůdcům není tak praktické, nemá sedadla sklopná do roviny. Kei cars si Suzuki schovává pro domácí trh, u něj se soustředí na dostatek prostoru v kabině i pro zavazadla (254 l je rekordem ve třídě!) a nízkou spotřebu litrového tříválce s výkonem 50 kW, zatím 4,3 l/100 km. Celerio zrychluje z klidu na stovku zhruba za 15 s.

Uvedení na český trh lze očekávat v nejbližších dnech, nahlédněme tedy alespoň do britského ceníku a výbavy. Základní výbava SZ3 za 7.999 liber (279.900 Kč) nabídne kupříkladu litá kola, klimatizaci, digitální rádio, CD přehrávač, Bluetooth a USB, vyšší stupeň SZ4 přidává chromovanou masku, přední mlhovky, lakovaná zrcátka a elektrická okna vzadu. Celerio je tedy nástupcem hlavně Alta, kterého se v ČR prodalo od roku 2010 297 kusů. I když si zachovává značnou výšku 1600 mm, je 3600 mm dlouhé a podvozek disponuje rozvorem 2425 mm. Vyrábí se zatím pouze v indickém Manesaru, počítá se i s thajským Rayangem.. V létě 2015 přijde na trh robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) a motor Dualjet se spotřebou 3,6 l/100 km.


Suzuki Celerio
 

Splash byl obchodně mnohem úspěšnější než Alto. Od dubna 2008 do listopadu 2014 se na našich silnicích objevilo celkem 2.106 nových maďarských prcků. Rekord znamenal hned první kompletní rok 2009, kdy si jich Češi koupili 655! Skončí v závěru toho letošního, Alto vydrží v Evropě do jara příštího roku, u nás už z nabídky na podzim zmizelo.

Celerio a novou Vitaru budou následovat do roku 2017 další čtyři modely. Konkrétně hatchback se znovuvzkříšeným jménem Baleno, ještě nepojmenovaný sourozenec nového nejmenšího zástupce značky, ale s atraktivnějšími tvary a dále nástupci aktuálních generací řad Swift a Jimny. Maďarská továrna loni vyrobila 161 tisíc aut, na hospodářský výsledek za tento rok si pochopitelně budeme muset počkat. Zde produkované modely se budou prodávat i v budoucnu také mimo Evropu. Rok 2013 znamenal rovněž celkový prodej 2,69 milionu vozů, z toho 197 tisíc na starém kontinentu. Hodně se daří S-Crossu.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Kizashi (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
Zdroj: just-auto, Autocar, Suzuki.cz,

Štítky SUV Suzuki Minivozy Střední třída Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky

Suzuki Kizashi přitahuje pavouky. Ti mohou svými…

Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce

Japonská automobilka přiznala, že výsledky sedanu střední…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint marketu se představují zlaté ručičky českých návrhářek

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint…

Koupit si oblečení v holešovické tržnici neznamená nutně jen obcházet tamější asijské stánkaře. Každý pátek a…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…