Test Auto.cz

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – Vyzrálá revoluce

18.9. 2017
Verdikt
 

Sbohem, atmosferické motory! Paleta jednotek nového Civicu už počítá výhradně s přeplňováním. Vyzkoušeli jsme jej v útrobách pro model méně tradiční karoserie sedan.

Zní to až neuvěřitelně, ale kultovní model japonské automobilky se vyrábí již 45 let. Celosvětově jej přitom bylo prodáno více než 18,5 milionů kusů a na řadě trhů patří k vůbec nejžádanějším kouskům. Tak třeba v Kanadě byl až do roku 2012 nejprodávanějším automobilem dlouhých čtrnáct let. Aktuálně na trh přijíždí v jubilejní desáté generaci.

Není pochyb o tom, že Civic je v oboru ikonou. Již v roce 2001 se objevila také hybridní varianta, avšak mnohem více je známo jeho sportovní provedení Type R. Nejčerstvější hot-hatch v nabídce jsme ostatně vyzkoušeli krátce před začátkem prázdnin, jak jinak než na okruhu.

Type R je zbožím pro skutečné labužníky, ale s cenou převyšující 900 tisíc korun zůstává potenciální zákaznická klientela značně omezena. My jsme se v nejnovějším testu podívali na zoubek dostupnější variantě pro běžné smrtelníky. Civic není jen hatchbackem, byť toto karosářské provedení je ve světě nejznámější. Během testovacích dní nám dělal společnost sedan s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou pod kapotou, jež je nabízena coby následovník atmosferické palety. Jak se Hondě tento revoluční krok vydařil?

Odvážný jako Prius

Jestli mají jednotlivé generace Civicu nějaké společné pojítko, pak je to alespoň v posledních letech svěží a líbivý design. Pro aktuální provedení můžeme s čistým svědomím připojit i přívlastek futuristický, jelikož tohle auto na silnicích nepřehlédnete. Stejně tak na parkovištích, kde se „wow efekt“ kolemjdoucích takřka rovná modelu Prius. Není divu, exteriér obou je totiž obdobně odvážný. A to je jedině dobře!

Příď se takřka neliší od hatchbacku. Lehce zachmuřenou tvář doprovází ostré křivky, které v někom mohou vyvolat pocit přeplácanosti. Extravagantnější jedinci se ale zakoukají velmi rychle. S boční siluetou kooperuje design sedmnáctipalcových kol, jež jsou součástí výbavových stupňů Elegance a Executive. Základní provedení Comfort si musí vystačit se šestnáctkami.

Záď s plynule se svažující střechou je už o něco konvenčnější, největším výkřikem jsou tu vyseknuté světlomety do víka zavazadelníku. U něj na chvíli zůstaňme: kufr se po odjištění neotevře, musíte si pomoci vlastní silou. To bych s mávnutím ruky přehlédl, jak jsem psal již v úvodu, jde o čistokrevný sedan a s víkem si vzhledem k jeho hmotnosti poradí i křehounké dívky. Co mi ale vadilo podstatně více je absence madla pro uzavření. Kufr Civicu zavřete jen a pouze zvenčí. V letním testovacím období to problém nebyl, ale když si vzpomenu, kolik nečistot na autě vozím v zimě, rovnou bych do Civicu jako povinnou výbavu přihodil i balení vlhčených ubrousků.

obrázek [600 x 301]  

Kufr si však zaslouží i pochvalu, v základu totiž čítá 519 litrů, oficiální hodnota se sklopenými sedačkami uváděna není. Ale když už opěradla sklopíte, vzniká vzadu prostor, do kterého se vejde i televize s úhlopříčkou 130 centimetrů (to jsme fakt vyzkoušeli). Jediným omezujícím faktorem je zmenšený „tunel“, jenž po sklopení sedadel mezi nimi a kufrem samotným vzniká.

Plný pozitivních dojmů zůstávám i po usednutí za volant. V době, kdy se nám v redakční garáží střídá jedno SUV za druhým, jsem si na palubě Civicu připadal trochu jako v závodním kokpitu. Sedí se tu velmi nízko, ale zároveň neskutečně pohodlně a ideální řidičská poloha se hledá jedna radost. Vzdušnost interiéru podtrhuje nejen prostor pro posádku vpředu, ale i na zadní lavici. Tady může být pro vyšší jedince problémem snad jen ona svažující se střecha, s mými 176 centimetry jsem ale měl dostatečnou rezervou nad hlavou i v oblasti kolen.

Nejslabším místem pracoviště řidiče je pravděpodobně displej infotainmentu s navigací. Je poměrně malý a reakce se někdy dočkáte až po opakovaném dotyku. A to na pozornosti a věnování se jízdě rozhodně nepřidá. Dotykové je taktéž ovládání hlasitosti hudby (co k tomuhle výrobce vede?). Tu naštěstí obsloužíte i běžným tlačítkem přímo na volantu. Reaguje nejen na stisknutí, ale i přejetí po něm. Vcelku efektivní řešení, jen to nesmíte s rychlostí přejetí přehnat, jinak vám skoky v hlasitosti budou trhat uši. Tvrdým plastem uprostřed a zpracováním tlačítek na mě volant zprvu působil jako z přelomu tisíciletí, ale nakonec jsem si ho velmi rychle oblíbil. Kromě hudby a telefonu na něm obsloužíte i adaptivní tempomat.

Chválím Hondu, že i přes „zdotykování“ všeho možného zůstala věrná alespoň otočným knoflíkům pro nastavení teploty v autě. Jak víme z dřívějších testů, taktéž od tohoto řešení se výrobci postupně začínají odklánět. Příkladem za všechny budiž Peugeot a jeho nejnovější modely, kde si teplotu volíte přímo v infotainmentu. A to je během jízdy teprve peklo!

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Cena v základní výbavě: 734 900 Kč Cena v testované výbavě: 795 800 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatiky, Honda Sensing (varování před čelní srážkou, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek atd.), dálkově ovládané centrální zamykání, elektronická parkovací brzda, start/stop, automatická klimatizace, čtecí lampička, 8 reproduktorů, autorádio s 5“ displejem a vstupem USB, anténa ve tvaru žraločí ploutve, vyhřívaná vnější zrcátka, automatické přepínání dálkových světel a spínání při setmění, LED denní svícení atd.

Výbava testovaného vozu:17“ kola z lehkých slitin, detekce objektů mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, kožený interiér, bezklíčkový vstup a startování, vyhřívaná zadní sedadla, Multimediální LCD displej Honda Connect 2 + navigace, bezdrátové nabíjení telefonu, 10 reproduktorů, sklápění zrcátek pomocí klíčku, přední mlhovky LED, Sada Sport (+ 32 000 Kč)

Podpořte své oblíbené weby ve 13. ročníku ankety Křišťálová Lupa Podpořte své oblíbené weby ve 13. ročníku ankety Křišťálová Lupa

I letos jsou v rámci ankety Křišťálová Lupa 2018 – Cena…

Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA

Střelbu patrně zorganizovala místní arabská opozice,…

Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby

Kremelská strana Jednotné Rusko utrpěla další porážku v…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 134 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.7 / 5.7
Emise CO2:131
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 519 / -
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1350 / 348
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4648
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2698
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1557
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – Vyzrálá revoluce







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Věřili byste, že je to už 40 let od první prezentace…

 



Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní! Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní!

Současná Honda Civic se brzy dočká modernizace. A to i…

Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu

Vlastní soutěž japonské automobilky Type R Challenge 2018…

 



 
Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Včera

Kia LTV vznikla na požadavek Ministerstva obrany Jižní Koreje. Na první pohled vypadá jako známý americký armádní vůz HMMWV.




Blesk.cz

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli krvavému útoku. A slibuje „hrozivou“ odpověď

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli…

Při sobotním útoku na vojenskou přehlídku ve městě Ahváz na jihozápadě Íránu zahynulo 29 lidí, včetně žen a…

 

iSport.cz

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku do konce. Teď je to jiné

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku…

První třetinu vyhráli na střely drtivě 19:3. I v dalších průběhu utkání pak dokázali být hráči Sparty dominantní…

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál válí. Slaví i Sparta

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál…

SOUHRN | Tipsport extraliga v neděli uzavřela druhý hrací týden svým 4. kolem. První body v sezoně vydolovala…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…