Test Auto.cz

BMW X4 M40i – Masakrální Málem eMkové Monstrum

11.7. 2016
Verdikt
 

Může sportovní auto vážit dvě tuny a mít na výšku 1,6 metru? A pokud ano, není to trošku plýtvání talentem?

„Stojí to dole v garážích, je to šeredný a jede naprosto neskutečně,“ dostávám v redakci instrukce společně s (bez)klíčky od BMW X4 M40i. Víc jsem ani vědět nepotřeboval, vlastně ani tohle ne. Iksčtyřku opravdu nelze přehlédnout a to nejen kvůli jejím proporcím, ale i pro provokativně modrý lak karoserie. A hezká opravdu není, navíc jí chybí i ta koňská dávka arogance větší X6, což rapidně snižuje její kredit, ale když si tohle zákazníci žádají, proč jim to nedat…

Na druhou stranu obrovská kola, vyčuhující zpoza lehce vytažených lakovaných lemů blatníků, poupravený zadní nárazník a agresivní příď si rozhodně respekt zjednat dokáží, zvlášť v kombinaci s modro-modro-červenou trikolórou a označením M40i, naznačujícím, že jde o kousek z chovu divize BMW M Performance.

Klaustrofobická terapie

Jestli usedáte do X4 s určitou představou o SUV střední třídy, připravte se na menší šok. Většina o kategorii menších kompaktních esúvéček má kabinu prostornější a to jak vpředu, tak vzadu a v kufru taktéž. Čelní okno je nezvykle blízko, extrémně široký středový tunel nenechává pravé noze řidiče moc místa, na zadních sedadlech má i osoba s výškou pod 180 cm hlavu v kontaktu s čalouněním stropu a podsazením se zase dostane do těsné blízkosti tradičně tvrdých plastových zadních čel předních opěradel. Pětisetlitrový kufr není sice úplně malý, ale o třídu menší SUV už si nás také naučila na poněkud lepší hodnoty.

obrázek [600 x 404]  

Ale najde se tu i pár pozitiv. Bavorácké volanty byla vždycky radost držet a tenhle není výjimkou. Zdá se mi sice poněkud většího průměru, může však mást doslova miniaturní střed, tím evokuje „kormidla“ ve starých autech, což se mi líbí. Měření to ale potvrzuje, má 37 cm, přičemž dnes už je ve sportovních autech běžné mít 36 a méně, na druhou stranu zjišťuji, že mně to vůbec nevadí. Parádní jsou i sedadla, kombinují pohodlí a boční vedení, vyhoví tedy na dlouhých trasách i při ostřejším svezení, potěší i tradiční možnost prodloužení sedáku. Problém není ani s nalezením ideální pozice a ergonomií kabiny. V rozhraní iDrive se pohybuji spíše stylem pokus-omyl, ale snadnost ovládání infotainmentu je v dnešních autech spíše otázkou zvyku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X4 M40i

Cena v základní výbavě: 1 863 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 863 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP (DSC), čelní a boční airbagy, dvouzónová klimatizace, kontrola tlaku v pneumatikách, zadní parkovací čidla, mlhovky, bixenonové světlomety, vyhřívané trysky ostřikovačů, asistent pro jízdu z kopce, elektrická okna všech dveří a vnější zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládané víko zavazadelníku, elektromechanická parkovací brzda, bezklíčové spouštění motoru, sportovní kožený volant atd.

Výbava testovaného vozu:neuvedena

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X4 M40i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 265 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 465 / 1350 - 5250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 7 / 8.6
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1400
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1915 / 590
Rozměr pneu:245/45 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1634
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1810
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1040 / 1250
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):925
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 475
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X4 M40i – Masakrální Málem eMkové Monstrum







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



BMW X4 M40i má českou cenu, je o 309.400 Kč dražší než xDrive35i BMW X4 M40i má českou cenu, je o 309.400 Kč dražší než xDrive35i

Nejsilnější verzi řady X4 představilo BMW už na začátku…

BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016

BMW oficiálně představilo nejostřejší verzi modelu X4.…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…