Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda představila diesel 1.6 i-DTEC pro CR-V, novinkou je i Civic Tourer a koncept NSX

Michal Fokt Michal Fokt 5. 3. 2013 • 02:03
22
77
Zobrazit náhledy (22)
Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda
Letošní ženevský autosalonu je u Hondy nečekaně bohatý. Kromě evoluce supesportu NSX a studie Civicu se Japonci pochlubili mimo jiné i osazením CR-V malým dieselem 1.6 i-DTEC.

Těžko říci, která letošní ženevská premiéra je pro Hondu v Evropě důležitější. Prototyp druhé generace supersportovního vozu NSX, nyní už s kompletním interiérem, má za úkol vylepšit hubenými léty pošramocenou sportovní image japonské značky, pro naprostou většinu běžných zákazníků je ale mnohem důležitější debut konceptu kombi verze Civicu, jenž ponese označení Civic Tourer a automobilka v jeho případě slibuje jeden z největších zavazadlových prostorů ve třídě.

Neméně důležitou premiérou je představení tentokráte už produkční verze Hondy CR-V s novým malým turbodieselem 1.6 i-DTEC z nové generace Earth Dreams Technology. Ten bude mít, stejně jako v případě Civicu 5D, jenž už je tímto motorem v nabídce od začátku března, výkon 88 kW a točivý moment 300 N.m. V kombinaci výhradně s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou bude mít emise CO2 jen 119 g/km, což by mělo představovat 4,5 l nafty na 100 km. V prodeji se tato verze objeví na podzim letošního roku.

Honda také ukáže finální verze svého závodního speciálu Civic WTCC, s nímž se chce ve své první sezoně v cesťácích pokusit zaútočit na titul za pomoci jezdců Tiaga Monteira a Gabriele Tarquiniho. A radost určitě Japonci udělali těm, kteří už jsou nažhavení na další sportovní Civic Type R. Vývoj vozu prý jde dobře a už letos se objeví prototypy na Severní smyčce Nürburgringu, na němž se chce stát za dva roky předokolkovým králem.

Související články

Témata
9. 3. 2013 21:09
Re: NSX vs R8
Pěkný videjko :-)

Už se těším na Type-R 2015, 300k.

PS Dva pěkný hatche: [odkaz]
9. 3. 2013 20:45
Re: NSX vs R8
Flyboyedo! Ty jsi na začátku diskuze uvedl:
''Raději bych šel do německé R8 než do Japonské R8,neboli NSX ''

A nakonci diskuze používáš argument, že NSX je horší, protože je jen na papíře. Tak proč jsi tu diskuzi vůbec začínal??? ;-)
Na to, že je NSX ''na papíře'', jsi přišel až během diskuze?
:-)

Selskýmu rozumu zdar
9. 3. 2013 14:20
Re: Supeersport
jj, tak před 70i lety bys určitě stejně mluvil o elektrickym vlaku.

Když začínal byly parní na vrcholu :-) Proč používat elektřinu když na uhlí se jezdí tak dobře..

Jak jsem již psal, inovacím zdar!

6. 3. 2013 22:18
Re: NSX vs R8
Spíš mi přijde, že neumíš anglicky. Fakt je, že R8 patří mezi velmi měkké sporťáky, neklade moc nároků na řidiče, nesnaží se ho zabít. Nic, co bych si vzal na okruh. Ale na každý den je to celkem příjemné auto. Jen je vidět, že jsi v tom v životě nejel.

Nevím, jestli jsi někdy měl tu čest s ďáblíkem od Mugenu. Za sebe říkám skvělé auto. S jejich motory jsem se potkal i v jiných vozech a je to zážitek. Jen je to o něčem úplně jiném. Když na tebe řidič R8 bude hodný a bude dodržovat dopravní předpisy, tak mu budeš stačit. Na okruhu ti pak naloží. A to není ostuda.
6. 3. 2013 20:50
Re: NSX vs R8
Záleží, o jaké 911 se bavíme a jak dobrý jsi řidič. R8 se řídí celkem snadno a je nastavená tak, aby byla nedotáčivá, když ji popíchneš více, než je zdrávo (pro bezpečí nezkušeného řidiče). 911 jsou mnohem ostřejší, i když je pravda, že 991 se chová, jako by měla motor uprostřed (Porsche se dlouhodobě a úspěšně snaží odstranit vlastnosti charakteristické pro vozy s motorem vzadu). Nicméně obecně auta s motorem uprostřed jsou zrádné mrchy. Většinou mají tendenci jít přes limit hodně rychle a nebývají na něm nejovladatelnější - jsou to auta pro čistou stopu. A rozhodně neplatí, že by 911 neznaly nedotáčivost.
Články odjinud