TEST Audi Q5 vs. Range Rover Evoque – Souboj plný překvapení
Úvod, pořizovací náklady
SUV jsou nejen na českém trhu stále populárnějšími automobily, i proto ve srovnávacích testech na Auto.cz dostávají v poslední době tolik prostoru. Tentokrát jsme proti sobě postavili dva kompaktní modely luxusních značek – Audi Q5 a Range Rover Evoque.
Audi Q5 se už letos dočká nástupce, ještě než se tak stane, jsme však chtěli zjistit, zda už auto prodávané od roku 2008 skutečně novou generaci potřebuje, nebo má stále co říct. Proti němu jsme postavili Range Rover Evoque. To už sice také není žádný mladík (na trhu je od roku 2011), nadále ale podle nás patří mezi nejlepší SUV na trhu, a tak je pro Audi více než zdatným soupeřem. A co víc, Evoque pro modelový rok 2016 prošel výraznějším faceliftem, aby lépe držel krok s modernější konkurencí.
Přestože turbodiesely podle některých názorů kvůli jejich stále větší složitosti v osobních vozech pomalu končí, pořád jsou v kategorii SUV jasně oblíbenější volbou. Ostatně dobře vidět je to i na českých prodejních statistikách - 102 prodaných kusů Q5 za první tři měsíce mělo dieselový motor, zatímco evidovaných benzinových Q5 bylo za stejnou dobu jen pět. U Range Roveru Evoque je poměr obdobný, na 67 prodaných vznětových exemplářů připadají pouhé dva zážehové. A to je důvod, proč jsme Q5 s Evoquem porovnávali ve verzích s turbodiesely pod kapotou.
Evoque poháněl čtyřválec 2.0 TD4 se 132 kW. Audi Q5 pak motor 2.0 TDI se 140 kW. V obou případech jsme pohonnou jednotku skombinovali se samočinnou převodovkou (sedmistupňové DSG vs. devítistupňový automat s hydrodynamickým měničem), která se v této třídě stává stále samozřejmějším prvkem. Vždyť třeba Mercedes-Benz GLC manuální převodovku na českém trhu už ani nenabízí. Testované jednotky obou aut jsou pak standardně spárovány s pohonem všech kol.
Hodně přes milion
Dnešní test je soubojem luxusně pojatých automobilů, z čehož vyplývá, že se nacházíme vysoko nad hranici jednoho milionu korun. Ostatně Q5 pod milion ani nejde, Evoque pak jen se slabšími motory a manuální převodovkou. Základní cena Audi s testovaným 2.0 TDI (140 kW), DSG a pohonem všech kol činí 1.191.900 korun, Range Rover Evoque je s porovnatelným 2.0 TD4 (132 kW), automatem a pohonem všech kol levnější, přijde na 1.142.966 Kč.
Základní výbava je v obou případech už slušná. Oba vozy nabízejí zadní parkovací senzory, vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci (Evoque dokonce dvouzónovou), multifunkční volant s koženým věncem nebo rádio. Evoque navíc přidává kolenní airbag nebo asistent pro jízdu v pruzích, Q5 pak už v základu disponuje předními mlhovkami a vyhřívanými předními sedadly.
suv audi landrover srovnavacitesty
Jak bývá mezi luxusními automobily zvykem, příplatková výbava je velice bohatá a dokáže cenu obou konkurentů vyšponovat pěkně nahoru. K dispozici je lepší hudební systém (Meridian u Range, Bang & Olufsen u Audi), navigace nebo sledování mrtvého úhlu.
Ne všechny ale najdeme v obou autech. Audi třeba nenabízí vyhřívaný volant nebo diodové světlomety, Evoque zase třízónovou klimatizaci, posuvnou zadní lavici nebo klimatizovaný držák nápojů, který je specialitou ingolstadtského SUV.
Pořizovací náklady | Audi Q5 | Range Rover Evoque | *K dispozici až od vyššího stupně SE |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
Motor | 2.0 TDI/140 kW S tronic | 2.0 TD4/132 kW A/T |
Stupeň výbavy a cena [Kč] | Q5/1.191.900 | Pure/1.142.966 |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Asistent pro jízdu v pruzích [Kč] | 14.600 | S |
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč] | S/S | S/S |
Elektricky ovládané víko kufru [Kč] | 14.100 | 13.794* |
Klimatizace | jednozónová automatická | dvouzónová automatická |
Kola | 17" kovaná | 17" litá |
Kožené čalounění | 55.800 | - |
Metalíza [Kč] | 30.800 | 22.143 |
Mlhové světlomety [Kč] | S | 5.566* |
Navigace [Kč] | 60.000 | 42.350 |
Parkovací senzory vzadu [Kč] | S | S |
Xenonové světlomety [Kč] | 30.300 | 30.371* |
Tempomat [Kč] | 8.600 | S |
Vyhřívání předních sedadel [Kč] | S | 10.527 |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 20.794/11.415 | 57.580/10.256 |
Přední/zadní nárazník [Kč] | 16.710/7.524 | 22.281/18.649 |
Přední blatník [Kč] | 7.123 | 12.492 |
Čelní sklo [Kč] | 9.872 | 21.665 |
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] | 8.406 + 1.071 | 7.761 |
Mřížka v masce chladiče [Kč] | 9.028 | 8.929 |
Přední/zadní tlumič [Kč] | 4.516/4.127 | 7.056/7.056 |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | 1.531 | 1.924 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] | 31.440 | 49.600 |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 4/3/12 | 3/3/6 |
Prodloužená záruka | 5/150.000 km | 5/150.000 |
Dokupování jednotlivých prvků přijde dráže u Audi, příplatkové prvky jsou obvykle levnější u Range Roveru. Jenže pozor, v Evoque je potřeba se smířit s několika omezeními. Brit je nabízen v několika stupních výbavy, přičemž ne vždy jsou všechny prvky k dispozici. Třeba k základní výbavě Pure si tak nedokoupíte kožené čalounění, které je standardem od druhého stupně SE. Také při zájmu o mlhovky nebo xenonové světlomety je potřeba sáhnout po lépe vybavené variantě.
Jestliže v otázce příplatkové výbavy je Q5 dražší, v případě servisních nákladů se role soupeřů otočí. Náhradní díly jsou totiž v případě výrazně levnější u Audi. Ceny sledovaných dílů si můžete porovnat v přiložené tabulce.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Audi Q5 | Range Rover Evoque |
Základní cena | 7 | 8 |
Standardní výbava a příplatky | 8 | 7 |
Servis | 8 | 6 |
Záruky | 8 | 7 |
Průměr | 7,75 | 7,00 |
Design, interiér
Zrají jako víno
Vozy značky Audi vždy působily nadčasově, a tak stáří Q5 není na její karoserii příliš znát. Snad jen fakt, že poslední Audiny využívají výrazně více ostrých linek, napovídá, že Q5 už má pár křížků na krku. Nenápadný design má své fanoušky, v našem případě ho navíc ozvláštňoval offroadový paket za 54.300 korun, který zahrnuje plastovou ochranu karoserie nebo upravenou mřížku chladiče.
Range Rover Evoque doslova nadchnul svým designem už v době své premiéry, přičemž ani po letech se jeho tvary neokoukaly. V rámci faceliftu pro modelový rok 2016 se měnily vlastně jen detaily (sportovnější nárazník, širší světlomety), což naznačuje, že výrobce tvarům Evoque stále věří. Ostatně i rostoucí prodejní čísla dokazují, že se Evoque zákazníkům značky líbí.
V redakci se obecně shodneme na tom, že Evoque je tím pohlednějším vozem z této dvojice, když jsme však oslovili naši spolupracovnici Míšu, překvapila nás její volba. Jako hezčí totiž označila Audinu. Přesto si myslíme, že design Evoque má více fanoušků, a proto jsme mu v této disciplíně udělili více bodů než jeho soupeři.
suv audi landrover srovnavacitesty
Uvnitř je věk znát
Automobily nejvíce stárnou uvnitř a je to znát i v tomto německo-britském souboji. Palubní deska Q5 ve srovnání s posledními Audinami působí zastarale, současný trend je někde jinde. Patrné je to i na ovládání, které je v modernějších modelech čtyř kruhů řešeno jinak. Jako příklad uveďme ovládání palubního počítače – v Q5 se pro listování v menu užívají dvě tlačítka na pravé páčce pod volantem, údaje se však mažou třetím. Vypínání hlídání slepých úhlů je pak umístěno na A sloupku.
Interiér Evoque je sice díky svému nakloněnému středovému panelu, kruhovému voliči převodovky nebo širokoúhlému displeji multimediálního systému zajímavější, bližší pohled na zábavní systém ale dokazuje, že i britské SUV už je nějaký ten pátek na trhu. Grafika systému i po faceliftu pokulhává, systém navíc nefunguje dostatečně rychle, obraz navigace se dokonce při jízdě často cuká. Třešničkou je český překlad. Land Rover si je ale chyb vědom, protože již letos začne Evoque prodávat s novým multimediálním systémem, který by měl dané chyby napravit. Jeho poznávacím znakem pak bude ovládání výhradně pomocí displeje.
Ani multimediální systém Q5 už není žádný technický zázrak, jeho fungování nám ale přišlo lepší. Obrazovka je navíc v Audi díky umístění na vrchu středového panelu více na očích.
Přestože je na interiérech obou automobilů znát jejich věk, kvalita zpracování nadále snese nejpřísnější měřítka. V obou případech je výběr materiálů i jejich zpracování výtečné, chyby se hledají opravdu těžko, a tak to v tomto ohledu vypadá na remízu. V otázce ergonomie je ale na tom přece jen lépe Audi. V Evoque se musíte nepohodlně natahovat po startovacím tlačítku ležícím na vrchu palubní desky, příliš šťastné řešení podle nás není ani otočný volič automatické převodovky.
HODNOCENÍ DESIGNU | Audi Q5 | Range Rover Evoque |
Vnější vzhled | 7 | 9 |
Vnitřní vzhled | 7 | 8 |
Zpracování | 9 | 9 |
Ergonomie | 9 | 8 |
Konektivita | 7 | 7 |
Průměr | 7,80 | 8,20 |
Nečekaně vyrovnaný boj v prostornosti
Audi Q5 je sice se svojí délkou 4.629 mm (+259 mm) a rozvorem 2.812 mm (+152 mm) o poznání větší než Range Rover Evoque, na vnitřním prostoru to ale není vůbec znát. Vnitřek obou vozů je totiž z hlediska prostornosti naprosto srovnatelný, na jedné straně totiž stojí robustní konstrukce Audi a na druhé perfektně obestavěný prostor Range Roveru.
Na zadních sedadlech je dokonce nečekaně více prostoru na hlavu v Evoque. Přestože byste to podle siluety neřekli, Brit je o 8 mm vyšší. Ani v jednom z aut ale není místa nazbyt, a to zvlášť v oblasti kolen. V otázce šířky kabiny má navrch Audi, které soupeře překonává i ve variabilitě, a to díky příplatkové posuvné zadní lavici. Za ni zákazníci zaplatí 5.800 korun.
suv audi landrover srovnavacitesty
V obou případech je znatelný vyšší posaz. Audi nabízí rozměrná křesla s nastavitelnou délkou sedáku, zatímco Range Rover vsadil na sedačky s výrazným bočním vedením. Ty sice poskytnou skvělou oporu v zatáčkách, poněkud ale tlačí v oblasti pod lopatkami. To k sedadlům Q5 jsme neměli nejmenších výhrad.
Výhodou SUV je podle názorů mnohých zákazníků lepší výhled, který je důsledkem vyššího posazu. V případě testovaných modelů to ale rozhodně neplatí, k výhledu máme u obou aut výhrady. Evoque má kvůli svažující se střeše malé zadní okno, a tak je pohled vzad významně omezen. Q5 má zase až příliš mohutná vnější zpětná zrcátka, která omezují výhled šikmo vpřed.
Srovnání rozměrů zavazadlových prostorů | Audi Q5 | Range Rover Evoque |
Objem zavazadelníku min/max [l] | 540/1560 | 575/1445 |
Výška nákladové hrany [mm] | 710 | 750 |
Šířka kufru v nejužším místě [mm] | 1020 | 980 |
Délka kufru [mm] | 920 | 790 |
Výška pod plato [mm] | 490 | 480 |
Jestliže z hlediska vnitřního prostoru jsou oba vozy srovnatelnými soupeři, v otázce velikosti zavazadlového prostoru Audi jasně zadupává Range do země. Zavazadelník Evoque činí pouhých 430 litrů, zatímco Q5 nabízí objem 540 litrů. Přeměření potvrzuje udávané hodnoty i první dojem – kufr Audiny je o citelných 13 cm delší, 4 cm širší a o centimetr vyšší. Stále to ale neznamená, že by Q5 byla nějaký stěhovák. V obou případech ale oceňujeme fakt, že k dispozici je i nadále rezervní kolo.
Po sklopení zadních sedadel vznikne v obou vozech lehce nakloněná rovina. U Audi se zadní sedadla ve sklopené poloze „zamknou,“ pro návrat do původní polohy je potřeba nejprve stlačit páku na jejich boku. Potěší ale praktická síťka zespodu roletky kryjící zavazadelník. Nakládací hrana je v obou případech vyšší – přece jen jsme v kategorii SUV, páté dveře se pak ani u jednoho z aut neotevírá příliš vysoko. To vysocí řidiči neocení, drobné řidičky ale třeba ano.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Audi Q5 | Range Rover Evoque |
Prostornost | 7 | 7 |
Přední sedačky | 9 | 8 |
Zadní sedačky | 9 | 9 |
Kufr | 8 | 6 |
Variabilita | 8 | 7 |
Průměr | 8,20 | 7,40 |
Motor, jízdní vlastnosti
Souboj vznětových dvoulitrů
Dvoulitrový turbodiesel TD4 vlastní konstrukce automobilky Jaguar Land Rover je v nabídce Evoque novinkou, v rámci modernizace nahradil dřívější 2,2litr, ještě z vývoje Fordu a PSA. Nabízen je ve dvou výkonových verzích, přičemž ta testovaná je silnější, nabízí výkon 132 kW a točivý moment 430 N.m. To 2.0 TDI už dobře známe, vyzkoušená varianta se 140 kW a 400 N.m se v nabídce Q5 objevila v roce 2014, kdy s předstihem splňovala normu Euro 6. Boj dvoulitrů tak naznačuje zajímavé srovnání – první má vyšší výkon, druhý zase vyšší točivý moment.
Přestože je zkoušené TD4 nejsilnější vznětovou jednotkou v nabídce Evoque, zátahem nijak zvlášť nenadchne. Motor svojí silou plně stačí, od sportovně tvarovaného vozu bychom ale čekali o něco více. Jen v nízkých otáčkách je Evoque opravdový atlet – reaguje na pokyn plynu velice ostře, možná až moc, proto je potřeba se na klidné rozjezdy víc soustředit. To samé platí pro Q5 – více než slušné, ale nic zdrcujícího. Pro zákazníky žádající více síly je tu ale ještě vznětový šestiválec…
I když je dvoulitr Evoque mnohem klidnější než předchozí 2,2litr, motor v Audině je znatelně kultivovanější a především o dost lépe odhlučněn. Zatímco o zvuku agregátu v Evoque při vyšších otáčkách dobře víte, práci jednotky Q5 díky skvělému odhlučnění prakticky nikdy neslyšíte.
Když jsme hbitost obou aut odhadovali jen podle subjektivního dojmu, jako rychlejší nám přišla Q5. To by naznačovaly i udávané parametry, protože Audina je na stovce rychleji (8,7 s vs. 9,0 s) a jede i vyšší maximální rychlostí (211 km/h vs. 195 km/h). Měření pružného zrychlení ale odhalilo opak – při akceleraci na předvolený čtvrtý, pátý i šestý převodový stupeň byl Evoque jasně rychlejší.
suv audi landrover srovnavacitesty
Dynamické měření na letišti | Audi Q5 | Range Rover Evoque |
Pneumatiky | 235/55 R19 | 235/55 R19 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. a 6. RS (80-120 km/h) [s] | 7,2/9,0/12,8 | 5,4/7,2/9,2 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 2000 | 1900 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 49/89/129 | 47/87/125 |
Brzdná dráha ze 100 km/h [m] | 47,8 | 42,2 |
Reálná spotřeba paliva je u obou aut na podobné úrovni, což ostatně potvrzují i normované hodnoty – Audi Q5 je o chlup úspornější než Range Rover Evoque. Oba vozy jsme vzali na stejný okruh po okolí Prahy, na němž jsme skombinovali jízdu ve městě, na dálnici i okresní rychlosti, a výsledkem byl průměr 8,1 litru na 100 km u Audi a 8,4 litru na 100 km u Range. Rozdíl tří desetin litru najdeme také u normovaných hodnot. Pro spořílky ani jedno z aut příliš není, vedle zvoleného svižnějšího tempa je ale nutné zdůraznit i vliv pohonu všech kol a automatických převodovek.
Audi navíc bude u čerpacích stanic stát méně často než Range i díky své výrazně větší palivové nádrži. Má totiž poctivých 75 litrů, zatímco Range se musí spokojit s 54litrovou.
Oba vozy jsou standardně vybaveny start-stopem, přičemž v obou případech je znát, že tyto systémy v uplynulých letech ušly kus cesty. V Q5 i Evoque systém spíná motor pomalu a hlučně. Modernější vozy jsou na tom podstatně lépe.
Audi neboduje jen svým agregátem, ale také samočinnou převodovkou. Práce sedmistupňového S tronicu je přesně taková, jakou bychom si u dvouspojkové převodovky představovali. Změna převodu je naprosto hladká, převodovka logicky reaguje na změnu jízdního stylu. Při přepnutí do manuálního režimu pak dvouspojka rychle reaguje na pokyn.
To Range Rover vsadil rovnou na devítistupňový automat s hydrodynamickým měničem, který dodalo německé ZF. V praxi ale není přínos devítistupňové převodovky příliš znát, vždyť při 130 km/h Evoque točí jen o 100 otáček méně než Q5 se sedmistupňovým S tronicem. Práce převodovky navíc ve srovnání s Q5 není tak hladká. Automat mění převod pomalu a občas ne tak hladce – typickým příkladem je akcelerace po výjezdu ze zatáčky. Převodovka si podřadí před koncem oblouku, což spolu s ostrou odezvou na plyn znamená, že se auto necitlivě rozhodne jít do klusu.
HODNOCENÍ MOTORU | Audi Q5 | Range Rover Evoque |
Zrychlení | 9 | 8 |
Pružnost | 7 | 9 |
Spotřeba udávaná | 8 | 7 |
Spotřeba v testu | 8 | 7 |
Odhlučnění motoru | 9 | 7 |
Průměr | 8,20 | 7,60 |
A co jízda?
Když jsem obě auta do srovnávacího testu přebíral, byl jsem přesvědčen o tom, že Evoque bude jasným vítězem z hlediska ovladatelnosti. Z dřívějších zkušeností ze zahraniční prezentace (jízdní dojmy z Evoque modelového roku 2016 a Evoque Cabrio) si pamatuji naprosto skvělé jízdní vlastnosti a ideální komfort odpružení. Jízda na českých silnicích ale ukázala, že v našich podmínkách je zkrátka lepší Audi Q5.
suv audi landrover srovnavacitesty
Ano, Evoque patří mezi nejlépe jezdící SUV na trhu. V zatáčkách působí na poměry SUV velice hbitě, jeho karoserie se příliš nenaklání, jízdní komfort je však na českých silnicích horší. Podvozek je celkově tvrdšího ražení, což se na rozbitých okreskách ukáže v plném světle – Evoque je v Česku tvrdý až příliš. Vysvětlení bychom mohli hledat v 19palcových kolech. Q5 ale obouvala úplně stejně velká kola a komfort odpružení nabídla mnohem vyšší.
Tam, kde je Evoque příliš tvrdý, zůstává Q5 naprosto komfortní. Jednotlivé nerovnosti překonává naprosto s přehledem, bez zaváhání. Ani v jednom autě se od podvozku neozývají hlasité rány, v Q5 je ale hluk od podvozku přece jen odfiltrován lépe. Komfort je znatelný také u řízení, které je výrazně lehčí než v Evoque. Britské SUV nabídne také přesnější řízení.
V zatáčkách pak Q5 sice působí těžkopádnějším dojmem než Evoque, přece jen je o více než 150 kilogramů těžší, stopu ale navzdory citelné nedotáčivosti srdnatě drží. Vyšší hmotnost je znatelná také při brzdění, zastavit Audi s pohotovostní hmotnostní 1.845 kilogramů trvá déle než 1.687 kg těžké Evoque. Brit je v otázce brzdění opravdu přeborník, ani při opakovaném prudkém zastavení jeho brzdy vůbec nevadly.
Doslova šok jsme pak zažili při srovnávání stability obou aut při vytyčeném vyhýbacím manévru. Také zde jsme čekali jasnou převahu Evoque, realita ale byla jiná. V nájezdu mezi kužely se jasně projevila vyšší hmotnost Audiny, když se ingolstadtské SUV v esíčku výrazně zhouplo, srdnatě ale držela směr a mezi kužely se v pohodě vešla, a to i při následném zvýšení rychlosti.
Evoque při prvním průjezdu působilo o poznání obratněji než Q5. Když jsme ale rychlost zvýšili, zjistili jsme, že na limitu Evoque působí ne úplně jistým dojmem. Záď automobilu se roztancovala a Evoque šel v oblouku do přetáčivého smyku, přičemž až v této chvíli zasáhla stabilizace, a to ne zcela citlivě. Jasně, to je charakter, který zákazníci milující řízení vyhledávají, cílová klientela luxusních SUV to ale asi příliš neocení. Audi tak ve finále na limitu působí čitelněji a jistěji, což je v této kategorii přece jen důležitější vlastnost.
Svými jízdními vlastnostmi jsou tedy oba soupeři naprosto odlišní, volba toho lepšího je otázkou preferencí zákazníka. U Range najdete agilitu a sportovní charakter, u Audi naprostý komfort. A právě ten je podle nás v dané kategorii přece jen důležitější, a proto z jízdního srovnání vycházejí vítězně čtyři kruhy. Mít ale u nás hladké silnice jako v Německu nebo Španělsku, měl by Evoque našlápnuto!
suv audi landrover srovnavacitesty
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Audi Q5 | Range Rover Evoque |
Ovladatelnost | 8 | 8 |
Komfort odpružení | 9 | 7 |
Odhlučnění podvozku | 9 | 8 |
Řízení | 7 | 9 |
Řazení | 9 | 7 |
Brzdy | 8 | 10 |
Průměr | 8,33 | 8,17 |
Závěr
Závěr
Už dlouho jsme při srovnávání dvou automobilů nezažili tolik překvapení. Od Audi Q5 jsme čekali jasné vítězství v oblasti prostornosti, zatímco Range Roveru Evoque měl podle našeho názoru jasně excelovat svými jízdními vlastnostmi. Ve finále ale bylo všechno jinak.
Evoque totiž perfektně obestavěl prostor, a tak navzdory kompaktnějším rozměrům nabízí podobný vnitřní prostor jako Q5. Jen ten zavazadelník nás nemile překvapil, je výraznější menší než u čtyř kruhů.
Range Rover pak sice v zatáčkách působí jasně obratnějším a agilnějším dojmem než poněkud těžkopádné Audi, v podmínkách českých rozbitých silnic je ale jeho podvozek příliš tvrdý. Komfortu Evoque navíc příliš nepomáhá ani hlučnější turbodiesel nebo výraznější aerodynamický hluk než v Q5. A co víc, na limitu jsme se jistěji cítili v Audi.
Audi Q5 se sice už pomalu chystá do důchodu, když ještě letos má být představena jeho druhá generace, světu ale stále má co říct. Ze srovnání s Range Roverem Evoque, který jinak považujeme za nadmíru povedený automobil, totiž vyšlo vítězně. A to o kvalitách osm let starého auta vypovídá mnohé.
suv audi landrover srovnavacitesty
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | ||
MODEL | Audi Q5 | Range Rover Evoque |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,75 | 7,00 |
DESIGN | 7,80 | 8,20 |
INTERIÉR | 8,20 | 7,40 |
MOTOR | 8,20 | 7,60 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 8,33 | 8,17 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 8,06 | 7,67 |
CELKEM | **** | ***1/2 |
Audi Q5 2.0 TDI quattro/140 kW DSG
Nejlevnější verze modelu | 1.021.900 Kč (2.0 TDI/110 kW) |
Základ s testovaným motorem | 1.191.900 Kč (2.0 TDI quattro/140 kW DSG) |
Testovaný vůz bez příplatků | 1.191.900 Kč (2.0 TDI quattro/140 kW DSG) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.520.516 Kč (2.0 TDI quattro/140 kW DSG) |
Plusy
- Hladce řadicí převodovka
- Komfort odpružení
- Skvělé odhlučnění
- Objemná palivová nádrž
Minusy
- Průměrná dynamika
- Výhled šikmo vpřed přes rozměrná zrcátka
Range Rover Evoque 2.0 TD4/132 kW AT
Nejlevnější verze modelu | 945.252 Kč (2.0 eD4/110 kW Pure) |
Základ s testovaným motorem | 1.142.966 Kč (2.0 TD4/132 kW A/T Pure) |
Testovaný vůz bez příplatků | 1.449.096 Kč (2.0 TD4/132 kW A/T HSE) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.647.657 Kč (2.0 TD4/132 kW A/T HSE) |
Plusy
- Výrazný design
- Jízdní vlastnosti
- Tuhá karoserie
- Obestavění vnitřního prostoru
Minusy
- Na českých silnicích tvrdý podvozek
- Pomalu řadicí převodovka
- Aerodynamický hluk na dálnici
Foto: Petr Homolka