Test Auto.cz

Mercedes-AMG E 43 4Matic – Opravdu stačí šestiválec?

13.2. 2017
Verdikt
 

Šestiválec v E-Klasse od AMG? Není to málo, Tobiasi Moersi? Rozhodně není, odpověděl by vám Moers, vedoucí AMG. Mercedes-AMG E 43 4Matic je totiž perfektní auto.

AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, je s námi už 50 let. Firma aktuálně sídlící v Affalterbachu začínala jako vývojář motorů pro závodní účely, dnes se však primárně specializuje na sportovní verze sériových mercedesů. Jedním z nejnovějších děl divize je Mercedes-AMG E 43 4Matic, který je tématem dnešního testu.

E 43 je jednou ze tří nabízených AMG verzí aktuální třídy E a jak z číselného názvu vyplývá, v hierarchii modelů leží nejníže – nad šestiválcovým provedením s 295 kW jsou umístěny osmiválcové modely E 63 (420 kW) a E 63 S (450 kW). Testovaný automobil je tudíž jakýmsi vyplněním nabídky mezi běžnými modely a brutálními osmiválci a zároveň okupuje volný prostor na trhu, v němž nefiguruje ani hlavní konkurence. Podobně silné auto ve vyšší střední třídě Audi, ani BMW nenabízejí. Jejich běžné modely na E 43 nestačí a osmiválcové modely S6 i M550i jsou výkonově už někdy jinde, když nabízejí 331 kW, respektive 340 kW. Nejblíže mercedesu je tak Jaguar XF S poháněný kompresorovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 280 kW.

Zároveň Mercedes-AMG E 43 4Matic dokazuje, jakým vývojem AMG za padesát let své existence prošlo. Tohle už není brutální automobil ze staré školy se silným osmiválcem pod kapotou, ale šestiválcový vůz, který je nejen rychlý jako blesk, ale zároveň je použitelný každý den. Je to jeho výhoda, nebo naopak ztratil něco z tradičního charakteru AMG? Není nic lepšího než to vlastní kůži zjistit.

Nenápadná střela

Už na pohled dává E 43 najevo, že není žádná bestie. Když se nepodíváte pozorně, klidně byste si ho spletli s běžnou třídou E se sportovním paketem od AMG. Výraznější nárazník s většími chladicími otvory zůstává decentní, stejně tak maska chladiče s diamantovým vzorem je vzorem elegance. Brutální není „é-třiačtyřicítka“ ani zezadu. Jsou tu sice čtyři koncovky výfuku, nejedná se ale o žádné obří okapové roury, ale konzervativní řešení decentně zakomponované do zádi. Stejně tak odtoková hrana na víku zavazadelníku je nizoučká a jeden by ji klidně přehlédl. Jaký rozdíl proti okázalé brutalitě E 63...

Ve stejném duchu pokračuje také interiér. Žádná alcantara nebo snad karbon, uvnitř E 43 najdete lány kůže, kterými jsou čalouněny nejen sedadla (v našem případě z nappa kůže), ale také vrchní část palubní desky nebo panely dveří. Na středovém panelu je zase užit luxusní klavírově černý lak a nechybí tu ani luxusní analogové hodiny. Je tu i luxusně působící podsvícené startovací tlačítko motoru. Jenže to není tak chytrý nápad, jak se na první pohled zdá. Ve tmě se rušivě leskne v čelním skle.

obrázek [600 x 382]  

Stačí se ale pozorně podívat a detaily, odkazující na příslušnost k AMG, přece jen objevíte. Jistě vás do očí trknou červené, nikoliv černé bezpečnostní pásy, které nebýt červeně lakované karoserie, působily by poněkud nepatřičně. Před řidičem se pak nachází perfektní sportovní volant s úchopy čalouněnými speciálním mikrovláknem, který neklouže v rukou. Díky tomu a také díky ideální tloušťce se věnec opravdu perfektně drží. Vynikající jsou i sportovní sedadla ideálně držící tělo posádky v zatáčkách. Jen bychom zde brali i nafukovací bočnice, protože někdy se sedadla zdají být až moc široká.

Když se pak proklikáte nastavením digitálního sdruženého přístroje, objevíte speciální AMG grafiku se žlutými číslicemi. Sice se mi tento vzor hodí spíše do nějakého supersportu než do velkého sedanu, ale proti gustu… Perfektní je pak obří obrazovka multimediálního systému s jasným a ostrým obrazem. Jen škoda, že u testovaného kousku se objevila nějaká softwarová chybka a navigace čas od času ztratila ponětí o aktuální poloze auta. Zatímco jednou stačila typická „ajťácká“ rada, vypnout a znovu zapnout celý multimediální systém, podruhé jsme se mohli stavět na hlavu a navigace i nadále trvala na tom, že jsme na druhé straně Prahy, než jsme se právě nacházeli.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-AMG E 43 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 960 200 Kč Cena v testované výbavě: 2 277 794 Kč

Základní výbava:Přístrojová deska potažená umělou kůží, diodové světlomety, AMG bodykit, vnější zrcátka vyhřívaná a elektricky nastavitelná, dešťový senzor, osvětlení nástupního systému, elektricky ovládaná okna, analogové hodiny na středové konzoli, zadní lavice sklopná v poměru 40:20:40, ambientní osvětlení interiéru, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla, autorádio, centrální zamykání, sedm airbagů, sledování bdělosti řidiče, tempomat, podvozek se vzduchovým odpružením, sportovní řízení, 19palcová kola, sada Technology – head-up displej, digitální sdružený displej, multimediální systém.

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Hyacint (+39.142,-), nappa kůže černá s červeným prošíváním (+70.011,-), sada Keyless Go (+38.506,-), sada Night (+14.320,-), leštěná 20“ kola z lehké slitiny (+35.005,-), sada jízdních asistentů (+60.464,-), vyhřívaná a ventilované přední sedadla (+23.549,-), hudební systém Burmester (+27.050,-), digitální klíč k vozidlu do smartphonu (+3.182,-), bezdrátové dobíjení a párování (+6.365,-).

Technické údaje
Motor Mercedes-AMG E 43 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 295 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 2500 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.7 / 8.2
Emise CO2:187
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1765 / 575
Rozměr pneu:245/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4923
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1619
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 610 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-AMG E 43 4Matic – Opravdu stačí…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 



Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 



 
Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Dnes 12:00

Také Moskvič 412 patří mezi dlouhověké vozy z Ruska. Ve formě pick-upu se vůz z šedesátých let vyráběl ještě v třetím tisíciletí.




Blesk.cz

Fotbaloví chuligáni napadli ve Vršovicích příznivce Bohemians: Policisté je zatkli

Fotbaloví chuligáni napadli ve Vršovicích příznivce…

Po skončení sobotního fotbalového zápasu ve Vršovicích si fanoušci Slavie počkali, až fotbal skončí a odejdou i…

Andrea Kerestešová ukázala syna Tobiáše: Porod byl komplikovaný!

Andrea Kerestešová ukázala syna Tobiáše: Porod byl…

Ten si ale uměl vybrat. Syn herečky Andrey Kerestešové Růžičkové (33) se narodil den před výročím svatby svých…

 

iSport.cz

Stav Slavie před odvetou LM: Ngadeu jako stoper vyčníval, chybí ale góly

Stav Slavie před odvetou LM: Ngadeu jako stoper…

Chtěli udržet kontakt s vedoucí Plzní, ale také rozložili síly před klíčovým duelem o postup do Ligu mistrů. U…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…

Chci jít dál, stáhněte obvinění proti Polanskému, žádá žena, již slavný režisér znásilnil. Soud její žádosti nevyhověl

Chci jít dál, stáhněte obvinění proti Polanskému,…

Čtyřiapadesátiletá Samantha Geimerová, kterou jako třináctiletou v roce 1977 znásilnil známý polsko-americký…