Test 100 000 km: Mercedes GLK 220 CDI 4Matic - Ach to čerpadlo!
Když se na přístrojovém štítu rozsvítila žlutá výstražná kontrolka a na displeji zobrazilo varovné hlášení „Doplňte chladicí kapalinu“, okamžitě bylo jasné, že hrozí fatální poškození motoru. Jenže kapalina se dolévala před necelými 500 kilometry, tak v čem tedy je chyba?
Až závěrečná kompletní demontáž odhalila vadné vodní čerpadlo, jehož výměna za nové by mimo záruční podmínky stála přibližně 13 700 korun. Díky garanci se tedy ušetřilo za opravu, vůz však v redakci Auto Bildu neuhlídali od přídělu osmi trestných bodů. Přitom do posledních kilometrů stotisícového testu jezdil Mercedes-Benz GLK úplně bez poruchy, a to se na něm střídalo více než šedesát řidičů a nijak ho nešetřili.
Mercedes-Benz GLK patří mezi nejlepší kompaktní SUV na trhu. Nebýt vadného vodního čerpadla, měla by výsledná známka hodnotu 1+ a to by stuttgartské SUV vyneslo na úplně první příčku, kterou momentálně okupuje BMW 130i. Podrobnosti, proč se tak ale nestalo a na jakém místě nakonec automobil skončil, se dozvíte v Auto Tipu.
Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 19/13, který je právě k dostání na stáncích.