Test Auto.cz

Audi S4 Avant – Trochu málo kouše

21.8. 2017
Verdikt
 

Z Audi S4 Avant nemůžete vystoupit zklamaní, nemohl jsem se ale ubránit tomu, že jsem čekal o něco víc.

Když jsem v pondělí krásnou červenou audinu vracel, potkal jsem Jirku Rozkošného, který má u českého zastoupení na starosti PR. Ptal se mě, co na novou S4 říkám. „Strašně rychlý, ale čekal jsem, že aspoň ve sportovním módu trochu kousne.“ Jiří se zamyslel, přece jenom jde o aktuálně nejrychlejší A4, možná čekal větší nadšení… „Musí tam zůstat prostor pro RS4, ta už bude kousat.“

Přesně tak. Trochu toho zlobeníčka dostaneme až v podobě RS4, S4 je „jenom“ strašně rychlé, nesmírně efektivní (hlavně v zatáčkách, tam díky příplatkovému sportovnímu diferenciálu kreslí oblouky jak podle kružítka), překvapivě úsporné a velmi komfortní. Ideální auto do levého pruhu na německé dálnici. Ale ty zatáčky taky umí hezky… Jenom zkrátka, trošku, alespoň trošku něčím ten superrychlý perfekcionismus zpestřit.

S4 poznáte!

Málokterá A4 sice do světa vyrazí v plně sériové podobě, vždyť nabídka nejrůznějších sportovnějších paketů a doplňků je přebohatá (takové ty S line věci…) a nová S4 je docela decentní stroj, přesto si myslím, že prozatím nejrychlejší audinu střední třídy poznáte. Tedy naživo, podle fotek bych za to ruku do ohně nedal. Když ale stojíte před červeným kombíkem, jiný prostě je. Uhlazený, díky několika „S“ specialitám je však celkem jasné, že tohle nebude 2.0 TDI. Třeba výraznější prahy nebo kryty vnějších zrcátek v hliníkovém designu. A vzadu pak nárazník s černou mřížkou a prý „voštinovou strukturou“ a samozřejmě čtvero koncovek výfuku k tomu. Jak říkám, pár maličkostí, ale na parkovišti tenhle červený kombík vaší pozornosti nejspíš neujde.

obrázek [600 x 403]  

V prémiových interiérech střední třídy (ať už v testované audi nebo mercedesech s BMW) mě pokaždé nejdřív překvapí, jak je tady málo místa. Respektive, dostatečně, ale řekněme podobně jako ve slušně prostorném kombíku nižší střední třídy. Tedy vejdete se, kufr se základním objemem 505 litrů taky není ostuda, ale porovnejte prostorovou nabídku třeba s novou insignií, passatem nebo superbem. Jenže, je to trochu nespravedlivé - zatímco mainstream se v drtivé většině vzdal čehokoliv většího než D segment, prémiové značky tradiční schéma střed, vyšší střed a luxus ještě pořád drží. A tam, kde se insigniapassatem (nebo teď tedy ještě s arteonem) snaží o vlajkovou loď přerostlými karoseriemi, nabízí Audi, Mercedes a BMW jednoduše další, větší model.

Nejnovější interiéry čtyř kruhů se mi strašně líbí pro jejich minimalistický styl, celé mi to trochu připomíná produkci Bang & Olufsen. Koneckonců, jejich audio bylo přítomno i na palubě testovaného S4 Avant. Devatenáct repráků a 755W zesilovač za ještě překvapivě střídmých dvaatřicet tisíc.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi S4 Avant

Cena v základní výbavě: 1 650 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 266 900 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová litá kola, jednozónová automatická klimatizace, elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky ovládané páté dveře, LED světlomety, čalounění v kombinaci alcantara/kůže, přední sportovní sedačky, sportovní podvozek, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, čtyřletá záruka.

Výbava testovaného vozu:Devatenáctipalcová litá kola (+40.000 Kč), advanced key (+16.300 Kč), ambientní osvětlení interiéru (+2900 Kč), asistenční paket city + parking (+66.900 Kč), asistenční paket tour (+42.600 Kč), přední a zadní parkovací senzory (+22.300 Kč), Audi phone box s bezdrátovým dobíjením (+9700 Kč), Audi smarthphone interface (+8600 Kč), Audi virtual cockpit (+7200 Kč), audio Bang & Olufsen (+32.600 Kč), červeně lakované brzdové třmeny (+8600 Kč), karbonová dekorace Atlas (+12.900 Kč), dynamické servořízení (+28.600 Kč), head-up displej (28.100 Kč), kolejnicový systém (+5900 Kč), třízónová klimatizace (+19.600 Kč), komfortní středová opěrka (+5500 Kč), LED světlomety Audi Matrix (+20.300 Kč), navigace MMI (+76.600 Kč), paket odkládacích prostor (+5500 Kč), prvky interiéru v umělé kůži (+8300 Kč), paměť elektrického nastavení u sedačky řidiče (+5900 Kč), sportovní diferenciál (+38.600 Kč), adaptivní tlumiče (+28.000 Kč), posuvné sluneční clony (+1500 Kč), světelný a dešťový senzor (+3600 Kč), tónová skla a akustická skla před B-sloupkem (+13.800 Kč), samozatmívací bezrámové vnitřní zpětná zrcátko (+8100 Kč), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+6500 Kč), vyhřívané přední sedačky (+10.400 Kč).

Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu

Největší světová aplikace na streamování hudby…

OBRAZEM: Poslední Hitlerův Brouk se v Evropě vyrobil před 40 lety OBRAZEM: Poslední Hitlerův Brouk se v Evropě vyrobil před 40 lety

Musí být za cenu pouhých tisíc říšských marek. To bylo…

Čína úspěšně bojuje s odlivem kapitálu Čína úspěšně bojuje s odlivem kapitálu

Snaha Číny přitáhnout do země zahraniční investory, kteří…

Uzavření Libeňského mostu vyvolalo chaos. Situaci má řešit i náhradní cyklodoprava Uzavření Libeňského mostu vyvolalo chaos. Situaci má řešit i náhradní cyklodoprava

Libeňský most, který se kvůli nutným opravám pátkem…

 
Technické údaje
Motor Audi S4 Avant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 260 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1370 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.1 / 7.5
Emise CO2:171
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1510
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1750 / 590
Rozměr pneu:245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4745
b) šířka (mm): 1842
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1565
f) rozchod vzadu (mm): 1546
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi S4 Avant – Trochu málo kouše







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Video: Audi S4 Avant – Sportovní kombi v pohybu i staticky Video: Audi S4 Avant – Sportovní kombi v pohybu i staticky

Audi S4 Avant se stejně jako sedan a sesterské modely…

Video: Audi S4 – Sportovní sedan s novou tváří Video: Audi S4 – Sportovní sedan s novou tváří

Audi v letošním roce modernizovalo modelovou řadu A4 a…

 



 
Range Rover Chieftain je modernizovaný klasik s novým osmiválcem Cadillac

Range Rover Chieftain je modernizovaný klasik s novým osmiválcem Cadillac

Dnes 17:51

Range Rover je v současnosti na trhu ve své čtvrté generaci, ale ta první je stále velmi oblíbená a právě díky tomu vznikl Range Rover Chieftain.




Blesk.cz

Moderátorka Novy Němcová přiznala, jaká je máma! Co v těhotenství zanedbala?

Moderátorka Novy Němcová přiznala, jaká je máma! Co…

Již od září si moderátorka a rosnička z Novy Kateřina Němcová (27) zvyká na novou roli maminky. Nyní zhodnotila,…

Kauza Čapí hnízdo: Jak šel čas s nejsledovanějším případem Česka

Kauza Čapí hnízdo: Jak šel čas s nejsledovanějším…

Přinášíme vám výběr událostí kolem případu farmy Čapí hnízdo. Sněmovna v pátek vydala Andreje Babiše a Jaroslava…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Lindros ve Philadelphii navždy. Hráči jako ty už nejsou, vzkazuje Jágr

Lindros ve Philadelphii navždy. Hráči jako ty už…

Od čtvrtka visí pod stropem haly ve Philadelphii nový dres, ten s číslem 88. Je zbytečné poznamenávat, že patří…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…