reklama


27.11. 2015 Jan Mička Jan Mička

Kia Cee´d 1.0 T-GDI (88 kW) vs. Opel Astra 1.0 Turbo (77 kW) – Velké srovnání malých motorů

 

Tříválcové turbomotory zažívají v kompaktních vozech velký rozmach. Porovnali jsme nejnovější počiny automobilek Kia a Opel pod kapotami modernizovaného Cee´du a zcela nové Astry.

Doby, kdy kompaktní modely poháněly atmosférické čtyřválce s objemy okolo 2,0 litru, jsou už dávno pryč. Většina evropských automobilek se veze na aktuální vlně downsizingu, najdou se však i výjimky – například Honda a Mazda. Příští Civic už ale v Evropě bez turba nepořídíte a kouzlu zátahu od nízkých otáček podlehla také nová generace SUV CX-9.

Upřímně řečeno se není čemu divit - turbomotory v Evropě slaví úspěch, což dokládají například výsledky ankety Motor roku z posledních let. Litrový EcoBoost od Fordu si ve své kategorii zatím odnesl čtyři vítězství a dvanáctistovka PureTech koncernu PSA ve třídě agregátu s objemy od 1,0 do 1,4 litru triumfovala letos. Zastoupení malých tříválcových turbomotorů zkrátka rychle narůstá a v posledních měsících se jejich trendu podvolily také automobilky Kia a Opel.

Zatímco pod kapotou modernizovaného modelu Cee´d najdeme zbrusu nový tříválec 1.0 T-GDI, litrové Turbo nové Astry známe už z Adamu a Corsy. Vzhledem k tomu, jak razantně nová auta „hubnou“ (Astra mezigeneračně až o 200 kilogramů), navíc nemusí být papírový příslib většího výkonu automatickým ukazatelem lepší dynamiky, nebo lépe řečeno živosti projevu. Už z toho důvodu jsme se nebáli vedle sebe postavit Kiu Cee´d o výkonu 88 kW a Opel Astra se 77 kilowatty. Bude to totiž poměrně zapeklité…

Video

Jde to i za hubičku

Na první problém narážíme hned po nahlédnutí do příslušných ceníků. Modernizovaná Kia Cee´d s motorem 1.0 T-GDI totiž stojí nejméně 374.980 Kč (stejně jako 1.4 CRDi/66 kW, nabízí se od linie Comfort Plus), a to se navíc bavíme o výkonově slabší variantě se 73 kilowatty. Pro náš, o patnáct kilowattů silnější kousek, pak musíte sáhnout ještě o kolonku výš – v rámci linie Exclusive je dostupný za 424.980 Kč. Oba motory jsou technicky naprosto stejné a rozdíl spočívá pouze v naladění řídicí jednotky, za které si výrobce nechá zaplatit 10.000 Kč. Pro úplnost doplníme, že uvedené ceny Kie Cee´d platí od 1. listopadu. Částky ve videu odpovídají dřívějšímu ceníku a jsou o 10.000 Kč vyšší.

Kia Cee'd 1.4 CVVT (73 kW) – Golf za menší peníz

Opel Astra působí oproti litrovému Cee´du jako z hodně levného kraje. Motor 1.0 Turbo pořídíte už s úvodní linií Selection za 349.900 Kč a na rozdíl od Kie si můžete vybrat mezi manuální nebo automatickou převodovkou (robotizovaná skříň EasyTronic stojí 25.000 Kč). Abychom byli důslední, od porovnání základních linií ustoupíme a podíváme se na samotný vrchol. V případě Astry je řeč o výbavě Innovation (testovaná) a ceně 419.900 Kč, za žlutou Kiu hlavně kvůli paketu GT Line zaplatíte 434.980 Kč. Přesně o 10.000 Kč více než za linii Exclusive, ze které vychází. Rozdíly jsou tedy minimální.

obrázek [600 x 253]  

Standardní výbava obou vozů je přitom překvapivě bohatá. Zahrnuje například šest airbagů, sedmnáctipalcové hliníkové disky, elektricky ovládaná všechna okna, automatickou klimatizaci, rádio s dotykovým displejem a možností připojení externích zařízení, dvouzónovou automatickou klimatizaci, dešťový senzor nebo tempomat s omezovačem rychlosti.

Pak už je to ale trumfování jako na školním hřišti. Kia má zadní parkovací senzory v základu, Astra dohromady s předními a šesti prémiovými reproduktory za 17.200 Kč. U Kie si můžete připlatit 25.000 Kč za xenony, Astra má za 40.000 Kč zbrusu nové světlomety Matrix LED společně s navigací a diodovými zadními svítilnami. Kia na to odpovídá zadními „ledkami“ už v základu a navigací s parkovací kamerou za 8.000 Kč, Astra má ale sedmipalcovou obrazovku už od druhé nejnižší výbavy Enjoy. Cee´d bez navigace si naopak musí vystačit pouze s titěrným displejem o úhlopříčce 4,3 palce (na snímcích), což je pro představu méně než u středně velkých smartphonů. Rozseknout tento souboj verdiktem „fifty fifty“ je myslím na místě.

Pořizovací nákladyKia Cee´dOpel Astra
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy424.980 Kč (Exclusive)349.900 Kč (Selection)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Diodové denní svícení [Kč]SS
Litá 16" kola [Kč]SX
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/-
Rezervní kolo [Kč]S - dojezdové1800
Metalíza [Kč]14.90014.400
Klimatizace [Kč]S - automatickáS - manuální
Zadní parkovací kamera [Kč]SX
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-/S17.200
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka [Kč]SS
Diodové zadní svítilny [Kč]SX
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]13.431/50845916/3682
Přední/zadní nárazník [Kč]7239/748013.974/13.478
Přední blatník [Kč]48394833
Čelní sklo [Kč]95489560
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2722 + 3353519 + 370
Hodinová sazba v servisu [Kč]670728
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]17.79911.441
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7/5/122/2/12
Prodloužená záruka (roky)NE5 (pohonné ústrojí)

Podobného souboje se dočkáme také v disciplíně servisních nákladů, tedy alespoň co se týče těch námi uvedených. Světlomet Kie je téměř stejně drahý jako přední nárazník Astry a za cenu jednoho zadního nárazníku Opelu byste si u Kie koupili téměř dva. Brzdové destičky včetně výměny pořídíte levněji u Korejců, naopak minimální rozdíly v cenách čelních skel a předních blatníků ani nemá smysl komentovat. Celkovými servisními náklady do 100.000 ujetých kilometrů jednoznačně vítězí Astra, avšak nikoliv bez kompromisů – pětiletá záruka zdarma totiž platí pouze na pohonné ústrojí, zatímco Kia nabízí komplexní krytí na sedm let.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia Cee´dOpel Astra
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky88
Servis78
Záruky86
Průměr7,257,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice

Všeobecný ústup politické levice na kontinentu pokračuje…

 
Technické údaje
Motor Kia Cee´d 1.0 T-GDIOpel Astra 1.0 Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 988999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 600077 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 171 / 1500 - 4000170 / 1800 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.111.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.2 / 4.95.1 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:11599
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1318370 / 1210
Objem nádrže (l):5348
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1279 / 5411198 / 505
Rozměr pneu:225/45 R17225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43104370
b) šířka (mm): 17801809
c) výška (mm): 14701485
d) rozvor (mm): 26502662
e) rozchod vpředu (mm): 15491548
f) rozchod vzadu (mm): 15571565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 795570 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):9601010
k) šířka vpředu (mm): 14651510
l) šířka vzadu (mm): 14501440
délka sedáku vpředu (mm): 520540
délka sedáku vzadu (mm): 430460
výška opěradla vpředu (mm): 650650
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Kia Cee´d 1.0 T-GDI (88 kW) vs. Opel Astra…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Video: Kia Ceed TCR chce vítězit Video: Kia Ceed TCR chce vítězit

Kia připravuje na závodní sezonu šampionátu TCR speciál…

Kia Cee´d TCR je tady. Chce zatopit Golfu a Astře v sérii cesťáků. Kia Cee´d TCR je tady. Chce zatopit Golfu a Astře v sérii cesťáků.

První snímek závodního Cee´du pro seriál TCR zveřejnilo…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy terorizují vyhlášené obchodní centrum

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy…

Obchodní centrum s největším obratem ve Švédsku se pomalu mění v „no-go zónu“. Na vině jsou podle policie gangy…

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident v Davosu hájil globalizaci

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začalo každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

 

iSport.cz

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben. Zůstane v Bayernu

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben.…

V Bayernu Mnichov vyhrál pět titulů i Ligu mistrů, kroutí tam už osmou sezonu. A v pondělí Arjen Robben rozhodl,…

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je zrádné, ale zvládli jsme to

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je…

Devět gólů. Takový ranec nasypal Hradec Chomutovu. „Řekli jsme si, že začneme aktivně, budeme hodně střílet a…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama