Tata Pixel se dočká sériové podoby, chystá se do Evropy

Tata Pixel se dočká sériové podoby, chystá se do Evropy

 
 
18.3. 2011 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

První informace naznačovaly, že se ženevský koncept Tata Pixel do sériové nedostane, opak je ale pravdou.

Prezident Tata Group Ratan Tata řekl britskému magazínu Autocar, že indická automobilka bude sériově vyrábět koncept Pixel, představený na letošním ženevském autosalonu.

Ten by se měl prodávat v Evropě a měl by za dva až tři roky částečně nahradit původně zamýšlené Nano Europa.

Tata Pixel se samozřejmě nebude vyrábět v totožné podobě jako ženevská studie. Sériový vůz použije konvenční dvojici dveří a ne jeden pár dopředu výklopných dveří, který se dá u konceptu otevírat dálkově tabletem, umístěným na přístrojové desce.

V plánech je však podle vedení Tata Motors i čtyřdveřová verze. Ta by zřejmě zaujala pozici původně naplánovanou pro Nano Europa.

Tata Pixel: Malá městská tanečnice (video)

Koncept karoserie ženevské studie s délkou něco málo přes tři metry s minimálními převisy a čtyřmístným interiérem naopak zachován bude. O pohon by se i nadále mohl starat malý tříválcový turbodiesel objemu 1,2 l s průměrnou spotřebou 3,4 l/100 km. V konceptu byla jednotka doplněna o funkci start-stop a rekuperací brzdné energie, která dobíjela palubní akumulátor.

Tata Motors plánuje, že sériové provedení bude vážit asi 750 kg, což výrazně pomůže srazit emise CO2 pod hodnotu 100 g/km. Automobil má být také vybaven upraveným podvozkem, zlepšujícím jízdní vlastnosti auta a sníží jeho hluk.

Britský magazín se šéfa Tata Group zeptal i na nízké prodeje Taty Nano na domácím trhu. Podle slov Ratana Taty udělala automobilka chybu v tom, že si neuvědomila, že Nano potřebuje jiný marketing než ostatní auta. Problém by však už měl být vyřešen, na začátku letošního roku Tata Motors zahájila televizní reklamní kampaň, zaměřenou na menší indická města.

Prodej Taty Nano se propadl především na konci loňského roku, v listopadu se prodalo pouhých 509 kusů. K propadu prodeje přispělo několik faktorů. Tím nejvíce medializovaným byly minimálně tři incidenty, během kterých vozy Nano začaly znenadání hořet.

Tata Nano se na indickém trhu prodává od dubna 2009, evropská verze se poprvé představila na autosalonu v Ženevě téhož roku. Tehdejší první odhady říkaly, že se Nano začne v Evropě prodávat nejdříve v roce 2011. Současný šéf automobilky Carl-Peter Forster však na letošním ženevském autosalonu zopakoval, že prodej Nano Europa nezačne dříve než v roce 2014.

Tata Nano: Propad prodeje o 85 %

Příchod vozu Tata Nano je daleko, v Evropě jej uvidíme možná do 3 let

Spolupracujeme s TipCars.com
Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro

Sociální demokracie by mohla dostat ministerstvo vnitra,…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera

Jsem jediným, komu se zdá, že nejaktivnějším…

Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda

Rozdíl v platech nastupujících vojáků a policistů je přes…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Módní inventura na společenských akcích zaznamenaných kreací uplynulých tří měsíců tohoto roku dává na vědomí,…

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže kvůli tomu ani spát

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže…

Nejen že natočil film, který ji navždy proslavil, ale také byl ženatý s její sestrou. Není divu, že hvězda…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb Dojemné shledání malého a velkého Jirky

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb…

„Většinou řežu hlavu Miloši Zemanovi nebo Jiřímu Ovčáčkovi a dávám ji na jiné tělo.“ To je věta, kterou vám…

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…