Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla: S obří továrnou na baterie pomůže Panasonic

David Bureš
Diskuze (17)
Nová americká továrna má v budoucnu výrazně snížit náklady na výrobu aut s elektrickým pohonem.

Americký výrobce elektroaut už delší dobu hovoří o plánech na výstavbu obří továrny na baterie, tzv. Gigafactory. S výstavbou závodu pomůže japonský výrobce elektroniky Panasonic. Ten spolupracuje s Teslou již od roku 2011.

Z dohody vyplývá, že Tesla zajistí pozemky na výstavbu továrny a investuje do jejího vybudování. Panasonic pak v závodě bude vyrábět lithium-iontové články, přičemž investuje do výrobních zařízení. Tesla bude vyrobené články odebírat a vyrábět z nich moduly baterií pro své vozy.

Panasonic díky nové továrně navýší dodávky lithium-iontových baterií automobilce Tesla. Již loni firmy rozšířily svoji spolupráci, když se dohodly na tom, že Panasonic dodá Tesle do roku 2017 takřka dvě miliardy článků v průběhu čtyř let. Tato dohoda stále platí. Obě firmy rovněž spolupracovaly na vývoji baterií pro elektromobily, které podle jejich vyjádření nabízejí nejvyšší hustotu energie na trhu a nejlepší výkon.

Hlavním cílem Tesly při výstavbě Gigafactory je snížení nákladů na výrobu elektrických aut. Právě jejich vysoká cena zatím brání většímu rozšíření takových vozů. Podle dřívějších plánů Tesly klesne cena baterií díky Gigafactory o 30 procent. Snížení nákladů na výrobu baterií chce Tesla dosáhnout několika způsoby. Jednak výrobou vysokého počtu baterií, jednak blízkostí továrny a dodavatelů.

Tesla navíc potřebuje větší dodávky baterií kvůli plánovanému rozšíření své nabídky. Luxusní sedan Model S na přelomu letošního a příštího roku doplní SUV Model X, za dva roky pak přijede Model 3, konkurent pro prémiové vozy střední třídy.

Výroba v nové továrně má být zahájena v roce 2017. O tři roky později má ročně vyrábět více baterií pro auta, než kolik jich vyrobily všechny firmy v roce 2013. Závod má zaměstnávat na 6.500 pracovníků, v roce 2020 má produkovat baterie pro 500.000 elektroaut ročně.

David Bureš
Diskuze (17)
7. 10. 2014 10:02
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Jako jo, ale hned na tom odkazu několik faktických chyb:
NEMÁ NEPOTŘEBUJE ŘAZENÍ - převodové stupně má jen 2 - dopředu a dozadu
- elektromobil MÁ převodovku, za elektromotorem zpravidla s převodem (+-)2:1, směr jízdy se řídí jen a pouze z frekvenčního měniče, kterej ten motor prostě roztočí na druhou stranu. To že má "řadicí" páku, kterou se volí směr jízdy neznamená, že má převodové stupně.

NEPOTŘEBUJE pravidelnou kontrolu STK EMISE
- Jistěže bude podléhat STK (státní technická kontrola)! (emise nikoliv...)

Problém další je ten, že cena na 100Km je 0-100Kč. Za CNG je to 100Kč => konkurence => dokud budou elektromobily dražší jak ropáci, tak nemaj šanci. Bohužel, ale to je eknomika...
3. 8. 2014 09:51
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
hele šmoulo,

koukej jak je výrobně jednodušší ELEKTROMOTOR oproti SPALOVACÍ POPELNICI [odkaz]

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
3. 8. 2014 09:49
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Výrobne je elektromobil oveľa jednoduchší
no to si piš!! [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
3. 8. 2014 09:45
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
hele
pokochej se [odkaz] ;-)
1. 8. 2014 23:08
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Ano, jedovate litiove baterie nemaju buducnost, je tu MIRAI :yes: :yes: :yes: a nema baterky, Elonove patenty nechce TOYODA ani zadarmo a TOYOTA porazi nezmyselny koncept osobaku s nosnostou nakladacku 1500 kg ....