Test Auto.cz

Fiat 500X 1.6 MultiJet II DDCT – Džíp s italským šarmem

6.4. 2018
Verdikt
 

Nemůžete se rozhodnout, zda chtít dršňácké SUV, nebo raději elegantní vůz? Fiat 500X umí oba charaktery.

Fiat 500X je v době mohutně expandující kategorie malých SUV trochu zapomenutým vozem a přitom je tu mnohem déle než vozy typu Seat Arona, Hyundai Kona nebo VW T-Roc. Prodává se již od roku 2015, a přesto zatím neprošel výraznějším faceliftem. Dokáže však držet krok s modernějšími konkurenty? To jsme se ptali za volantem verze s turbodieselem 1.6 MultiJet (88 kW) v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou.

Spolupráce vznětového agregátu s automatem přitom v kategorii malých SUV dnes není vůbec typická. Seat Arona naftové motory vůbec nenabízí, jiné modely jako Peugeot 2008Renault Captur zase odmítají kombinovat turbodiesel s automatem. Prý je to moc drahé. Pravda, základních 509.900 korun za 500X s testovanou naftovou šestnáctistovkou je na první pohled vcelku dost, jenže třeba sourozenec Jeep Renegade s tou samou technikou přijde na 639.500 korun. A tak se to najednou jeví jako zajímavá nabídka.

Fiat 500X – srovnání s konkurencí
ModelFiat 500XJeep RenegadeOpel Mokka XSuzuki Vitara
Motor1.6 MultiJet1.6 MultiJet1.6 CDTI1.6 DDiS
Pohon4x24x24x24x4
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]88/375088/3750100/3500-400088/3750
Točivý moment [N.m/min]320/1750320/1750320/2000-2250320/1750
Převodovka6DS6DS6A6DS
Max. rychlost [km/h]186178188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,510,210,312,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,54,94,5
Základní cena [Kč]509.900639.500546.900584.900

Armádní fešák

Zajímavý je také vzhled auta. Fiat 500X i po třech letech v prodeji vypadá jednoduše skvěle. V jeho případě retroprvky pětistovky dokázali designéři perfektně zakomponovat do celku, což se třeba o MPV 500L říci nedá. Výsledkem je auto vypadající jako zvýšený hatchback, který díky oplastované spodní části karoserii vypadá nečekaně drsňácky. Zkrátka takový džíp s italským stylem.

Testovaný kousek je konkrétně varianta S-Design Cross, která má vedle charakteristických nárazníků s bytelnými ochrannými prvky třeba tmavě lakované detaily, jako jsou kliky dveří, lišta v přídi nebo kryty vnějších zrcátek. Specialitou jsou i kola s měděně zbarvenými středy. Testovaný exemplář byl navíc lakován matnou zelenou Alpi, dodávanou za příplatek 36.000 Kč, která drsňácký charakter ještě zdůrazní. Je to snad stejný odstín zelené jako na armádních vozidlech.

V testované kombinaci motoru 1.6 MultiJet II (88 kW) a dvouspojkové převodovky přijde varianta S-Design Cross na 579.900 korun, přičemž za tuto částku dostanete třeba xenonové světlomety, mlhovky, tempomat, manuální klimatizaci nebo elektrické ovládání předních i zadních oken. Další výbava je pak za přijatelné částky - automatická klimatizace stojí 8.000 Kč, adaptivní tempomat 6.000 Kč a automatické přepínání tlumených a dálkových světel 2.700 korun.

Italské mouchy

Jestliže zvenku byste věk 500X nehádali, uvnitř si přece jen uvědomíte, že na trhu jsou i modernější auta. Hlavně navigace TomTom s 6,5palcovým displejem je doslova retro kousek. Malá tlačítka ztěžují ovládání, nízké rozlišení kazí přehled (z parkovací kamery ve finále moc neuvidíte) a nepotěší ani hlemýždí tempo načítání map. Mizernou navigaci se ale Fiat už rozhodl napravit, aktuálně už je na trhu 500X modelového roku 2018 s modernějším multimediálním systém s větším, sedmipalcovým displejem, který by měl reagovat na kritiku starší verze.

obrázek [600 x 380]  

Alespoň že je displej navigace díky umístění na vrchu palubní desky hezky na očích, oceňujeme též velká tlačítka a ovladače na středovém panelu, díky čemuž nebudete nikde šátrat a složitě se trefovat do tlačítek. Líbí se nám i logika některých ovladačů. Když jednou stop-start vypnete, zůstane vypnutý i po dalším nastartování. A vypnout lze i adaptivní tempomat, respektive lze ho přepnout na běžný, udržující rychlost bez ohledu na vozidla vpředu, což se někdy hodí více než neustálé zpomalování a zrychlování kvůli okolnímu provozu. Šikovný je i palubní počítač, který dokáže zobrazit nepřeberné množství údajů, včetně natlakování turbodmychadla nebo aktuálního stavu nabití baterie.

K samotnému prostoru řidiče ale výhrady máme. Volant má zbytečně tlustá ramena, a tak se nedrží zrovna pohodlně. Přístrojový štít tvořený třemi kruhovými ukazateli je pak možná na pohled hezký, v praxi ale jeho koncepce nedává příliš smysl. Největší kruh totiž tvoří displej palubního počítače, takže ve výsledku je vlevo umístěný rychloměr poměrně malý a hůře čitelný. Nedávalo by větší smysl, aby hlavní pozici s největším ciferníkem zaujal právě on? Výhled do stran pak omezují tlusté A sloupky a nejlepší to není ani s výhledem vzad kvůli malému zadnímu oknu.

Kvitujeme ale výše ukotvená sedadla, do nichž se snadno nasedá. Navíc opravdu rychle hřejí, což za chladných rán jistě oceníte. Mohla by mít ale větší boční vedení a měkčí hlavovou opěrku, tvrdá kulatá opěrka bohužel preferuje vzhled před funkcí. Široký rozsah nastavení volantu pak znamená, že ideální pozici si dokážou najít řidiči různých postav. Dlouhá volicí páka je navíc pěkně po ruce.

TEST 2015: Fiat 500X 1.6 MultiJet – Anděl s ďáblem na zrcátku

Vpředu navíc budete mít hromadu prostoru v oblasti ramen i místa nad hlavou. To při usazení se dozadu už je to horší. Se svými 182 centimetry mám před koleny i nad hlavou jen minimální rezervu. Krátké sedáky navíc vyhoví jen drobnějším pasažérům, a tak je to ve výsledku prostor hlavně pro děti.

A nijak velký není ani zavazadlový prostor, objem 350 litrů je v dané kategorii spíše průměrná hodnota, s níž si na větších výletech vystačí leda tak bezdětný pár. Pochválit ale musíme jeho pravidelné tvary nebo fakt, že se pod podlahu ještě vejde 18palcová rezerva. Naopak se nám nelíbí chybějící háčky nebo notně nakloněná rovina po sklopení zadních sedadel. Z hlediska odkládacích prostorů uvnitř zaujmou hlavně kapsy ve dveřích, do nichž se vejde 1,5litrová láhev. Před spolujezdcem jsou pak hned dvě schránky, nejsou ale zrovna moc velké.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat 500X 1.6 MultiJet II DDCT

Cena v základní výbavě: 579 900 Kč Cena v testované výbavě: 737 600 Kč

Základní výbava:Zatmavená zadní okna, střešní ližiny, chromovaná koncovka výfuku, 17palcová kola z lehkých slitin, kožený volant, specifické nárazníky S-Design, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, manuální klimatizace, tempomat, sada na opravdu pneumatik, šest airbagů, přední mlhovky, xenonové světlomety, přepínáč jízdních režimů, rádio s ovládáním na volantu, sedmipalcovým dotykovým displejem a bluetooth.

Výbava testovaného vozu:Matná zelená Alpi (+36.000,-), navigace (+11.500,-), paket Winter – vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla (+9.500,-), paket City – zadní parkovací kamera, elektricky sklopná zrcátka, zadní parkovací senzory (+12.000,-), 18palcová kola (+5.000,-), plnohodnotná rezerva (+5.500,-), paket Smart – automatická klimatizace, bezklíčový start a vstup (+13.000,-), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+2.800,-), adaptivní tempomat (+6.000,-) atd.

Příčina havárie Sojuzu byla možná stejná jako v roce 1986 Příčina havárie Sojuzu byla možná stejná jako v roce 1986

Příčina havárie rakety Sojuz z 11. října, kvůli níž…

Banky mají závažný problém: trápí se s digitální revolucí Banky mají závažný problém: trápí se s digitální revolucí

Pouhé dvě pětiny zobchodovaných hypoték čerpají Češi…

V Sorosově rezidenci našli výbušninu V Sorosově rezidenci našli výbušninu

Americká policie v pondělí našla výbušninu v poštovní…

 

Štítky SUV Fiat Testy

Technické údaje
Motor Fiat 500X 1.6 MultiJet II DDCT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 4 / 4.3
Emise CO2:113
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 910
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1320 / 575
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4273
b) šířka (mm): 1796
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Fiat 500X 1.6 MultiJet II DDCT – Džíp s…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 






 
Deset zajímavostí o airbagu, které jste možná ještě neslyšeli

Deset zajímavostí o airbagu, které jste možná ještě neslyšeli

Dnes 08:00

Které auto mělo jako první airbag? Jaký je rozdíl mezi ACRS a SRS? Kdy se objevil první airbag v Evropě? Přinášíme desítku zajímavostí týkající se airbagů.




Blesk.cz

Místo opravy střechy strhli verandu a...utekli! Klempíř s tesařem se chovali jako Pat a Mat

Místo opravy střechy strhli verandu a...utekli!…

Drtilové žijí v téhle obci poblíž Brna už třetí generaci. Jejich syn Jan (54) se rozhodl rodinný dům z roku 1910…

Kalousek ani Gazdík zatím nemají pozvánku na státní vyznamenání. Jak to Hrad vysvětlil?

Kalousek ani Gazdík zatím nemají pozvánku na státní…

Už v neděli udělí prezident Miloš Zeman další státní vyznamenání. Tentokrát se ponesou v duchu 100. výročí…

 

iSport.cz

Malík o odchodech na FAČR: Berbr v tom není, umím se s ním pohádat

Malík o odchodech na FAČR: Berbr v tom není, umím se…

Žádný černokněžník Berbr v tom není. Michal Prokeš musel odejít, protože jsme se nemohli shodnout na jeho…

Plzeňský svátek v Madridu. Hubník a spol. sbírali selfie, Limberský skóroval

Plzeňský svátek v Madridu. Hubník a spol. sbírali…

PŘÍMO Z MADRIDU | Fotky, selfie, ohromené výrazy. Hráči Viktorie v pondělí krátce po sedmé hodině večerní poprvé…

 

Reflex.cz

Švýcarsko zavedlo aplikaci, která upozorňuje občany na všechny nenadálé události. Proč to nejde v Česku?

Švýcarsko zavedlo aplikaci, která upozorňuje občany…

České politické strany před posledními volbami slibovaly všechno. Otázkou ale je, proč například úřady nezavedou…

Norsko se omluvilo ženám, které po válce trpěly perzekucí za intimní styky s nacisty

Norsko se omluvilo ženám, které po válce trpěly…

Norská premiérka Erna Solbergová se jménem vlády omluvila ženám, jež byly po druhé světové válce perzekuovány za…