Test Auto.cz

Mercedes-AMG E 43 4Matic – Opravdu stačí šestiválec?

13.2. 2017
Verdikt
 

Šestiválec v E-Klasse od AMG? Není to málo, Tobiasi Moersi? Rozhodně není, odpověděl by vám Moers, vedoucí AMG. Mercedes-AMG E 43 4Matic je totiž perfektní auto.

AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, je s námi už 50 let. Firma aktuálně sídlící v Affalterbachu začínala jako vývojář motorů pro závodní účely, dnes se však primárně specializuje na sportovní verze sériových mercedesů. Jedním z nejnovějších děl divize je Mercedes-AMG E 43 4Matic, který je tématem dnešního testu.

E 43 je jednou ze tří nabízených AMG verzí aktuální třídy E a jak z číselného názvu vyplývá, v hierarchii modelů leží nejníže – nad šestiválcovým provedením s 295 kW jsou umístěny osmiválcové modely E 63 (420 kW) a E 63 S (450 kW). Testovaný automobil je tudíž jakýmsi vyplněním nabídky mezi běžnými modely a brutálními osmiválci a zároveň okupuje volný prostor na trhu, v němž nefiguruje ani hlavní konkurence. Podobně silné auto ve vyšší střední třídě Audi, ani BMW nenabízejí. Jejich běžné modely na E 43 nestačí a osmiválcové modely S6 i M550i jsou výkonově už někdy jinde, když nabízejí 331 kW, respektive 340 kW. Nejblíže mercedesu je tak Jaguar XF S poháněný kompresorovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 280 kW.

Zároveň Mercedes-AMG E 43 4Matic dokazuje, jakým vývojem AMG za padesát let své existence prošlo. Tohle už není brutální automobil ze staré školy se silným osmiválcem pod kapotou, ale šestiválcový vůz, který je nejen rychlý jako blesk, ale zároveň je použitelný každý den. Je to jeho výhoda, nebo naopak ztratil něco z tradičního charakteru AMG? Není nic lepšího než to vlastní kůži zjistit.

Nenápadná střela

Už na pohled dává E 43 najevo, že není žádná bestie. Když se nepodíváte pozorně, klidně byste si ho spletli s běžnou třídou E se sportovním paketem od AMG. Výraznější nárazník s většími chladicími otvory zůstává decentní, stejně tak maska chladiče s diamantovým vzorem je vzorem elegance. Brutální není „é-třiačtyřicítka“ ani zezadu. Jsou tu sice čtyři koncovky výfuku, nejedná se ale o žádné obří okapové roury, ale konzervativní řešení decentně zakomponované do zádi. Stejně tak odtoková hrana na víku zavazadelníku je nizoučká a jeden by ji klidně přehlédl. Jaký rozdíl proti okázalé brutalitě E 63...

Ve stejném duchu pokračuje také interiér. Žádná alcantara nebo snad karbon, uvnitř E 43 najdete lány kůže, kterými jsou čalouněny nejen sedadla (v našem případě z nappa kůže), ale také vrchní část palubní desky nebo panely dveří. Na středovém panelu je zase užit luxusní klavírově černý lak a nechybí tu ani luxusní analogové hodiny. Je tu i luxusně působící podsvícené startovací tlačítko motoru. Jenže to není tak chytrý nápad, jak se na první pohled zdá. Ve tmě se rušivě leskne v čelním skle.

obrázek [600 x 382]  

Stačí se ale pozorně podívat a detaily, odkazující na příslušnost k AMG, přece jen objevíte. Jistě vás do očí trknou červené, nikoliv černé bezpečnostní pásy, které nebýt červeně lakované karoserie, působily by poněkud nepatřičně. Před řidičem se pak nachází perfektní sportovní volant s úchopy čalouněnými speciálním mikrovláknem, který neklouže v rukou. Díky tomu a také díky ideální tloušťce se věnec opravdu perfektně drží. Vynikající jsou i sportovní sedadla ideálně držící tělo posádky v zatáčkách. Jen bychom zde brali i nafukovací bočnice, protože někdy se sedadla zdají být až moc široká.

Když se pak proklikáte nastavením digitálního sdruženého přístroje, objevíte speciální AMG grafiku se žlutými číslicemi. Sice se mi tento vzor hodí spíše do nějakého supersportu než do velkého sedanu, ale proti gustu… Perfektní je pak obří obrazovka multimediálního systému s jasným a ostrým obrazem. Jen škoda, že u testovaného kousku se objevila nějaká softwarová chybka a navigace čas od času ztratila ponětí o aktuální poloze auta. Zatímco jednou stačila typická „ajťácká“ rada, vypnout a znovu zapnout celý multimediální systém, podruhé jsme se mohli stavět na hlavu a navigace i nadále trvala na tom, že jsme na druhé straně Prahy, než jsme se právě nacházeli.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-AMG E 43 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 960 200 Kč Cena v testované výbavě: 2 277 794 Kč

Základní výbava:Přístrojová deska potažená umělou kůží, diodové světlomety, AMG bodykit, vnější zrcátka vyhřívaná a elektricky nastavitelná, dešťový senzor, osvětlení nástupního systému, elektricky ovládaná okna, analogové hodiny na středové konzoli, zadní lavice sklopná v poměru 40:20:40, ambientní osvětlení interiéru, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla, autorádio, centrální zamykání, sedm airbagů, sledování bdělosti řidiče, tempomat, podvozek se vzduchovým odpružením, sportovní řízení, 19palcová kola, sada Technology – head-up displej, digitální sdružený displej, multimediální systém.

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Hyacint (+39.142,-), nappa kůže černá s červeným prošíváním (+70.011,-), sada Keyless Go (+38.506,-), sada Night (+14.320,-), leštěná 20“ kola z lehké slitiny (+35.005,-), sada jízdních asistentů (+60.464,-), vyhřívaná a ventilované přední sedadla (+23.549,-), hudební systém Burmester (+27.050,-), digitální klíč k vozidlu do smartphonu (+3.182,-), bezdrátové dobíjení a párování (+6.365,-).

A380 žije. Airbusu pomohla nová dohoda s evropskými státy A380 žije. Airbusu pomohla nová dohoda s evropskými státy

Evropský výrobce letadel Airbus prodlouží projekt na…

Bývalý Trumpův poradce Gates se přiznal ke spiknutí proti USA Bývalý Trumpův poradce Gates se přiznal ke spiknutí proti USA

Bývalý významný člen volebního štábu Donalda Trumpa Rick…

SPD chce odpovědnost úředníků za majetek. Vláda návrh zřejmě odmítne SPD chce odpovědnost úředníků za majetek. Vláda návrh zřejmě odmítne

K zákonnému posílení odpovědnosti zástupců státu za…

Oběti vlády v demisi. Podívejte se, koho už Babišův kabinet odvolal Oběti vlády v demisi. Podívejte se, koho už Babišův kabinet odvolal

Generální ředitel České pošty Martin Elkán je jen…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-AMG E 43 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 295 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 2500 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.7 / 8.2
Emise CO2:187
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1765 / 575
Rozměr pneu:245/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4923
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1619
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 610 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-AMG E 43 4Matic – Opravdu stačí…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

 



Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 



 
Čistíte své auto od sněhu a ledu? Pokud ne, hrozí vám pokuta! A jak je to v zahraničí?

Čistíte své auto od sněhu a ledu? Pokud ne, hrozí vám pokuta! A jak je to v zahraničí?

Dnes 13:35

V Rakousku vás vůz pokrytý sněhem může přijít až na 127.000 korun!




Blesk.cz

Zeman mě letos dvakrát požádal o vydání hackera Nikulina Rusku, řekl Pelikán

Zeman mě letos dvakrát požádal o vydání hackera…

Prezident Miloš Zeman letos dvakrát žádal ministra spravedlnosti Roberta Pelikána (ANO), aby vydal údajného…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří slalom na snowboardu

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří…

Olympijská pohádka Ester Ledecké má svůj happy end! Potom, co česká reprezentantka senzačně před týdnem získala…

Veverka v dráze, kterou jezdila Ledecká! Co chybělo, aby došlo ke střetu

Veverka v dráze, kterou jezdila Ledecká! Co chybělo,…

Na červené dráze, kterou projela Ester Ledecká ke druhému olympijskému zlatu, došlo k málo vídané kuriozitě.…

 

Reflex.cz

Ledecká má druhé zlato, na snowboardu potvrdila roli favoritky

Ledecká má druhé zlato, na snowboardu potvrdila roli…

Ester Ledecká je dvojnásobnou olympijskou vítězkou. Na hrách v Pchjongčchangu po zlatu v lyžařském super-G…

Lehce vyhulené pohádky pro nespavé eskymáky: Víla Dita

Lehce vyhulené pohádky pro nespavé eskymáky: Víla Dita

Na tomto místě obvykle o víkendech recenzujeme komiksy. Co ale s knihou, která je napůl komiksem a napůl bohatě…