Test Auto.cz

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – Vyzrálá revoluce

18.9. 2017
Verdikt
 

Sbohem, atmosferické motory! Paleta jednotek nového Civicu už počítá výhradně s přeplňováním. Vyzkoušeli jsme jej v útrobách pro model méně tradiční karoserie sedan.

Zní to až neuvěřitelně, ale kultovní model japonské automobilky se vyrábí již 45 let. Celosvětově jej přitom bylo prodáno více než 18,5 milionů kusů a na řadě trhů patří k vůbec nejžádanějším kouskům. Tak třeba v Kanadě byl až do roku 2012 nejprodávanějším automobilem dlouhých čtrnáct let. Aktuálně na trh přijíždí v jubilejní desáté generaci.

Není pochyb o tom, že Civic je v oboru ikonou. Již v roce 2001 se objevila také hybridní varianta, avšak mnohem více je známo jeho sportovní provedení Type R. Nejčerstvější hot-hatch v nabídce jsme ostatně vyzkoušeli krátce před začátkem prázdnin, jak jinak než na okruhu.

Type R je zbožím pro skutečné labužníky, ale s cenou převyšující 900 tisíc korun zůstává potenciální zákaznická klientela značně omezena. My jsme se v nejnovějším testu podívali na zoubek dostupnější variantě pro běžné smrtelníky. Civic není jen hatchbackem, byť toto karosářské provedení je ve světě nejznámější. Během testovacích dní nám dělal společnost sedan s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou pod kapotou, jež je nabízena coby následovník atmosferické palety. Jak se Hondě tento revoluční krok vydařil?

Odvážný jako Prius

Jestli mají jednotlivé generace Civicu nějaké společné pojítko, pak je to alespoň v posledních letech svěží a líbivý design. Pro aktuální provedení můžeme s čistým svědomím připojit i přívlastek futuristický, jelikož tohle auto na silnicích nepřehlédnete. Stejně tak na parkovištích, kde se „wow efekt“ kolemjdoucích takřka rovná modelu Prius. Není divu, exteriér obou je totiž obdobně odvážný. A to je jedině dobře!

Příď se takřka neliší od hatchbacku. Lehce zachmuřenou tvář doprovází ostré křivky, které v někom mohou vyvolat pocit přeplácanosti. Extravagantnější jedinci se ale zakoukají velmi rychle. S boční siluetou kooperuje design sedmnáctipalcových kol, jež jsou součástí výbavových stupňů Elegance a Executive. Základní provedení Comfort si musí vystačit se šestnáctkami.

Záď s plynule se svažující střechou je už o něco konvenčnější, největším výkřikem jsou tu vyseknuté světlomety do víka zavazadelníku. U něj na chvíli zůstaňme: kufr se po odjištění neotevře, musíte si pomoci vlastní silou. To bych s mávnutím ruky přehlédl, jak jsem psal již v úvodu, jde o čistokrevný sedan a s víkem si vzhledem k jeho hmotnosti poradí i křehounké dívky. Co mi ale vadilo podstatně více je absence madla pro uzavření. Kufr Civicu zavřete jen a pouze zvenčí. V letním testovacím období to problém nebyl, ale když si vzpomenu, kolik nečistot na autě vozím v zimě, rovnou bych do Civicu jako povinnou výbavu přihodil i balení vlhčených ubrousků.

obrázek [600 x 301]  

Kufr si však zaslouží i pochvalu, v základu totiž čítá 519 litrů, oficiální hodnota se sklopenými sedačkami uváděna není. Ale když už opěradla sklopíte, vzniká vzadu prostor, do kterého se vejde i televize s úhlopříčkou 130 centimetrů (to jsme fakt vyzkoušeli). Jediným omezujícím faktorem je zmenšený „tunel“, jenž po sklopení sedadel mezi nimi a kufrem samotným vzniká.

Plný pozitivních dojmů zůstávám i po usednutí za volant. V době, kdy se nám v redakční garáží střídá jedno SUV za druhým, jsem si na palubě Civicu připadal trochu jako v závodním kokpitu. Sedí se tu velmi nízko, ale zároveň neskutečně pohodlně a ideální řidičská poloha se hledá jedna radost. Vzdušnost interiéru podtrhuje nejen prostor pro posádku vpředu, ale i na zadní lavici. Tady může být pro vyšší jedince problémem snad jen ona svažující se střecha, s mými 176 centimetry jsem ale měl dostatečnou rezervou nad hlavou i v oblasti kolen.

Nejslabším místem pracoviště řidiče je pravděpodobně displej infotainmentu s navigací. Je poměrně malý a reakce se někdy dočkáte až po opakovaném dotyku. A to na pozornosti a věnování se jízdě rozhodně nepřidá. Dotykové je taktéž ovládání hlasitosti hudby (co k tomuhle výrobce vede?). Tu naštěstí obsloužíte i běžným tlačítkem přímo na volantu. Reaguje nejen na stisknutí, ale i přejetí po něm. Vcelku efektivní řešení, jen to nesmíte s rychlostí přejetí přehnat, jinak vám skoky v hlasitosti budou trhat uši. Tvrdým plastem uprostřed a zpracováním tlačítek na mě volant zprvu působil jako z přelomu tisíciletí, ale nakonec jsem si ho velmi rychle oblíbil. Kromě hudby a telefonu na něm obsloužíte i adaptivní tempomat.

Chválím Hondu, že i přes „zdotykování“ všeho možného zůstala věrná alespoň otočným knoflíkům pro nastavení teploty v autě. Jak víme z dřívějších testů, taktéž od tohoto řešení se výrobci postupně začínají odklánět. Příkladem za všechny budiž Peugeot a jeho nejnovější modely, kde si teplotu volíte přímo v infotainmentu. A to je během jízdy teprve peklo!

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Cena v základní výbavě: 734 900 Kč Cena v testované výbavě: 795 800 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatiky, Honda Sensing (varování před čelní srážkou, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek atd.), dálkově ovládané centrální zamykání, elektronická parkovací brzda, start/stop, automatická klimatizace, čtecí lampička, 8 reproduktorů, autorádio s 5“ displejem a vstupem USB, anténa ve tvaru žraločí ploutve, vyhřívaná vnější zrcátka, automatické přepínání dálkových světel a spínání při setmění, LED denní svícení atd.

Výbava testovaného vozu:17“ kola z lehkých slitin, detekce objektů mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, kožený interiér, bezklíčkový vstup a startování, vyhřívaná zadní sedadla, Multimediální LCD displej Honda Connect 2 + navigace, bezdrátové nabíjení telefonu, 10 reproduktorů, sklápění zrcátek pomocí klíčku, přední mlhovky LED, Sada Sport (+ 32 000 Kč)

Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun

Šéf výrobce sýrů Roberto Brazzale považuje za hlavní…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 134 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.7 / 5.7
Emise CO2:131
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 519 / -
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 348
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4648
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2698
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1557
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – Vyzrálá revoluce







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel

Od jara příštího roku rozšíří motorovou paletu Civicu…

Euro NCAP 2017: Honda Civic – Nedostatky v ochraně dětí stojí za čtyřmi hvězdami Euro NCAP 2017: Honda Civic – Nedostatky v ochraně dětí stojí za čtyřmi hvězdami

Honda Civic je poměrně pravidelným účastníkem testů…

 



 
Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Dnes 08:00

Ve 20. letech minulého věku soupeřilo několik pilotů a vozů o absolutní rychlostní rekord. Prim hrála značka Sunbeam.




Blesk.cz

Na Jižní spojce upadlo autobusu kolo. Směrem na Smíchov se tvoří kolony

Na Jižní spojce upadlo autobusu kolo. Směrem na…

Úterní ranní dopravní špičku komplikuje na Jižní spojce porucha autobusu, kterému upadlo kolo. Směrem na Prahu 5…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit milionovou pokutu

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit…

Hvězdný americký basketbalista Stephen Curry byl potrestán pokutou 50.000 dolarů (více než milion korun) za to,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…