Test Auto.cz

Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít

25.4. 2018
Verdikt
 

Superrychlý kombík od Audi přišel o osmiválec, o rychlost však rozhodně ne. Ta je s novým šestiválcem přístupnější širšímu publiku. Je to špatně?

Když jsem před časem psal test S4, vzpomínal jsem, jak jsem vracel auto Jirkovi Rozkošnému z Audi. Ptal se mě na dojmy, já si stěžoval, že auto „trochu málo kouše“ (takový byl koneckonců i titulek zmíněného testu). Audi S4 bylo velmi rychlé, emoce z něj ale fakt nestříkaly. Podle Jirky bych si měl počkat na RS 4, tam bude o emoce už postaráno.

Počkal jsem si, ani to moc dlouho netrvalo a už přede mnou stojí překrásný červený kombík. Přemýšlím, kdy jsem viděl cokoliv hezčího. A nejenom auto. Testovaný kousek je nádherně nespecifikovaný, k tomu se určitě ještě dostanu. Jirka bude mít s těmi emocemi asi pravdu.

Ještě připomenu svoji brněnskou zkušenost s Audi RS 5. Na Masarykově okruhu se mi tehdy o největší zážitky postarala úchvatná R8, když jsem ze supersportu přesedl do RS 5, přišla mi najednou dost těžkopádná a uhoupaná. Jasně, bezprostřední srovnání s placatou R8 nemohlo pro RS 5 dopadnout dobře, ale i tak jsem si říkal, že by podvozek snesl v nejsportovnějším módu ještě víc tvrdosti.

Červený a černý

Zadarmo to tedy opravdu nebylo, výsledný dojem je však neskutečný. Dlouho, hodně dlouho bych musel vzpomínat, kdy naposled testované auto vzbuzovalo tolik pozornosti. Potěšilo mě, že většinou šlo o pozitivní reakce. U očividně rychlé a přece jenom docela extrovertní audiny milé překvapení… Tedy, červená misano (jinou barvu si na RS 4 snad ani neumím představit) přišla na 30.600 Kč, na sadu karbonových doplňků s leskle černými detaily si prosím připravte 130.000 Kč. Dobře, ten karbon už lehce zavání matějskou a cenovka za něj je hůř stravitelná, ale kde jinde než na RS 4? Asi bych v ceníku taky udělal fajfku. Úplně nejvíc mě stejně bralo rozšíření v zadní části karoserie. Omlouvám se, ale tyhle boky jsou fakt neskutečně sexy.

obrázek [600 x 403]  

Uvnitř mě ze všeho nejvíc zaujal další z paketů, tentokrát alcantarový za 42.900 Kč. Umělý semiš se vyjímal nejenom na volantu, ale i hlavici voliče automatické převodovky (to jsem snad ještě neviděl) a po stranách středového tunelu. Proč ne. Dost mě zaskočila velmi zastaralá grafika palubního rozhraní, nejvíc viditelná na navigaci. Satelitní google mapy jako v A8 bych ani nepotřeboval, tohle byl však opačný extrém. Jinak si určitě dovedete interiér RS 4 dobře představit - perfekcionismus, kam se podíváš (až na zmíněný infotainment) a v rámci segmentu nejvýš průměrné prostorové podmínky. Pokaždé mě znovu a znovu udivovalo, jak nízko se v RS 4 sedí. Z audiňáckého kombíku se vystupovalo skoro jak z té placaté R8.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 4 Avant

Cena v základní výbavě: 2 194 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 279 100 Kč

Základní výbava:Devatenáctipalcová litá kola, alarm, přední a zadní parkovací senzory, jednozónová automatická klimatizace, čalounění kombinace alcantara/kůže, elektricky nastavitelná bederní opěrka, elektricky ovládané páté dveře, LED světlomety, dojezdová rezerva, bluetooth, tempomat, vyhřívané přední sedačky.

Výbava testovaného vozu:Dvacetipalcová litá kola (+85.800 Kč), advanced key (+16.300 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+2900 Kč), Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením (+9700 Kč), Audi side assist (+7200 Kč), Audi smartphone interface (+11.500 Kč), Audi virval cockpit (+14.300 Kč), Bang & Olufsen (+32.600 Kč), dekorace karbon (+7200 Kč), dynamické servořízení (+28.600 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+35.300 Kč), head-up displej (+28.100 Kč), karbonový kryt motoru (+14.300 Kč), karbonový paket (+130.000 Kč), karbon-keramické přední brzdy (+171.500 Kč), kolejnicový systém (+5900 Kč), třízónová automatická klimatizace (+19.900 Kč), kontrola tlaku v pneumatikách Audi Sport (+5100 Kč), kryty vnějších zpětných zrcátek z karbonu (+34.300 Kč), kuřácké provedení (+1500 Kč), LED světlomety Audi Matrix (+24.600 Kč), navigace (+76.600 Kč), omezovač v rychlosti 280 km/h (+42.900 Kč), paket odkládacích prostor (+5500 Kč), RS desénový paket (+42.900 Kč), RS sportovní výfuk (+34.300 Kč), skla Privacy (+13.800 Kč), sportovní RS podvozek plus s Dynamic (+55.800 Kč), vyhřívání zadních sedaček (+9500 Kč), zadní parkovací kamera (+12.900 Kč), sportovní zadní diferenciál (+38.600 Kč), čalounění sedaček kůží Nappa (+24.300 Kč), červená Misano (+30.600 Kč).

Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí

Politici mají i pro otrlé jedince vždy připravené nějaké…

Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik

Čtyřicet miliard korun. Na tolik má vyjít stavba prvního…

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

 
Technické údaje
Motor Audi RS 4 Avant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2894
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 280
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 7.2 / 8.8
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1790 / 515
Rozměr pneu:275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4781
b) šířka (mm): 2022
c) výška (mm): 1404
d) rozvor (mm): 2826
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Dočkali jsme se! Nové Audi RS 4 Avant odhaluje českou cenu. Kolik stojí? Dočkali jsme se! Nové Audi RS 4 Avant odhaluje českou cenu. Kolik stojí?

Audi RS 4 Avant je šestiválcový kombík o výkonu 331 kW,…

ABT se podíval na Audi RS 4 Avant. Výkon navýšil symbolicky ABT se podíval na Audi RS 4 Avant. Výkon navýšil symbolicky

Specialista na vozy značek patřících pod křídla koncernu…

 



 
Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Dnes 08:00

Existuje hned několik cest, jak se stát z motoristy povinně chodcem. Vůbec přitom nemusíte nasbírat dvanáct trestných bodů. Ve všech případech se připravte na úřední peripetii a další náklady, když budete chtít zase řídit.




Blesk.cz

Mluvit o něm není bezpečné! Z koho má pašeračka Tereza strach?

Mluvit o něm není bezpečné! Z koho má pašeračka…

Velmi otevřená zpověď, která má ale i nadále svá tajemná místa! Tereza H. (22), která je v Pákistánu obviněná z…

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že tohle není obyčejný vlk

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že…

Nad objevem neznámého druhu šelmy připomínající vlka si lámou hlavu experti z amerického státu Montana. Tvora…

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“ velvyslance Turecka. A co svoboda projevu?

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“…

Česká advokátní komora potrestala advokátku Kláru Samkovou za slova, kterými „proklela“ tureckého velvyslance…

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…