Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Kizashi: První ženevské dojmy

Diskuze (2)
Spojení značky Suzuki s vozem střední třídy je naprostou novinkou. Japonská automobilka specializující se na malá auta a SUV postavila svůj vůbec první 4,5metrový sedan. V Ženevě se prezentuje v evropské premiéře.

Přesné plány uvedení Suzuki Kizashi na evropské trhy jsou zatím zahaleny tajemstvím. Ve Švýcarsku míří do prodeje vrcholné provedení spojující čtyřválec 2,4 VVT s pohonem všech kol a převodovkou CVT. To, kdy se začne prodávat i v dalších zemích, nebo zda se pro Evropu chystají i další motory, není známo.

Z modelového portfolia Suzuki vyniká Kizashi nejen svou velikostí, ale i úrovní zpracování a složením výbavy. Japonská značka tentokrát sáhla po měkčených plastech, které tvoří podstatnou část palubní desky (jen horní a spodní část mají stejný vzhled ale tvrdý povrch) a dveřní výplně. Konstruktéři šli dokonce tak daleko, že místo japonské klasiky umístili pod volant nové masivnější páčky. Zůstává ale laciný hladký plast, používaný i v menších Suzuki na panel rádia a klimatizace.

Pozice za volantem je na poměry střední třídy sportovnější. Navzdory nízkým bočním sklům je z místa řidiče překvapivě dobrý výhled. Dále zaujme retro grafika rychloměru a otáčkoměru a nový palubní počítač integrovaný do přístrojového štítu, který se ovládá tlačítky umístěnými pohodlně na volantu. Volant je navíc osazený malými pádly (připomínají ta ve vozech Audi) pro manuální volbu přednastavených převodů CVT a je nastavitelný svisle i podélně, což dosud nebývalo u Suzuki zvykem.

Na zadní sedadla se vstupuje přes malé dveře, díky umístění sedadel je ale nastupování dozadu pohodlné. I zde najdou pasažéři v sedadlech se zesíleným bočním vedením spíše sportovní posaz. Díky masivním sloupkům a malým bočním oknům působí Kizashi vzadu stísněně, ve skutečnosti ale nabídne více místa nad hlavou i v oblasti loktů než jeden z hlavních konkurentů – Honda Accord.

Výbava Kizashi znamená vysoký standard. Nalezneme v ní mimo jiné kožené čalounění, dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo tempomat. Nechybí ani drobnosti, které Suzuki dosud přehlíželi, jako například konektor USB pro externí přehrávač, Bluetooth, otvor pro lyže v opěradle zadní řady sedadel nebo automatické spouštění i vytahování obou předních oken.

Náznak levných řešení nalezneme jen v chybějícím zakrytí plechu, který tvoří horní stranu zavazadlového prostoru a v použití klasických ocelových vzpěr pro otevírání víka zavazadelníku.

Suzuki tedy s Kizashi příjemně překvapilo, tím spíš, když uvážíme, že tento model vznikl primárně pro potřeby amerických zákazníků.

Pohon všech kol se aktivuje i vypíná tlačítkem umístěným vlevo od volantu (vedle ovládání mlhovek a aktivace parkovacích senzorů). Jedná se o systém odvozený od modelu SX4, na rozdíl od něj ale zřejmě Kizashi nedisponuje manuálním uzamykáním mezinápravové spojky. Osazení sedanu střední třídy pohonem 4x4 i v dnešní době není samozřejmostí a pro Kizashi znamená bezesporu konkurenční výhodu, na kterou má odpověď jen několik, převážně německých značek. Zadní náprava je víceprvková, podobná té v SUV Grand Vitara.

Diskuze (2)
3. 3. 2010 13:52
Re: trida?
Pozri sa napr. kolko maju bmw3 alebo C-ecko a o vnutornom priestore ani nehovorim.
3. 3. 2010 11:17
trida?
od kedy je 4,5 metra dlhy sedan stredna trieda? ci podla vnutorneho priestoru, kde to vyzera napr. na zadnych sedadlach ako v ktoromkolvek hatchi nizsej strednej?