Citroën DS4 1,6 THP – Když pejsek s kočičkou umí

Citroën DS4 1,6 THP – Když pejsek s kočičkou umí

 
 

Vezmeme hatchback, přidáme rysy SUV a detaily z kupé, osladíme čokoládovou barvou a opepříme silným motorem.

DS bývala Bertoniho bohyní. Dnes tato zkratka označuje virtuální značku Citroënu, která se drží hesla Different Spirit. Pod číslicí 4 se ukrývá model, který není jen značně jiný než běžná C4 ale liší se i od menšího sourozence DS3.

Kompaktní Citroën pro 21. století nově interpretuje avantgardní podstatu značky. Kreativně navržená karoserie kombinuje prvky zavedených kategorií – mohla by být běžným hatchbackem, ale rezignuje na praktické aspekty tohoto typu. Aby byla kupé, přebývá ji jeden pár dveří a chybí ponton, a jako SUV vypadá jen náznakem.

K tomu se přidává podvozek, který konečně dokáže držet i v zatáčkách krok s konkurencí, a v případě verze THP s manuální převodovkou také silný benzinový motor o rovných 200 koních.

obrázek [600 x 372]  

A tak zatímco Peugeot má ryzí kupé RCZ, Citroën vyráží do boje o náročného zákazníka s takto nezvyklým mixem. Konkurence se hledá těžko – snad je jí Alfa Romeo Giulietta nebo Audi A3. Za zajímavý nápad Francouzům tleskáme. Ne každý potřebuje hatchback, který bude vzorem praktičnosti, ale kdo by nechtěl auto, které se líbí a dokáže zaujmout?

Uvnitř ale nadšení poněkud chladne. Aby DS4 uvnitř nabídla maximum, je potřeba objednat kožené čalounění Havana a palubní desku obšitou kůží – v součtu za 64 tisíc korun. Ani jedno ale testovaný vůz nemá, místo toho na nás čeká černá palubní deska z měkčeného plastu převzatá přímo z C4 a druhé nejvyšší provedení čalounění spoléhá na poněkud divokou kombinaci černé a bílé kůže.

Celkový dojem je přesto pozitivní, po přesednutí z C4 ale málo výjimečný. Sedí se sice vysoko, ale sedadla nabízí příjemně sevřené boční vedení. Interiér vyvolává dojem kvality, který podporuje volbou materiálů – volant s perforovanou kůží, decentní kovový dekor nebo černé čalounění stropu se snaží přiblížit vůz prémiové kategorii.

obrázek [600 x 453]  

Kdyby Citroën věnoval víc péče jednotlivým detailům, nebudeme se zdráhat označit jeho počin za prémiový. Bohužel se nelze ubránit rozpakům, když plasty na středovém tunelu při tlaku zboku povrzávají, když boční okna při zajetí do dobře odhlučněného plastového rámu plesknou a když se schéma řazení vyražené do kožené hlavice řadicí páky začíná už po osmi tisících kilometrech vytrácet.

To jsou ale jen drobné kaňky na kráse. Citroën vykročil správnou cestou, když vsadil na kvalitu zpracování a seriózní design. Problémem DS4 není ani tak přímá konkurence (k interiéru Alfy Romeo Giulietta lze směřovat více výhrad než u Citroënu) jako sourozenec z vlastní stáje – C4 totiž dokáže v nejvyšších verzích nabídnout skoro to samé.

A jen pro úplnost: ano, okna v zadních dveřích nelze stáhnout ani vyklopit – ale kdo to v autě určeném primárně pro dva opravdu potřebuje? To spíš zamrzí nemožnost připlatit si za střešní okno. Citroën tuto záležitost odbyl standardně instalovanou položkou panoramatické čelní okno, které zasahuje k hlavám předních pasažérů.

obrázek [600 x 406]  

Na silnici DS4 pracuje velmi podobně již zmíněné Alfě. Jízda je tuhá, ale stále pohodlná. Jednoduše se vyvaruje natřásání posádky, ale i pohupování. Překvapivá je hlavně kvalita odpružení ve spojení s nízkoprofilovými 18palcovými pneumatikami. Opravdu velké nerovnosti dá samozřejmě stylový Citroën pocítit, na směr jízdy ale vliv přesto nemají.

Radost ze svezení podporuje vynikající přilnavost, výborná odolnost proti bočnímu přetížení, přesně reagující řízení a přesvědčivý účinek brzd. Potěší i na francouzský vůz nečekaně přesná kulisa řazení s malými vůlemi a přesným pohybem páky. Horší je to už ale se spojkou, která funguje na více méně náhodném principu. Kdyby byl její chod jistější a záběr přesnější, nechyběla by dynamickému svezení s DS4 příslovečná třešnička.

Odečtená spotřeba palivaCitroën DS4 THP
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]7,4
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]3000
Průměrná rychlost jízdy 100km/h [l/100 km]5,8
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]2500

A motor? 200koňová šestnáctistovka přeplňovaná dvoukomorovým turbodmychadlem jede v DS4 pěkně. Na její služby je spoleh ve všech režimech – těsně nad volnoběhem i před červeným polem. Volbu převodového stupně si proto neurčují možnosti pohonné jednotky, ale nálada řidiče na konkrétní zvukovou frekvenci motoru.

Nevýhodou kombinace silného motoru a pohonu předních kol je tahání za volant při plné akceleraci ze zatáček. Tento způsob interakce ale k rychlým kompaktním předokolkám jaksi patří… Mimo této drobné výhrady ale nejsilnější turbo skvěle ladí k cestovně-dynamickému charakteru auta. Výsledek je působivější než u větší, dražší a co do techniky podvozku složitější C5.

obrázek [600 x 306]  

Čekat od DS4 sportovní výkony je zbytečné – kompaktní obratnost, velmi jisté jízdní vlastnosti a silný motor jsou ale jistotou, kterou doplňuje komfort v německém slova smyslu. Zajímavý mix hothache a cestovního auta je navíc zjemněn luxusními prvky a poněkud přiostřen stylistickými narážkami na kategorii SUV.

První cena vozu459.900,- Kč (DS4 VTi Design)
První cena vozu s testovanou motorizací654.900,- Kč (DS4 THP Sport)
Základní cena testovaného vozu654.900,- Kč (DS4 THP Sport)
Cena testovaného vozu vč. příplatků715.500,- Kč (DS4 THP Sport)

Plusy

  • Působivý a originální vzhled
  • Kvalitní design, materiály a až na drobné výjimky zpracování interiéru
  • Výborné odhlučnění interiéru
  • Vynikající tlumení nerovností a překonávání bočního přetížení
  • Dobré jízdní vlastnosti, snadná ovladatelnost
  • Přesné řazení, účinné brzdy
  • Silný motor, odpovídající jízdní dynamika

Minusy

  • Špatný výhled vzad z místa řidiče
  • Temný interiér v zadní části, omezený výhled ze zadních sedadel
  • Rázy v řízení od předních kol na špatném povrchu
  • Okna v zadních dveřích, která není možné spustit
  • Příliš velké množství ovládacích prvků na volantu
  • Vyšší cena
  • Nedostupnost některých „prémiových“ prvků výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën DS4 1,6 THP

Cena v základní výbavě: 654 900 Kč Cena v testované výbavě: 715 500 Kč

Základní výbava:Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce s možností odpojení airbagu spolujezdce, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, bezpečnostní pásy vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu, 3 x bezpečnostní tříbodové pásy vzadu, na krajních sedadlech s omezovačem tahu, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu, vzadu signalizace rozepnutí bezpečnostního pásu, 5 x výškově nastavitelné opěrky hlavy, 2 x bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady, automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru za jízdy (automatická deaktivace v případě dopravní nehody), ABS + EBD + EBA + samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění, ESP + ASR + Pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Start Assist), Intelligent Traction Control - ITC, automatická elektrická parkovací brzda, systém sledování mrtvého úhlu, variabilní posilovač řízení, ukazatel řazení rychlostních stupňů, palubní počítač a ukazatel vnější teploty, programovatelný tempomat + omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, přední parkovací asistent se systémem změření volného místa pro parkování, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými diodami bočního osvětlení, samočinné sklápění zrcátek při couvání, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a kožená hlavice a manžeta řadicí páky, hliníkové pedály a hliníková opěrka nohy, možnost volby tónů zvukových výstrah (4 varianty), panoramatické akustické čelní sklo, tónovaná skla, zatmavená skla zadních oken, automatická dvouzónová klimatizace s funkcí REST, klimatizovaná a osvětlená přihrádka spolujezdce, pylový a prachový filtr, denní svícení, přídavné diodové světlomety, přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, osvětlení interiéru a zavazadlového prostoru, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, tlumené diody v horní části panoramatického akustického čelního skla, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů (funkce "Guide Me Home"), stěrač zadního okna, protisluneční posuvné clony, rádio RD5 s přehrávačem CD / MP3 (bi-tuner, AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, ovládání na volantu, audio zásuvka typu jack), Connecting Box: Bluetooth (hands free, ovládání na volantu, integrovaný mikrofon) + USB Box, CITROËN e-Touch (mikrofon, reproduktor, karta SIM), lavice ve druhé řadě se sklopným opěradlem děleným v poměru 2/3 - 1/3, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, vVýškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelné bederní opěrky předních sedadel s masážní funkcí v bederní oblasti, středová loketní opěrka pro přední sedadla s úložným prostorem, středová loketní opěrka pro druhou řadu sedadel s otvorem na lyže, čalounění v černé perforované kůži "Claudia" v kombinaci s hnědou kůží Habana, specifické vkládané textilní koberečky, hlavice a manžeta řadicí páky čalouněná v černé kůži, Vkládané textilní koberečky, zapalovač a popelník, kryt zavazadlového prostoru, odkládací prostory ve středové konzole, v palubní desce či v panelech předních i zadních dveří, odkládací zásuvka pod sedadlem řidiče, odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce, zásuvka 12V ve druhé řadě sedadel, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, přenosná samonabíjecí kapesní svítilna, zásuvka 230V v odkládacím prostoru středové loketní opěrky mezi předními sedadly, 4 hliníkové disky kol "Brisbane" 7.5 x 18, pneumatiky 225/45 R18, sada pro bezdemontážní opravu defektu pneumatiky, Pack Look: přední maska chladiče se spodní chromovanou lištou, chromované okenní lišty bočních dveří, přední nárazník a sloupky dveří v černé lesklé barvě, kryty a stojky vnějších zpětných zrcátek, vnější kliky dveří a zadní spojler v barvě karoserie, chromovaná lišta na zadním nárazníku, ozdobná hliníková prahová lišta předních dveří, boční ochranné lišty v barvě karoserie / v černé barvě v kombinaci s chromem, Pack City: Zadní parkovací asistent, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými diodami bočního osvětlení, přenosná samonabíjecí kapesní svítilna, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, chromovaná lišta na zadním nárazníku, Pack Comfort: Automatická dvouzónová klimatizace s funkcí REST, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, tlumené diody v horní části panoramatického akustického čelního skla, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů (funkce "Guide Me Home"), možnost volby tónů zvukových výstrah (4 varianty), Pack Sport: 4 hliníkové disky kol "Brisbane" 7.5 x 18, pneumatiky 225/45 R18, boční ochranné lišty v barvě karoserie / v černé barvě v kombinaci s chromem.

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak Hnědá Hickory (13.900,-), Pack Security 2: Bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací, výsuvné ostřikovače světlometů, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), vyhřívaná přední sedadla (3 stupně intenzity vyhřívání), detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách (29.900,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (podélné nastavení, nastavení sklonu sedáku a opěradla, výška sedáku) s pamětí polohy (16.900,-)

Český export letos zaznamená historický rekord. Přidaná hodnota zůstává stejná Český export letos zaznamená historický rekord. Přidaná hodnota zůstává stejná

Množství výrobků a služeb vyvezených z Česka má být letos…

Berní úředníci dostávají odměny za to, s jakým nasazením doměřují daně firmám Berní úředníci dostávají odměny za to, s jakým nasazením doměřují daně firmám

Finanční správa vyplácí berním úředníkům odměny v…

 
Technické údaje
Motor Citroën DS4 1,6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 275 / 1700 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.2 / 6.4
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1021
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1316 / 504
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4275
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1523
d) rozvor (mm): 2612
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1526
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 710 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Citroën DS4 1,6 THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 6
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS4 1,6 THP – Když pejsek…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu

Značka DS se od Citroënu oddělila nejprve v Říši středu,…

Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback

Modernizovaný crossover DS 4 se představí na autosalonu…

 



 
Uber zintenzivnil testy aut bez řidiče. Vystavěl pro ně falešné městečko plné nástrah

Uber zintenzivnil testy aut bez řidiče. Vystavěl pro ně falešné městečko plné nástrah

Dnes 13:56

Společnost Uber nechala postavit falešné město, ve kterém testuje schopnosti autonomních vozů. A plánuje jej rozšiřovat!




Blesk.cz

Bolest Bokové i láska Solaříkové: V kalendáři se známé tváře spojily pro dobrou věc

Bolest Bokové i láska Solaříkové: V kalendáři se…

Nejenom, že jsou slavní, ale také mají srdce na pravém místě. Herci David Prachař (58), David Kraus (37) nebo…

Legendární Kindle si teď můžete vzít do vany. Amazon představil vodotěsný Oasis

Legendární Kindle si teď můžete vzít do vany. Amazon…

Splňuje stupeň krytí IPx8, což znamená, že výrobce garantuje hodinu dva metry pod hladinou, aniž by dovnitř…

 

iSport.cz

Mladíček chytal v LM. Chyba i chvála od Mourinha: Měli jsme na něj taktiku

Mladíček chytal v LM. Chyba i chvála od Mourinha:…

Nejde o to, jestli je hráč dost starý, ale zda je dost dobrý, řekl kdysi Johan Cruyff. Právě touhle filozofií se…

Hudlerovu kariéru ohrožují záhadné problémy, léčí ho doktor celebrit

Hudlerovu kariéru ohrožují záhadné problémy, léčí ho…

Kariéra jednoho z nejžádanějších českých hokejových útočníků poslední dekády Jiřího Hudlera (33) se dostala do…

 

Reflex.cz

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do vlády s Babišem je v zájmu vlasti, říká Švejnar

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do…

Prakticky všechny přední strany vylučují povolební spolupráci s Andrejem Babišem a jeho hnutím ANO. Podle…

Český doktor House: Imunolog Jaroslav Svoboda o kouření, které (někdy) prospívá zdraví

Český doktor House: Imunolog Jaroslav Svoboda o…

Imunolog Jaroslav Svoboda dělá velmi podobnou práci jako Hugh Laurie v americkém seriálu Dr. House – přijímá…