15.4. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi Q5 vs. Range Rover Evoque – Souboj plný překvapení

 

Postavili jsme proti sobě jedno z nejstarších (i když modernizovaných) a jedno z nejhezčích luxusních SUV na trhu. Průběh souboje i jeho výsledek nás překvapil.

SUV jsou nejen na českém trhu stále populárnějšími automobily, i proto ve srovnávacích testech na Auto.cz dostávají v poslední době tolik prostoru. Tentokrát jsme proti sobě postavili dva kompaktní modely luxusních značek – Audi Q5 a Range Rover Evoque.

Audi Q5 se už letos dočká nástupce, ještě než se tak stane, jsme však chtěli zjistit, zda už auto prodávané od roku 2008 skutečně novou generaci potřebuje, nebo má stále co říct. Proti němu jsme postavili Range Rover Evoque. To už sice také není žádný mladík (na trhu je od roku 2011), nadále ale podle nás patří mezi nejlepší SUV na trhu, a tak je pro Audi více než zdatným soupeřem. A co víc, Evoque pro modelový rok 2016 prošel výraznějším faceliftem, aby lépe držel krok s modernější konkurencí.

Psali jsme: Motory pro nové Audi Q5 – Možná se objeví i RS Q5!

Přestože turbodiesely podle některých názorů kvůli jejich stále větší složitosti v osobních vozech pomalu končí, pořád jsou v kategorii SUV jasně oblíbenější volbou. Ostatně dobře vidět je to i na českých prodejních statistikách - 102 prodaných kusů Q5 za první tři měsíce mělo dieselový motor, zatímco evidovaných benzinových Q5 bylo za stejnou dobu jen pět. U Range Roveru Evoque je poměr obdobný, na 67 prodaných vznětových exemplářů připadají pouhé dva zážehové. A to je důvod, proč jsme Q5 s Evoquem porovnávali ve verzích s turbodiesely pod kapotou.

Evoque poháněl čtyřválec 2.0 TD4 se 132 kW. Audi Q5 pak motor 2.0 TDI se 140 kW. V obou případech jsme pohonnou jednotku skombinovali se samočinnou převodovkou (sedmistupňové DSG vs. devítistupňový automat s hydrodynamickým měničem), která se v této třídě stává stále samozřejmějším prvkem. Vždyť třeba Mercedes-Benz GLC manuální převodovku na českém trhu už ani nenabízí. Testované jednotky obou aut jsou pak standardně spárovány s pohonem všech kol.

Hodně přes milion

Dnešní test je soubojem luxusně pojatých automobilů, z čehož vyplývá, že se nacházíme vysoko nad hranici jednoho milionu korun. Ostatně Q5 pod milion ani nejde, Evoque pak jen se slabšími motory a manuální převodovkou. Základní cena Audi s testovaným 2.0 TDI (140 kW), DSG a pohonem všech kol činí 1.191.900 korun, Range Rover Evoque je s porovnatelným 2.0 TD4 (132 kW), automatem a pohonem všech kol levnější, přijde na 1.142.966 Kč.

Základní výbava je v obou případech už slušná. Oba vozy nabízejí zadní parkovací senzory, vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci (Evoque dokonce dvouzónovou), multifunkční volant s koženým věncem nebo rádio. Evoque navíc přidává kolenní airbag nebo asistent pro jízdu v pruzích, Q5 pak už v základu disponuje předními mlhovkami a vyhřívanými předními sedadly.

obrázek [600 x 353]

Jak bývá mezi luxusními automobily zvykem, příplatková výbava je velice bohatá a dokáže cenu obou konkurentů vyšponovat pěkně nahoru. K dispozici je lepší hudební systém (Meridian u Range, Bang & Olufsen u Audi), navigace nebo sledování mrtvého úhlu.

Ne všechny ale najdeme v obou autech. Audi třeba nenabízí vyhřívaný volant nebo diodové světlomety, Evoque zase třízónovou klimatizaci, posuvnou zadní lavici nebo klimatizovaný držák nápojů, který je specialitou ingolstadtského SUV.

Pořizovací nákladyAudi Q5Range Rover Evoque
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.0 TDI/140 kW S tronic2.0 TD4/132 kW A/T
Stupeň výbavy a cena [Kč]Q5/1.191.900Pure/1.142.966
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Asistent pro jízdu v pruzích [Kč]14.600S
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/S
Elektricky ovládané víko kufru [Kč]14.10013.794*
Klimatizacejednozónová automatickádvouzónová automatická
Kola17" kovaná17" litá
Kožené čalounění55.800-
Metalíza [Kč]30.80022.143
Mlhové světlomety [Kč]S5.566*
Navigace [Kč]60.00042.350
Parkovací senzory vzadu [Kč]SS
Xenonové světlomety [Kč]30.30030.371*
Tempomat [Kč]8.600S
Vyhřívání předních sedadel [Kč]S10.527
*K dispozici až od vyššího stupně SE
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]20.794/11.41557.580/10.256
Přední/zadní nárazník [Kč]16.710/7.52422.281/18.649
Přední blatník [Kč]7.12312.492
Čelní sklo [Kč]9.87221.665
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]8.406 + 1.0717.761
Mřížka v masce chladiče [Kč]9.0288.929
Přední/zadní tlumič [Kč]4.516/4.1277.056/7.056
Hodinová sazba v servisu [Kč]1.5311.924
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]31.44049.600
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)4/3/123/3/6
Prodloužená záruka5/150.000 km5/150.000

Dokupování jednotlivých prvků přijde dráže u Audi, příplatkové prvky jsou obvykle levnější u Range Roveru. Jenže pozor, v Evoque je potřeba se smířit s několika omezeními. Brit je nabízen v několika stupních výbavy, přičemž ne vždy jsou všechny prvky k dispozici. Třeba k základní výbavě Pure si tak nedokoupíte kožené čalounění, které je standardem od druhého stupně SE. Také při zájmu o mlhovky nebo xenonové světlomety je potřeba sáhnout po lépe vybavené variantě.

Jestliže v otázce příplatkové výbavy je Q5 dražší, v případě servisních nákladů se role soupeřů otočí. Náhradní díly jsou totiž v případě výrazně levnější u Audi. Ceny sledovaných dílů si můžete porovnat v přiložené tabulce.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮAudi Q5Range Rover Evoque
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky87
Servis86
Záruky87
Průměr7,757,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi Q5 2.0 TDI quattro

Cena v základní výbavě: 1 191 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 520 516 Kč

Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

 
Technické údaje
Motor Audi Q5 2.0 TDI quattroRange Rover Evoque 2.0 TD4
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19681999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3800132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 3000430 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.79
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.5 / 4.86.1 / 4.5 / 5.1
Emise CO2:126134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / 1560430 / 1445
Objem nádrže (l):7554
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 5051687 / 663
Rozměr pneu:235/55 R19235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46294370
b) šířka (mm): 18981985
c) výška (mm): 16271635
d) rozvor (mm): 28122660
e) rozchod vpředu (mm): 16251621
f) rozchod vzadu (mm): 16201628
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070900 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9901015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940960
k) šířka vpředu (mm): 15901515
l) šířka vzadu (mm): 15301495
délka sedáku vpředu (mm): 510550
délka sedáku vzadu (mm): 460450
výška opěradla vpředu (mm): 650650
výška opěradla vzadu (mm): 680655
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q5 vs. Range Rover Evoque – Souboj…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Euro NCAP 2017: Audi Q5 – Pět hvězd i pro druhou generaci Euro NCAP 2017: Audi Q5 – Pět hvězd i pro druhou generaci

Audi Q5 ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP…

Audi Q5 2.0 TDI vs Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi – Tak snad příště Audi Q5 2.0 TDI vs Ford Kuga Vignale 2.0 TDCi – Tak snad příště

Ford prý povýšil své kompaktní SUV na luxusní model. Tak…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…