Test Auto.cz

BMW X3 xDrive35d – Stále ve formě

14.6. 2013
Verdikt
 

Tři sta koní pod kapotou, to by mohlo značit pořádný sporťák. Nebo jedno z nejrychlejších SUV na trhu.

Druhá generace BMW X3 s interním kódem F25 jezdí po světě již třetí rok a v současné konkurenci středních SUV je jedním z posledních, kdo čeká na modernizaci. Vždyť Mercedes-Benz své GLK loni radikálně přepracoval a Audi k průběžným vylepšením Q5 před půl rokem přidalo omlazení designu.

X3 to proto nemá v poslední době jednoduché. Tedy alespoň letmým pohledem se to může zdát, stačí ale bližší průzkum technických parametrů, abychom si uvědomili, že Mnichovští vlastně mohou být v klidu. Jejich zástupce je znatelně větší než GLK a zároveň výrazně prostornější než zvenku srovnatelná Q5. Navíc má špičkovou osmistupňovou automatickou převodovku od firmy ZF a širokou paletu motorů.

obrázek [600 x 333]  

Spektrum čtyř- a šestiválcových turbodieselů sahá od 105 do 230 kW. K testu jsme zvolili nejsilnější z nich, dobře známý dvojitě přeplňovaný třílitr, který se v X3 označuje xDrive35d. Jedná se o stejný motor, jaký najdeme například v 535d nebo 640d, svých 630 Newtonmetrů dává k dispozici v pásmu 1500 až 2500 min-1 a výkon vrcholí v extrémních 4400 min-1.

Čísla ale nedokážou zprostředkovat způsob, jakým tenhle super motor s X3 hýbe. Nástup síly je okamžitý, doplněný o neuvadající gradaci a dnes nevídanou schopnost hnát se rychle do otáček. Perfektní agregát navíc doplňuje skvělá převodovka – jednotlivé rychlosti jsou poskládány krátce za sebou a automat je dokáže řadit s kadencí, jakou může dvouspojkový S tronic v Audi nebo 7G-Tronic od Mercedes-Benzu jenom závidět. Elektronika přitom dokáže hbitě reagovat na změny jízdního stylu, takže po rychlém předjížděcím manévru mohou během pár chvil spadnout otáčky do režimu zvýšeného volnoběhu.

Turbodiesel má charakteristický zvuk, který je mnohem více šestiválcový než dieselový. Abyste zaslechli typický vznětový klapot, musíte se pořádně zaposlouchat nebo vystoupit. Udávaných 6,1 l na 100 km je tabulkovým mýtem, ovšem i tak na dálnici motor při 130 km/h točí pouhých 1900 min-1 a Evropu umí křižovat s průměrem 8,5 l na 100 km. Na těžké SUV s více než třísetkoňovým motorem to je vpravdě úctyhodný výkon.

Neodmyslitelnou výbavou vozu je pohon všech kol (základní turbodiesel sDrive18d koupíte jako zadokolku), v případě BMW elektronicky řízený xDrive. K aktivnímu rozdělování točivého momentu mezi nápravy se přidává také systém Performance Control, který přibrzďováním kol nahrazuje nápravové diferenciály. Výsledkem je působivá a veskrze efektivní prezentace síly.

obrázek [600 x 386]  

V utažených zatáčkách automobil hledá hranici protočení vnitřního předního kola, zatímco zadní kola vůz postrkují po směru oblouku. Taková jízda je bezpečná, předvídatelná a hlavně zábavná. Svůj podíl na tom má i mimořádně přesné řízení, do kterého se nepřenáší ani náznak hnací síly od předních kol.

X3 se dokáže se vztyčenou hlavou vypořádat i s tou nejzamotanější okreskou, nejvíce toho předvede ale na kvalitním asfaltu. Automobil s chirurgickou přesností sleduje pohyby volantu a mírnými náklony karoserie dává najevo, kde leží limity podvozku. Stačí sledovat rytmus zatáček a vůz se stane perfektním strojem, který zvládne mnohem víc než nudné a pomalé přesouvání z bodu A do bodu B. Naopak na řidičskou chybu zdvořile upozorní, i když elektronika je samozřejmě připravena zachránit téměř jakoukoliv situaci.

Abyste okusili tyto vlastnosti naplno, je potřeba nespecifikovat automobil s M paketem a adaptivními tlumiči. V případě BMW X3 se ale tato investice vyplatí, aspoň pokud stojíte o radost z jízdy. O komfort je přitom postaráno, vůz je sice tužší, ovšem na osmnáctipalcových kolech tlumí stejně vyspěle jako 5 Gran Turismo.

JAKE.auto.cz: Vše o BMW X3 na jednom místě

obrázek [600 x 295]  

První cena vozu925.000 Kč (sDrive18d/105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.385.000 Kč (xDrive35d/230 kW)
Základní cena testovaného vozu1.385.000 Kč (xDrive35d/230 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.742.600 Kč (xDrive35d/230 kW)

Plusy

  • Tichý motor s ohromující silou
  • Poměr dynamického potenciálu a reálné spotřeby
  • Fantastický osmistupňový automat
  • Schopnosti podvozku při dynamické jízdě
  • Kvalitně zpracovaný interiér, materiály
  • Poměr vnějších rozměrů a vnitřního prostoru

Minusy

  • Luxusní výbava jenom za vysoké příplatky
  • Extravagantní prvky vnějšího designu
  • Po sklopení zadních opěradel nevzniká rovná plocha
  • Do malé výšky se otevírající víko kufru
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 xDrive35d

Cena v základní výbavě: 1 385 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 742 600 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, Stabilizační systém DSC s rozšířenými funkcemi: asistent pro rozjezd do kopce, vysoušení brzd, pohotovost brzd a kompenzace vadnutí, Kontrola tlaku v pneumatikách, Litá 18" kola "V-spoke 307" s pneumatikami 245/50, Elektromechanická parkovací brzda, Osmistupňová samočinná převodovka Steptronic, Stálý pohon všech čtyř kol xDrive s variabilním přenosem točivého momentu, Mlhová světla, Denní svícení, Sklopitelná zadní opěradla dělená v poměru 3:2, Automatická klimatizace, Start-stop, Dálkově ovládané centrální zamykání...

Výbava testovaného vozu:Advantage paket (+96.800 Kč): multifunkční volant, automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru, síťka oddělující zavazadlový prostor, vnější zpětná zrcátka s automatickým zacloňováním a sklápěním, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, přední a zadní parkovací čidla, dešťový senzor a automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, bixenonové světlomety, tempomat
M sportovní paket (+109.300 Kč): sportovní podvozek, kožený volant, litá 18‘‘ M kola, sportovní převodovka s řazením pod volantem, Performance Control, variabilní sportovní řízení, čalounění stropu v barvě antracitu, sportovní sedadla, hliníkové obložení interiéru, prahové lišty se symbolem M, aerodynamický paket.
Metalíza (+21.350 Kč), adaptivní tlumiče (+19.325 Kč), couvací zpětná (+17.800 Kč), elektrické nastavení sedadel s pamětí pro řidiče (+27.950 Kč), navigace Professional (+59.725 Kč), bluetooth handsfree (+5.350 Kč).

V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy

Část areálu podniku Severochema v Liberci je v plamenech.…

Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum

Sněmovní volby by nyní vyhrálo hnutí ANO se ziskem 28,5…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok

Téměř 80 procent developerů chce letos v Praze zvýšit…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X3 xDrive35d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 230 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 630 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 249
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5.8 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1600
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1925 / 590
Rozměr pneu:245/50 r18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4648
b) šířka (mm): 1881
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1616
f) rozchod vzadu (mm): 1632
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 580
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X3 xDrive35d – Stále ve formě







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné! Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné!

Svolávací akce se u velkých automobilek většinou týkají…

BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M

Nabídka sportovní divize M se v blízké budoucnosti patrně…

 



 
Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

VW Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

Dnes 10:52

Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové přeplňované srdce zcela jiné možnosti.




Blesk.cz

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

V pondělí až 32, v úterý až 31, ve středu až 27, ve čtvrtek až 26 a v pátek až 27 stupňů Celsia. Takové jsou…

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami ho vítali demonstranti

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami…

Neslavně začala návštěva prezidenta Miloše Zemana na jižní Moravě. Při příjezdu k brněnskému hejtmanství jej…

 

iSport.cz

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného Češi vyzvou Německo

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného…

Zlatá tretra Ostrava přichází s unikátní atletickou novinkou. V 56. ročníku (28. června 2017) se na Městském…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…

Alena Doláková z Hollywoodu:  Můj LaLa Land nejen s Emmou Stoneovou

Alena Doláková z Hollywoodu: Můj LaLa Land nejen s…

Mladá česká herečka Alena Doláková sice žije v L.A., o čemž každý týden píše na reflex.cz, ale někdy taky musí…