Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Atmosférický čtyřválec ve Swiftu Sport se stane minulostí. Pod kapotou nástupce bude vrčet čtrnáctistovka Boosterjet s turbem.

Předpokládanou podobu Suzuki Swift páté „evropské“ generace (jinde se zpočátku používalo jméno Cultus) už známe přes dva měsíce a zveřejněné skici se určitě nemýlí. „Svišť“ sice zůstane malým rošťákem s povědomou siluetou a proporcemi, proč koneckonců měnit něco, co funguje, ale od předchůdců se vzhledově přece jen vzdálí o něco více. Zadní kliky u pětidveřových hatchbacků budou zapuštěny do částečně černých sloupků, což sice obecně není nic nového, ale vypadá to efektně.

Důležitou novinkou pro ostrý Sport bude i nový motor. Tedy nový, čtyřválec 1.4 Boosterjet známe už z aktuální eskové Vitary. Také samurajské S postupně přechází na přeplňované jednotky, malý crossover s ní ale jezdí dobře. A koneckonců, Japonci mají zkušenosti s „dopingem“ i podstatně menších tří- a čtyřválců opravdu dlouholeté, jenom si je nechávali zpravidla pouze pro domácí trh.

Vysokootáčková atmosférická šestnáctistovka se 100 kW tedy odejde do důchodu, downsizing je neúprosný. Swiftu zřejmě bude stačit aktuálních 103 kW Boosterjetu, a to bohatě. Pověst kultovního lehce ospoilerovaného malého sportovce s perfektním ovládáním a takřka kapesními rozměry, doufejme, neutrpí. Potěšující je to, že pohotovostní hmotnost spadne pod tunu ze současných 1120 kg. Za volantem diblíka si užijeme zase spoustu zábavy! Jen Češi tohle mrštné autíčko ani v obyčejnějších variantách moc nepochopili, což je obrovská škoda. Vadí malý kufr? Někdo ho zkrátka nepotřebuje...

Hot-hatch se představí ještě před koncem příštího roku, základní modely dorazí do Evropy už v létě. I s litrovými přeplňovanými tříválci z nového Balena.

V březnu uniklé obrázky prozrazovaly rovněž podobu interiéru. Vyšší výbavové verze dostanou dotykovou obrazovku a prý se zlepší materiály, které vzbuzují v současnosti nejen u Swiftu kritiku. Ale upřímně, na kvalitu plastů auta nejezdí. Dvojice samostatných kulatých přístrojů pod tříramenným volantem vypadá dobře, stejně jako dva kruhové větrací otvory ve středu palubní desky a pruh v barvě karoserie. Máme se na co těšit!

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
2. 6. 2016 08:29
Re: Downsizing na palici
Zakladni verze Swiftu vazi cca 1020 kg, takze prostor tam je.
A nahradit atmo 1.6 oturbenou 1.4 mi taky moc smyslu nedava.
Avatar - woody-alien
1. 6. 2016 11:39
Downsizing na palici
Ne, nechci tady staromilsky skučet nad ztrátou charakteru, bla bla atd. Jenom mi nejde do hlavy, proč by nasazení turbomotoru mělo být vynuceno "neúprosným" downsizingem, když oba současné benzínové čtyřválce Swiftu (jak 1.6 v SSS, tak 1.2 v běžných modelech) jsou až neskutečně úsporné. Až bude majitel 1.4 BJ v budoucím Sportu ždímat podobně jako atmo 1.6 v tom současném, obávám se, že se žádné úspory paliva nedočká, spíš naopak.

No a na závěr si přece jen trochu zaskučím. ;-) Nic proti turbům, ale pracovat se solidní (i když ne bezchybnou) točivou atmosférou, navíc v lehkém a mrštném autíčku, má pro mě pořád velké kouzlo. Ten moment, kdy se "nadechne" a pořád táhne k omezovači, to udržování v patřičných otáčkách.....to mě vždycky potěší. I kdyby mě s prstem v nose předjíždělo jedno bi/tri-turbo za druhým.

PS: Jsem docela zvědav na čem hodlají ušetřit minimálně 120 kg hmotnosti. To se snadněji dělá u dvoutunové obludy.
1. 6. 2016 10:51
hmotnost pod tunu
:yes:
Avatar - lamal
1. 6. 2016 10:42
skoda
Je to skoda, ale co uz trend + predaje vs povodna myslienka nejde vzdy do kopy
31. 5. 2016 21:37
660
Nechápu, proč nedají jako základní motor pro EU japonský motor 660 cm3 s turbem? Musí jich vyrábět miliony ročně a jsou generacema prověřený. To platí i pro ostatní japonské výrobce, kteří mají v portfoliu kei car's.