25.5. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě

 

Vyloženě drsných aut na trhu už tolik není, pick-upy ale mezi ně nepochybně stále patří. Jak si proti sobě stojí takové modely od úhlavních rivalů, Fordu a VW?

Sporťáky a supersporty už nejsou tak drsné jako v minulosti, už nejsou tolik o řidičských schopnostech osoby za volantem, stále více takových modelů totiž zdůrazňuje, že v pohodě zvládnou i každodenní jízdu a že lákají i ženy. A tak kdo chce opravdu „chlapský“ vůz, musí se raději poohlédnout po nějakém muscle caru nebo pick-upu. A právě dvě taková vozidla jsme vyzvali na „chlapácký“ souboj. Který z těchto drsoňů nás zaujal více - Volkswagen Amarok, nebo Ford Ranger?

Nutno ale podotknout, že už ani pick-upy nejsou tak maskulinní a přísně účelné jako kdysi. Právě i v reakci na příchod Amaroku mnohé z nich zcivilněly a přiblížily se běžným osobním autům, ať už výbavou nebo komfortem. V hloubi duše ale stále zůstávají tvrdými hochy. Nebo ne? Uvidíme na základě souboje dvojice s dnes už ne tak běžnými motory. Jestliže testovaný Ranger využívá naftový pětiválec 3.2 TDCi, Amarok se spoléhá dokonce na šestiválec 3.0 TDI.

Pod milion to s takovou silou nejde

A jak je v našich srovnávacích testech zvykem, ještě než se vrhneme na porovnání velikosti koreb nebo průchodnost terénem, mrkneme do ceníků obou aut. A ty dokazují, že za poctivé železo s tak silným motorem pod kapotou se musí zaplatit, na testovaný Amarok i Ranger si musíte připravit přes milion korun.

Ranger sice nabízí tři různé varianty kabiny (dvoumístný Single Cab, čtyřmístný Super Cab s jedním párem dveří a pětimístný Double Cab s dvěma páry dveří), testovaný pětiválec 3.2 TDCi (147 kW) je však dodáván výhradně s čtyřdveřovou karoserií. To u Amaroku nic takového řešit nemusíte, na českém trhu je dostupný pouze jako DoubleCab.

Pořizovací nákladyFord RangerVW Amarok
ZÁKLADNÍ CENA
Motor3.2 TDCi/147 kW 6A3.0 TDI/150 kW 8A
Stupeň výbavy/cena [Kč]Limited/1.158.696Comfortline/1.030.562
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy76
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]S/SS/S
Klimatizaceautomatická dvouzónovápoloautomatická
Kola17" z lehkých slitin17" z lehkých slitin
Kožené čalounění [Kč]S49.558
Metalíza [Kč]14.90018.623
Mlhová světla vpředu [Kč]SS
Navigace [Kč]37.63139.422
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]8.470/S14.238
Rádio [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]SS
Tempomat [Kč]SS
Vyhřívané čelní sklo [Kč]S-
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč]S11.438
CELKEM s příplatky[Kč]1.219.6981.163.841
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]14.508/7.75719.756/5.508
Přední nárazník [Kč]5.9019.208
Přední blatník [Kč]4.6549.037
Čelní sklo [Kč]23.0708.247
Brzdové destičky přední [Kč]3.1594.039
Mřížka v masce chladiče [Kč]5.0895.572
Přední a zadní tlumič [Kč]3.050/3.1985.946/2.609
Hodinová sazba v servisu [Kč]700839
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]16.00017.978
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny včetně DPH, výjimkou je hodinová sazba v servisu
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5/2/124/3/12
Prodloužená záruka [Kč]7/300.000 km-

A právě Amarok se navzdory výkonnějšímu motoru s jedním válcem navíc ukazuje jako dostupnější, v testované kombinaci 3.0 TDI V6 (150 kW) a osmistupňového automatu stojí minimálně 1.030.562 korun včetně DPH (stupeň Comfortline), a když se obejdete bez samočinné převodovky, zaplatíte o 81.852 korun méně. Ano, je to tak, osmikvalt v Amaroku je všechno, jen ne levný.

To v případě zkoušeného Rangeru s pětiválcem 3.2 TDCi (147 kW) a automatem musíte vyložit na stůl alespoň 1.158.696 korun (verze Limited). Pokud si vystačíte s manuálem, ušetříte 22.990 korun. Proti Amaroku je tak příplatek za samočinné řazení o dost výhodnější. Na druhou stranu se musíte spokojit s o dost archaičtější technikou, šestistupňový automat Rangeru nepatří mezi zázraky poslední doby, jak podrobněji popíšeme v kapitole o jízdních vlastnostech.

TEST 2017: Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

Ranger ale vyšší pořizovací cenu obhajuje bohatou výbavou. Ve verzi Limited za zmíněných 1.158.696 korun totiž dostanete už kožené čalounění, zadní parkovací senzory nebo vyhřívaná přední sedadla, za které se musí u konkurenta připlácet. Navíc má standardně i vyhřívané čelní sklo (které Amarok ani nenabízí) nebo automatickou klimatizaci (Amarok má v základu poloautomatickou). A plusem Fordu je rovněž levnější příplatková výbava, jak můžete zjistit v přiložené tabulce.

To samé platí i pro ceny náhradních dílů, které jsou až na výjimky levnější právě u Rangeru. Jednou z těch výjimek je třeba čelní sklo za poměrně tučných 23.070 korun, je to ale tím, že je standardně vyhřívané. A výhodnější je i záruka Fordu, na Ranger je už v základu poskytována pětiletá, respektive do ujetí 200.000 kilometrů (podle toho, co nastane dříve), s tím, že se dá připlatit až za sedmiletou, zatímco u Amaroku je standardně 2+2 roky (respektive na 200.000 km).

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord RangerVW Amarok
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky87
Servis87
Záruky97
Průměr8,007,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ranger 3.2 TDCi

Cena v základní výbavě: 1 158 696 Kč Cena v testované výbavě: 1 280 906 Kč

Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží

Lázeňské město Poděbrady bude 30. 8. - 2. 9. 2018 opět…

Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

 
Technické údaje
Motor Ford Ranger 3.2 TDCiVolkswagen Amarok 3.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 31962967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 3000150 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 470 / 1500 - 2750500 / 1250 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175184
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.69
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 7.3 / 8.88.3 / 7.1 / 7.5
Emise CO2:231196
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):8080
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2167 / 10332128 / 792
Rozměr pneu:235/65 R17245/75 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 53625254
b) šířka (mm): 18601954
c) výška (mm): 15151844
d) rozvor (mm): 32203097
e) rozchod vpředu (mm): 1560-
f) rozchod vzadu (mm): 1560-
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850470 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9901020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940960
k) šířka vpředu (mm): 16151470
l) šířka vzadu (mm): 14801460
délka sedáku vpředu (mm): 500560
délka sedáku vzadu (mm): 440420
výška opěradla vpředu (mm): 550460
výška opěradla vzadu (mm): 620590
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



Morocco Desert Challenge: Jak tohle mohla česká posádka přežít... Morocco Desert Challenge: Jak tohle mohla česká posádka přežít...

Letošní Morocco Desert Challenge skončil pro obhájce…

Ford Ranger Raptor už má datum premiéry. Odhalení bude exotické Ford Ranger Raptor už má datum premiéry. Odhalení bude exotické

Informace o oficiální premiéře pick-upu Modrého oválu…

 



 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Včera

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…