Test Auto.cz

BMW X4 M40i – Masakrální Málem eMkové Monstrum

11.7. 2016
Verdikt
 

Může sportovní auto vážit dvě tuny a mít na výšku 1,6 metru? A pokud ano, není to trošku plýtvání talentem?

„Stojí to dole v garážích, je to šeredný a jede naprosto neskutečně,“ dostávám v redakci instrukce společně s (bez)klíčky od BMW X4 M40i. Víc jsem ani vědět nepotřeboval, vlastně ani tohle ne. Iksčtyřku opravdu nelze přehlédnout a to nejen kvůli jejím proporcím, ale i pro provokativně modrý lak karoserie. A hezká opravdu není, navíc jí chybí i ta koňská dávka arogance větší X6, což rapidně snižuje její kredit, ale když si tohle zákazníci žádají, proč jim to nedat…

Na druhou stranu obrovská kola, vyčuhující zpoza lehce vytažených lakovaných lemů blatníků, poupravený zadní nárazník a agresivní příď si rozhodně respekt zjednat dokáží, zvlášť v kombinaci s modro-modro-červenou trikolórou a označením M40i, naznačujícím, že jde o kousek z chovu divize BMW M Performance.

Klaustrofobická terapie

Jestli usedáte do X4 s určitou představou o SUV střední třídy, připravte se na menší šok. Většina o kategorii menších kompaktních esúvéček má kabinu prostornější a to jak vpředu, tak vzadu a v kufru taktéž. Čelní okno je nezvykle blízko, extrémně široký středový tunel nenechává pravé noze řidiče moc místa, na zadních sedadlech má i osoba s výškou pod 180 cm hlavu v kontaktu s čalouněním stropu a podsazením se zase dostane do těsné blízkosti tradičně tvrdých plastových zadních čel předních opěradel. Pětisetlitrový kufr není sice úplně malý, ale o třídu menší SUV už si nás také naučila na poněkud lepší hodnoty.

obrázek [600 x 404]  

Ale najde se tu i pár pozitiv. Bavorácké volanty byla vždycky radost držet a tenhle není výjimkou. Zdá se mi sice poněkud většího průměru, může však mást doslova miniaturní střed, tím evokuje „kormidla“ ve starých autech, což se mi líbí. Měření to ale potvrzuje, má 37 cm, přičemž dnes už je ve sportovních autech běžné mít 36 a méně, na druhou stranu zjišťuji, že mně to vůbec nevadí. Parádní jsou i sedadla, kombinují pohodlí a boční vedení, vyhoví tedy na dlouhých trasách i při ostřejším svezení, potěší i tradiční možnost prodloužení sedáku. Problém není ani s nalezením ideální pozice a ergonomií kabiny. V rozhraní iDrive se pohybuji spíše stylem pokus-omyl, ale snadnost ovládání infotainmentu je v dnešních autech spíše otázkou zvyku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X4 M40i

Cena v základní výbavě: 1 863 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 863 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP (DSC), čelní a boční airbagy, dvouzónová klimatizace, kontrola tlaku v pneumatikách, zadní parkovací čidla, mlhovky, bixenonové světlomety, vyhřívané trysky ostřikovačů, asistent pro jízdu z kopce, elektrická okna všech dveří a vnější zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládané víko zavazadelníku, elektromechanická parkovací brzda, bezklíčové spouštění motoru, sportovní kožený volant atd.

Výbava testovaného vozu:neuvedena

Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X4 M40i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 265 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 465 / 1350 - 5250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 7 / 8.6
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1400
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1915 / 590
Rozměr pneu:245/45 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1634
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1810
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1040 / 1250
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):925
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 475
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X4 M40i – Masakrální Málem eMkové Monstrum







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



BMW X4 v březnu skončí. Kdy se dočkáme nástupce? BMW X4 v březnu skončí. Kdy se dočkáme nástupce?

Po čtyřech letech opustí automobilový svět první generace…

BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar D240 – Nekonkurující si konkurenti BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar D240 – Nekonkurující si konkurenti

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…