Test Auto.cz

Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců

28.12. 2015
Verdikt
 

První hot hatch z Koreje prošel modernizací. Je Kia Pro_Cee'd GT opravdu hot, nebo spíše warm?

Kia Cee'd prošla modernizací, která se zaměřila především na techniku. Výchozí hatchback jsme už projeli s novým základním motorem 1.4 CVVT (73 kW), nově nabízený tříválec 1.0 T-GDI jsme zase postavili proti Opelu Astra. Kombi Cee'd SW jsme pak vyzkoušeli s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a vznětovou šestnáctistovkou. Nyní přišel na řadu poslední člen rodiny, třídveřový model s označením Pro_Cee'd.

A jelikož je Pro_Cee'd nejsportovnějším zástupcem modelové řady Cee'd, sáhli jsme rovnou po vrcholné verzi GT. Ta se chlubí pěkně ostrým vzhledem a silným motorem pod kapotou, přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.6 T-GDI naladěným na 150 kW. Vedle Pro_Cee’du je toto provedení možné pořídit i pro pětidveřový hatchback. Přestože je Pro_cee’d GT často označován jako první hot hatch z Koreje, nám přišel spíše jako warm hatch.

Zatímco v minulosti nebyl třídveřový kompakt ničím unikátním, dnes už se Pro_Cee’d pomalu stává unikátem. Třídveřový Renault Mégane již brzy skončí, na českém trhu se už nenabízí ani třídveřový Hyundai i30 nebo Audi A3. Třídveřový VW Golf se pak u nás prodává jen ve vrcholných provedeních GTI, GTD a R. Nejbližšími soupeři pro Pro_Cee’d tak v tuto chvíli jsou Seat Leon SC, VW Scirocco nebo třeba i BMW 2 Coupé.

Atraktivní vzhled

Jestliže běžný Cee'd změnil svůj vzhled v rámci loňské modernizace jen jemně, Pro_Cee'd GT na viditelné úpravy karoserie rezignoval úplně, tedy pokud nepočítáme nová 18palcová kola. Ono nebylo potřeba něco měnit, nízký třídveřový model s koncepcí podobnou Volkswagenu Scirocco pořád vypadá parádně – obzvlášť ve žlutém laku.

Příď verze GT působí rozzuřeným dojmem díky nárazníku s diodami denního svícení rozdělenými do čtyř celků po obou stranách. O moc pozadu nezůstává ani svalnatá záď s difusorem a dvojicí oválných koncovek výfuku. Zadní partie se designérům opravdu povedla, jedinou pihou na kráse je pouze nijak nekrytá zadní parkovací kamera, která zde působí jako pěst na oko. Zadní nárazník auto opticky rozšiřuje, což spolu se sníženou výškou (Pro_Cee'd je o čtyři centimetry nižší než pětidveřový Cee'd) znamená, že auto působí jako pravý sporťák.

Dovnitř se nastupuje dlouhatánskými dveřmi. Ty sice usnadňují nástup dozadu, zároveň ale toto řešení není moc praktické na úzkých parkovacích místech. Přední sedadla se navíc po odsunutí nevrací do původní polohy. Uvnitř se objevuje nový volant. Kia v tomto ohledu následuje další značky a rovněž uznala za vhodné, aby měl sportovní model dole zploštělý volant. Drží se každopádně skvěle, věnec má ideální tloušťku. Jen nám multifunkční volant nadále přijde přetlačítkovaný. Celkem se tu objevuje 14 ovladačů. Punc výjimečnosti pak vozu nově dodává plaketka se sériovým číslem v prostoru před řadicí pákou.

obrázek [600 x 338]

Jedno z tlačítek na volantu nese nápis GT. To nejen změní grafiku TFT displeje před řidičem, ale také nově zesílí zvuk motoru. Místo mdlého zvuku se od výfuků začnou ozývat zajímavější tóny, které sice nejsou tak burácivé jako u Golfu GTI, zato jsou přirozenější. Vedle poslechu hrubších tónů pak pilot může v GT módu před sebou sledovat natlakování turbodmychadla a využití točivého momentu.

Další novinkou je startovací tlačítko, které už není z obyčejného plastu, ale z hliníku. Jiné charakteristické prvky modelu GT zůstaly zachovány. Opravdu perfektní jsou přední sedadla Recaro s výrazným bočním vedením a pěkně dlouhými semišovými sedáky. Mohla by ale být uložena níže, na poměry sportovně laděného auta se sedí přece jen vysoko. Líbí se nám také krásně kulatá hlavice řadicí páky.

Pro_Cee'd je na poměry třídveřových automobilů nečekaně prostorný, a to i na zadních sedadlech. Může za to rozvor shodný s pětidveřovým Cee'dem (dlouhý 2.650 mm). Prostoru pro kolena je vzadu více než dostatek, místo pro hlavu samozřejmě trochu omezuje svažující se linie střechy, se svými 183 centimetry jsem ale nad hlavou stále ještě měl rezervu asi tří centimetrů. Také s velikostí zavazadlového prostoru je na tom Pro_cee'd více než dobře, objem 380 litrů je stejná hodnota jako u pětidveřového Cee'du. Pod podlahou navíc nadále zůstává prostor pro dojezdovou rezervu.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Pro_Cee'd GT

Cena v základní výbavě: 599 980 Kč Cena v testované výbavě: 614 880 Kč

Základní výbava:Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, xenonové světlomety, diody denního svícení, diodová koncová světla, 18“ kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčový vstup, elektricky ovládaná okna, navigace, tempomat, kožený multifunkční volant, palubní počítač, světelný a dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla a volant, šest airbagů.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.900,-).

Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021 Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021

Jednání Spojených států se Severní Koreou, jehož cílem je…

Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent

Počet teroristických útoků ve světě se v loňském roce…

OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model

Britská automobilka Aston Martin pokračuje v oživování…

 
Technické údaje
Motor Kia Pro_Cee'd GT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 6.1 / 7.4
Emise CO2:171
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1225
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1284 / 380
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 860 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1465
l) šířka vzadu (mm): 1425
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020 Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020

V minulosti oblíbený sedan Galant od Mitsubishi se v…

 



Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback! Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback!

Kia se pochlubila novým konceptem pro Frankfurt. Zatím na…

Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře! Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře!

Když se řidič policejního auta nedívá do zrcátek, takhle…

 



 
Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Včera

Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh.




Blesk.cz

Rytmusova Jasmina přiznala nejkrásnější den života! Pravda o těhotenství

Rytmusova Jasmina přiznala nejkrásnější den života!…

Přítelkyně rappera Patrika Vrbovského (41) Jasmina Alagič (28) vyjádřila své pocity štěstí na sociální síti.…

PlayStation jednička se vrací v plné polní: Nabídne 20 videoher v HD obraze

PlayStation jednička se vrací v plné polní: Nabídne…

První PlayStation konzole, která v Česku vyšla v roce 1995, hlásí velký comeback. Vrací se v novodobé formě s HD…

 

iSport.cz

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech. Slavii se mnou neřešili

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech.…

Již ve čtvrtek vstoupí do základní skupiny Evropské ligy pražská Slavia. Jejím prvním soupeřem bude Bordeaux i s…

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala výhru v Lize mistrů

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala…

Fotbalisté Plzně byli blízko výhře v Lize mistrů, jenže s CSKA Moskva jen remizovali 2:2, když soupeř vyrovnal…

 

Reflex.cz

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím opravdu nejde!

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím…

V neděli proběhne další kolo kampaně proti cirkusu Jiřího Berouska. Ochranáři proti němu protestují proto, že…

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne Brusel s Klausem a Okamurou?

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne…

Evropská unie se rozhodla brutálně regulovat Internet; tentokrát jako pověstná hůl na psa posloužila autorská…