Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Systém Hybrid Air je moc drahý, PSA hledá technického partnera

David Bureš
Diskuze (8)
Hybrid Air je systém kombinující spalovací motor a stlačený vzduch. Jeho úkolem je významně snížit spotřebu paliva.

PSA Peugeot-Citroën od loňského roku prezentuje svůj hybridní systém Hybrid Air, který místo baterií používá stlačený vzduch. Francouzský koncern by rád tento systém použil i v sériových vozech, nyní se ale ukazuje, že je jeho vývoj příliš nákladný.

Automobilka z toho důvodu hledá technického partnera, který by se s ní podělil o náklady vložené do vývoje tohoto hybridního systému. V rozhovoru s britským Autocarem to přiznal šéf vývoje a výzkumu v koncernu PSA Gilles Le Borgne.

S hledáním partnera pomáhá dodavatel dílů Bosch. Z vyjádření Le Borgna ale vyplývá, že zájem o novou techniku mezi ostatními společnostmi zatím není velký.

Podle Le Borgna automobilka potřebuje, aby ročně vyrobila asi 500.000 aut se systémem Hybrid Air. Jen při takové výrobě se technika ekonomicky vyplatí. Náklady na hybridní systém jsou vysoké, protože využívá mnoho nových komponent, které se v dané formě v sérii zatím neobjevují. Le Borgne zmiňuje hydraulické motory, upravenou planetovou převodovku nebo nádrž na vzduch.

Hybrid Air PSA poprvé prezentovalo na začátku loňského roku, na rozdíl od ostatních hybridních systémů však nepoužívá baterie, ale nádrže na stlačený vzduch. Systém funguje tak, že se přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby. Kola následně vedle spalovacího motoru může roztáčet hydromotor.

Auto s tímto systémem zvládne nejen jet na kombinaci fosilního paliva a stlačeného plynu, ale rovněž výhradně na dusík. Režim „Air“ má být určen především pro jízdu ve městě. Systém má dokonce snížit kombinovanou spotřebu paliva až k hranici dva litry na 100 kilometrů.

PSA chce novou techniku využít hlavně v menších modelech. Hybrid Air byl zatím prezentován pomocí několika konceptů. Zatím posledním byly Peugeot 208 Hybrid Air 2L a Citroën C4 Cactus Airflow 2L představené na nedávném pařížském autosalonu.

David Bureš
Diskuze (8)
25. 10. 2014 10:12
Re: HYbridAir je SUPR vychytávka při rozjezdech ve městě
zajímavý, až moc složitý na mou logiku ;-) no hlavně že to funguje
každopádně ale jako MDI [odkaz] plnička vzduchu to tedy není
25. 10. 2014 10:02
Re: HYbridAir je SUPR vychytávka při rozjezdech ve městě
Asi ho tam naplnili při výrobě a tam zůstává, stejně jako v tlakovém okruhu klimatizace. Nevím jaký mám doplnit smajlík.
25. 10. 2014 09:18
Re: Další oběť antielektrické propagandy
NO JE FAKT ŽE BATERKY [odkaz] A 100LET STARÝ ELEKTROMOTOR [odkaz] BY BYLI MOŽNÁ JEDNODUŠŠÍ [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
25. 10. 2014 09:14
Re: HYbridAir je SUPR vychytávka při rozjezdech ve městě
HYbridAir [odkaz] - funguje tak, že se přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby.

DUSÍKU?? 8-s 8-s 8-s může te mi někodo vysvětlit kde se tam bere ten DUSÍK??
25. 10. 2014 09:09
Re: Jak typické pro PSA
FRANCIE BYLA NASTAVENA NA NAFTU [odkaz] !!
UŽ NENÍ [odkaz] [odkaz] :-) ČASY SE MĚNÍ MILÝ PIJÉRE A LIDI TAKY ;-)
Ale stejnak si říkám že v tom bude něco víc, že by blbý kompresor a tlakový lahve stály tak moc?? 8-s 8-s 8-s 8-s Jesi v tom nebude ještě něco jiného [odkaz] ;-)