24.10. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Systém Hybrid Air je moc drahý, PSA hledá technického partnera

 

Hybrid Air je systém kombinující spalovací motor a stlačený vzduch. Jeho úkolem je významně snížit spotřebu paliva.

PSA Peugeot-Citroën od loňského roku prezentuje svůj hybridní systém Hybrid Air, který místo baterií používá stlačený vzduch. Francouzský koncern by rád tento systém použil i v sériových vozech, nyní se ale ukazuje, že je jeho vývoj příliš nákladný.

Automobilka z toho důvodu hledá technického partnera, který by se s ní podělil o náklady vložené do vývoje tohoto hybridního systému. V rozhovoru s britským Autocarem to přiznal šéf vývoje a výzkumu v koncernu PSA Gilles Le Borgne.

S hledáním partnera pomáhá dodavatel dílů Bosch. Z vyjádření Le Borgna ale vyplývá, že zájem o novou techniku mezi ostatními společnostmi zatím není velký.

Podle Le Borgna automobilka potřebuje, aby ročně vyrobila asi 500.000 aut se systémem Hybrid Air. Jen při takové výrobě se technika ekonomicky vyplatí. Náklady na hybridní systém jsou vysoké, protože využívá mnoho nových komponent, které se v dané formě v sérii zatím neobjevují. Le Borgne zmiňuje hydraulické motory, upravenou planetovou převodovku nebo nádrž na vzduch.

Psali jsme: PSA Hybrid Air – Místo baterek stlačený vzduch

Hybrid Air PSA poprvé prezentovalo na začátku loňského roku, na rozdíl od ostatních hybridních systémů však nepoužívá baterie, ale nádrže na stlačený vzduch. Systém funguje tak, že se přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby. Kola následně vedle spalovacího motoru může roztáčet hydromotor.

Auto s tímto systémem zvládne nejen jet na kombinaci fosilního paliva a stlačeného plynu, ale rovněž výhradně na dusík. Režim „Air“ má být určen především pro jízdu ve městě. Systém má dokonce snížit kombinovanou spotřebu paliva až k hranici dva litry na 100 kilometrů.

PSA chce novou techniku využít hlavně v menších modelech. Hybrid Air byl zatím prezentován pomocí několika konceptů. Zatím posledním byly Peugeot 208 Hybrid Air 2L a Citroën C4 Cactus Airflow 2L představené na nedávném pařížském autosalonu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
Zdroj: Autocar
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…