Test Auto.cz

Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců

28.12. 2015
Verdikt
 

První hot hatch z Koreje prošel modernizací. Je Kia Pro_Cee'd GT opravdu hot, nebo spíše warm?

Kia Cee'd prošla modernizací, která se zaměřila především na techniku. Výchozí hatchback jsme už projeli s novým základním motorem 1.4 CVVT (73 kW), nově nabízený tříválec 1.0 T-GDI jsme zase postavili proti Opelu Astra. Kombi Cee'd SW jsme pak vyzkoušeli s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a vznětovou šestnáctistovkou. Nyní přišel na řadu poslední člen rodiny, třídveřový model s označením Pro_Cee'd.

A jelikož je Pro_Cee'd nejsportovnějším zástupcem modelové řady Cee'd, sáhli jsme rovnou po vrcholné verzi GT. Ta se chlubí pěkně ostrým vzhledem a silným motorem pod kapotou, přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.6 T-GDI naladěným na 150 kW. Vedle Pro_Cee’du je toto provedení možné pořídit i pro pětidveřový hatchback. Přestože je Pro_cee’d GT často označován jako první hot hatch z Koreje, nám přišel spíše jako warm hatch.

Zatímco v minulosti nebyl třídveřový kompakt ničím unikátním, dnes už se Pro_Cee’d pomalu stává unikátem. Třídveřový Renault Mégane již brzy skončí, na českém trhu se už nenabízí ani třídveřový Hyundai i30 nebo Audi A3. Třídveřový VW Golf se pak u nás prodává jen ve vrcholných provedeních GTI, GTD a R. Nejbližšími soupeři pro Pro_Cee’d tak v tuto chvíli jsou Seat Leon SC, VW Scirocco nebo třeba i BMW 2 Coupé.

Atraktivní vzhled

Jestliže běžný Cee'd změnil svůj vzhled v rámci loňské modernizace jen jemně, Pro_Cee'd GT na viditelné úpravy karoserie rezignoval úplně, tedy pokud nepočítáme nová 18palcová kola. Ono nebylo potřeba něco měnit, nízký třídveřový model s koncepcí podobnou Volkswagenu Scirocco pořád vypadá parádně – obzvlášť ve žlutém laku.

Příď verze GT působí rozzuřeným dojmem díky nárazníku s diodami denního svícení rozdělenými do čtyř celků po obou stranách. O moc pozadu nezůstává ani svalnatá záď s difusorem a dvojicí oválných koncovek výfuku. Zadní partie se designérům opravdu povedla, jedinou pihou na kráse je pouze nijak nekrytá zadní parkovací kamera, která zde působí jako pěst na oko. Zadní nárazník auto opticky rozšiřuje, což spolu se sníženou výškou (Pro_Cee'd je o čtyři centimetry nižší než pětidveřový Cee'd) znamená, že auto působí jako pravý sporťák.

Dovnitř se nastupuje dlouhatánskými dveřmi. Ty sice usnadňují nástup dozadu, zároveň ale toto řešení není moc praktické na úzkých parkovacích místech. Přední sedadla se navíc po odsunutí nevrací do původní polohy. Uvnitř se objevuje nový volant. Kia v tomto ohledu následuje další značky a rovněž uznala za vhodné, aby měl sportovní model dole zploštělý volant. Drží se každopádně skvěle, věnec má ideální tloušťku. Jen nám multifunkční volant nadále přijde přetlačítkovaný. Celkem se tu objevuje 14 ovladačů. Punc výjimečnosti pak vozu nově dodává plaketka se sériovým číslem v prostoru před řadicí pákou.

obrázek [600 x 338]

Jedno z tlačítek na volantu nese nápis GT. To nejen změní grafiku TFT displeje před řidičem, ale také nově zesílí zvuk motoru. Místo mdlého zvuku se od výfuků začnou ozývat zajímavější tóny, které sice nejsou tak burácivé jako u Golfu GTI, zato jsou přirozenější. Vedle poslechu hrubších tónů pak pilot může v GT módu před sebou sledovat natlakování turbodmychadla a využití točivého momentu.

Další novinkou je startovací tlačítko, které už není z obyčejného plastu, ale z hliníku. Jiné charakteristické prvky modelu GT zůstaly zachovány. Opravdu perfektní jsou přední sedadla Recaro s výrazným bočním vedením a pěkně dlouhými semišovými sedáky. Mohla by ale být uložena níže, na poměry sportovně laděného auta se sedí přece jen vysoko. Líbí se nám také krásně kulatá hlavice řadicí páky.

Pro_Cee'd je na poměry třídveřových automobilů nečekaně prostorný, a to i na zadních sedadlech. Může za to rozvor shodný s pětidveřovým Cee'dem (dlouhý 2.650 mm). Prostoru pro kolena je vzadu více než dostatek, místo pro hlavu samozřejmě trochu omezuje svažující se linie střechy, se svými 183 centimetry jsem ale nad hlavou stále ještě měl rezervu asi tří centimetrů. Také s velikostí zavazadlového prostoru je na tom Pro_cee'd více než dobře, objem 380 litrů je stejná hodnota jako u pětidveřového Cee'du. Pod podlahou navíc nadále zůstává prostor pro dojezdovou rezervu.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Pro_Cee'd GT

Cena v základní výbavě: 599 980 Kč Cena v testované výbavě: 614 880 Kč

Základní výbava:Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, xenonové světlomety, diody denního svícení, diodová koncová světla, 18“ kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčový vstup, elektricky ovládaná okna, navigace, tempomat, kožený multifunkční volant, palubní počítač, světelný a dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla a volant, šest airbagů.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.900,-).

Francouzská vláda kritizuje bojkot minisummitu ze strany zemí V4 Francouzská vláda kritizuje bojkot minisummitu ze strany zemí V4

Mluvčí francouzské vlády očekává, že summit Evropské unie…

Ústup od čistě kuřecí tradice. KFC začne testovat bezmasou variantu Ústup od čistě kuřecí tradice. KFC začne testovat bezmasou variantu

K razantnímu kroku přistoupil americký řetězec restaurací…

Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů

Na poslední dva týdny nebudou investoři do akcií…

Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini

Podle Salviniho budou klíčové volby do Evropského…

 
Technické údaje
Motor Kia Pro_Cee'd GT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 6.1 / 7.4
Emise CO2:171
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1225
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1284 / 380
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 860 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1465
l) šířka vzadu (mm): 1425
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 



Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback! Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback!

Kia se pochlubila novým konceptem pro Frankfurt. Zatím na…

Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře! Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře!

Když se řidič policejního auta nedívá do zrcátek, takhle…

 



 
Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Dnes 08:00

Modely na CNG u nás zaznamenaly váhavý rozjezd. Nyní přichází jejich chvíle, pomůžou automobilkám dostat se z bryndy s emisemi. Nás přitom může těšit nízká daň a levné palivo.




Blesk.cz

Františčina předzvěst Varů: Velké gala žádá přípravu!

Františčina předzvěst Varů: Velké gala žádá přípravu!

Společenská sezona, jež se rozjíždí začátkem září, zanedlouho skončí. Její grand finále jako vždy patří…

Křest se ti nelíbí? Tumáš jednu! Kněz zfackoval plačící miminko. A už křtít nebude

Křest se ti nelíbí? Tumáš jednu! Kněz zfackoval…

Římskokatolická církev s okamžitou platností suspendovala třiaosmdesátiletého kněze, který dal během křtu facku…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: MČR v cyklistice se přesouvá do Plzně, závod jedou juniorky a ženy

ONLINE: MČR v cyklistice se přesouvá do Plzně, závod…

ONLINE | Časovky jednotlivců střídají silniční závody. Mistrovství České republiky v silniční cyklistice se po…

 

Reflex.cz

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce italské renesance.

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce…

První stop přináší ten největší adrenalin. Všechno je nové. Události se na vás hrnou nezměrnou rychlostí a vaše…

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně škodí svému vozu

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně…

Řídit umí skoro každý. Ne všichni ale vědí, jak auto používat tak, aby nedocházelo k předčasnému opotřebení…