Test Auto.cz

BMW X4 M40i – Masakrální Málem eMkové Monstrum

11.7. 2016
Verdikt
 

Může sportovní auto vážit dvě tuny a mít na výšku 1,6 metru? A pokud ano, není to trošku plýtvání talentem?

„Stojí to dole v garážích, je to šeredný a jede naprosto neskutečně,“ dostávám v redakci instrukce společně s (bez)klíčky od BMW X4 M40i. Víc jsem ani vědět nepotřeboval, vlastně ani tohle ne. Iksčtyřku opravdu nelze přehlédnout a to nejen kvůli jejím proporcím, ale i pro provokativně modrý lak karoserie. A hezká opravdu není, navíc jí chybí i ta koňská dávka arogance větší X6, což rapidně snižuje její kredit, ale když si tohle zákazníci žádají, proč jim to nedat…

Na druhou stranu obrovská kola, vyčuhující zpoza lehce vytažených lakovaných lemů blatníků, poupravený zadní nárazník a agresivní příď si rozhodně respekt zjednat dokáží, zvlášť v kombinaci s modro-modro-červenou trikolórou a označením M40i, naznačujícím, že jde o kousek z chovu divize BMW M Performance.

Klaustrofobická terapie

Jestli usedáte do X4 s určitou představou o SUV střední třídy, připravte se na menší šok. Většina o kategorii menších kompaktních esúvéček má kabinu prostornější a to jak vpředu, tak vzadu a v kufru taktéž. Čelní okno je nezvykle blízko, extrémně široký středový tunel nenechává pravé noze řidiče moc místa, na zadních sedadlech má i osoba s výškou pod 180 cm hlavu v kontaktu s čalouněním stropu a podsazením se zase dostane do těsné blízkosti tradičně tvrdých plastových zadních čel předních opěradel. Pětisetlitrový kufr není sice úplně malý, ale o třídu menší SUV už si nás také naučila na poněkud lepší hodnoty.

obrázek [600 x 404]  

Ale najde se tu i pár pozitiv. Bavorácké volanty byla vždycky radost držet a tenhle není výjimkou. Zdá se mi sice poněkud většího průměru, může však mást doslova miniaturní střed, tím evokuje „kormidla“ ve starých autech, což se mi líbí. Měření to ale potvrzuje, má 37 cm, přičemž dnes už je ve sportovních autech běžné mít 36 a méně, na druhou stranu zjišťuji, že mně to vůbec nevadí. Parádní jsou i sedadla, kombinují pohodlí a boční vedení, vyhoví tedy na dlouhých trasách i při ostřejším svezení, potěší i tradiční možnost prodloužení sedáku. Problém není ani s nalezením ideální pozice a ergonomií kabiny. V rozhraní iDrive se pohybuji spíše stylem pokus-omyl, ale snadnost ovládání infotainmentu je v dnešních autech spíše otázkou zvyku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X4 M40i

Cena v základní výbavě: 1 863 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 863 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP (DSC), čelní a boční airbagy, dvouzónová klimatizace, kontrola tlaku v pneumatikách, zadní parkovací čidla, mlhovky, bixenonové světlomety, vyhřívané trysky ostřikovačů, asistent pro jízdu z kopce, elektrická okna všech dveří a vnější zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládané víko zavazadelníku, elektromechanická parkovací brzda, bezklíčové spouštění motoru, sportovní kožený volant atd.

Výbava testovaného vozu:neuvedena

Život Romy Schneiderové nebyl samá tragédie a závislost, říká filmová historička Život Romy Schneiderové nebyl samá tragédie a závislost, říká filmová historička

Herečka Romy Schneiderová sice zemřela v roce 1982, svými…

Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X4 M40i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 265 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 465 / 1350 - 5250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 7 / 8.6
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1400
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1915 / 590
Rozměr pneu:245/45 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1634
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1810
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1040 / 1250
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):925
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 475
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X4 M40i – Masakrální Málem eMkové Monstrum







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



BMW X4 v březnu skončí. Kdy se dočkáme nástupce? BMW X4 v březnu skončí. Kdy se dočkáme nástupce?

Po čtyřech letech opustí automobilový svět první generace…

BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar D240 – Nekonkurující si konkurenti BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar D240 – Nekonkurující si konkurenti

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV…

 



 
Tohle jsou nejlepší motory roku 2019 podle WardsAuto. Je to hodně různorodý výběr!

Tohle jsou nejlepší motory roku 2019 podle WardsAuto. Je to hodně různorodý výběr!

Dnes 07:00

Mezi nejlepší pohonné jednotky roku se letos dostal osmiválec, čtyřválec s variabilním kompresním poměrem i elektrický agregát.




Blesk.cz

Když si Eben pustí pusu na špacír: Nejlepší hlášky StarDance!

Když si Eben pustí pusu na špacír: Nejlepší hlášky…

Co slovo, to perla. Moderátor StarDance Marek Eben vypouští během přímých přenosů z úst takové vtípky, že se…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Washington prohrál počtvrté za sebou, Golden State skvěle otočil zápas

Washington prohrál počtvrté za sebou, Golden State…

Basketbalisté Washingtonu prohráli v NBA počtvrté za sebou. Český rozehrávač Tomáš Satoranský při porážce…

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze, Stronati trefil břevno

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze,…

Fotbalisté Baníku Ostrava v předehrávce 19. kola FORTUNA:LIGY na svém hřišti remizovali se Sigmou Olomouc 0:0.…

 

Reflex.cz

Cibulák se zastřeleným lvem pro mladou generaci. Designer vrací do módy populární nádobí

Cibulák se zastřeleným lvem pro mladou generaci.…

Česká streetwearová značka My Dear Clothing, za kterou stojí návrhář Zbyněk Štandera a stylista Marek Volf,…

Nezvěte si domů na Vánoce zloděje! Tomuto chování se o svátcích raději vyhněte

Nezvěte si domů na Vánoce zloděje! Tomuto chování se…

Vánoční období je mezi zloději velmi populární. Podle policejních statistik kriminality z loňského prosince bylo…