Test Auto.cz

Mercedes-AMG E 43 4Matic – Opravdu stačí šestiválec?

13.2. 2017
Verdikt
 

Šestiválec v E-Klasse od AMG? Není to málo, Tobiasi Moersi? Rozhodně není, odpověděl by vám Moers, vedoucí AMG. Mercedes-AMG E 43 4Matic je totiž perfektní auto.

AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, je s námi už 50 let. Firma aktuálně sídlící v Affalterbachu začínala jako vývojář motorů pro závodní účely, dnes se však primárně specializuje na sportovní verze sériových mercedesů. Jedním z nejnovějších děl divize je Mercedes-AMG E 43 4Matic, který je tématem dnešního testu.

E 43 je jednou ze tří nabízených AMG verzí aktuální třídy E a jak z číselného názvu vyplývá, v hierarchii modelů leží nejníže – nad šestiválcovým provedením s 295 kW jsou umístěny osmiválcové modely E 63 (420 kW) a E 63 S (450 kW). Testovaný automobil je tudíž jakýmsi vyplněním nabídky mezi běžnými modely a brutálními osmiválci a zároveň okupuje volný prostor na trhu, v němž nefiguruje ani hlavní konkurence. Podobně silné auto ve vyšší střední třídě Audi, ani BMW nenabízejí. Jejich běžné modely na E 43 nestačí a osmiválcové modely S6 i M550i jsou výkonově už někdy jinde, když nabízejí 331 kW, respektive 340 kW. Nejblíže mercedesu je tak Jaguar XF S poháněný kompresorovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 280 kW.

Zároveň Mercedes-AMG E 43 4Matic dokazuje, jakým vývojem AMG za padesát let své existence prošlo. Tohle už není brutální automobil ze staré školy se silným osmiválcem pod kapotou, ale šestiválcový vůz, který je nejen rychlý jako blesk, ale zároveň je použitelný každý den. Je to jeho výhoda, nebo naopak ztratil něco z tradičního charakteru AMG? Není nic lepšího než to vlastní kůži zjistit.

Nenápadná střela

Už na pohled dává E 43 najevo, že není žádná bestie. Když se nepodíváte pozorně, klidně byste si ho spletli s běžnou třídou E se sportovním paketem od AMG. Výraznější nárazník s většími chladicími otvory zůstává decentní, stejně tak maska chladiče s diamantovým vzorem je vzorem elegance. Brutální není „é-třiačtyřicítka“ ani zezadu. Jsou tu sice čtyři koncovky výfuku, nejedná se ale o žádné obří okapové roury, ale konzervativní řešení decentně zakomponované do zádi. Stejně tak odtoková hrana na víku zavazadelníku je nizoučká a jeden by ji klidně přehlédl. Jaký rozdíl proti okázalé brutalitě E 63...

Ve stejném duchu pokračuje také interiér. Žádná alcantara nebo snad karbon, uvnitř E 43 najdete lány kůže, kterými jsou čalouněny nejen sedadla (v našem případě z nappa kůže), ale také vrchní část palubní desky nebo panely dveří. Na středovém panelu je zase užit luxusní klavírově černý lak a nechybí tu ani luxusní analogové hodiny. Je tu i luxusně působící podsvícené startovací tlačítko motoru. Jenže to není tak chytrý nápad, jak se na první pohled zdá. Ve tmě se rušivě leskne v čelním skle.

obrázek [600 x 382]  

Stačí se ale pozorně podívat a detaily, odkazující na příslušnost k AMG, přece jen objevíte. Jistě vás do očí trknou červené, nikoliv černé bezpečnostní pásy, které nebýt červeně lakované karoserie, působily by poněkud nepatřičně. Před řidičem se pak nachází perfektní sportovní volant s úchopy čalouněnými speciálním mikrovláknem, který neklouže v rukou. Díky tomu a také díky ideální tloušťce se věnec opravdu perfektně drží. Vynikající jsou i sportovní sedadla ideálně držící tělo posádky v zatáčkách. Jen bychom zde brali i nafukovací bočnice, protože někdy se sedadla zdají být až moc široká.

Když se pak proklikáte nastavením digitálního sdruženého přístroje, objevíte speciální AMG grafiku se žlutými číslicemi. Sice se mi tento vzor hodí spíše do nějakého supersportu než do velkého sedanu, ale proti gustu… Perfektní je pak obří obrazovka multimediálního systému s jasným a ostrým obrazem. Jen škoda, že u testovaného kousku se objevila nějaká softwarová chybka a navigace čas od času ztratila ponětí o aktuální poloze auta. Zatímco jednou stačila typická „ajťácká“ rada, vypnout a znovu zapnout celý multimediální systém, podruhé jsme se mohli stavět na hlavu a navigace i nadále trvala na tom, že jsme na druhé straně Prahy, než jsme se právě nacházeli.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-AMG E 43 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 960 200 Kč Cena v testované výbavě: 2 277 794 Kč

Základní výbava:Přístrojová deska potažená umělou kůží, diodové světlomety, AMG bodykit, vnější zrcátka vyhřívaná a elektricky nastavitelná, dešťový senzor, osvětlení nástupního systému, elektricky ovládaná okna, analogové hodiny na středové konzoli, zadní lavice sklopná v poměru 40:20:40, ambientní osvětlení interiéru, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla, autorádio, centrální zamykání, sedm airbagů, sledování bdělosti řidiče, tempomat, podvozek se vzduchovým odpružením, sportovní řízení, 19palcová kola, sada Technology – head-up displej, digitální sdružený displej, multimediální systém.

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Hyacint (+39.142,-), nappa kůže černá s červeným prošíváním (+70.011,-), sada Keyless Go (+38.506,-), sada Night (+14.320,-), leštěná 20“ kola z lehké slitiny (+35.005,-), sada jízdních asistentů (+60.464,-), vyhřívaná a ventilované přední sedadla (+23.549,-), hudební systém Burmester (+27.050,-), digitální klíč k vozidlu do smartphonu (+3.182,-), bezdrátové dobíjení a párování (+6.365,-).

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-AMG E 43 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 295 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 2500 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.7 / 8.2
Emise CO2:187
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1765 / 575
Rozměr pneu:245/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4923
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1619
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 610 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-AMG E 43 4Matic – Opravdu stačí…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…