Test Auto.cz

Audi S4 Avant – Trochu málo kouše

21.8. 2017
Verdikt
 

Z Audi S4 Avant nemůžete vystoupit zklamaní, nemohl jsem se ale ubránit tomu, že jsem čekal o něco víc.

Když jsem v pondělí krásnou červenou audinu vracel, potkal jsem Jirku Rozkošného, který má u českého zastoupení na starosti PR. Ptal se mě, co na novou S4 říkám. „Strašně rychlý, ale čekal jsem, že aspoň ve sportovním módu trochu kousne.“ Jiří se zamyslel, přece jenom jde o aktuálně nejrychlejší A4, možná čekal větší nadšení… „Musí tam zůstat prostor pro RS4, ta už bude kousat.“

Přesně tak. Trochu toho zlobeníčka dostaneme až v podobě RS4, S4 je „jenom“ strašně rychlé, nesmírně efektivní (hlavně v zatáčkách, tam díky příplatkovému sportovnímu diferenciálu kreslí oblouky jak podle kružítka), překvapivě úsporné a velmi komfortní. Ideální auto do levého pruhu na německé dálnici. Ale ty zatáčky taky umí hezky… Jenom zkrátka, trošku, alespoň trošku něčím ten superrychlý perfekcionismus zpestřit.

S4 poznáte!

Málokterá A4 sice do světa vyrazí v plně sériové podobě, vždyť nabídka nejrůznějších sportovnějších paketů a doplňků je přebohatá (takové ty S line věci…) a nová S4 je docela decentní stroj, přesto si myslím, že prozatím nejrychlejší audinu střední třídy poznáte. Tedy naživo, podle fotek bych za to ruku do ohně nedal. Když ale stojíte před červeným kombíkem, jiný prostě je. Uhlazený, díky několika „S“ specialitám je však celkem jasné, že tohle nebude 2.0 TDI. Třeba výraznější prahy nebo kryty vnějších zrcátek v hliníkovém designu. A vzadu pak nárazník s černou mřížkou a prý „voštinovou strukturou“ a samozřejmě čtvero koncovek výfuku k tomu. Jak říkám, pár maličkostí, ale na parkovišti tenhle červený kombík vaší pozornosti nejspíš neujde.

obrázek [600 x 403]  

V prémiových interiérech střední třídy (ať už v testované audi nebo mercedesech s BMW) mě pokaždé nejdřív překvapí, jak je tady málo místa. Respektive, dostatečně, ale řekněme podobně jako ve slušně prostorném kombíku nižší střední třídy. Tedy vejdete se, kufr se základním objemem 505 litrů taky není ostuda, ale porovnejte prostorovou nabídku třeba s novou insignií, passatem nebo superbem. Jenže, je to trochu nespravedlivé - zatímco mainstream se v drtivé většině vzdal čehokoliv většího než D segment, prémiové značky tradiční schéma střed, vyšší střed a luxus ještě pořád drží. A tam, kde se insigniapassatem (nebo teď tedy ještě s arteonem) snaží o vlajkovou loď přerostlými karoseriemi, nabízí Audi, Mercedes a BMW jednoduše další, větší model.

Nejnovější interiéry čtyř kruhů se mi strašně líbí pro jejich minimalistický styl, celé mi to trochu připomíná produkci Bang & Olufsen. Koneckonců, jejich audio bylo přítomno i na palubě testovaného S4 Avant. Devatenáct repráků a 755W zesilovač za ještě překvapivě střídmých dvaatřicet tisíc.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi S4 Avant

Cena v základní výbavě: 1 650 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 266 900 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová litá kola, jednozónová automatická klimatizace, elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky ovládané páté dveře, LED světlomety, čalounění v kombinaci alcantara/kůže, přední sportovní sedačky, sportovní podvozek, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, čtyřletá záruka.

Výbava testovaného vozu:Devatenáctipalcová litá kola (+40.000 Kč), advanced key (+16.300 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+2900 Kč), asistenční paket city + parking (+66.900 Kč), asistenční paket tour (+42.600 Kč), přední a zadní parkovací senzory (+22.300 Kč), Audi phone box s bezdrátovým dobíjením (+9700 Kč), Audi smarthphone interface (+8600 Kč), Audi virtual cockpit (+7200 Kč), audio Bang & Olufsen (+32.600 Kč), červeně lakované brzdové třmeny (+8600 Kč), karbonová dekorace Atlas (+12.900 Kč), dynamické servořízení (+28.600 Kč), head-up displej (28.100 Kč), kolejnicový systém (+5900 Kč), třízónová klimatizace (+19.600 Kč), komfortní středová opěrka (+5500 Kč), LED světlomety Audi Matrix (+20.300 Kč), navigace MMI (+76.600 Kč), paket odkládacích prostor (+5500 Kč), prvky interiéru v umělé kůži (+8300 Kč), paměť elektrického nastavení u sedačky řidiče (+5900 Kč), sportovní diferenciál (+38.600 Kč), adaptivní tlumiče (+28.000 Kč), posuvné sluneční clony (+1500 Kč), světelný a dešťový senzor (+3600 Kč), tónová skla a akustická skla před B-sloupkem (+13.800 Kč), samozatmívací bezrámové vnitřní zpětná zrcátko (+8100 Kč), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+6500 Kč), vyhřívané přední sedačky (+10.400 Kč).

Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa

Sázkové společnosti Tipsportu vydělávají přes sto milionů…

‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho ‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho

Tisíce obyvatel zimbabwské metropole Harare dnes vyšly do…

V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil

O život v Česku stojí stále více Slováků a Slovenek. Za…

Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej…

 
Technické údaje
Motor Audi S4 Avant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 260 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1370 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.1 / 7.5
Emise CO2:171
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1510
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1750 / 590
Rozměr pneu:245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4745
b) šířka (mm): 1842
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1565
f) rozchod vzadu (mm): 1546
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi S4 Avant – Trochu málo kouše







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Video: Audi S4 Avant – Sportovní kombi v pohybu i staticky Video: Audi S4 Avant – Sportovní kombi v pohybu i staticky

Audi S4 Avant se stejně jako sedan a sesterské modely…

Video: Audi S4 – Sportovní sedan s novou tváří Video: Audi S4 – Sportovní sedan s novou tváří

Audi v letošním roce modernizovalo modelovou řadu A4 a…

 



 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a poslední rozloučení se Šmídem (†47)

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a…

Náhlá a nečekaná smrt herce Jaroslava Šmída (†47) doslova paralyzovala jeho kolegy a blízké. Hlavní hrdina…

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

 

iSport.cz

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Hokejisty Mladé Boleslavi bude trénovat Vladimír Kýhos, který na střídačce desátého týmu extraligové tabulky…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Plané fatalistické útěchy

Plané fatalistické útěchy

Odkud se vzal určitý druh odevzdanosti v současné době se často projevující?

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…