Systémy Googlu a Applu nerozptylují tolik jako vestavěné infotainmenty automobilek, říká studie
Zámořská organizace AAA pro bezpečnější provoz na silnicích vydala novou studii, ve které se zaměřuje na automobilové infotainmenty. Překvapivou informací je, že platformy Android Auto a Apple CarPlay (tedy produkty gigantů Google a Apple) jsou méně rušivé než vestavěné systémy samotných automobilek.
Tvůrci výzkumu říkají, že provádění náročnějších úkolů je na Android Auto a Apple CarPlay intuitivnější a ve srovnání s multimédii v autech i rychlejší. AAA upozorňuje, že zahájení hovoru je s nativním systémem o pět sekund (24 %) delší, nastavení cílové destinace do navigace pak zabere navíc 15 sekund (31 %).
Na první pohled to nevypadá jako vysoké číslo, ale tvůrci upozorňují, že každá sekunda nepozornosti hraje nesmírně důležitou roli. Nevěnování se dění na vozovce po dobu více než dvou sekund dokonce zdvojnásobuje riziko havárie. Organizace dodává, že jen ve Spojených státech přijde kvůli rozptýlení řidiče o život 3500 lidí, 390.000 jich zase z místa incidentu odchází se zraněními.
Do studie byla zapojena pětka v USA populárních aut: Honda Ridgeline, Ford Mustang, Chevrolet Silverado, Kia Optima a Ram 1500. Zabudovaným infotainmentům sekundovalo Android Auto na telefonech LG K7 a Google Pixel 2 a také Apple CarPlay v kombinaci s iPhonem 7.
Nativní systémy si odnáší negativní hodnocení, jelikož nároky na uživatele jsou hodnoceny jako „velmi vysoké“, Android Auto a Apple CarPlay si pak odnáší hodnocení „mírné“. Tvůrci nicméně dodávají, že i tyto systémy vyžadují nemalou míru pozornosti, tudíž bychom všechny potřebné úkony měli nastavit ještě před samotnou jízdou.