15.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A4 vs. VW Passat – Luxus proti mainstreamu

 

Podle některých názorů je Audi A4 jen převlečeným Passatem, oba vozy se ale v mnohém liší. Jsou tyto rozdíly dostatečné, nebo se u A4 připlácí jen za čtyři kruhy?

Střední třída se v posledních letech stala v Evropě záležitostí luxusních značek. I proto se dlouhodobě nejprodávanější vůz této kategorie – Volkswagen Passat – ve své osmé generaci výrazně přiblížil zástupcům německého luxusního tria. Ti ale na situaci rychle zareagovali, BMW 3 letos prošlo faceliftem a Audi A4 přijelo hned v nové generaci. Budou tyto změny na Passat stačit, nebo Passat modely luxusních značek skutečně dohnal? Rozhodli jsme se najít odpověď.

Volkswagen Passat B8 jsme postavili proti novému Audi A4 (B9). V koncernu sice vládne modulární platforma MQB, A4 ale využívá architekturu MLB Evo, známou z nové Q7. V případě A4 je však upravena pro pohon předních kol. Odlišné základy jsou tak odpovědí na kritiku, že je A4 jen převlečený Passat. Technických rozdílů je více než dost, o tom ale až později.

Pod kapotou testovaných vozů pracuje vznětový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 110 kW, který v obou případech bude patřit mezi nejžádanější motory. Zatímco v případě Audiny je základním turbodieselem, u Volkswagenu pod ním stojí ještě 1.6 TDI s 88 kW. Pro vzájemné srovnání jsme pro tentokrát vybrali šestistupňový manuál. Chtěli jsme totiž zjistit, zda se manuální převodovka k testovaným autům hodí – přijde nám, že k manažerskému vozu sedí spíše automat.

Oba testované modely jsou dostupné i s karoserií kombi, která v českých prodejích střední třídy přece jen hraje prim. V tomto testu jsme ale sáhli po méně oblíbených, zato více reprezentativních sedanech. Ostatně, oba výrobci model s tříprostorovou karoserií obchodně nazývají limuzínou.

Video

Na nízkou cenu nelákají

Pohled do ceníků obou protivníků dokazuje, že ani jeden z nich nehodlá lákat na co nejnižší cenu. Passat se totiž luxusně pojatým vozům přiblížil i cenovkou a laděním verzí, které množství prvků nabízí až za příplatek. Stále je ale se základ za 740.990 korun testovaného 2.0 TDI (110 kW) lákavější nabídkou. To Audi s daným motorem pořídíte od 899.900 korun.

V případě Audi jsme ale s cenou opravdu jen na začátku, množství jinde samozřejmých prvků je zde za příplatek. Připlácet se musí třeba za tempomat nebo dešťový senzor, které Passat dodává standardně. I klimatizace je v A4 pouze jednozónová, zatímco u konkurenta hned třízónová. Audi alespoň boduje světlomety, standardně používá xenonové výbojky, zatímco Volkswagen jen halogeny.

Pořizovací nákladyAudi A4VW Passat
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 TDI (110 kW) A4/899.900 Kč2.0 TDI (110 kW) Comfortline/740.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizacejednozónovátřízónová
Litá 16" kola [Kč]SS
Digitální kaplička přístrojů [Kč]14.30015.900
Diodové světlomety [Kč]34.10024.900
Head-up displej [Kč]28.10013.400
Litá 16" kola [Kč]SS
Metalíza [Kč]30.60017.300
Navigace [Kč]42.30020.600
Parkovací senzory [Kč]22.300S
Rezervní kolo [Kč]S (dojezdové)S (plnohodnotné)
Světelný/dešťový senzor [Kč]3.600S
Tempomat [Kč]8.600S
Světlomety [Kč]xenonovéhalogenové
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]10.4007.700
Zadní parkovací kamera [Kč]12.9009.900
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]68.130/10.8907400/7400
Přední/zadní nárazník [Kč]12.834/12.37810.445/12.435
Přední blatník [Kč]55815471
Čelní sklo [Kč]164148104
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]4658 + 11402687 + 881
Hodinová sazba v servisu [Kč]1264979
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]29.55516.302
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)4/3/122/3/12
Prodloužená záruka5/150.0005/150.000

Také Passat se ale umí přiblížit milionové hranici. Jeho příplatková výbava je totiž velice bohatá. Zároveň ale takové prvky nabízí podstatně levněji. Pár příkladů – metalický lak u Passatu stojí 17.300 Kč, zatímco u Audi 30.600 Kč, head-up displej přijde na 13.400 Kč, u soupeře pak na 34.100 Kč. Třeba digitální kaplička s přístroji je ale u Audi levnější – stojí 14.300 Kč, zatímco u konkurenta 15.900 korun.

Velký rozdíl je pak v servisních nákladech, ty majitele Audi ve srovnání s Volkswagenem obzvlášť zabolí, třeba čelní sklo přijde na 16.414 Kč (u Volkswagenu si za stejnou položku naúčtují 8.104 Kč). Ceny nárazníků nebo blatníku se ale proti Passatu tolik neliší (viz výše přiložená tabulka).

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮAudi A4VW Passat
Základní cena57
Standardní výbava a příplatky68
Servis57
Záruky87
Průměr6,007,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
Technické údaje
Motor Audi A4Volkswagen Passat
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19681968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3250110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1500 - 3250340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.98.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.4 / 3.84.7 / 3.6 / 4
Emise CO2:99106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 965586 / 1152
Objem nádrže (l):5466
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 5251475 / 545
Rozměr pneu:255/50 R17255/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 47264765
b) šířka (mm): 18421832
c) výška (mm): 14271456
d) rozvor (mm): 28202791
e) rozchod vpředu (mm): 15721584
f) rozchod vzadu (mm): 15551568
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 11601000 / 1300
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940960
k) šířka vpředu (mm): 15001540
l) šířka vzadu (mm): 14701510
délka sedáku vpředu (mm): 500525
délka sedáku vzadu (mm): 500480
výška opěradla vpředu (mm): 690630
výška opěradla vzadu (mm): 660690
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 vs. VW Passat – Luxus proti mainstreamu







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

 



Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Včera

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Dostávat zaplaceno za sledování porna? Jde to. Díky nové kryptoměně

Dostávat zaplaceno za sledování porna? Jde to. Díky…

Když se řekne kryptoměna, lidé si nejčastěji představí bitcoin. Existují jich ale stovky a každým dnem vznikají…

 

iSport.cz

ZOH 2018, 16. den ONLINE: Ledecká jede o zlato, hokejisté o bronz

ZOH 2018, 16. den ONLINE: Ledecká jede o zlato,…

Předposlední olympijský den v Koreji je z českého pohledu ve znamení Ester Ledecké. Zlaá medailistka ze Super G…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…