15.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A4 vs. VW Passat – Luxus proti mainstreamu

 

Podle některých názorů je Audi A4 jen převlečeným Passatem, oba vozy se ale v mnohém liší. Jsou tyto rozdíly dostatečné, nebo se u A4 připlácí jen za čtyři kruhy?

Střední třída se v posledních letech stala v Evropě záležitostí luxusních značek. I proto se dlouhodobě nejprodávanější vůz této kategorie – Volkswagen Passat – ve své osmé generaci výrazně přiblížil zástupcům německého luxusního tria. Ti ale na situaci rychle zareagovali, BMW 3 letos prošlo faceliftem a Audi A4 přijelo hned v nové generaci. Budou tyto změny na Passat stačit, nebo Passat modely luxusních značek skutečně dohnal? Rozhodli jsme se najít odpověď.

Volkswagen Passat B8 jsme postavili proti novému Audi A4 (B9). V koncernu sice vládne modulární platforma MQB, A4 ale využívá architekturu MLB Evo, známou z nové Q7. V případě A4 je však upravena pro pohon předních kol. Odlišné základy jsou tak odpovědí na kritiku, že je A4 jen převlečený Passat. Technických rozdílů je více než dost, o tom ale až později.

Pod kapotou testovaných vozů pracuje vznětový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 110 kW, který v obou případech bude patřit mezi nejžádanější motory. Zatímco v případě Audiny je základním turbodieselem, u Volkswagenu pod ním stojí ještě 1.6 TDI s 88 kW. Pro vzájemné srovnání jsme pro tentokrát vybrali šestistupňový manuál. Chtěli jsme totiž zjistit, zda se manuální převodovka k testovaným autům hodí – přijde nám, že k manažerskému vozu sedí spíše automat.

Oba testované modely jsou dostupné i s karoserií kombi, která v českých prodejích střední třídy přece jen hraje prim. V tomto testu jsme ale sáhli po méně oblíbených, zato více reprezentativních sedanech. Ostatně, oba výrobci model s tříprostorovou karoserií obchodně nazývají limuzínou.

Video

Na nízkou cenu nelákají

Pohled do ceníků obou protivníků dokazuje, že ani jeden z nich nehodlá lákat na co nejnižší cenu. Passat se totiž luxusně pojatým vozům přiblížil i cenovkou a laděním verzí, které množství prvků nabízí až za příplatek. Stále je ale se základ za 740.990 korun testovaného 2.0 TDI (110 kW) lákavější nabídkou. To Audi s daným motorem pořídíte od 899.900 korun.

V případě Audi jsme ale s cenou opravdu jen na začátku, množství jinde samozřejmých prvků je zde za příplatek. Připlácet se musí třeba za tempomat nebo dešťový senzor, které Passat dodává standardně. I klimatizace je v A4 pouze jednozónová, zatímco u konkurenta hned třízónová. Audi alespoň boduje světlomety, standardně používá xenonové výbojky, zatímco Volkswagen jen halogeny.

Pořizovací nákladyAudi A4VW Passat
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 TDI (110 kW) A4/899.900 Kč2.0 TDI (110 kW) Comfortline/740.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizacejednozónovátřízónová
Litá 16" kola [Kč]SS
Digitální kaplička přístrojů [Kč]14.30015.900
Diodové světlomety [Kč]34.10024.900
Head-up displej [Kč]28.10013.400
Litá 16" kola [Kč]SS
Metalíza [Kč]30.60017.300
Navigace [Kč]42.30020.600
Parkovací senzory [Kč]22.300S
Rezervní kolo [Kč]S (dojezdové)S (plnohodnotné)
Světelný/dešťový senzor [Kč]3.600S
Tempomat [Kč]8.600S
Světlomety [Kč]xenonovéhalogenové
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]10.4007.700
Zadní parkovací kamera [Kč]12.9009.900
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]68.130/10.8907400/7400
Přední/zadní nárazník [Kč]12.834/12.37810.445/12.435
Přední blatník [Kč]55815471
Čelní sklo [Kč]164148104
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]4658 + 11402687 + 881
Hodinová sazba v servisu [Kč]1264979
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]29.55516.302
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)4/3/122/3/12
Prodloužená záruka5/150.0005/150.000

Také Passat se ale umí přiblížit milionové hranici. Jeho příplatková výbava je totiž velice bohatá. Zároveň ale takové prvky nabízí podstatně levněji. Pár příkladů – metalický lak u Passatu stojí 17.300 Kč, zatímco u Audi 30.600 Kč, head-up displej přijde na 13.400 Kč, u soupeře pak na 34.100 Kč. Třeba digitální kaplička s přístroji je ale u Audi levnější – stojí 14.300 Kč, zatímco u konkurenta 15.900 korun.

Velký rozdíl je pak v servisních nákladech, ty majitele Audi ve srovnání s Volkswagenem obzvlášť zabolí, třeba čelní sklo přijde na 16.414 Kč (u Volkswagenu si za stejnou položku naúčtují 8.104 Kč). Ceny nárazníků nebo blatníku se ale proti Passatu tolik neliší (viz výše přiložená tabulka).

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮAudi A4VW Passat
Základní cena57
Standardní výbava a příplatky68
Servis57
Záruky87
Průměr6,007,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda si v Americe přihlásila ochrannou známku pro „ostré“ modely vRS Škoda si v Americe přihlásila ochrannou známku pro „ostré“ modely vRS

Automobilka Škoda opět přilila do ohně spekulacím o…

Ikonický letoun 747 zřejmě dolétal, Boeing zvažuje ukončení výroby Ikonický letoun 747 zřejmě dolétal, Boeing zvažuje ukončení výroby

Americká společnost Boeing by mohla kvůli klesajícím…

Turecko dál pokračuje v čistkách, propustilo 88 lidí z ministerstva zahraničí Turecko dál pokračuje v čistkách, propustilo 88 lidí z ministerstva zahraničí

Turecko propustilo kvůli nedávnému pokusu o puč 88…

Francie zřídí Národní gardu, má zemi pomoci v boji s terorismem Francie zřídí Národní gardu, má zemi pomoci v boji s terorismem

Francouzský prezident François Hollande oznámil vznik…

 
Technické údaje
Motor Audi A4Volkswagen Passat
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19681968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3250110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1500 - 3250340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.98.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.4 / 3.84.7 / 3.6 / 4
Emise CO2:99106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 965586 / 1152
Objem nádrže (l):5466
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 5251475 / 545
Rozměr pneu:255/50 R17255/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 47264765
b) šířka (mm): 18421832
c) výška (mm): 14271456
d) rozvor (mm): 28202791
e) rozchod vpředu (mm): 15721584
f) rozchod vzadu (mm): 15551568
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 11601000 / 1300
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940960
k) šířka vpředu (mm): 15001540
l) šířka vzadu (mm): 14701510
délka sedáku vpředu (mm): 500525
délka sedáku vzadu (mm): 500480
výška opěradla vpředu (mm): 690630
výška opěradla vzadu (mm): 660690
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 vs. VW Passat – Luxus proti mainstreamu






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou! Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá…

Brněnští vnucovači cyklistiky najedou 80 000 km ročně služebními auty Brněnští vnucovači cyklistiky najedou 80 000 km ročně služebními auty

Znáte to pořekadlo o kázání vody a pití vína? Zájmový…

 




Nové Audi A4 Allroad odhaluje české ceny, k dispozici je jen s 3.0 TDI Nové Audi A4 Allroad odhaluje české ceny, k dispozici je jen s 3.0 TDI

Nabídka motorů pro zvýšenou oplastovanou verzi nového…

Audi A4 v USA nedostane 2.0 TDI. Důvodem není Dieselgate. Co tedy? Audi A4 v USA nedostane 2.0 TDI. Důvodem není Dieselgate. Co tedy?

Turbodiesely nebyly ve Spojených státech nikdy moc…

 

Související články
Nový Volkswagen Polo R WRC pro sezonu 2017 už finišuje vývoj Nový Volkswagen Polo R WRC pro sezonu 2017 už finišuje vývoj

Závodní speciály budou mocí být dle nových pravidel WRC…

Video: Honda Civic Type R vs. VW Golf GTI Clubsport – test rychlosti a přetížení Video: Honda Civic Type R vs. VW Golf GTI Clubsport – test rychlosti a přetížení

Postavili jsme proti sobě dva ostré hatchbacky, abychom…

 



 
První jízda s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI: Dvě turba dávají křídla

První jízda s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI: Dvě turba dávají křídla

Dnes 13:51

Druhá generace tiguanu se vyrábí od loňského roku. Dosud byl nejsilnějším motorem dvoulitr TDI se 140 kW, nyní ale přišel výkonnější agregát se 176 kilowatty.




Blesk.cz

Ornello, tohle je food porno! Koktová se prsila do talíře šunky, kterou pak nakrmila Koktu

Ornello, tohle je food porno! Koktová se prsila do…

Jestli někdo umí pořádně prodat své poprsí, tak věřte, že je to Ornella Koktová (23). Té se bujné vnady na…

Dobrotivý bože! Papež se zřítil v Polsku před desetitisíci věřícími

Dobrotivý bože! Papež se zřítil v Polsku před…

Tentokrát byl na nejsvatějšího muže pekelný pohled. Papež František zažil drsný pád při návštěvě Čenstochové…

 

iSport.cz

Fotbalová liga představila nového sponzora - společnost ePojisteni.cz

Fotbalová liga představila nového sponzora -…

Doslova na poslední chvíli, pouhý den před prvním zápasem sezony, se nejvyšší fotbalová soutěž dočkala hlavního…

GAMBRINUS FANLIGA je zpátky! Přihlašte svůj tým do velkého souboje fanoušků

GAMBRINUS FANLIGA je zpátky! Přihlašte svůj tým do…

Pozor, pozor! Nejlepší fotbalová fantasy hra na českém internetu je zpátky. Oficiální hra fotbalových fanoušků…

 

Reflex.cz

Ruští špioni se snaží infiltrovat do Švédska přes veřejné zakázky státu. U nás nic?

Ruští špioni se snaží infiltrovat do Švédska přes…

Švédská tajná služba Säpo varovala před možnou infiltrací špionů z několika cizích zemí do místní státní správy.…

Dům na okraji útesu, který fascinuje architekty i laiky

Dům na okraji útesu, který fascinuje architekty i laiky

Německý architekt Matthias Arndt měl vypracovat koncepci domu, při jejíž tvorbě mu byla dána naprostá volnost a…