reklama


Test Auto.cz

Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců

28.12. 2015
Verdikt
 

První hot hatch z Koreje prošel modernizací. Je Kia Pro_Cee'd GT opravdu hot, nebo spíše warm?

Kia Cee'd prošla modernizací, která se zaměřila především na techniku. Výchozí hatchback jsme už projeli s novým základním motorem 1.4 CVVT (73 kW), nově nabízený tříválec 1.0 T-GDI jsme zase postavili proti Opelu Astra. Kombi Cee'd SW jsme pak vyzkoušeli s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a vznětovou šestnáctistovkou. Nyní přišel na řadu poslední člen rodiny, třídveřový model s označením Pro_Cee'd.

A jelikož je Pro_Cee'd nejsportovnějším zástupcem modelové řady Cee'd, sáhli jsme rovnou po vrcholné verzi GT. Ta se chlubí pěkně ostrým vzhledem a silným motorem pod kapotou, přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.6 T-GDI naladěným na 150 kW. Vedle Pro_Cee’du je toto provedení možné pořídit i pro pětidveřový hatchback. Přestože je Pro_cee’d GT často označován jako první hot hatch z Koreje, nám přišel spíše jako warm hatch.

Zatímco v minulosti nebyl třídveřový kompakt ničím unikátním, dnes už se Pro_Cee’d pomalu stává unikátem. Třídveřový Renault Mégane již brzy skončí, na českém trhu se už nenabízí ani třídveřový Hyundai i30 nebo Audi A3. Třídveřový VW Golf se pak u nás prodává jen ve vrcholných provedeních GTI, GTD a R. Nejbližšími soupeři pro Pro_Cee’d tak v tuto chvíli jsou Seat Leon SC, VW Scirocco nebo třeba i BMW 2 Coupé.

Atraktivní vzhled

Jestliže běžný Cee'd změnil svůj vzhled v rámci loňské modernizace jen jemně, Pro_Cee'd GT na viditelné úpravy karoserie rezignoval úplně, tedy pokud nepočítáme nová 18palcová kola. Ono nebylo potřeba něco měnit, nízký třídveřový model s koncepcí podobnou Volkswagenu Scirocco pořád vypadá parádně – obzvlášť ve žlutém laku.

Příď verze GT působí rozzuřeným dojmem díky nárazníku s diodami denního svícení rozdělenými do čtyř celků po obou stranách. O moc pozadu nezůstává ani svalnatá záď s difusorem a dvojicí oválných koncovek výfuku. Zadní partie se designérům opravdu povedla, jedinou pihou na kráse je pouze nijak nekrytá zadní parkovací kamera, která zde působí jako pěst na oko. Zadní nárazník auto opticky rozšiřuje, což spolu se sníženou výškou (Pro_Cee'd je o čtyři centimetry nižší než pětidveřový Cee'd) znamená, že auto působí jako pravý sporťák.

Dovnitř se nastupuje dlouhatánskými dveřmi. Ty sice usnadňují nástup dozadu, zároveň ale toto řešení není moc praktické na úzkých parkovacích místech. Přední sedadla se navíc po odsunutí nevrací do původní polohy. Uvnitř se objevuje nový volant. Kia v tomto ohledu následuje další značky a rovněž uznala za vhodné, aby měl sportovní model dole zploštělý volant. Drží se každopádně skvěle, věnec má ideální tloušťku. Jen nám multifunkční volant nadále přijde přetlačítkovaný. Celkem se tu objevuje 14 ovladačů. Punc výjimečnosti pak vozu nově dodává plaketka se sériovým číslem v prostoru před řadicí pákou.

obrázek [600 x 338]

Jedno z tlačítek na volantu nese nápis GT. To nejen změní grafiku TFT displeje před řidičem, ale také nově zesílí zvuk motoru. Místo mdlého zvuku se od výfuků začnou ozývat zajímavější tóny, které sice nejsou tak burácivé jako u Golfu GTI, zato jsou přirozenější. Vedle poslechu hrubších tónů pak pilot může v GT módu před sebou sledovat natlakování turbodmychadla a využití točivého momentu.

Další novinkou je startovací tlačítko, které už není z obyčejného plastu, ale z hliníku. Jiné charakteristické prvky modelu GT zůstaly zachovány. Opravdu perfektní jsou přední sedadla Recaro s výrazným bočním vedením a pěkně dlouhými semišovými sedáky. Mohla by ale být uložena níže, na poměry sportovně laděného auta se sedí přece jen vysoko. Líbí se nám také krásně kulatá hlavice řadicí páky.

Pro_Cee'd je na poměry třídveřových automobilů nečekaně prostorný, a to i na zadních sedadlech. Může za to rozvor shodný s pětidveřovým Cee'dem (dlouhý 2.650 mm). Prostoru pro kolena je vzadu více než dostatek, místo pro hlavu samozřejmě trochu omezuje svažující se linie střechy, se svými 183 centimetry jsem ale nad hlavou stále ještě měl rezervu asi tří centimetrů. Také s velikostí zavazadlového prostoru je na tom Pro_cee'd více než dobře, objem 380 litrů je stejná hodnota jako u pětidveřového Cee'du. Pod podlahou navíc nadále zůstává prostor pro dojezdovou rezervu.

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Pro_Cee'd GT

Cena v základní výbavě: 599 980 Kč Cena v testované výbavě: 614 880 Kč

Základní výbava:Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, xenonové světlomety, diody denního svícení, diodová koncová světla, 18“ kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčový vstup, elektricky ovládaná okna, navigace, tempomat, kožený multifunkční volant, palubní počítač, světelný a dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla a volant, šest airbagů.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.900,-).

APS Holding bude vymáhat pohledávky kyperské banky - celkem 65 miliard korun APS Holding bude vymáhat pohledávky kyperské banky - celkem 65 miliard korun

Česká pohledávková společnost APS Holding bude za…

Komentář Tomáše Stingla: Být, či nebýt autostánem? Komentář Tomáše Stingla: Být, či nebýt autostánem?

„Musíme začít diverzifikovat!“ pravil kdysi s ustaranou…

Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla

O ukončení devizových intervencí rozhodne centrální banka…

Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména

V případě kandidatury stávajícího ministra obrany Martina…

 
Technické údaje
Motor Kia Pro_Cee'd GT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 6.1 / 7.4
Emise CO2:171
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1225
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1284 / 380
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 860 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1465
l) šířka vzadu (mm): 1425
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Video: Kia Ceed TCR chce vítězit Video: Kia Ceed TCR chce vítězit

Kia připravuje na závodní sezonu šampionátu TCR speciál…

Kia Cee´d TCR je tady. Chce zatopit Golfu a Astře v sérii cesťáků. Kia Cee´d TCR je tady. Chce zatopit Golfu a Astře v sérii cesťáků.

První snímek závodního Cee´du pro seriál TCR zveřejnilo…

 



 
Opel Crossland X je oficiálně tady. Zmenšená Mokka X jde po krku městským crossoverům

Opel Crossland X je oficiálně tady. Malá Mokka X jde po krku městským crossoverům

Dnes 07:27

Opel oficiálně představil první ze dvou očekávaných SUV. Nový model Crossland půjde po krku městským crossoverům.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou údajů v bance. Co s tím?

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou…

Vyřízení změny záloh na energie, nahlášení změny trvalého pobytu v bance nebo informace o výhodách nových…

 

iSport.cz

Zacha gólem pomohl porazit favorita, uspěl i Sedlák, nahrával Faksa

Zacha gólem pomohl porazit favorita, uspěl i Sedlák,…

SOUHRN | Svým třetím gólem a prvním od 25. listopadu pomohl český zelenáč Pavel Zacha k výhře New Jersey 4:3 nad…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama