Test Auto.cz

Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců

28.12. 2015
Verdikt
 

První hot hatch z Koreje prošel modernizací. Je Kia Pro_Cee'd GT opravdu hot, nebo spíše warm?

Kia Cee'd prošla modernizací, která se zaměřila především na techniku. Výchozí hatchback jsme už projeli s novým základním motorem 1.4 CVVT (73 kW), nově nabízený tříválec 1.0 T-GDI jsme zase postavili proti Opelu Astra. Kombi Cee'd SW jsme pak vyzkoušeli s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a vznětovou šestnáctistovkou. Nyní přišel na řadu poslední člen rodiny, třídveřový model s označením Pro_Cee'd.

A jelikož je Pro_Cee'd nejsportovnějším zástupcem modelové řady Cee'd, sáhli jsme rovnou po vrcholné verzi GT. Ta se chlubí pěkně ostrým vzhledem a silným motorem pod kapotou, přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.6 T-GDI naladěným na 150 kW. Vedle Pro_Cee’du je toto provedení možné pořídit i pro pětidveřový hatchback. Přestože je Pro_cee’d GT často označován jako první hot hatch z Koreje, nám přišel spíše jako warm hatch.

Zatímco v minulosti nebyl třídveřový kompakt ničím unikátním, dnes už se Pro_Cee’d pomalu stává unikátem. Třídveřový Renault Mégane již brzy skončí, na českém trhu se už nenabízí ani třídveřový Hyundai i30 nebo Audi A3. Třídveřový VW Golf se pak u nás prodává jen ve vrcholných provedeních GTI, GTD a R. Nejbližšími soupeři pro Pro_Cee’d tak v tuto chvíli jsou Seat Leon SC, VW Scirocco nebo třeba i BMW 2 Coupé.

Atraktivní vzhled

Jestliže běžný Cee'd změnil svůj vzhled v rámci loňské modernizace jen jemně, Pro_Cee'd GT na viditelné úpravy karoserie rezignoval úplně, tedy pokud nepočítáme nová 18palcová kola. Ono nebylo potřeba něco měnit, nízký třídveřový model s koncepcí podobnou Volkswagenu Scirocco pořád vypadá parádně – obzvlášť ve žlutém laku.

Příď verze GT působí rozzuřeným dojmem díky nárazníku s diodami denního svícení rozdělenými do čtyř celků po obou stranách. O moc pozadu nezůstává ani svalnatá záď s difusorem a dvojicí oválných koncovek výfuku. Zadní partie se designérům opravdu povedla, jedinou pihou na kráse je pouze nijak nekrytá zadní parkovací kamera, která zde působí jako pěst na oko. Zadní nárazník auto opticky rozšiřuje, což spolu se sníženou výškou (Pro_Cee'd je o čtyři centimetry nižší než pětidveřový Cee'd) znamená, že auto působí jako pravý sporťák.

Dovnitř se nastupuje dlouhatánskými dveřmi. Ty sice usnadňují nástup dozadu, zároveň ale toto řešení není moc praktické na úzkých parkovacích místech. Přední sedadla se navíc po odsunutí nevrací do původní polohy. Uvnitř se objevuje nový volant. Kia v tomto ohledu následuje další značky a rovněž uznala za vhodné, aby měl sportovní model dole zploštělý volant. Drží se každopádně skvěle, věnec má ideální tloušťku. Jen nám multifunkční volant nadále přijde přetlačítkovaný. Celkem se tu objevuje 14 ovladačů. Punc výjimečnosti pak vozu nově dodává plaketka se sériovým číslem v prostoru před řadicí pákou.

obrázek [600 x 338]

Jedno z tlačítek na volantu nese nápis GT. To nejen změní grafiku TFT displeje před řidičem, ale také nově zesílí zvuk motoru. Místo mdlého zvuku se od výfuků začnou ozývat zajímavější tóny, které sice nejsou tak burácivé jako u Golfu GTI, zato jsou přirozenější. Vedle poslechu hrubších tónů pak pilot může v GT módu před sebou sledovat natlakování turbodmychadla a využití točivého momentu.

Další novinkou je startovací tlačítko, které už není z obyčejného plastu, ale z hliníku. Jiné charakteristické prvky modelu GT zůstaly zachovány. Opravdu perfektní jsou přední sedadla Recaro s výrazným bočním vedením a pěkně dlouhými semišovými sedáky. Mohla by ale být uložena níže, na poměry sportovně laděného auta se sedí přece jen vysoko. Líbí se nám také krásně kulatá hlavice řadicí páky.

Pro_Cee'd je na poměry třídveřových automobilů nečekaně prostorný, a to i na zadních sedadlech. Může za to rozvor shodný s pětidveřovým Cee'dem (dlouhý 2.650 mm). Prostoru pro kolena je vzadu více než dostatek, místo pro hlavu samozřejmě trochu omezuje svažující se linie střechy, se svými 183 centimetry jsem ale nad hlavou stále ještě měl rezervu asi tří centimetrů. Také s velikostí zavazadlového prostoru je na tom Pro_cee'd více než dobře, objem 380 litrů je stejná hodnota jako u pětidveřového Cee'du. Pod podlahou navíc nadále zůstává prostor pro dojezdovou rezervu.

1/4 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Pro_Cee'd GT

Cena v základní výbavě: 599 980 Kč Cena v testované výbavě: 614 880 Kč

Základní výbava:Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, xenonové světlomety, diody denního svícení, diodová koncová světla, 18“ kola z lehkých slitin, dojezdová rezerva, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčový vstup, elektricky ovládaná okna, navigace, tempomat, kožený multifunkční volant, palubní počítač, světelný a dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla a volant, šest airbagů.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.900,-).

V neděli začne účtenková loterie. Měsíčně se rozdá více než 20 tisíc cen V neděli začne účtenková loterie. Měsíčně se rozdá více než 20 tisíc cen

V neděli začne v Česku fungovat účtenková loterie k…

Silový postup vede do slepé uličky. Rusko prý  hledá lepší řešení severokorejské krize Silový postup vede do slepé uličky. Rusko prý hledá lepší řešení severokorejské krize

Rusko se v zákulisí snaží nalézt politické řešení krize…

Problémy českého zdravotnictví státní peníze nejspíš nevyřeší. Strany téma obchází Problémy českého zdravotnictví státní peníze nejspíš nevyřeší. Strany téma obchází

Současná vláda nalila do zdravotnictví hodně peněz, ale…

V referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů vyslovilo až 90 procent hlasujících V referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů vyslovilo až 90 procent hlasujících

V pondělním referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů…

 
Technické údaje
Motor Kia Pro_Cee'd GT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 6.1 / 7.4
Emise CO2:171
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1225
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1284 / 380
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 860 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1465
l) šířka vzadu (mm): 1425
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Pro_Cee'd GT – GTI podle Korejců







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback! Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback!

Kia se pochlubila novým konceptem pro Frankfurt. Zatím na…

Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře! Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře!

Když se řidič policejního auta nedívá do zrcátek, takhle…

 



 
Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?

Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?

Dnes 14:52

Automobilka Tata je od roku 2008 vlastníkem britského výrobce Jaguar Land Rover. Nyní má zájem o další nákup. Jaké možnosti se nabízejí?




Blesk.cz

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se svézt na vlně bezrámečkového designu

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se…

Sharp plánuje návrat na evropský mobilní trh. V průběhu uplynulého veletrhu IFA v Berlíně to oznámil šéf…

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

 

iSport.cz

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho Král, Piško a Wiesner

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho…

Trenér fotbalové reprezentace do 21 let Vítězslav Lavička nominoval na říjnové kvalifikační utkání mistrovství…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Čína dnes vyzvala Severní Koreu a Spojené státy, aby ukončily svou slovní válku, a varovala, že případný…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…