Test Auto.cz

Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Elegance – Nenechte se ošálit!

14.11. 2018
Verdikt
 

Loni představená už pátá generace Hondy CR-V se na první pohled liší jen málo od svého předchůdce. Pod podobnými tvary karoserie přitom ukrývá od základu novou techniku!

Označení CR-V znamená Compact Recreational Vehicle. Takto pojmenovaný model Hondy (zkráceně CR-V) se poprvé objevil v polovině 90. let. Šlo o přímou reakci na Toyotu RAV-4 a s trochou přimhouření oka také na Suzuki Vitara. Tehdy jediným evropským konkurentem byl Land Rover Freelander. Auto se velmi dobře prodávalo, a to i v Evropě. Druhé vydání bylo tvarově podobné. Poprvé ale nabídla tahle honda také vznětový motor.

Revoluce dorazila s třetí generací. Oproti hbitým a štíhle vypadajícím předchůdcům působilo třetí vydání jako srovnání typického Američana s Japoncem. Auto se výrazně zvětšilo a zároveň posílilo v oblasti komfortu. Tím nejdůležitějším ale byla nabídka tehdy nepříliš obvyklých prvků aktivní bezpečnosti, konkrétně protikolizního systému CMBS spolu s adaptivním tempomatem ACC. Šlo o techniku převzatou z vlajkové lodi, tedy modelu Legend poslední generace. Naproti tomu třeba technika pohonu všech kol, využívající takzvané duální hydraulické čerpadlo, prodělala jisté změny již v předchůdci. I ve třetí generaci tak stále pracovala s vyloučením elektroniky, což bylo vzhledem k technické úrovni auta zvláštní. Předposlední řada rozvíjela koncept třetího vydání. Poprvé nabídla verzi s pohonem pouze předních kol (v Evropě) a varianta s pohonem všech kol 4WD dostala zcela novou techniku s elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou. Technika se nesla v duchu filozofie „Earth dreams“, což znamenalo mimo jiné také použití vznětových motorů 1.6 i-DTEC.

Hybrid místo dieselu

Současná pátá generace se uvedla sice už v roce 2017, do Evropy (a také do Japonska) ale dorazila až v létě 2018. Jedná se tedy stále o žhavou novinku. Hlavní změnou proti předchůdci je z pohledu zákazníka vypuštění vznětové motorizace, kterou nahrazuje hybridní verze. Nikoliv však známá IMA, ale zcela nový a pokrokovější pohon Honda Hybrid Performance. Kdo hybrid odmítá, nemá jinou možnost, než zvolit testovaný zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.5 VTEC Turbo. Nabízí se ve dvou výkonových verzích, a sice se 127 a 142 kW. Slabší varianta, kterou jsme testovali, se páruje výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, vybrat si však můžete pohon předních, nebo všech kol. Výkonnější verze je výhradně „čtyřkolka“, ale zároveň také spojená jen s převodovkou CVT.

Dlouhodobý test: Honda CR-V (3.díl). Je tady finále!

Dále může zájemce vybírat ze čtyř úrovní výbavy. Od základní Comfort, přes prostřední Elegance a Lifestyle až po vrcholnou Executive. Jen základní výbavu Comfort s motorem 1.5 VTEC Turbo s výkonem 127 kW pořídíte za částku pod 700.000 korun, konkrétně za 669.900 korun. My jsme testovali o stupeň vyšší výbavu, tedy Elegance, která se stejným motorem startuje na 749.900 korunách. Pokud přihodíte padesát tisíc, můžete mít navíc pohon všech kol 4WD.

U Hondy se již tradičně na příplatky moc nehraje. I základní výbava je ale poměrně bohatá. Od testované Elegance výše je na palubě například dvouzonová samočinná klimatizace. V případě testovaného auta se tak připlácelo jen za metalický (respektive perleťový lak) 13.900 korun.

Sedm míst, ale jen někdy

Už obě předchozí generace působily na pohled jako velká auta. Nová pátá generace však jde v tomto ohledu ještě dále. Ona nejen, že jako velká působí, ona velká je. Když se od toho oprostíte, zjistíte, že přidané centimetry mají jen samé klady. Tím nejdůležitějším je prodloužení rozvoru náprav o 32 mm na 2662 (u verze s pohonem všech kol je tento údaj 2663 mm z důvodu jiné geometrie zadní nápravy). Z toho nejvíce těží kabina pro cestující. Ta může být poprvé sedmimístná. K tomu byste ovšem museli zvolit výbavu Lifestyle, ovšem pouze se zážehovým motorem 1.5 VTEC Turbo a ještě si připlatit 45.000 korun. V jiné úrovni výbavy Honda sedm míst nenabízí, stejně jako máte smůlu v případě hybridu.

Přesto, i pokud sedm míst oželíte, velmi rychle zjistíte, že kabina nové CR-V je jednou z jejích silných stránek. Začněme ve druhé řadě sedadel, jejichž opěradla jsou dělená v poměru 60:40. K jejich sklopení vám stačí jediný pohyb. Ještě mnohem přesvědčivější je ale vnitřní prostornost. Už jen to nastupování. Druhý pár dveří má sice vcelku obvyklou šířku, avšak již méně obvyklé je možnost dveře otevřít takřka do pravého úhlu. Toto více než ocení osoby se sníženou pohyblivostí, stejně jako maminky, usazující dítě do dětské sedačky, či se snažící upoutat „vajíčko“ s miminkem. Zejména na nohy je tolik místa, že snad ani limuzíny vyšší třídy v prodloužené verzi jej nenabízejí více.

obrázek [600 x 406]

Ale nechme promluvit námi změřená čísla. Podélný prostor vzadu činí od 720 do 980 mm. Pro srovnání Škoda Kodiaq tady nabízí 650 až 870 mm a třeba Ford Kuga pouhých 550 až 830 mm. Podlaha je navíc prakticky rovná, takže i cestující sedící uprostřed má kam složit nohy. S 960 mm je solidní také výška nad zadním sedadlem, takže osobě vysoké 170 cm zbývá nad hlavou zhruba 95 mm. Komfort sezení vzadu je rovněž velmi dobrý, sedák dobře podepírá stehna (průměrně vzrostlým jedincům). Pouze délka sedáku (500 mm) a výška opěradla (620 mm) ničím nevybočují nad ostatní konkurenty. I tak je ovšem cestování ve druhé řadě sedadel v CR-V vynikající.

Přesuňme se dopředu. I tady panuje štědrá nabídka prostoru. V podélném směru je v intervalu od 980 až 1200! mm. Škoda Kodiaq nabízí 860 až 1100 mm, Ford Kuga 830 až 1040 mm. Sedí se dle očekávání výše, přičemž verze Elegance nabízí látkové čalounění sedadel. Skvělá je také posuvná střední loketní opěrka s úložnými prostory, stejně jako třeba vyšší poloha řadicí páky šestistupňové skříně.

Pár chyb se najde

Chyby ale vidíme v ergonomii. Ovládání multimediálního LCD displeje Honda CONNECT 2 s navigací chce trochu cviku. Mnohem horší je ale multifunkční ukazatel na přístrojovém štítu. Tvoří jej velký prostřední displej, doplněný o dvojici postranních menších displejů, které zobrazují teplotu motoru a stav paliva v nádrži.

Jednotlivé funkce na displeji přepínáte čtyřsměrným tlačítkem s „enterem“ uprostřed na levém rameni volantu. Vybrat zobrazení, které chcete, se nám ani po týdnu moc nedařilo. Oproti evropské konkurenci nám to přišlo takové lehce nedotažené. Vynulovat průměrnou spotřebu paliva znamená podržet tlačítko v podobě „tyčinky“, trčící z panelu přístrojového štítu, čímž současně vynulujete jedno ze dvou denních počítadel kilometrů. Jenže než vám to dojde, stále se snažíte držet tlačítko „enter“ a ono nic…

Nové CR-V nabízí ve verzi s pohonem předních kol v základu a v pětimístné verzi zavazadelník o objemu 561 litrů. Po zvětšení je k dispozici skvělých až 1756 litrů. Ložná plocha kufru v základním uspořádání je dlouhá 810 mm, mezi podběhy, tedy v nejužším místě, činí její šířka 1045 mm. Při nakládání musíte předměty zvedat přes nakládací hranu vysokou 660 mm. Chybou je však víko kufru, které se otevírá do směšně malé výšky pouhých 1790 mm nad vozovkou. Pokud měříte více, je reálná šance, že se při nakládání vaše hlava dostane do kontaktu s jeho zámkem. Těžko říci, co je příčinou. Snad krátké plynové vzpěry, které jsou navíc umístěny vně rámu dveří. CR-V nabízí také elektricky ovládané víko kufru, které výrobce označuje za bezdotykové. To umožňuje nastavit míru otevření víka, avšak je v nabídce pouze v nejvyšší výbavě Executive. Dodejme, že pod podlahou zavazadelníku se v pětimístné verzi nachází plnohodnotné rezervní kolo.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo

Cena v základní výbavě: 749 900 Kč Cena v testované výbavě: 763 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, brzdový asistent, pokročilé bezpečnostní systémy Honda Sensing (zahrnující varování před čelní srážkou a její zmírnění, udržování jízdy v pruzích, rozpoznávání dopravních značek aj.), samočinná dvouzonová klimatizace, elektricky nastavitelná tuhost bederní opěrky, alarm, zadní sedadlo sklopné a dělené v poměru 60:40, kožený volant, vnitřní zpětné zrcátko se samočinným cloněním, Multimediální LCD displej Honda Connect s navigací, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, diodové světlomety, LED pro denní svícení, 18palcová kola z lehké slitiny, zadní parkovací kamera, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický nebo perleťový lak (+ 13.900,-).

Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 127 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 5.6 / 6.3
Emise CO2:143
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 561 / 1756
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1501 / 649
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4600
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1679
d) rozvor (mm): 2662
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1005
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Elegance –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě

Na silničkách v okolí španělské Sevilly jsme si dali…

Honda CR-V Hybrid je novým pohonem pro japonské SUV: Zapomeňte na IMA! Honda CR-V Hybrid je novým pohonem pro japonské SUV: Zapomeňte na IMA!

Dosavadní nabídku motorů doplní v páté generaci CR-V…

 



 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dnes 13:10

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

 

iSport.cz

Famózní Rittich! Vychytal výhru, měl 34 zákroků a byl vyhlášen první hvězdou

Famózní Rittich! Vychytal výhru, měl 34 zákroků a…

Brankář David Rittich vychytal v NHL hokejistům Calgary vítězství 2:1 na ledě Minnesoty. Český reprezentant…

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu spálila prkno

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu…

Olympijská vítězka Ester Ledecká vyhrála obří slalom snowboardistek v Cortině d'Ampezzo a po šestnáctém triumfu…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…