Test Auto.cz

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – Vyzrálá revoluce

18.9. 2017
Verdikt
 

Sbohem, atmosferické motory! Paleta jednotek nového Civicu už počítá výhradně s přeplňováním. Vyzkoušeli jsme jej v útrobách pro model méně tradiční karoserie sedan.

Zní to až neuvěřitelně, ale kultovní model japonské automobilky se vyrábí již 45 let. Celosvětově jej přitom bylo prodáno více než 18,5 milionů kusů a na řadě trhů patří k vůbec nejžádanějším kouskům. Tak třeba v Kanadě byl až do roku 2012 nejprodávanějším automobilem dlouhých čtrnáct let. Aktuálně na trh přijíždí v jubilejní desáté generaci.

Není pochyb o tom, že Civic je v oboru ikonou. Již v roce 2001 se objevila také hybridní varianta, avšak mnohem více je známo jeho sportovní provedení Type R. Nejčerstvější hot-hatch v nabídce jsme ostatně vyzkoušeli krátce před začátkem prázdnin, jak jinak než na okruhu.

Type R je zbožím pro skutečné labužníky, ale s cenou převyšující 900 tisíc korun zůstává potenciální zákaznická klientela značně omezena. My jsme se v nejnovějším testu podívali na zoubek dostupnější variantě pro běžné smrtelníky. Civic není jen hatchbackem, byť toto karosářské provedení je ve světě nejznámější. Během testovacích dní nám dělal společnost sedan s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou pod kapotou, jež je nabízena coby následovník atmosferické palety. Jak se Hondě tento revoluční krok vydařil?

Odvážný jako Prius

Jestli mají jednotlivé generace Civicu nějaké společné pojítko, pak je to alespoň v posledních letech svěží a líbivý design. Pro aktuální provedení můžeme s čistým svědomím připojit i přívlastek futuristický, jelikož tohle auto na silnicích nepřehlédnete. Stejně tak na parkovištích, kde se „wow efekt“ kolemjdoucích takřka rovná modelu Prius. Není divu, exteriér obou je totiž obdobně odvážný. A to je jedině dobře!

Příď se takřka neliší od hatchbacku. Lehce zachmuřenou tvář doprovází ostré křivky, které v někom mohou vyvolat pocit přeplácanosti. Extravagantnější jedinci se ale zakoukají velmi rychle. S boční siluetou kooperuje design sedmnáctipalcových kol, jež jsou součástí výbavových stupňů Elegance a Executive. Základní provedení Comfort si musí vystačit se šestnáctkami.

Záď s plynule se svažující střechou je už o něco konvenčnější, největším výkřikem jsou tu vyseknuté světlomety do víka zavazadelníku. U něj na chvíli zůstaňme: kufr se po odjištění neotevře, musíte si pomoci vlastní silou. To bych s mávnutím ruky přehlédl, jak jsem psal již v úvodu, jde o čistokrevný sedan a s víkem si vzhledem k jeho hmotnosti poradí i křehounké dívky. Co mi ale vadilo podstatně více je absence madla pro uzavření. Kufr Civicu zavřete jen a pouze zvenčí. V letním testovacím období to problém nebyl, ale když si vzpomenu, kolik nečistot na autě vozím v zimě, rovnou bych do Civicu jako povinnou výbavu přihodil i balení vlhčených ubrousků.

obrázek [600 x 301]  

Kufr si však zaslouží i pochvalu, v základu totiž čítá 519 litrů, oficiální hodnota se sklopenými sedačkami uváděna není. Ale když už opěradla sklopíte, vzniká vzadu prostor, do kterého se vejde i televize s úhlopříčkou 130 centimetrů (to jsme fakt vyzkoušeli). Jediným omezujícím faktorem je zmenšený „tunel“, jenž po sklopení sedadel mezi nimi a kufrem samotným vzniká.

Plný pozitivních dojmů zůstávám i po usednutí za volant. V době, kdy se nám v redakční garáží střídá jedno SUV za druhým, jsem si na palubě Civicu připadal trochu jako v závodním kokpitu. Sedí se tu velmi nízko, ale zároveň neskutečně pohodlně a ideální řidičská poloha se hledá jedna radost. Vzdušnost interiéru podtrhuje nejen prostor pro posádku vpředu, ale i na zadní lavici. Tady může být pro vyšší jedince problémem snad jen ona svažující se střecha, s mými 176 centimetry jsem ale měl dostatečnou rezervou nad hlavou i v oblasti kolen.

Nejslabším místem pracoviště řidiče je pravděpodobně displej infotainmentu s navigací. Je poměrně malý a reakce se někdy dočkáte až po opakovaném dotyku. A to na pozornosti a věnování se jízdě rozhodně nepřidá. Dotykové je taktéž ovládání hlasitosti hudby (co k tomuhle výrobce vede?). Tu naštěstí obsloužíte i běžným tlačítkem přímo na volantu. Reaguje nejen na stisknutí, ale i přejetí po něm. Vcelku efektivní řešení, jen to nesmíte s rychlostí přejetí přehnat, jinak vám skoky v hlasitosti budou trhat uši. Tvrdým plastem uprostřed a zpracováním tlačítek na mě volant zprvu působil jako z přelomu tisíciletí, ale nakonec jsem si ho velmi rychle oblíbil. Kromě hudby a telefonu na něm obsloužíte i adaptivní tempomat.

Chválím Hondu, že i přes „zdotykování“ všeho možného zůstala věrná alespoň otočným knoflíkům pro nastavení teploty v autě. Jak víme z dřívějších testů, taktéž od tohoto řešení se výrobci postupně začínají odklánět. Příkladem za všechny budiž Peugeot a jeho nejnovější modely, kde si teplotu volíte přímo v infotainmentu. A to je během jízdy teprve peklo!

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Cena v základní výbavě: 734 900 Kč Cena v testované výbavě: 795 800 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatiky, Honda Sensing (varování před čelní srážkou, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek atd.), dálkově ovládané centrální zamykání, elektronická parkovací brzda, start/stop, automatická klimatizace, čtecí lampička, 8 reproduktorů, autorádio s 5“ displejem a vstupem USB, anténa ve tvaru žraločí ploutve, vyhřívaná vnější zrcátka, automatické přepínání dálkových světel a spínání při setmění, LED denní svícení atd.

Výbava testovaného vozu:17“ kola z lehkých slitin, detekce objektů mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, kožený interiér, bezklíčkový vstup a startování, vyhřívaná zadní sedadla, Multimediální LCD displej Honda Connect 2 + navigace, bezdrátové nabíjení telefonu, 10 reproduktorů, sklápění zrcátek pomocí klíčku, přední mlhovky LED, Sada Sport (+ 32 000 Kč)

Střelba ve Štrasburku si vyžádala několik mrtvých Střelba ve Štrasburku si vyžádala několik mrtvých

Večerní střelba v centru Štrasburku si vyžádala nejméně…

Babiš: Otázka mého možného střetu zájmů je věcí výkladu nových evropských předpisů Babiš: Otázka mého možného střetu zájmů je věcí výkladu nových evropských předpisů

Otázka údajného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše…

Německý ministr hospodářství Altmaier zhoršil odhad růstu HDP Německý ministr hospodářství Altmaier zhoršil odhad růstu HDP

Hrubý domácí produkt (HDP) Německa se v letošním roce…

INFO.CZ: Iniciativa financovaná Googlem falšovala podpisy vydavatelů INFO.CZ: Iniciativa financovaná Googlem falšovala podpisy vydavatelů

Zpravodajský web Politico před několika dny zveřejnil…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 134 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.7 / 5.7
Emise CO2:131
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 519 / -
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 348
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4648
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2698
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1557
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – Vyzrálá revoluce







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa

Myslíte si, že největší stylovka je vzít Volkswagen T1 a…

 



Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní! Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní!

Současná Honda Civic se brzy dočká modernizace. A to i…

Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu

Vlastní soutěž japonské automobilky Type R Challenge 2018…

 



 
Chcete Ford Bronco první generece jako nové? Není problém. Když máte dost peněz...

Chcete Ford Bronco první generece jako nové? Není problém. Když máte dost peněz...

Včera

Původní americký vůz Ford Bronco se vyráběl v letech 1965 až 1977. Nyní si jej můžeme koupit opět jako nový.




Blesk.cz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Nové změny ve vybírání poplatků od vývojářů oznámil o víkendu největší online obchod s hrami Steam. Ze zisku z…

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Soudní jednání v pákistánském Láhauru spěje do finále a Tereza (22) se usmívá. Stalo se snad něco, co jí dělá…

 

iSport.cz

Kovář nevěděl, co čekat. Pak rozhodl: Neupravený led? Překvapilo mě to

Kovář nevěděl, co čekat. Pak rozhodl: Neupravený…

Hokejisté Plzně slaví poprvé postup do semifinále Ligy mistrů. Rozhodujícím nájezdem o tom rozhodla čerstvá…

V Olomouci nehraje, Irák ho chce do boje o MS! Yunis už vyřizuje pas

V Olomouci nehraje, Irák ho chce do boje o MS! Yunis…

Velmi zajímavý příběh se rýsuje na Hané. Jakub Yunis, útočník Olomouce a někdejší český mládežnický…

 

Reflex.cz

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

Přes 150 zemí sdružených v OSN - světového uskupení, kde většinu tvoří reprezentanti nedemokratických režimů -…

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel čas s Vánocemi v Bílém domě

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel…

Od roku 1929 je v USA tradice, že o výzdobu vánočního stromečku se stará první dáma. A od roku 1961 každá první…