Suzuki Motor: Další japonská automobilka zvyšuje prognózu vývoje (výsledky za 1. pololetí)
Japonská automobilka Suzuki Motor, která se specializuje na menší vozy a terénní automobily, začíná po trzích rozvíjejících se zemí (automobilka prodává nejvíce svých vozů v Indii) pomalu dobývat i vyspělé trhy. Například v západní Evropě nyní Suzuki prodává více vozů než Mazda. Za úspěchem stojí zejména modely Swift a SX4. Model Splash, který měl premiéru na nedávno skončeném autosalonu ve Frankfurtu (více v našem článku Suzuki: premiéra modelu Splash ve Frankfurtu (nové fotografie)), by pak mohl prodeje dále oživit.
Automobilce však, jako i ostatním japonským konkurentům, pomohl k dobrým výsledkům i oslabující jen. Suzuki tak za první pololetí svého fiskálního roku (duben – září) utržila 1,729 bilionu jenů (15,5 miliardy dolarů), tedy o 16,6 % více než ve stejném období loňského roku. Provozní zisk se zvýšil na 78,75 miliard jenů (706 milionů dolarů), čistý zisk pak na 46,1 miliard jenů (413,5 milionu dolarů). Výroba vozů vzrostla za sledované období o 11 procent na 1,25 milionu vozů.
Na základě výsledků za první pololetí, které výrazně překonaly očekávání automobilky, došlo i k úpravě prognózy vývoje na celý tento rok. Provozní zisk za celý tento rok by tak měl podle nové predikce dosáhnout 145 miliard jenů (+ 8,2 % oproti předchozí prognóze), čistý zisk by měl dosáhnout 82 miliard jenů (+ 7,9 %). Analytici očekávají ještě vyšší hodnoty (153 miliard jenů, resp. 87,2 miliard jenů).
Hospodářské výsledky Suzuki Motor
1H2007 | 1H2006 | 07/06 (v %) | |
Tržby (bil. JPY) | 1,729 | 1,483 | + 16,6 |
Provozní zisk (mld. JPY) | 78,75 | 67,8 | + 16,1 |
Čistý zisk (mld. JPY) | 46,1 | 39,45 | + 16,9 |
Cena akcie (JPY) * | 3 470 | 3 120 | + 11,2 |
* Cena akcie na tokijské burze (k poslednímu dni září příslušného roku)
Vysvětlivky
1H = první polovina roku (v tomto případě fiskálního)
JPY = japonský jen