Test Auto.cz

BMW X3 xDrive35d – Stále ve formě

14.6. 2013
Verdikt
 

Tři sta koní pod kapotou, to by mohlo značit pořádný sporťák. Nebo jedno z nejrychlejších SUV na trhu.

Druhá generace BMW X3 s interním kódem F25 jezdí po světě již třetí rok a v současné konkurenci středních SUV je jedním z posledních, kdo čeká na modernizaci. Vždyť Mercedes-Benz své GLK loni radikálně přepracoval a Audi k průběžným vylepšením Q5 před půl rokem přidalo omlazení designu.

X3 to proto nemá v poslední době jednoduché. Tedy alespoň letmým pohledem se to může zdát, stačí ale bližší průzkum technických parametrů, abychom si uvědomili, že Mnichovští vlastně mohou být v klidu. Jejich zástupce je znatelně větší než GLK a zároveň výrazně prostornější než zvenku srovnatelná Q5. Navíc má špičkovou osmistupňovou automatickou převodovku od firmy ZF a širokou paletu motorů.

obrázek [600 x 333]  

Spektrum čtyř- a šestiválcových turbodieselů sahá od 105 do 230 kW. K testu jsme zvolili nejsilnější z nich, dobře známý dvojitě přeplňovaný třílitr, který se v X3 označuje xDrive35d. Jedná se o stejný motor, jaký najdeme například v 535d nebo 640d, svých 630 Newtonmetrů dává k dispozici v pásmu 1500 až 2500 min-1 a výkon vrcholí v extrémních 4400 min-1.

Čísla ale nedokážou zprostředkovat způsob, jakým tenhle super motor s X3 hýbe. Nástup síly je okamžitý, doplněný o neuvadající gradaci a dnes nevídanou schopnost hnát se rychle do otáček. Perfektní agregát navíc doplňuje skvělá převodovka – jednotlivé rychlosti jsou poskládány krátce za sebou a automat je dokáže řadit s kadencí, jakou může dvouspojkový S tronic v Audi nebo 7G-Tronic od Mercedes-Benzu jenom závidět. Elektronika přitom dokáže hbitě reagovat na změny jízdního stylu, takže po rychlém předjížděcím manévru mohou během pár chvil spadnout otáčky do režimu zvýšeného volnoběhu.

Turbodiesel má charakteristický zvuk, který je mnohem více šestiválcový než dieselový. Abyste zaslechli typický vznětový klapot, musíte se pořádně zaposlouchat nebo vystoupit. Udávaných 6,1 l na 100 km je tabulkovým mýtem, ovšem i tak na dálnici motor při 130 km/h točí pouhých 1900 min-1 a Evropu umí křižovat s průměrem 8,5 l na 100 km. Na těžké SUV s více než třísetkoňovým motorem to je vpravdě úctyhodný výkon.

Neodmyslitelnou výbavou vozu je pohon všech kol (základní turbodiesel sDrive18d koupíte jako zadokolku), v případě BMW elektronicky řízený xDrive. K aktivnímu rozdělování točivého momentu mezi nápravy se přidává také systém Performance Control, který přibrzďováním kol nahrazuje nápravové diferenciály. Výsledkem je působivá a veskrze efektivní prezentace síly.

obrázek [600 x 386]  

V utažených zatáčkách automobil hledá hranici protočení vnitřního předního kola, zatímco zadní kola vůz postrkují po směru oblouku. Taková jízda je bezpečná, předvídatelná a hlavně zábavná. Svůj podíl na tom má i mimořádně přesné řízení, do kterého se nepřenáší ani náznak hnací síly od předních kol.

X3 se dokáže se vztyčenou hlavou vypořádat i s tou nejzamotanější okreskou, nejvíce toho předvede ale na kvalitním asfaltu. Automobil s chirurgickou přesností sleduje pohyby volantu a mírnými náklony karoserie dává najevo, kde leží limity podvozku. Stačí sledovat rytmus zatáček a vůz se stane perfektním strojem, který zvládne mnohem víc než nudné a pomalé přesouvání z bodu A do bodu B. Naopak na řidičskou chybu zdvořile upozorní, i když elektronika je samozřejmě připravena zachránit téměř jakoukoliv situaci.

Abyste okusili tyto vlastnosti naplno, je potřeba nespecifikovat automobil s M paketem a adaptivními tlumiči. V případě BMW X3 se ale tato investice vyplatí, aspoň pokud stojíte o radost z jízdy. O komfort je přitom postaráno, vůz je sice tužší, ovšem na osmnáctipalcových kolech tlumí stejně vyspěle jako 5 Gran Turismo.

JAKE.auto.cz: Vše o BMW X3 na jednom místě

obrázek [600 x 295]  

První cena vozu925.000 Kč (sDrive18d/105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.385.000 Kč (xDrive35d/230 kW)
Základní cena testovaného vozu1.385.000 Kč (xDrive35d/230 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.742.600 Kč (xDrive35d/230 kW)

Plusy

  • Tichý motor s ohromující silou
  • Poměr dynamického potenciálu a reálné spotřeby
  • Fantastický osmistupňový automat
  • Schopnosti podvozku při dynamické jízdě
  • Kvalitně zpracovaný interiér, materiály
  • Poměr vnějších rozměrů a vnitřního prostoru

Minusy

  • Luxusní výbava jenom za vysoké příplatky
  • Extravagantní prvky vnějšího designu
  • Po sklopení zadních opěradel nevzniká rovná plocha
  • Do malé výšky se otevírající víko kufru
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 xDrive35d

Cena v základní výbavě: 1 385 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 742 600 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, Stabilizační systém DSC s rozšířenými funkcemi: asistent pro rozjezd do kopce, vysoušení brzd, pohotovost brzd a kompenzace vadnutí, Kontrola tlaku v pneumatikách, Litá 18" kola "V-spoke 307" s pneumatikami 245/50, Elektromechanická parkovací brzda, Osmistupňová samočinná převodovka Steptronic, Stálý pohon všech čtyř kol xDrive s variabilním přenosem točivého momentu, Mlhová světla, Denní svícení, Sklopitelná zadní opěradla dělená v poměru 3:2, Automatická klimatizace, Start-stop, Dálkově ovládané centrální zamykání...

Výbava testovaného vozu:Advantage paket (+96.800 Kč): multifunkční volant, automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru, síťka oddělující zavazadlový prostor, vnější zpětná zrcátka s automatickým zacloňováním a sklápěním, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, přední a zadní parkovací čidla, dešťový senzor a automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, bixenonové světlomety, tempomat
M sportovní paket (+109.300 Kč): sportovní podvozek, kožený volant, litá 18‘‘ M kola, sportovní převodovka s řazením pod volantem, Performance Control, variabilní sportovní řízení, čalounění stropu v barvě antracitu, sportovní sedadla, hliníkové obložení interiéru, prahové lišty se symbolem M, aerodynamický paket.
Metalíza (+21.350 Kč), adaptivní tlumiče (+19.325 Kč), couvací zpětná (+17.800 Kč), elektrické nastavení sedadel s pamětí pro řidiče (+27.950 Kč), navigace Professional (+59.725 Kč), bluetooth handsfree (+5.350 Kč).

Indové se chystají na český trh s léčivy Indové se chystají na český trh s léčivy

Evropský trh s generickými léky čeká velké přeskupení…

Člen rozpočtové rady: Vláda rezignovala na snahu snížit dluh Člen rozpočtové rady: Vláda rezignovala na snahu snížit dluh

Plánované schodky státního rozpočtu na následující tři…

Ředitel středočeské záchranky rezignoval kvůli Rathově kauze Ředitel středočeské záchranky rezignoval kvůli Rathově kauze

Ředitel středočeské záchranné služby Martin Houdek…

Maláčová podle exnáměstka MPSV chybovala při udílení dotací Maláčová podle exnáměstka MPSV chybovala při udílení dotací

Kandidátka na ministryni práce Jana Maláčová (ČSSD) se…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X3 xDrive35d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 230 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 630 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 249
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5.8 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1600
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1925 / 590
Rozměr pneu:245/50 r18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4648
b) šířka (mm): 1881
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1616
f) rozchod vzadu (mm): 1632
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 580
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X3 xDrive35d – Stále ve formě







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 



Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné! Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné!

Svolávací akce se u velkých automobilek většinou týkají…

BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M

Nabídka sportovní divize M se v blízké budoucnosti patrně…

 



 
Renault Zoe R90 – Na elektřinu do Brna a zpátky?

Renault Zoe R90 – Na elektřinu do Brna a zpátky?

Dnes 12:50

V Evropě jde o nejprodávanější elektromobil, v tuzemsku je ale Renault Zoe žhavou novinkou. Přijíždí rovnou ve verzi s velkými akumulátory, které slibují pohádkový dojezd.




Blesk.cz

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Vážné zranění jí překazilo plány! Zpěvačka Eva Pilarová (78) zrušila účast na akci, jelikož musela po ošklivém…

Nejopuštěnějšího muže na světě zachytily kamery: Poslední člen vyvražděného kmene žije už 22 let sám

Nejopuštěnějšího muže na světě zachytily kamery:…

Na internetu se objevily dech beroucí záběry. Poslední známý přeživší z Amazonského kmene, který vyvraždili…

 

iSport.cz

Tour ONLINE: Po náročných horách oddych, 13. etapa potěší sprintery

Tour ONLINE: Po náročných horách oddych, 13. etapa…

Po extrémně náročných etapách na Tour de France, které si vyžádaly konec hned několika sprinterů, čeká cyklisty…

ANALÝZA Sportu: Proč je favoritem Slavia a Plzeň jen mírně zaostává?

ANALÝZA Sportu: Proč je favoritem Slavia a Plzeň jen…

Obhájí Plzeň titul, sesadí ji přes léto sladěnější Slavia, nebo obživne naposledy klopýtající kolos jménem…

 

Reflex.cz

Novou generaci Američanů vychovávají digitální asistentky

Novou generaci Američanů vychovávají digitální asistentky

Rozsvítí světla, pustí hudbu, přečtou zprávy a také zodpoví takřka všechny zvídavé dotazy. Digitální asistentky…

Coloursový reflexář Milana Tesaře: Vladivojna La Chia aneb Maminky na podium patří!

Coloursový reflexář Milana Tesaře: Vladivojna La…

Do soutěže, které z kapel se svou „tajnou noční“ produkcí podaří zbourat stan Reflexu, výrazně promluvila…