Test Auto.cz

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT S-Design – Když méně je více

17.10. 2018
Verdikt
 

Italský rodinný kombík přidává ve verzi S-Design sportovní styl. Vyzkoušeli jsme vrcholné provedení s dieselem a automatem.

Čeští řidiči sice poslední dobou dávají přednost především autům kategorie SUV, pokud se ale řadíte mezi vyznavače tradičních kombíků a k tomu za něj nechcete utratit příliš mnoho peněz, jste u tipa na správné adrese. Na následujících řádcích se vám vedle toho ale pokusím vysvětlit, proč byste měli chtít tipo, ale ne přesně v této konkrétní specifikaci.

Byť vypadá tak dobře! V ceníku ho najdete v kolonce S-Design a jedná se o vrcholnou výbavovou verzi. Jde o obdobu sportovně laděných provedení jako je GT-Line nebo ST-Line u jiných značek. Poznáte ho podle černě lakované mřížky chladiče, černá jsou také zrcátka nebo rámečky okolo mlhovek.

Fiat Tipo S-Design: Je libo Itala se sportovnějším stylem?

A když k tomu přihodíte ještě nějakou zajímavou barvu, třeba jako v našem případě šedý pastelový lak Metropolit, je tipo na pohled moc pěkné auto. Především pak v kontextu jeho ceny. Přestože jde o jeden z nejdostupnějších kombíků na našem trhu, nepostrádá švih, vyvážené proporce ani zajímavé detaily.

Standardně tipo stojí na sedmnáctkách, ale náš kus měl ještě o palec větší kola (+ 8.000 Kč). Tím je však výčet exteriérových změn u konce, žádné větší nárazníky, spoiler na zádi nebo snad výrazná koncovka výfuku. Fiat se navíc verzí S-Design vůbec nikde nechlubí žádným odznáčkem nebo plaketou.

Robustní a prostorný

Z trojice karosářských verzí je kombík logicky tou nejpraktičtěji založenou, ovšem hatchback zdaleka nestrádá tolik, jak by se mohlo zdát. Dokáže nabídnout solidně velký a dobře přístupný zavazadelník o objemu 440 litrů. Kombík není o tolik větší, s 550 litry se obecně řadí spíše k průměru, kufr je ale velmi dobře využitelný, disponuje dvojitou podlahou a za příplatek (2.000 Kč) může mít i rezervu.

Prostoru pro posádku je dostatek vpředu i vzadu, byť někteří konkurenti nabídnou více místa na hlavu. V oblasti loktů ovšem tipo nabídne prostoru nadprůměrně, na zadních sedadlech také potěší vysoko umístěný sedák, který dobře podepře stehna. Sedadla jsou obecně spíše tvrdší, záda z nich však nebolí ani při delším cestování. Za zmínku stojí, že v případě verze S-Design jsou sedadla čalouněna v kombinaci eko kůže a textilu. U jiných verzí se vůbec nenabízí, standardem jsou textilní sedadla a za příplatek mohou být kompletně čalouněna ekologickou kůží, takže jde o takovou kombinaci obou možností.

Interiér na první pohled vypadá také útulně, při podrobnějším zkoumání ale odhalíte zjevné snahy o šetření. Robustnost mu naštěstí nechybí, některé použité materiály však působí lacině. Snaha snížit náklady naštěstí nešla na vrub použitelnosti, omezila se jen na tu a tam méně kvalitní plasty, případně na drobné ústupky v podobě například trochu chatrněji působících páček pod volantem.

obrázek [600 x 382]  

Jednoduše řešená palubní deska je přehledná, volant se silnějším věncem se dobře drží, ovladače jsou velké a mají jistý chod. Ergonomie je bez výhrad, prakticky všechno je příjemně po ruce, snad jedině s výjimkou tlačítek vyhřívání sedadel, která jsou nešťastně utopená v odkládacím prostoru. Čím naopak Fiat potěšil, byl systém stop-start, který si pamatoval nastavení, takže jej nebylo potřeba při každé jízdě deaktivovat.

Poněkud archaickým dojmem působí multimediální systém. Obrazovka je nejvýš sedmipalcová, což je v dnešní době spíše podprůměr. Neoslní ani grafika s malými tlačítky, systém má naštěstí rychlé reakce a snadno se ovládá. Vyloženě nepěkná je ovšem kvalita obrazu parkovací kamery, raději ušetřete těch 5.500 Kč a spokojte se jen s parkovacími senzory za 4.000 Kč.

Tipo ve verzi kombi začíná s cenou 306.900 Kč, to ovšem nebyl náš případ. Za verzi S-Design už si zastoupení značky řekne minimálně 424.900 Kč ve verzi se zážehovou čtrnáctistovkou, diesel stojí 536.900 Kč, a to i kvůli přítomnosti automatické převodovky.

Celkově je základní výbava hodně bohatá, samozřejmostí je například automatická klimatizace, tempomat nebo zmíněný multimediální systém se sedmipalcovým displejem. Zase se však tolik neliší od verze Lounge, která je o více než čtyřicet tisíc levnější.

Fiat Tipo přijíždí v edici Italia šité na míru českým zákazníkům. Vábí hlavně nízkou cenou

Náš kus měl vedle toho několik prvků příplatkové výbavy, takže to nebyl úplně příklad lidového vozu. Jeho cena se oproti té nejnižší téměř zdvojnásobila, čímž se ale také dost zásadním způsobem změnila měřítka, kterými na auto člověk pohlížel.

Tvrdé plasty v interiéru nebo malý displej multimédií u auta za tři sta, čtyři sta tisíc, se dá přejít bez povšimnutí, pokud už vybíráte auto za cenu přes půl milionu, logicky na kvalitu interiéru kladete o poznání větší nároky. A tady tipo příliš neobstojí, tedy ve srovnání s auty jako je focus, octavia nebo třeba Peugeot 308. S vyšší cenou auta už zkrátka poměr ceny a užitné hodnoty není zdaleka tak dobrý jako je tomu u dostupnějších verzí, a jak se dočtete na další kapitole, platí to i pro jízdní projev.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT S-Design

Cena v základní výbavě: 536 900 Kč Cena v testované výbavě: 614 500 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední i zadní okna, manuální klimatizace, přední mlhovky, šest airbagů, rádio s ovládáním na volantu a šesti reproduktory a 7“ displejem.

Výbava testovaného vozu:Sada Deluxe (+ 27.000 Kč), Sada Visibility (+ 7.700 Kč), Paket Inteligent Safety (+ 9.600 Kč), paket Comfort (+ 4.200 Kč), Rezervní kolo (+ 2.000 Kč), Pastelová barva Metropolit (+ 13.000 Kč), Vyhřívaná přední sedadla (+ 4.600 Kč), Zadní parkovací senzory (+ 4.000 Kč), Zadní parkovací kamera (+ 5.500 Kč).

České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem

Ruský majitel kunovického výrobce letadel Aircraft…

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

 
Technické údaje
Motor Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT S-Design
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.4 / 3.9
Emise CO2:101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 550
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4571
b) šířka (mm): 1542
c) výška (mm): 1514
d) rozvor (mm): 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1542
f) rozchod vzadu (mm): 1543
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT S-Design…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Fiat Tipo S-Design: Je libo Itala se sportovnějším stylem? Fiat Tipo S-Design: Je libo Itala se sportovnějším stylem?

Sportovně laděná verze S-Design je dostupná pro Tipo s…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i brankář Manchesteru United

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i…

KOMPLETNÍ POŘADÍ OD 50. DO 1. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých…

 

Reflex.cz

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond aneb nejděsivější filmy historie

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond…

Největší slávu zažila filmová hrůza v sedmdesátých a osmdesátých letech. Nejde zapomenout na klasiky, které…

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…