Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
Nový agregát z kopřivnických dílen splní normu Euro 6. Bude mít osm nebo dvanáct válců.

Automobilka Tatra Trucks chystá další modernizaci svého vzduchem chlazeného motoru. Začne budovat zkušebnu pohonných jednotek a dalších agregátů za 150 milionů korun. Kromě vlastních zdrojů počítá s evropskými dotacemi. Usiluje také o podporu Agentury pro podnikání a inovace.

„Budeme pokračovat ve vývoji vzduchem chlazeného motoru jak v osmi-, tak ve dvanáctiválcové verzi. U té první bychom se chtěli dostat na emisní úroveň Euro 6, opět to bude výhradně český výzkum a vývoj, angažovat chceme firmu Motorpal,“ uvedl generální ředitel Tatra Truck Radek Strouhal.

Video se připravuje ...

Nové pohonné jednotky nicméně nebudou určeny pro řadu nákladních automobilů Phoenix, kde se i nadále počítá s agregáty nizozemské firmy DAF. „Budeme je montovat primárně do řady Force a Terra určené pro speciální aplikace, hasiče, vojáky. Obě tyto řady využívají i vlastní kabinu Tatra. Na vývoj motoru splňujícího novou evropskou normu budeme potřebovat dva až tři roky,“ dodal Strouhal.

Celý článek o nově vyvíjených motorech Tatra si přečtěte na serveru E15.cz.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
Avatar - Barrichello
31. 3. 2017 11:41
Re: tak na jednu stranu je to fajn
"Nevyrábíme jen motocykly. Ty jsou sice naším základním výrobním programem, ale vyrábíme i díly, které u nás umíme a to i pro nemotocyklové firmy. Třeba nádrže ke stacionárním motorům nebo pro zahradní sekačky. Ohýbáme i trubky pro motocykly BMW, nebo výfukové potrubí pro sněžné skútry. To všechno je zhruba patnáct procent naší výroby. Vyvážíme ale také celé motocykly, nebo komponenty, které se smontují až na místě. Někdy vyvážíme více motorek, jindy objemově zase náhradních dílů. Nejvíce motocyklů končí ve střední a jižní Americe na Kubě, v Dominikánské republice a Argentině. Těžiště našeho prodeje tam, je v třistapadesátkách."
Avatar - Barrichello
31. 3. 2017 10:52
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Oni neopravili jen plášt, oni modernizují i vnitřek, nakoupili nové CNC mašiny a další věci. Chce si to o tom něco přečíst.

Navíc tohle je fabrika na motorky, ne fabrika na osobáky s pásovou výrobou chrlící za den tisíce aut. Jawa pořád odbyt má, ty staré 350 pořád jdou na export bud jako stavebnice, nebo i jako celky a navíc na ty už vyrobené dělaj ND.

+ ty nové stroje na bázi Číny, já myslím že těch 100-150 lidí co tam dělaj to v pohodě uživí.
31. 3. 2017 10:41
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Obecně to tak také vidím. Když už jsem ochoten koupit něco staršího, tak počítám s tím, že si to při rekonstrukci/ renovaci přizpůsobím. Pravděpodobnost, že se mi trefí do vkusu/ potřeb, je sakra malá. Ale když se náhodou trefí, tak je to skvělé, protože ho typicky mohu pěkně podojit. :-)
Avatar - Rubb
31. 3. 2017 10:31
Re: Dobré zprávy
Je vidět, že toho nechápeš mnohem víc...To, žes někde viděl kouřící E5 od Tatry nic neznamená, vše je o servisu danného auta. E5 má homologaci a klasické čerpadlo bez elektroniky, tudíž by pak neprošly sériovky ani na emisích... Hasiči a vojáci mají ve všech nových Tatrách E5 a ty motory jsou naprosto srovnatelné s jinými.
Jinak splnění E6 není problém pro vzduchem chlazený motor, je to problém pro motor s absencí jakékoliv elektroniky a mechanickým čerpadlem. Pokud vím, tak neexistuje žádný vodník, který by bez elektroniky plnil ani E5... takže o způsobu chlazení to rozhodně není.. :-!
30. 3. 2017 21:47
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Opravená stará fabrika se prodává špatně. Rekonstrukcí stoupne neúměrně její cena a stále to bude nevyhovující moderním požadavkům. Staré nevyhovující továrny nikdo nechce. Navíc zájemce musí připlatit víc za proběhlou již proběhlou rekonstrukci, která mu bude k ničemu.