Test Auto.cz

Fiat 500X 1.6 MultiJet II DDCT – Džíp s italským šarmem

6.4. 2018
Verdikt
 

Nemůžete se rozhodnout, zda chtít dršňácké SUV, nebo raději elegantní vůz? Fiat 500X umí oba charaktery.

Fiat 500X je v době mohutně expandující kategorie malých SUV trochu zapomenutým vozem a přitom je tu mnohem déle než vozy typu Seat Arona, Hyundai Kona nebo VW T-Roc. Prodává se již od roku 2015, a přesto zatím neprošel výraznějším faceliftem. Dokáže však držet krok s modernějšími konkurenty? To jsme se ptali za volantem verze s turbodieselem 1.6 MultiJet (88 kW) v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou.

Spolupráce vznětového agregátu s automatem přitom v kategorii malých SUV dnes není vůbec typická. Seat Arona naftové motory vůbec nenabízí, jiné modely jako Peugeot 2008Renault Captur zase odmítají kombinovat turbodiesel s automatem. Prý je to moc drahé. Pravda, základních 509.900 korun za 500X s testovanou naftovou šestnáctistovkou je na první pohled vcelku dost, jenže třeba sourozenec Jeep Renegade s tou samou technikou přijde na 639.500 korun. A tak se to najednou jeví jako zajímavá nabídka.

Fiat 500X – srovnání s konkurencí
ModelFiat 500XJeep RenegadeOpel Mokka XSuzuki Vitara
Motor1.6 MultiJet1.6 MultiJet1.6 CDTI1.6 DDiS
Pohon4x24x24x24x4
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]88/375088/3750100/3500-400088/3750
Točivý moment [N.m/min]320/1750320/1750320/2000-2250320/1750
Převodovka6DS6DS6A6DS
Max. rychlost [km/h]186178188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,510,210,312,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,54,94,5
Základní cena [Kč]509.900639.500546.900584.900

Armádní fešák

Zajímavý je také vzhled auta. Fiat 500X i po třech letech v prodeji vypadá jednoduše skvěle. V jeho případě retroprvky pětistovky dokázali designéři perfektně zakomponovat do celku, což se třeba o MPV 500L říci nedá. Výsledkem je auto vypadající jako zvýšený hatchback, který díky oplastované spodní části karoserii vypadá nečekaně drsňácky. Zkrátka takový džíp s italským stylem.

Testovaný kousek je konkrétně varianta S-Design Cross, která má vedle charakteristických nárazníků s bytelnými ochrannými prvky třeba tmavě lakované detaily, jako jsou kliky dveří, lišta v přídi nebo kryty vnějších zrcátek. Specialitou jsou i kola s měděně zbarvenými středy. Testovaný exemplář byl navíc lakován matnou zelenou Alpi, dodávanou za příplatek 36.000 Kč, která drsňácký charakter ještě zdůrazní. Je to snad stejný odstín zelené jako na armádních vozidlech.

V testované kombinaci motoru 1.6 MultiJet II (88 kW) a dvouspojkové převodovky přijde varianta S-Design Cross na 579.900 korun, přičemž za tuto částku dostanete třeba xenonové světlomety, mlhovky, tempomat, manuální klimatizaci nebo elektrické ovládání předních i zadních oken. Další výbava je pak za přijatelné částky - automatická klimatizace stojí 8.000 Kč, adaptivní tempomat 6.000 Kč a automatické přepínání tlumených a dálkových světel 2.700 korun.

Italské mouchy

Jestliže zvenku byste věk 500X nehádali, uvnitř si přece jen uvědomíte, že na trhu jsou i modernější auta. Hlavně navigace TomTom s 6,5palcovým displejem je doslova retro kousek. Malá tlačítka ztěžují ovládání, nízké rozlišení kazí přehled (z parkovací kamery ve finále moc neuvidíte) a nepotěší ani hlemýždí tempo načítání map. Mizernou navigaci se ale Fiat už rozhodl napravit, aktuálně už je na trhu 500X modelového roku 2018 s modernějším multimediálním systém s větším, sedmipalcovým displejem, který by měl reagovat na kritiku starší verze.

obrázek [600 x 380]  

Alespoň že je displej navigace díky umístění na vrchu palubní desky hezky na očích, oceňujeme též velká tlačítka a ovladače na středovém panelu, díky čemuž nebudete nikde šátrat a složitě se trefovat do tlačítek. Líbí se nám i logika některých ovladačů. Když jednou stop-start vypnete, zůstane vypnutý i po dalším nastartování. A vypnout lze i adaptivní tempomat, respektive lze ho přepnout na běžný, udržující rychlost bez ohledu na vozidla vpředu, což se někdy hodí více než neustálé zpomalování a zrychlování kvůli okolnímu provozu. Šikovný je i palubní počítač, který dokáže zobrazit nepřeberné množství údajů, včetně natlakování turbodmychadla nebo aktuálního stavu nabití baterie.

K samotnému prostoru řidiče ale výhrady máme. Volant má zbytečně tlustá ramena, a tak se nedrží zrovna pohodlně. Přístrojový štít tvořený třemi kruhovými ukazateli je pak možná na pohled hezký, v praxi ale jeho koncepce nedává příliš smysl. Největší kruh totiž tvoří displej palubního počítače, takže ve výsledku je vlevo umístěný rychloměr poměrně malý a hůře čitelný. Nedávalo by větší smysl, aby hlavní pozici s největším ciferníkem zaujal právě on? Výhled do stran pak omezují tlusté A sloupky a nejlepší to není ani s výhledem vzad kvůli malému zadnímu oknu.

Kvitujeme ale výše ukotvená sedadla, do nichž se snadno nasedá. Navíc opravdu rychle hřejí, což za chladných rán jistě oceníte. Mohla by mít ale větší boční vedení a měkčí hlavovou opěrku, tvrdá kulatá opěrka bohužel preferuje vzhled před funkcí. Široký rozsah nastavení volantu pak znamená, že ideální pozici si dokážou najít řidiči různých postav. Dlouhá volicí páka je navíc pěkně po ruce.

TEST 2015: Fiat 500X 1.6 MultiJet – Anděl s ďáblem na zrcátku

Vpředu navíc budete mít hromadu prostoru v oblasti ramen i místa nad hlavou. To při usazení se dozadu už je to horší. Se svými 182 centimetry mám před koleny i nad hlavou jen minimální rezervu. Krátké sedáky navíc vyhoví jen drobnějším pasažérům, a tak je to ve výsledku prostor hlavně pro děti.

A nijak velký není ani zavazadlový prostor, objem 350 litrů je v dané kategorii spíše průměrná hodnota, s níž si na větších výletech vystačí leda tak bezdětný pár. Pochválit ale musíme jeho pravidelné tvary nebo fakt, že se pod podlahu ještě vejde 18palcová rezerva. Naopak se nám nelíbí chybějící háčky nebo notně nakloněná rovina po sklopení zadních sedadel. Z hlediska odkládacích prostorů uvnitř zaujmou hlavně kapsy ve dveřích, do nichž se vejde 1,5litrová láhev. Před spolujezdcem jsou pak hned dvě schránky, nejsou ale zrovna moc velké.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat 500X 1.6 MultiJet II DDCT

Cena v základní výbavě: 579 900 Kč Cena v testované výbavě: 737 600 Kč

Základní výbava:Zatmavená zadní okna, střešní ližiny, chromovaná koncovka výfuku, 17palcová kola z lehkých slitin, kožený volant, specifické nárazníky S-Design, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, manuální klimatizace, tempomat, sada na opravdu pneumatik, šest airbagů, přední mlhovky, xenonové světlomety, přepínáč jízdních režimů, rádio s ovládáním na volantu, sedmipalcovým dotykovým displejem a bluetooth.

Výbava testovaného vozu:Matná zelená Alpi (+36.000,-), navigace (+11.500,-), paket Winter – vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla (+9.500,-), paket City – zadní parkovací kamera, elektricky sklopná zrcátka, zadní parkovací senzory (+12.000,-), 18palcová kola (+5.000,-), plnohodnotná rezerva (+5.500,-), paket Smart – automatická klimatizace, bezklíčový start a vstup (+13.000,-), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+2.800,-), adaptivní tempomat (+6.000,-) atd.

Vládní politika je jen čekání na další krizi, říká novinář Petr Fischer Vládní politika je jen čekání na další krizi, říká novinář Petr Fischer

Novinář Petr Fischer po nuceném odchodu z Českého…

Sberbank loni vydělala 377 milionů korun Sberbank loni vydělala 377 milionů korun

Růst úrokových sazeb na trhu a zájem drobných klientů…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Nenabiješ, nevyjedeš Zápisník Jiřího Liebreicha: Nenabiješ, nevyjedeš

Necestujte, pokud to není absolutně nezbytné. Takové…

Švachula si na úplatcích přišel na miliony korun Švachula si na úplatcích přišel na miliony korun

Bývalý místostarosta městské části Brno-střed Jiří…

 

Štítky SUV Fiat Testy

Technické údaje
Motor Fiat 500X 1.6 MultiJet II DDCT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 4 / 4.3
Emise CO2:113
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 910
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1320 / 575
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4273
b) šířka (mm): 1796
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Fiat 500X 1.6 MultiJet II DDCT – Džíp s…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá! Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na…

 






 
Firma GKN prý přišla na to, jak udělat elektromobily opravdu rychlé

Firma GKN prý přišla na to, jak udělat elektromobily opravdu rychlé

Dnes 08:00

Pod označením Twinster od společnosti GKN si asi každý automobilový nadšenec vybaví Ford Focus RS. Jenže Twinster má snad ještě větší potenciál v elektromobilitě.




Blesk.cz

Kytarový mág Pavlíček skončil v nemocnici: Vážná operace páteře!

Kytarový mág Pavlíček skončil v nemocnici: Vážná…

Skladatel a kytarový bůh Michal Pavlíček (63) má za sebou dost nepříjemné chvilky. Kvůli vážným problémům musel…

Místostarosta z ANO kasíroval tučné úplatky. Švachula přihrál zakázky za 180 milionů

Místostarosta z ANO kasíroval tučné úplatky.…

Bývalý místostarosta městské části Brno-střed Jiří Švachula (dříve ANO), který je ve vazbě kvůli obvinění z…

 

iSport.cz

Tampa vyhrála základní část NHL, Stamkos vytvořil klubový rekord

Tampa vyhrála základní část NHL, Stamkos vytvořil…

Hokejisté Tampy Bay porazili v pondělním utkání NHL Arizonu 4:1 a dosáhli poprvé v historii na Prezidentovu…

Fotbalistou roku je Vaclík! Sesadil Daridu, vyhrál jako čtvrtý brankář

Fotbalistou roku je Vaclík! Sesadil Daridu, vyhrál…

Brankář Tomáš Vaclík byl poprvé v kariéře zvolen českým Fotbalistou roku. Gólman Sevilly vyhrál v 54. ročníku…

 

Reflex.cz

Nový James Bond bude vegetarián a aktivista, Bond girl jako osoba třetího pohlaví

Nový James Bond bude vegetarián a aktivista, Bond…

Nedávno do médií pronikla informace, že James Bond (v nové bondovce s pracovním názvem Shatterhand) bude jezdit…

Medvídci panda: Černobílé hvězdy každé zoo, které návštěvníci milují

Medvídci panda: Černobílé hvězdy každé zoo, které…

Denně spořádají patnáct kilo bambusu, a kdekoli se objeví, spolehlivě zvednou návštěvnost místní zoo o desítky…