Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí, Celerio nastupuje

 

Žádné auto se nemůže vyrábět věčně. Modelovou nabídku obměňuje i Suzuki. Do Evropy přijíždí mini Celerio, výroba Kizashi a Grand Vitary naopak končí.

S Kizashi se od léta 2009 Suzuki pokoušelo o vstup do střední třídy, i když rozvorem 2,7 m a délkou 4,65 m dnes spadá spíše na horní okraj nižšího segmentu. Jenže nikoli použitou technikou! Zajímavý sedan totiž nabídl výhradně velký benzinový atmosférický čtyřválec 2,4 VVT/131 kW a alternativně i pohon všech kol v kombinaci s bezestupňovým ústrojím CVT, dvoukolka mohla mít jen šestistupňovou manuální převodovku. Nafta chyběla, ale motor uměl být úsporný a za volantem si člověk užil spoustu zábavy i díky nízké hmotnosti něco málo přes 1,4 tuny. Tohle auto by mohlo být tajným tipem jako ojetina, jen se bude těžko shánět, protože komerční úspěch bohužel nezaznamenalo. U nás bylo v letech 2010-2014 zaregistrováno pouhých 94 nových vozů. Výroba však byla v japonské Sagaře ukončena, automobilka to oznámila 3. prosince.

Po takřka dekádě odchází i velmi úspěšná Grand Vitara série JT, která vznikala pro změnu v závodě Iwata. Samurajské S preferuje menší crossovery před SUV schopnými v terénu, tak velí moderní doba. „Grand“ přitom měl plnou výbavu pro nezpevněné cesty, tedy stálý pohon obou náprav, redukci i uzávěrku diferenciálu. Delší verze měří 4,5 m, končí ale pochopitelně i krátká s délkou těsně nad čtyři metry, která už byla v tomto segmentu unikátem. Prakticky veškerá konkurence třídveřová SUV postupně opustila. Nová hranatá Vitara je malým crossoverem a SX4 S-Cross jen o něco větším.


Suzuki Grand Vitara
 

Na evropské trhy ale nastupuje také novinka Celerio (kód A+), tu jsme si mohli prohlédnout už na jaře v Ženevě. S účelovým designem to bude mít miniauto v nabité konkurenci těžké, tvary však neurazí. Pochopitelně máme na mysli hlavně novou generaci mini z Kolína a třetí Twingo, i když vyšperkovat lze i trojčata z Bratislavy. Celerio nahrazuje jak poslední indické Alto, tak i stylový Splash z ostřihomské továrny. Proti němu a jeho předchůdcům není tak praktické, nemá sedadla sklopná do roviny. Kei cars si Suzuki schovává pro domácí trh, u něj se soustředí na dostatek prostoru v kabině i pro zavazadla (254 l je rekordem ve třídě!) a nízkou spotřebu litrového tříválce s výkonem 50 kW, zatím 4,3 l/100 km. Celerio zrychluje z klidu na stovku zhruba za 15 s.

Uvedení na český trh lze očekávat v nejbližších dnech, nahlédněme tedy alespoň do britského ceníku a výbavy. Základní výbava SZ3 za 7.999 liber (279.900 Kč) nabídne kupříkladu litá kola, klimatizaci, digitální rádio, CD přehrávač, Bluetooth a USB, vyšší stupeň SZ4 přidává chromovanou masku, přední mlhovky, lakovaná zrcátka a elektrická okna vzadu. Celerio je tedy nástupcem hlavně Alta, kterého se v ČR prodalo od roku 2010 297 kusů. I když si zachovává značnou výšku 1600 mm, je 3600 mm dlouhé a podvozek disponuje rozvorem 2425 mm. Vyrábí se zatím pouze v indickém Manesaru, počítá se i s thajským Rayangem.. V létě 2015 přijde na trh robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) a motor Dualjet se spotřebou 3,6 l/100 km.


Suzuki Celerio
 

Splash byl obchodně mnohem úspěšnější než Alto. Od dubna 2008 do listopadu 2014 se na našich silnicích objevilo celkem 2.106 nových maďarských prcků. Rekord znamenal hned první kompletní rok 2009, kdy si jich Češi koupili 655! Skončí v závěru toho letošního, Alto vydrží v Evropě do jara příštího roku, u nás už z nabídky na podzim zmizelo.

Celerio a novou Vitaru budou následovat do roku 2017 další čtyři modely. Konkrétně hatchback se znovuvzkříšeným jménem Baleno, ještě nepojmenovaný sourozenec nového nejmenšího zástupce značky, ale s atraktivnějšími tvary a dále nástupci aktuálních generací řad Swift a Jimny. Maďarská továrna loni vyrobila 161 tisíc aut, na hospodářský výsledek za tento rok si pochopitelně budeme muset počkat. Zde produkované modely se budou prodávat i v budoucnu také mimo Evropu. Rok 2013 znamenal rovněž celkový prodej 2,69 milionu vozů, z toho 197 tisíc na starém kontinentu. Hodně se daří S-Crossu.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Kizashi (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Jak danit roboty Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Jak danit roboty

Sociálnědemokratický poslanec Petr Dolínek a někteří…

Senátor Valenta převádí majetek do svěřenského fondu Senátor Valenta převádí majetek do svěřenského fondu

Senátor a miliardář Ivo Valenta (za Soukromníky) převádí…

Zemřel uznávaný módní návrhář Karl Lagerfeld Zemřel uznávaný módní návrhář Karl Lagerfeld

Ve Francii ve věku 85 let zemřel slavný módní návrhář…

Kauza Studénka se vrátila k soudu. Stavební dozor selhal, tvrdí znalkyně Kauza Studénka se vrátila k soudu. Stavební dozor selhal, tvrdí znalkyně

Při rekonstrukci silničního mostu ve Studénce na…

 
Zdroj: just-auto, Autocar, Suzuki.cz,

Štítky SUV Suzuki Minivozy Střední třída Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Kizashi a Grand Vitara končí,…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky Suzuki v USA svolává model Kizashi, přitahuje totiž pavouky

Suzuki Kizashi přitahuje pavouky. Ti mohou svými…

Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce

Japonská automobilka přiznala, že výsledky sedanu střední…

 



 
Zapalování se dvěma svíčkami na válec: V minulosti nejen Alfa Romeo, dnes přežitek

Zapalování se dvěma svíčkami na válec: V minulosti nejen Alfa Romeo, dnes přežitek

Dnes 12:56

Twinspark označuje technologii Alfy Romeo se dvěma svíčkami na válec. Jenže dvě svíčky na válec měla pod označení i-DSI také Honda.




Blesk.cz

Vondráčková má nového chlapa? Jiskra s elektrikářem prý přeskočila u kabelů

Vondráčková má nového chlapa? Jiskra s elektrikářem…

Záhy po rozpadu sedmiletého manželství oznámil Tomáš Plekanec (36) nový vztah s Lucií Šafářovou (32), s níž už…

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

 

iSport.cz

Hledá se parťák pro Kozáka! Liberec oslabil, shání náhradu za Ševčíka

Hledá se parťák pro Kozáka! Liberec oslabil, shání…

Liberec srážejí nevyrovnané výkony, jinak by už dávno do top šestky alespoň nakouknul. Příbram sice na úvod jara…

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den: trénink, škola i vaření

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den:…

Sympatická blondýnka Bára Havlíčková to nemá rozhodně jednoduché. Reprezentantka v běhu na lyžích musí totiž…

 

Reflex.cz

Zemřel Karl Lagerfeld. Návrháři a ikoně světové módy bylo mu 85 let

Zemřel Karl Lagerfeld. Návrháři a ikoně světové módy…

Ve věku 85 let zemřel dnes ráno v pařížské nemocnici jeden z nejvlivnějších módních návrhářů Karl Lagerfeld,…

Bojuji z posledních sil, obličej se může rozpadnout a v Česku mi nepomůžou. Smrti se nebojím, říká Danišová

Bojuji z posledních sil, obličej se může rozpadnout…

Diagnóza, kterou má na světě jen pár desítek lidí. Ivaně Danišové chybí od narození pravá část obličeje. Má za…