Test Auto.cz

Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít

25.4. 2018
Verdikt
 

Superrychlý kombík od Audi přišel o osmiválec, o rychlost však rozhodně ne. Ta je s novým šestiválcem přístupnější širšímu publiku. Je to špatně?

Když jsem před časem psal test S4, vzpomínal jsem, jak jsem vracel auto Jirkovi Rozkošnému z Audi. Ptal se mě na dojmy, já si stěžoval, že auto „trochu málo kouše“ (takový byl koneckonců i titulek zmíněného testu). Audi S4 bylo velmi rychlé, emoce z něj ale fakt nestříkaly. Podle Jirky bych si měl počkat na RS 4, tam bude o emoce už postaráno.

Počkal jsem si, ani to moc dlouho netrvalo a už přede mnou stojí překrásný červený kombík. Přemýšlím, kdy jsem viděl cokoliv hezčího. A nejenom auto. Testovaný kousek je nádherně nespecifikovaný, k tomu se určitě ještě dostanu. Jirka bude mít s těmi emocemi asi pravdu.

Ještě připomenu svoji brněnskou zkušenost s Audi RS 5. Na Masarykově okruhu se mi tehdy o největší zážitky postarala úchvatná R8, když jsem ze supersportu přesedl do RS 5, přišla mi najednou dost těžkopádná a uhoupaná. Jasně, bezprostřední srovnání s placatou R8 nemohlo pro RS 5 dopadnout dobře, ale i tak jsem si říkal, že by podvozek snesl v nejsportovnějším módu ještě víc tvrdosti.

Červený a černý

Zadarmo to tedy opravdu nebylo, výsledný dojem je však neskutečný. Dlouho, hodně dlouho bych musel vzpomínat, kdy naposled testované auto vzbuzovalo tolik pozornosti. Potěšilo mě, že většinou šlo o pozitivní reakce. U očividně rychlé a přece jenom docela extrovertní audiny milé překvapení… Tedy, červená misano (jinou barvu si na RS 4 snad ani neumím představit) přišla na 30.600 Kč, na sadu karbonových doplňků s leskle černými detaily si prosím připravte 130.000 Kč. Dobře, ten karbon už lehce zavání matějskou a cenovka za něj je hůř stravitelná, ale kde jinde než na RS 4? Asi bych v ceníku taky udělal fajfku. Úplně nejvíc mě stejně bralo rozšíření v zadní části karoserie. Omlouvám se, ale tyhle boky jsou fakt neskutečně sexy.

obrázek [600 x 403]  

Uvnitř mě ze všeho nejvíc zaujal další z paketů, tentokrát alcantarový za 42.900 Kč. Umělý semiš se vyjímal nejenom na volantu, ale i hlavici voliče automatické převodovky (to jsem snad ještě neviděl) a po stranách středového tunelu. Proč ne. Dost mě zaskočila velmi zastaralá grafika palubního rozhraní, nejvíc viditelná na navigaci. Satelitní google mapy jako v A8 bych ani nepotřeboval, tohle byl však opačný extrém. Jinak si určitě dovedete interiér RS 4 dobře představit - perfekcionismus, kam se podíváš (až na zmíněný infotainment) a v rámci segmentu nejvýš průměrné prostorové podmínky. Pokaždé mě znovu a znovu udivovalo, jak nízko se v RS 4 sedí. Z audiňáckého kombíku se vystupovalo skoro jak z té placaté R8.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 4 Avant

Cena v základní výbavě: 2 194 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 279 100 Kč

Základní výbava:Devatenáctipalcová litá kola, alarm, přední a zadní parkovací senzory, jednozónová automatická klimatizace, čalounění kombinace alcantara/kůže, elektricky nastavitelná bederní opěrka, elektricky ovládané páté dveře, LED světlomety, dojezdová rezerva, bluetooth, tempomat, vyhřívané přední sedačky.

Výbava testovaného vozu:Dvacetipalcová litá kola (+85.800 Kč), advanced key (+16.300 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+2900 Kč), Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením (+9700 Kč), Audi side assist (+7200 Kč), Audi smartphone interface (+11.500 Kč), Audi virval cockpit (+14.300 Kč), Bang & Olufsen (+32.600 Kč), dekorace karbon (+7200 Kč), dynamické servořízení (+28.600 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+35.300 Kč), head-up displej (+28.100 Kč), karbonový kryt motoru (+14.300 Kč), karbonový paket (+130.000 Kč), karbon-keramické přední brzdy (+171.500 Kč), kolejnicový systém (+5900 Kč), třízónová automatická klimatizace (+19.900 Kč), kontrola tlaku v pneumatikách Audi Sport (+5100 Kč), kryty vnějších zpětných zrcátek z karbonu (+34.300 Kč), kuřácké provedení (+1500 Kč), LED světlomety Audi Matrix (+24.600 Kč), navigace (+76.600 Kč), omezovač v rychlosti 280 km/h (+42.900 Kč), paket odkládacích prostor (+5500 Kč), RS desénový paket (+42.900 Kč), RS sportovní výfuk (+34.300 Kč), skla Privacy (+13.800 Kč), sportovní RS podvozek plus s Dynamic (+55.800 Kč), vyhřívání zadních sedaček (+9500 Kč), zadní parkovací kamera (+12.900 Kč), sportovní zadní diferenciál (+38.600 Kč), čalounění sedaček kůží Nappa (+24.300 Kč), červená Misano (+30.600 Kč).

Střelba ve Štrasburku si vyžádala několik mrtvých Střelba ve Štrasburku si vyžádala několik mrtvých

Večerní střelba v centru Štrasburku si vyžádala nejméně…

Babiš: Otázka mého možného střetu zájmů je věcí výkladu nových evropských předpisů Babiš: Otázka mého možného střetu zájmů je věcí výkladu nových evropských předpisů

Otázka údajného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše…

Německý ministr hospodářství Altmaier zhoršil odhad růstu HDP Německý ministr hospodářství Altmaier zhoršil odhad růstu HDP

Hrubý domácí produkt (HDP) Německa se v letošním roce…

INFO.CZ: Iniciativa financovaná Googlem falšovala podpisy vydavatelů INFO.CZ: Iniciativa financovaná Googlem falšovala podpisy vydavatelů

Zpravodajský web Politico před několika dny zveřejnil…

 
Technické údaje
Motor Audi RS 4 Avant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2894
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 280
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 7.2 / 8.8
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1790 / 515
Rozměr pneu:275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4781
b) šířka (mm): 2022
c) výška (mm): 1404
d) rozvor (mm): 2826
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa

Myslíte si, že největší stylovka je vzít Volkswagen T1 a…

 



Dočkali jsme se! Nové Audi RS 4 Avant odhaluje českou cenu. Kolik stojí? Dočkali jsme se! Nové Audi RS 4 Avant odhaluje českou cenu. Kolik stojí?

Audi RS 4 Avant je šestiválcový kombík o výkonu 331 kW,…

ABT se podíval na Audi RS 4 Avant. Výkon navýšil symbolicky ABT se podíval na Audi RS 4 Avant. Výkon navýšil symbolicky

Specialista na vozy značek patřících pod křídla koncernu…

 



 
Chcete Ford Bronco první generece jako nové? Není problém. Když máte dost peněz...

Chcete Ford Bronco první generece jako nové? Není problém. Když máte dost peněz...

Včera

Původní americký vůz Ford Bronco se vyráběl v letech 1965 až 1977. Nyní si jej můžeme koupit opět jako nový.




Blesk.cz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Nové změny ve vybírání poplatků od vývojářů oznámil o víkendu největší online obchod s hrami Steam. Ze zisku z…

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Soudní jednání v pákistánském Láhauru spěje do finále a Tereza (22) se usmívá. Stalo se snad něco, co jí dělá…

 

iSport.cz

Kovář nevěděl, co čekat. Pak rozhodl: Neupravený led? Překvapilo mě to

Kovář nevěděl, co čekat. Pak rozhodl: Neupravený…

Hokejisté Plzně slaví poprvé postup do semifinále Ligy mistrů. Rozhodujícím nájezdem o tom rozhodla čerstvá…

V Olomouci nehraje, Irák ho chce do boje o MS! Yunis už vyřizuje pas

V Olomouci nehraje, Irák ho chce do boje o MS! Yunis…

Velmi zajímavý příběh se rýsuje na Hané. Jakub Yunis, útočník Olomouce a někdejší český mládežnický…

 

Reflex.cz

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

Přes 150 zemí sdružených v OSN - světového uskupení, kde většinu tvoří reprezentanti nedemokratických režimů -…

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel čas s Vánocemi v Bílém domě

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel…

Od roku 1929 je v USA tradice, že o výzdobu vánočního stromečku se stará první dáma. A od roku 1961 každá první…