Hyundai i30 1,6 CRDi (94 kW) Sport – Pohodář v tretrách

Hyundai i30 1,6 CRDi (94 kW) Sport – Pohodář v tretrách

 
 

Nová designová sada Sport se stala dobrou příležitostí jak si připomenout kvality a nedostatky prvního českého hyundaie…

Hyundai i30 zastupuje korejskou značku v nižší střední třídě od roku 2007. V říjnu letošního roku dorazil na český trh model s optickým paketem Sport, který má populárnímu hatchbacku dodat dynamičtější výraz.

Boj o místo na slunci nebo přesněji o zákazníka je v dnešní nižší střední třídě stále ostřejší. Účastníci tohoto klání se snaží zaujmout zákazníky všemi možnými způsoby. Pozornost vždy přitáhne představení nového modelu nebo jeho facelift, spolehlivým způsobem jak přilákat kupující do showroomů jsou cenová zvýhodnění nebo výbava navíc.

Hyundai i30 je ovšem na trhu teprve druhým rokem a na facelift nebo dokonce nástupce nemá nárok. Prozatím jich vlastně ani není třeba. Slevami se zákazníci také nenechají opíjet stále dokola (v podstatě už devalvovaly na trvalé zvýhodněné ceny), a tak je vhodná doba rozšířit nabídku příplatkové výbavy o originální příslušenství. V případě našeho exempláře jde o paket, který výrazně změní vzhled i30.

Sadu Sport je možné kombinovat se všemi motory a výbavami, s výjimkou základního provedení START, které je k dispozici jen se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,4 litru.

obrázek [555 x 296]
 

Vzhled sportovce

Už ve své standardní podobě patří i30 mezi povedená dílka automobilových designérů. V případě vozu s paketem Sport pak můžeme, především při pohledu zepředuzboku, mluvit o dynamickém a svěžím vzhledu. Na voze je totiž namontován zcela nový agresivněji tvarovaný přední nárazník, na jehož linie navazují nové nástavce prahů.

Nový je i zadní nárazník, u něhož se už najde jedno ale. Jsou jím dva chromované lichoběžníkové rámečky, které mají představovat koncovky výfukového systému. Designéři se tímto prvkem snaží poměrně úspěšné rozbít jednolitou hmotu nárazníku, ale je otázkou jestli toho nemohli docílit jinými prostředky. Jinak povedené designové ztvárnění příplatkové sady tak vzadu končí smíšenými pocity nad lacinou atrapou koncovek výfuků. Celou úpravu exteriéru doplňují nová litá kola Fondmetal, která mohou být 16palcová nebo jako v případě testovaného vozu 17palcová.

obrázek [300 x 227] Paket Sport bez pochyby dodává Hyundai i30 sportovnější šmrnc po vizuální stránce a nepředstavuje ani příliš velkou položku při zaškrtávání příplatkové výbavy. Můžete se rozhodovat mezi dvěma variantami. V prvním případě dostanete za 20.000,- Kč nové nárazníky, nástavce prahů, sportovní pedály a kovovou hlavici řadicí páky. V případě druhém jsou vedle zmiňovaných dílů součástí paketu i litá kola ve velikostech 16 nebo 17 palců a cena se pak zvýší na 35.000,- Kč.

Slušný standard

V případě interiéru se paket SPORT projevuje pouze novými sportovními pedály a kovovou částí hlavice řadicí páky. Vše ostatní zůstává beze změn. To znamená, že posádku obklopuje sympaticky navržený, jednoduchý, ale kvalitně zpracovaný interiér.

Díky rozvoru náprav dlouhému 2650 mm mají cestující spoustu prostoru na kolena vpředu i vzadu. Provedení sedadel nedává prakticky žádnou záminku k jejich kritice. U předních sedadel si chválu zaslouží boční vedení a pro obě řady platí, že nabízejí příjemný kompromis mezi tuhostí a měkkostí, jejich kvality se projevují při delších cestách.

Z místa řidiče je velmi dobrý výhled dopředu, přes silné zadní sloupky je to už horší. Rozsah nastavení volantu a sedadla řidiče je naprosto dostačující pro nalezení ideální pozice k řízení pro většinu zástupců středoevropské populace.

obrázek [555 x 286]
 

Zavazadlový prostor nabízí základní objem 340 litrů, který je možné sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 1250 litrů. K příjemným a praktickým prvkům standardní výbavy patří síť na podlaze zavazadelníku, bránící v pohybu menším předmětům, které jsou pod ní uloženy.

Výkonný nesportovec

Pod pohledným sportovním zevnějškem se u testovaného vozu ukrýval dieselový čtyřválec 1,6 CRDi VGT ve svém nejvýkonnějším provedení s 94 kW (128 k), jichž dosahuje při 4000 min-1. S touto pohonnou jednotkou spolupracuje hladce fungující šestistupňová manuální převodovka.

Hyundai se nijak netají skutečnosti, že paket SPORT představuje především záležitost pro potěchu oka a nemá se tedy vlastně nijak projevovat do jízdních vlastností vozu. To potvrzoval i testovaný i30, který se choval především jako pohodlný rodinný dopravní prostředek. Na kvalitním povrchu funguje podvozek s vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu bezchybně a posádka si užívá pohodlnou jízdu. Na horším povrchu s příčnými nerovnostmi a děravém asfaltu se projeví mírná nevýhoda vizuálně efektních 17palcových kol s pneumatikami o rozměrech 215/45 R17 prostřednictvím snížení komfortu posádky.

Na agresivní nájezdy do zatáček reaguje i30 předvídatelnou nedotáčivostí, která se snadno potlačí mírným ubráním plynu. V tu chvíli se projeví výhody komplikované zadní nápravy, která místo pasivní jízdy v závěsu začne spolupracovat a perfektně utáhne stopu nebo nechá zadní kola jemně sklouznout do strany.

Zvukový projev pracujícího turbodieselu je dobře utlumen a k cestujícím proniká jakoby z dálky. Stejně je na tom hluk od kol, který se do interiéru dostane jen, když se i30 trefí do větší díry v asfaltovém koberci. I při rychlostech okolo 130 km/h zůstává Hyundai příjemně tiché, komfortní a pohodlné.

Výkonný turbodiesel při jízdě po dálnici rychlostí 100 km/h spotřebuje v průměru 5,3 litru na 100 km. Při rychlosti 130 km/h se otáčky motoru zvýší asi na 2550 min-1 a palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 6,7 litru. V kombinovaném provozu, kdy jsme s i30 střídali městský i mimoměstský provoz s jízdou po dálnici si naftový čtyřválec řekl v průměru o 6,1 litru paliva na 100 km.

Závěr

Hyundai i30 je i po dvou letech od svého představení kvalitním zástupcem nižší střední třídy za lidové ceny. Sada Sport mu dodává vkusně individualizovaný vzhled, který navíc není ani drahý. Nic víc, nic míň.

Jestliže čekáte korejské (nebo nošovické?) GTI, jste prozatím na špatné adrese.

obrázek [555 x 394]
 

První cena vozu264.900,- Kč (i30 START, 1,4i CVVT, 80 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací404.900,- Kč (i30 COMFORT, 1,6 CRDi VGT, 94 kW)
Základní cena testovaného vozu404.900,- Kč (i30 COMFORT, 1,6 CRDi VGT, 94 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků446.200,- Kč (i30 COMFORT, 1,6 CRDi VGT, 94 kW)

Plusy

  • Výkonná, kultivovaná a úsporná pohonná jednotka
  • Komfort jízdy a ovladatelnost na kvalitním povrchu
  • Prostorný interiér
  • Vysoká kvalita zpracování
  • Pětiletá záruka bez omezení počtu ujetých km

Minusy

  • 17palcová kola snižují komfort jízdy na méně kvalitním povrchu
  • Stabilizační systém je standardem jen u nejvyšších stupňů výbavy
  • Nedostupnost některých prvků výbavy (xenonové světlomety, navigace, apod.)
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i30 1,6 CRDi (94 kW) Sport

Cena v základní výbavě: 404 900 Kč Cena v testované výbavě: 446 200 Kč

Základní výbava:Antiblokovací systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, čelní airbag řidiče, čelní airbag spolujezdce (vypínatelný), boční airbagy předních sedadel, okenní airbagy pro přední i zadní sedadla, aktivní přední opěrky hlavy, úchyty pro dětskou sedačku, imobilizér, alarm, dálkové ovládání centrálního zamykání, automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), palubní počítač, progresivní posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, kůži potažený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka v sedadle řidiče, středová opěrka rukou pro přední sedadla s úložným prostorem, kapsy na zadní straně opěradel př. sedadel, asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla, fixační síť zavazadlového prostoru, uzamykatelná schránka před spolujezdcem s osvětlením, automatická klimatizace vč. chlazení schránky před spolujezdcem, integrované rádio s CD přehrávačem (RDS, MP3), USB & iPod & AUX port, 2 výškové reproduktory, 4 hlavní reproduktory, ovládání audiosystému tlačítky na volantu, střešní anténa, regulace osvětlení palubních přístrojů, osvětlená kosmetická zrcátka ve slunečních clonách, čtecí lampičky pro přední sedadla, tónovaná skla se solárním př. sklem, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka v barvě vozu, kliky dveří v barvě vozu, nárazníky v barvě vozu, přední mlhovky, plnohodnotné náhradní kolo, celoplošné kryty kol s pneumatikami 195/65 R15

Výbava testovaného vozu:Zadní parkovací senzory (+ 6.300,- Kč), paket SPORT s koly 215/45 R17 (+35.000,- Kč)

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 1,6 CRDi (94 kW) Sport
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1582
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1900 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.1 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 425
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4245
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 615
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai i30 1,6 CRDi (94 kW) Sport
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Video: i30 N - Hyundai ladí podvozek hot-hatche Video: i30 N - Hyundai ladí podvozek hot-hatche

Hyundai na nejnovějším videu z vývoje hot-hatche i30 N…

Zbytečná výměna agregátu hyundaie: Motor v kufru. Proč? Zbytečná výměna agregátu hyundaie: Motor v kufru. Proč?

Taky moc nevěříte historkám, jak autoservis chtěl vyměnit…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…